Is er een dokter in de zaal?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Is er een dokter in de zaal?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:38

Ik zou hievoor niet eens naar de HAP dúrven bellen, HA geeft jou mogelijkheid om langs te komen op een voor jou onmogelijke tijd, maar hij geeft je de kans wél.
HAP is voor echte spoedgevallen en dat is dit zeker niet, hoe vervelend het ook is...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:47

BSensation schreef:
fannetje schreef:
Je kunt dus wel langskomen, maar dat komt jou niet uit.... Dan maar een week wachten zou ik zeggen.
Dat jij niet eerder kan is niet het probleem van een huisarts, zou als je er toch naar wil laten kijken er toch even tijd voor vrijmaken.
HAP is er ALLEEN voor spoelgevallen buiten werktijden en niet voor mensen die niet tijdens werktijden kunnen. En nee je kunt niet op de EHBO zomaar langsgaan, moet je eerst langs een huisarts zijn geweest. Bij ons zit dat in dezelfde hal, maar dat kan per plaats verschillen.

Het is niet zo dat het me niet uitkomt zoals jij het zo 'mooi' verwoord. Als dat het enige was dan zat ik er vandaag nog. Maar het is gewoon ONMOGELIJK. Ze hebben rare tijden waarop ik langs zou komen wat niet mogelijk is met mijn werk. Ik werk 30 min. rijden (zonder evt. files) van mijn werk af en zitten op onze werkplek met zieke collega's en dus geen extra mensen die even anderhalfuur kunnen invallen. ZIJ hebben niet voldoende mankracht om iedereen netjes te kunnen helpen en daar tijd voor te maken, tja dan schiet het van geen kant op natuurlijk.

Ik wilde alleen even aangeven dat de keuze dus bij jou ligt. Jij hebt veel hart voor je werkgever (ik ook hoor), maar als het echte spoed was had je wel weggegaan van je werk of nog sterker, dan had je niet eens gaan werken.
Ik verbaas me er altijd over met hoeveel gemak menesen naar de HAP gaan en dan vervolgens naar de SEH komen voor een fotootje (ik ben dus zo een laborant die die foto's dan mag gaan maken).
Mensen beseffen niet hoeveel extra dit de gezondheidszorg kost, dan wanneer je via een huisarts komt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:17

Pootje omhoog, koelen en intapen zoals aangegeven is sowieso verstandig..
Ik snap dat je het graag wilt weten, maar heel veel meer dan dit gaat de dokter ook niet zeggen. Ze maken er zelfs geen foto voor als je voet verder niet erg zeer doet en het alleen je teen is.
Het is wel vrij snel over als het een gebroken teen is, probeer wel een beetje te bewegen zo nu en dan..

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 07:46

Ik had geluk toen ik thuis kwam! Een vriendin van mijn moeder was toevallig bij ons op bezoek, ze werkt in het ziekenhuis op de EHBO en zag me binnen komen strompelen. Heeft even gekeken en constateerde dat mn teen 99% zeker gekneusd is. Heeft er dus een tape-je omheen gegaan en moet gewoon rust houden, rustig aan doen.

Ben ik toch wat meer gerustgesteld, weet ik in ieder geval dat er niks ernstigs aan de hand is :) heb gisteren nog een poging gedaan tot paardrijden maar ben ik na 15min. op terug gekomen... word de komende tijd veel longeren/grondwerk etc. Soort vakantie voor paardlief!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:40

nou, geluk bij een ongeluk dus! :D Fijn dat je weer gerustgesteld bent en als het de volgende keer weer gebeurd weet je tenminste wat er aan de hand is en hoe je het moet intapen: want wat dat betreft maakt het niet uit of het gebroken of gekneusd is, de tapemethode verandert er niet op :P.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:43

Voor een paar jaar terug kreeg ik een paard op mijn teen.
Ik had gelijk door dat het niet goed was, want de nagel lag er half af en teen was een stukje langer.
Ben gelijk naar de HAP gegaan, en na wat gedruk, getrek & 'doet dit pijn?' (JAA!) zeiden ze dat hij gekneusd was.
Ik vertrouwde het niet, dus ben later terug gegaan & toen bleek er toch een scheurtje in te zitten.
Ondertussen kon ik me niet meer fatsoenlijk voortbewegen dus nog maar een keer heen & toen bleek hij toch gebroken te zijn. Bij de controle daarop was het botje in meerdere stukjes & bij het laatste bezoek wist de dokter me te vertellen dat het botje vrijwel helemaal aan gruis was.
Dat alles terwijl er toch echt maar 1x een paard op heeft gestaan.

Ik heb er gelukkig nu geen last meer van, maar de nagel groeit niet meer zoals hij hoort & het teentje zelf is nu een raar knobbeltje.

Voelt het niet goed? Gewoon vragen om foto's.
En verbetert het niet, gewoon heen blijven gaan.

Zoals je hierboven kunt lezen zien ze nog wel eens iets over het hoofd :roll:

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:35

Truf schreef:
BSensation schreef:
Sorry maar hoe moet ik dat voor me zien zo'n 'lus'?

Kon er helaas geen plaatje van vinden met google. Je begin dan op je voet met het tape, achter je tenen langs en weer schuin op je voet, het begin van het tape kruisend. Dat kan je nog een keer herhalen, maar dan iets hoger als je tenen wat langer zijn.

De zogenoemde dakpanpleister, die kan je vast wel vinden op Google

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:25

Haha oh ja, zo heet dat :+ Met EHBO paard hadden ze het over een vissengraat, maar denk niet dat het in dit verhaal het duidelijker maakte

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:33

Heey ik zie dat je al getapt bent !
ik heb het laatst nog gehad, ik liep langs onze lounge bank in de tuin maar mijn kleine teen bleef er achter haken ! jeetje wat heb ik gejankt ! :P haha het deed echt heel veel pijn!
na een uurtje werd hij alleen maar dikker (had er ijs op!) en paars met geel enzo dus toen ben ik tog maar naar de EHBO geweest.
Daar hebben ze foto's gemaakt en was hij gebroken.
ze zijden dat ze er niks aan deden maar als ik het echt wilde dat ze hem wel gingen gipsen.
nou liefer niet als het niet nodig is !
ze hadden hem getapt en adviseerde me stevige schoenen aan te doen.
maar omdat m'n teen zo dik was kwam ik mijn schoenen niet eens in !
het heeft zo'n 4 a 5 weken geduurt voordat het helenmaal over was