Blaasontsteking: wat een hel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Re: Blaasontsteking: wat een hel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:30

mannose slikken zodra je het aan voelt komen. Ik had het regelmatig maar nu al jaren niet meer hierdoor. Het maakt je blaaswand glad zodat de bacteriën niet kunnen hechten. Daardoor ben je dus veel minder gevoelig voor ontsteking. De werking is hetzelfde als die van cranberry maar dan veel sterker.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:32

Naar de HAP gaan hoor, zeker als je bloed plast.
Je wilt niet dat het naar je nieren gaat overslaan, dan ben je pas echt verder van huis...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:41

LadyLisatje schreef:
Als ik morgen start met cranbarry pillen zou het dan overgaan? Zo dat ik niet naar de dokter moet gaan? Ik ga namelijk niet graag naar de dokter, alleen als het echt nodig is. En als het maar een doodgewone blaasontsteking is....

Ik zou als je bloed plast sowieso naar de HA gaan, cranberry is ter preventie, het is geen medicijn...

Als je echt vaak last van blaasproblemen hebt voel je als het goed is al een dag of enkele dagen van te voren dat je blaas iets opgezet is, en het plassen toch wat anders is, dan kan je extra cranberry nemen voor een paar dagen...

Maar ik zou nu naar de HA gaan en daarna ter preventie iedere dag cranberry nemen...Je kan ook cranberrysap drinken, is te halen in de reformwinkel, iedere dag 1 of 2 glazen en je beperkt echt je gevoeligheid voor ontstekingen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:56

Ipv cranberry D-mannose pakken. Is het werkzame deel uit de cranberry, dus vele malen effectiever om puur te slikken.

Verder zsm AB halen, als het inderdaad naar je nieren slaat zijn de poppen pas echt aan het dansen! Succes.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:01

LadyLisatje schreef:
Als ik morgen start met cranbarry pillen zou het dan overgaan? Zo dat ik niet naar de dokter moet gaan? Ik ga namelijk niet graag naar de dokter, alleen als het echt nodig is. En als het maar een doodgewone blaasontsteking is....

Waarschijnlijk hoef je niet eens naar de dokter, bel 's ochtends even met de assistente en dan kun je waarschijnlijk je urine wel even brengen, kijken ze het na en schrijven ze zonodig een kuur voor!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:18

LadyLisatje schreef:

Nee.
En je hoeft de hele dokter niet eens te zien. Je haalt een potje bij de assistente, gaat even naar de wc, plast erin, en geeft m weer terug. Even in de wachtkamer zitten en na een minuut roept de assistente je met de mededeling dat je een BO hebt en duwt je een receptje in je hand en je AB ligt klaar bij de apotheek. Simpeler kan het niet :D !

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:40

Ben naar de dokter geweest. Heb wel moeten wachten. Wij hebben niet zo'n assistent. In een potje moeten plassen. Het is niet zo'n erge blaasontsteking. Anders zou het stripje direct al kleuren en dat deed het niet. Antibiotica nemen vandaag en zondag eens. Dan nog niet over terug in een potje plassen. Heb nu een potje meegekregen. Hopelijk is het dan over!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:13

He wat heb je voor een kuur dan als je vandaag en zondag moet nemen? Bij ons moeten de patienten ook wel wachten, of tenminste, we bellen ze op als we de uitslag hebben. We moeten toch bespreken met de ha welke kuur ze krijgen dus als dat gedaan is bel ik terug zodat ik meteen exact kan vertellen hoe en wat.