Bloeddruk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:46

Ik maak me eerder zorgen om de lage bloeddrukken die hier enkele worden genoemd. Waren dit momentopnames of meerdere keren gemeten op verschillende tijden/dagen? Ben ik wel eens benieuwd naar. aangezien zoals eerder is gezegd bloeddruk wisselend kan zijn van hoe jij je kan voelen.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:49

Ik heb normaal ook een bloeddruk van 100/60 redelijk "laag" dus.
Heb voor de lol mn bloeddruk getest toen ik me helemaal onrustig voelde ivm belangrijke test en deadlines, toen had ik 130/80, had niet verwacht dat t gelijk zoveel kon uitmaken :P.
( is n duurder apparaatje voor mn moeder ivm bijwerkingen medicijnen)

hoge bloeddruk is toch schadelijk op de lange termijn en laag is toch niet erg, alleen soms vervelend ivm duizeligheid?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:49

Lonan schreef:
Focussed , dat is wel heel vervelend zeg.
Kunnen ze daar niets aan doen?

Nee... Kan m zelf wel iets omhoog krijgen door flink te gaan bewegen, dat werkt wel goed :j

Bij mij is hij vaker gemeten :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:30

Erpel schreef:
Ik maak me eerder zorgen om de lage bloeddrukken die hier enkele worden genoemd. Waren dit momentopnames of meerdere keren gemeten op verschillende tijden/dagen? Ben ik wel eens benieuwd naar. aangezien zoals eerder is gezegd bloeddruk wisselend kan zijn van hoe jij je kan voelen.

Ik heb veel in het ziekenhuis gelegen tijdens mijn zwangerschappen. Mijn bloeddruk kwam toen ook omdat ik te weinig beweging had en mijn eetpatroon ook niet goed was (maagsonde)

Ik zit nu met veel beweging tussen de 100/50 120/60 is ook niet hoog maar ik heb er verder geen last van.