Niet kunnen ontbijten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:24

Ik kan ook (bijna) niet ontbijten, maar als ik niet ontbijt houd ik de ochtend niet vol. Ik eet als ontbijt cruesli en als ik dat niet kan verdragen, alleen een bakje yoghurt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:25

Oke heb me nu misselijk zitten eten aan meloen met ham als ontbijt :=

Oh mijn eetpatroon is sowieso helemaal naar de knoppen, maar goed ga daarvoor niet echt naar een psycholoog..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:25

Dit herken ik niet ik kan echt 24/7 eten :o s'morgens gaan er hier gebakken eieren met bacon in :9 of anders wat vruchtenkwark....

Kun je geen drinkontbijt nemen, vloeibaar en licht :)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:26

eet je verder tot het avondeten niets?

xtostarlight

Ik heb hetzelfde, bij mij helpt het om op weg naar mn werk te eten, en dan geen brood maar een cracker of ontbijtkoek of mueslireep. Ik fiets naar mn werk dus kan mooi ondertussen een cracker opeten, of een appel of wat dan ook.

EngeltjeS

Barbabientje schreef:
Oke heb me nu misselijk zitten eten aan meloen met ham als ontbijt :=

Oh mijn eetpatroon is sowieso helemaal naar de knoppen, maar goed ga daarvoor niet echt naar een psycholoog..

Dat is jouw keuze :)

Misselijk eten is ook niet verstandig he ;)
probeer iedere morgen een broodje te eten, met het aller lekkerste er op, wat jij lekker vind.
Maak er een feestje van, van je ontbijt.

Je lichaam heeft het wel nodig, maar waarsch. voel je het anders, waardoor je denkt dat je geen trek hebt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:27

Oh nee als ik eenmaal aan het eten ben, dan moet alles wat ik in huis heb open of in ieder geval geproefd zijn := Dus ik moet nu ook geen boodschappen gaan doen, want dan kom ik met alleen maar lekkere dingen thuis :+

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:28

Hier nog één. Ontbijten is niet aan mij besteed, eten in het algemeen niet echt de laatste tijd.

Ik "ontbijt" regelmatig rond 16.00. En dan kan ik ook blijven eten. Stukje kaas, plakje worst, chips, koekje. Avondeten hoef ik dan ook niet meer.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:28

Probeer naar je lichaam te luisteren :) eet wanneer je honger hebt (minimaal 3x op een dag) en eet niet als je geen honger hebt, maar trek.
Neem voedzame dingen. Leer jezelf aan om een ritme er in te maken/houden.
Je zult merken dat je je ook lekkerder gaat voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:29

Ik heb hetzelfde probleem. Vroeger at ik heel veel en nu stukken minder. 's ochtends eten vind ik erg moeilijk maar ik wil me er wel toe dwingen. Ik probeer altijd in ieder geval wat te drinken en als ik fruit heb eet ik dat.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:29

Sjaap schreef:
Hier nog één. Ontbijten is niet aan mij besteed, eten in het algemeen niet echt de laatste tijd.

Ik "ontbijt" regelmatig rond 16.00. En dan kan ik ook blijven eten. Stukje kaas, plakje worst, chips, koekje. Avondeten hoef ik dan ook niet meer.

Dat heb ik ook... En dna om 8 uur sterf ik weer van de honger, dus dan maar chippies..
Maar ik heb nu een 'goede' vervanging voor mijn chips := Soepstengels <3

@EngeltjeS; als ik alleen maar eet als ik honger heb dan is er geen stoppen meer..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:29

Mag ik vragen wat je over de dag eet? En binnen houdt? En hoeveel je weegt? Het klinkt echt niet gezond hoor!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:30

Ontbijten was niet aan mij besteedt. Het is echt iets wat je jezelf aan moet leren. Begin met iets heel lichts te eten, en stukje bij beetje er een beetje meer een echt ontbijt van maken. Ontbijten is zo belangrijk. Sinds een jaar ofzo kan ik gewoon ontbijten zonder dat ik er moeite mee heb en voelde me gelijk iedere dag een stuk fitter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:31

Het is niet erg om je eetritme op te schuiven, je mag best om 12 uur ontbijten, om 4 uur lunchen en om 9 uur je avondeten eten. Maar hele maaltijden overslaan en dan maar chips gaan eten is het recept om snel dik te worden.

Anoniem

Re: Niet kunnen ontbijten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:33

Ik krijg vroeg op de ochtend absoluut geen boterhammen weg. Daarom varieer ik al mijn hele leven met yoghurt + cruesli, drinkontbijt, brinta, fruit, etc etc. Dat krijg ik allemaal wel weg. Mits ik een beetje afwissel, want als ik te lang met hetzelfde ontbijt gaat me dat ontzettend tegenstaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:33

ponyparadijs, jij doet alsof het iets heel ernstigs is! 8-)
Niet kunnen ontbijten komt bij zoveel mensen voor, die hebben echt niet allemaal een megaprobleem dat ze naar een psycholoog moeten hoor! ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:35

Ik snap het wel als je 4 uur pas eet en dan alleen maar lekkers pakt dat je om 8 uur weer honger heb. Wat omschreven word is nu niet bepaald vullend te noemen. Ikzelf ben wel van de lekkere trek en pak dan ook wat, wat ik ook moet af leren. Ik eet vaker te veel dan te weinig := . hihi

Misschien tip als je 4 uur echt honger heb, pak een bruine boterham (liefst meer dan 1) met een eitje o.id. Dan vul je idg ge maag en heb je niet om 8 uur al weer honger.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:35

Ieder zijn mening toch GamblersCup! Ik hoor aan wat ze zegt en herken een hoop. En kan je uit ervaring vertellen dat dat NIET gezond is. Ernstig is niet het juiste woord. Zijn veel ergere dingen hoor!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:35

Het is niet dat ik niet ontbijt en meteen met chips begin :n

Ik ontbijt uiteindelijk een keer rond 1 uur want dan krijg ik honger, vervolgens blijf ik eten vaak dan wel brood/cupasoup/boullion /wat anders niet zo heel ongezond.. Tot uurtje of 2
Dan krijg ik om 3 uur weer stervens honger; chips/koekje/iets lekkers
4 uur; honger; nog meer ongezonds
5 uur; dan ga ikuiteindelijk maar boodschappen doen en zoete kauwgom halen waardoor ik minder eetneigingen krijg.
6 uur; koken dus ondertussen wel wat eten* bijv de wortel die ik schilofzo := * Daarna eten
8 uur: heeeeeel veeel honger.. nu tegenwoordig dan maar soepstengels en als die doos leeg is dan eet ik niets meer..
en zo gaat het zn gangetje de hele dag :=

Verosjaak

Re: Niet kunnen ontbijten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:36

Iemand anders gaf zo'n voorbeeld van zichzelf barbabientje.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:38

Niet ontbijten is niet echt gezond maar geen ramp. Wel wordt het niet echt gezond meer als je dan maar 1x per dag 'echt' eet en verder alleen maar snackt.

Ik kon vroeger ook echt niet ontbijten, dat is mij echt ingestampt op internaat, ik mocht niet naar school voordat ik had ontbeten. Al was het maar een half broodje. Het heeft mij 3 jaar geduurd voordat ik een hele boterham kon eten 's morgens. (muesli, cornflakes etc is niet aan mij besteed.) Nu moet ik dus echt ontbijten anders voel ik me echt niet goed na lichamelijk inspanning *fietsen naar school bijv*.
Ontbijtdrink is ook een goeie, probeer te ontdekken wat je wel kan binnenkrijgen 's morgens, al is het maar thee. Als ik misselijk ben van honger, wil ik ook niet eten maar de enige wat helpt is toch wel eten, je moet dat cirkeltje doorbreken.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:38

Ik ontbijt noooit! ik heb s'morgens helemaal geen zin om te eten, rond de middag krijg ik dan wel honger... maar smorges no thanks ! :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:39

Barbabientje schreef:

Ik ontbijt uiteindelijk een keer rond 1 uur want dan krijg ik honger, vervolgens blijf ik eten vaak dan wel brood/cupasoup/boullion /wat anders niet zo heel ongezond.. Tot uurtje of 2
5 uur; dan ga ikuiteindelijk maar boodschappen doen en zoete kauwgom halen waardoor ik minder eetneigingen krijg.
6 uur; koken dus ondertussen wel wat eten* bijv de wortel die ik schilofzo := * Daarna eten
8 uur: heeeeeel veeel honger.. nu tegenwoordig dan maar soepstengels en als die doos leeg is dan eet ik niets meer..

Wat je doet is dus heel erg ongezond.

Als je dan om 1 uur bijvoorbeeld 2 of 3 boterhammen eet. En dan niet blijven eten. Dan om half 3 uur een appel, een peer of iets anders met veel vezels. Om 4 uur weer 2 of 3 boterhammen. En dan rond half 7/7 uur een avondmaaltijd: 200g aardapelen/peulvruchten/pasta/rijst, 200gram groenten en 100 gram vlees/vervanger.

Moet je eens zien dat je na een week al die zoete troep niet meer hoeft!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:39

ponyparadijs schreef:
Mag ik vragen wat je over de dag eet? En binnen houdt? En hoeveel je weegt? Het klinkt echt niet gezond hoor!

Oh ik heb echt geen eetstoornis hoor := Verre van dat, het is alleen het begin om te eten dat lukt me nooit..
Want net heb ik die meloen zitten eten, en nu zit ik braaf aan 2 boterhammen met jam..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:40

Vjestagirl schreef:
Barbabientje schreef:

Wat je doet is dus heel erg ongezond.

Als je dan om 1 uur bijvoorbeeld 2 of 3 boterhammen eet. En dan niet blijven eten. Dan om half 3 uur een appel, een peer of iets anders met veel vezels. Om 4 uur weer 2 of 3 boterhammen. En dan rond half 7/7 uur een avondmaaltijd: 200g aardapelen/peulvruchten/pasta/rijst, 200gram groenten en 100 gram vlees/vervanger.

Moet je eens zien dat je na een week al die zoete troep niet meer hoeft!

Ben ik me ook echt van bewust, maar ik krijg het er gewoon niet uit.. Als ik eenmaal begin dan gaat mijn schildklier werken ofzo en blijf ik honger houden... Vooral als ik nu vakantie heb en de hele dag thuis ben :j

Als ik nl werk, dan eet ik rond 12 uur ene keerjte op mijn werk en dan om 8 uur weer avond eten... en heb dan ook totaal geen honger...