No poo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Re: No poo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:12

Fijn dat het zo goed gaat! Ik was al een tijdje mijn haar met een aftreksel van wasnoten (die gebruik ik ook in de wasmachine) en het bevalt goed. Ik was heel erg benieuwd hoe het nu met jouw experiment ging. Het is dat mij de wasnoten goed bevallen, anders had ik het ook willen proberen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:46

Heb je ook echt het idee dat je haar gezonder is/oogt?
Ik zelf heb best dof haar en zal dolgraag weer een mooie natuurlijke glans hebben! :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:50

Emytje schreef:
Grappig om nog reactie te krijgen hier. :D

Ik gebruik nog steeds geen shampoo en mijn haar valt minder uit. 1x in de week gebruik ik nog wel de azijn, want dat is blijkbaar hetgeen dat ervoor zorgt dat mijn hoofdhuid minder jeukt, maar ik heb ook het idee dat het daardoor iets sneller vet word. Ik moet nu iedere 3 dagen mijn haren wassen en dat vind ik eigenlijk wel netjes. De zondag is vaak wel mijn super-vet-haardag ;) want dan stel ik het haren wassen even een dagje uit. Dan was ik mijn haren 2x in de week op vaste dagen. Dat vind ik wel zo prettig.

Kun je niet iets minder azijn gebruiken? Ik gebruik nu veel minder shampoo dan eerst (was het wel gewoon bijna elke dag ) en als ik een keer een dag oversla wordt het nu veel minder gauw vet dan eerst.

En neem idd ook af en toe zo'n vethaardag, want anders gaat het almaar sneller en moet ik het op een gegeven moment 2x per dag gaan wassen. :+

Ben best benieuwd hier naar. In welke verhoudingen gebruik je nu alles?

Emytje

Re: No poo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 15:11

Ik gebruik daarom ook al minder azijn. Alleen op de zondag en dan ook alleen bij mijn haarwortels. Daarna spoel ik dit uit en was ik mijn haar met dus de baking soda met water.

Poeh verhoudingen... Ehm ik denk dat het 3 theelepels soda met drie koffiekopjes water is. Dat werkt bij mij het beste. Dit gebruik ik overigens voor twee keer mijn haar wassen.

@ Aarbeitje: Ik vind van wel, maar dat kan natuurlijk ook psychisch zijn. ;) Ik zou het gewoon een tijdje testen en als je niet tevreden bent, ga je weer over op shampoo. Ik denk ook dat het bij ieder weer anders is.