waarom begrijp niemand me ??? (tips)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:49

Als je alleen was, had ik gezegd;"Maak dat je bij die "vriend" weg komt!"
Maar je hebt nu ook nog je kindje en dat maakt alles gelijk een stuk lastiger.
Ik vind het heel erg dat je in deze situatie moet leven en dat de mensen waarvan je steun zou verwachten, je zo naar beneden halen.
En of ze nou zo reageren omdat je zo graag een paard wilt, of om een andere reden; het is hoe dan ook ontzettend fout.

Over het paard; als jij 100% zeker weet dat je het kunt redden qua geld, stalling, energie en tijd, zie ik geen reden om het niet te doen.
Ik ken het gevoel dat je beschrijft.. dat je elke keer wanneer je iemand ziet rijden in huilen uitbarst en dat je in de buurt van paarden alle nare dingen even vergeet.
Daar kan geen psychiater tegenop!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:52

mirka1994 schreef:
jackiejtjj schreef:
ja ik ben al 1000 x het gesprek aangegaan hij vind de kosten onodig hij vind ook dat ik beter het geld kan gaan sparen voor andere dingen ipv uitgeven aan een paard.. maar eerst wilde hij het ook en hij wil maar niet vertellen waarom ik het niet mag terwijl ik al 1000 x in huilen ben uitgebarsten en heb gesmeekt maar hij blijf bij ze standpunt ook zei hij altijd ja als ik iets wou en dit is zijn manier van een x nee om te laten zien dat hij ook een x bij ze standpunt kan blijven

Hiervan gaan mijn haren altijd overeind staan. Waarom zou je toestemming nodig moeten hebben van je partner in een relatie? Dat schiet bij mij toch altijd in het verkeerde keelgat..
Ik zelf denk dat als je het niet doet, je het hem uiteindelijk kwalijk gaat nemen. En volgens mij rammelt er wel meer in julie relatie. Als het dadelijk over gaat kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je hem je de wet hebt voor laten schrijven. Lijkt mij dan...

Maar misschien is het wel wijs om te wachten tot je zoontje wat ouder is, als hij naar kidnerdag verblijf of naar school gaat heb je meer denk ik. Ik heb zelf 2 paarden en zou het doodzonde vinden als ik neit genoeg tijd voor ze zou hebben. En 3 dgen in de week werken en dan een paard en een huishouden lijkt me vrij pitti. Maar het scheelt idd wl als je geen stalling hoeft te betalen..

Je hebt iig een hoop over na te denken...

Maar ik zou me zeker niet iets laten verbieden door mijn partner! Maar ja dat ben ik...

Deels mee eens. Als ze samen wonen hebben ze ook samen kosten. Een paard kost toch wat geld in de maand en als die ziek wordt of wat dan ook moet dat wel betaald worden. Daar moet je wel samen achter staan vind ik, het is niet een naaimachine die je aanschaft.
Ik vind wel dat je elkaar moet steunen in de hobby/passie die de ander heeft.
Daarom geven verschillende bokkers (incl ik) ook aan dat het misschien dan slim is om de middenweg te doen en een paard te gaan bijrijden/verzorgen/leasen. Dan kan ze toch lekker met paarden aan de gang maar heeft ze niet de aanschaf en onderhouds kosten.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:57

ik ben niet meer bang daar ben ik al overheen :D stap niet op ieder paard maar durf wel te rijden als het vertrouwen er is :D

en me paard komt zowiezo niet in ze eentje hier op het weiland staat een whels is van me vriend ze oom (andere oom ) het is zeg maar een boederij camping op de camping wonen wij en me schoonouders en boederij me vriend ze 2 ooms en ze oma..

En me zoontje is me ook echt alles en ik vind het echt niet zwaar ik heb een heerlijke makkelijke zoon.. En met alles wat ik doe doe ik ook voor hem... en nee het is geen uitvlucht maar 24/7 sta ik voor me zoontje heb er voor gekozen dat weet ik maar ik wil 2 uurtjes s avonds voor mezelf.. jayvey ligt dan lekker te slapen dus me vriend kan makkelijk dan even alleen zijn met hem

en financieel gezien doe ik ook alles zelf ik ben nu ook niet afhankelijk van hem betaal al me rekeningen enz.. zelf :D ik wil nog niet afhankelijk van hem zijn.

mocht me zoontje ziek worden of iets heb ik altijd me lieve vriendin die gaat het lieftst iedere dag.. toen ik me shetlander had ging ze elke dag met me mee.. en jayvey ( me zoontje) die ging ook af en toe lekker mee en die had het zo erg naar ze zin hij zeg nu al paard en als die er 1 ziet word die helemaal gek dan wilt die erop en helemaal schitteren

jackiejtjj

Re: waarom begrijp niemand me ??? (tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:02

ja ik zou dan met me vriend kunnen overleggen om te gaan leasen dan kan hij zien dat ik het aankan en dat we het redden en misschien gaat die het dan wel heel leuk vinden want als ik over ze shetlanders begin schieten ze ogen weer vol

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:18

mirka1994 schreef:
Hiervan gaan mijn haren altijd overeind staan. Waarom zou je toestemming nodig moeten hebben van je partner in een relatie? Dat schiet bij mij toch altijd in het verkeerde keelgat..

Maar ik zou me zeker niet iets laten verbieden door mijn partner! Maar ja dat ben ik...

Mee eens! Je bent volwassen, uitgevlogen en kunt best zelf beslissen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:35

Voordat ik mezelf zo liet onderdrukken door een kerel .... -O-
En dan eerst zeggen dat hij je een paard koopt, maar je daarna uitlachen en zeggen "denk je nou echt dat je een paard van me krijgt".
Totaal respectloos :n, dat had ik niet geaccepteerd, kind of geen kind. Je bent niet zijn voetveeg.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:27

Ik ben het met velen van jullie eens: ik zou me nooit zo onder druk laten zetten door een wispelturige kerel. Maar ja, ik heb dan ook geen kind(eren) bij een man. Voor mij zou het dus ook gemakkelijk kiezen zijn; als het mijn prioriteit heeft, dan gaat die prioriteit voor.....
Maar jullie hebben samen gekozen voor een kind. Die zou dan wat mij betreft prioriteit hebben.... en verschuift het hebben van een eigen paard bij mij toch naar een tweede (of lagere) plek. Tenzij het samen opvoeden van je kind niet goed voor jullie beiden is.... dan zou ik lekker voor mezelf en het kind kiezen, zonder partner. En kun je wellicht alsnog je eigen paardje hebben.

Zo niet; dan blijf ik erbij: ga kijken voor een bij-rijdpaard (of lease), en kijk of dat een oplossing kan zijn.

Met andere woorden: zet voor jezelf je prioriteiten op een rij, en kies op basis daarvan! Wijk hier niet vanaf, probeer je neer te leggen bij zaken die op een lagere plaats komen, of zoek een passend alternatief.

Succes!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:13

stel je koopt een paard maar jullie relatie gaat over, kan je dan het paard wel onderhouden? Het zou immers bij zijn familie in het land komen te staan. Zijn familie is het er mee eens dat het paard dan bij de pony in het land zou komen te staan neem ik aan?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:01

jackiejtjj schreef:
ja ik zou dan met me vriend kunnen overleggen om te gaan leasen dan kan hij zien dat ik het aankan en dat we het redden en misschien gaat die het dan wel heel leuk vinden want als ik over ze shetlanders begin schieten ze ogen weer vol

Ik weet niet wat voor een type je vriend is, maar zou het niet kunnen dat hij gewoon heel 'stoer' doet tegenover jou (je uitlachen, zeggen dat hij ze haat) terwijl hij eigenlijk gewoon diep van binnen zich schaamt dat hij zo van paarden houdt? En dat hij gewoon bang is om, als jullie een paard hebben, en het blijkt financieel niet te lukken, deze dan ook weer wegmoeten? dat hij zich gewoon niet wil hechten en daarom de zaak maar een beetje negatief opblaast en dit op jou afreageert?

Misschien zit er wel meer achter die opmerkingen enzo dan alleen een kille gozer die voor iedereen overkomt alsof hij jou onder druk zet of je passie verbied?

Ik ken de situatie niet en ga daarom hem niet direct veroordelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:08

mirka1994 schreef:
jackiejtjj schreef:
ja ik ben al 1000 x het gesprek aangegaan hij vind de kosten onodig hij vind ook dat ik beter het geld kan gaan sparen voor andere dingen ipv uitgeven aan een paard.. maar eerst wilde hij het ook en hij wil maar niet vertellen waarom ik het niet mag terwijl ik al 1000 x in huilen ben uitgebarsten en heb gesmeekt maar hij blijf bij ze standpunt ook zei hij altijd ja als ik iets wou en dit is zijn manier van een x nee om te laten zien dat hij ook een x bij ze standpunt kan blijven

Logisch juist. je koopt geen goudvis, het zijn nogal wat kosten en het gaat nogal wat tijd in beslag nemen. Lijkt me niet meer dan logisch om een grote aankoop als dit te bespreken en niet 'zomaar' te doen.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:13

@Goof, tuurlijk moet je niet zomaar een paard kopen. Maar ik vind wel dat het bespreekbaar moet zijn. Dan hoef hij niet meteen "ja en amen" te zeggen maar ik vind wel dat je er in een goede relatie gewoon over moet kunnen praten. Dat je van beide kanten je verhaal kan doen, dat je naar elkaar luistert en elkaars gevoelens respecteert.

Als hij een duidelijke argumenten zou geven waarom hij het niet ziet zitten, geld, tijd, aandacht, de kleine zou het al heel anders overkomen. Maar het gaat vooral de manier waarop het wordt gezegd.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:38

jackiejtjj schreef:

[/quote]

Logisch juist. je koopt geen goudvis, het zijn nogal wat kosten en het gaat nogal wat tijd in beslag nemen. Lijkt me niet meer dan logisch om een grote aankoop als dit te bespreken en niet 'zomaar' te doen.[/quote]

Ik vind het ook logisch dat het besproken wordt idd. Maar het wordt mogen/ niet mogen laat mij zien dat de verstandshouding beetje scheef is. Alsof dat hij alles bepaald en zij met alles toestemming moet vragen. En dat lijkt mij niet helemaal jofel... Tuurlijk moet het bespreekbaar zijn, maar hij hoort niet in zijn alleste bepalen. Als je begrijpt wat ik bedoel..

Maar ik denk eigenlijk dat het idd op dit moment verstandiger is om een bijrijdpaard te zoeken, zo laat je zien dat je het meent en in tegensteling tot hem dat jij hem wel respecteert. Zo kun je ook gelijk kijken of het werkt met een kind etc. En dan kun je met de tijd als je kind wat ouder is altijd nog op zoek naar een eigen paardje :) Maar die vent zou ik met of zonder kind de deur uit schoppen! Dit lijkt me geen goed voorbeeld voor je kind om op te groeien met een vader die alles bepaalt.. We leven in 2011, vrouwen hebben nu ook recht op een mening. Vrouwen hebben een stem laat hem horen!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:02

Ik zou persoonlijk toch ook eerst voor een lease of bijrijdpaard gaan. Een eigen paard hebben kost heel veel tijd en persoonlijk denk ik dat je met 2 uurtjes op een dag er niet altijd bent. Tuurlijk het kan, ik heb ook wel eens dagen dat ik binnen 2 uurtjes weer thuis ben maar het meerendeel van de tijd ben ik toch echt wel wat langer onder de pannen. Daarnaast is het natuurlijk ook een mooie mogelijkheid om je partner te laten zien dat je het wel kunt, dat hij daar in elk geval niet over in hoeft te zitten.

En (dit is even doemdenken hoor) je verkeert nu in de gelukkige positie dat je paard aan stalling etc. je niet veel zal kosten, maar heb je er wel over nagedacht hoe dat komt als je relatie, in het ergste geval, wel verbroken wordt? Ik bedoel, kan je paard blijven staan bij de familie van je vriend, of zal je het paard moeten verhuizen naar een stalling waar je veel meer kosten hebt? Ik hoop natuurlijk van harte dat, dat niet het geval zal zijn en jullie er uiteindelijk samen uitkomen, maar het is wel iets waar je volgens mij serieus over na moet denken.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:07

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ergens las ik dat jou vriend 4 pony's heeft gehad en nu niet aan een Fries wil beginnen.
Wat ik me dus afvraag zijn weerstand tegen de Fries (hij kan het een stom dier vinden) of is er weerstand tegen pony/paard?

Wat ik gemerkt heb dat MIJN pony idd mijn pony was, mijn man accepteerde het ging mee wanneer nodig maar niet echt van harte, nu nr 2 ZIJN paard is (ondanks ik het meeste beslis en betaal) gaat hij elke dag mee en mest stal uit, werkt op het land alles helpt hij. En als ik te moe of ziek ben neemt hij de taken over van mij.

Kijk eens of jou vriend liever samen een dier heeft, en misschien geen Fries maar toch weer een pony of een ras die jullie samen leuk vinden.
Het is zo belangrijk dat een partner er echt achter staat, ze zullen het dier moeten opvangen op het moment jij ziek bent, of vanwege moeheid.

Je bent nog heerlijk jong en heb een heerlijk kind, maar de kosten die gaan komen worden steeds hoger (schoolbijdrage, sport, zwemles, steeds nieuwe kleding, later mobiel enz) en jou vrije tijd minder en minder.
Straks gaat de kleine naar school dat betekend 6 x daags een tripje school om je kleine op te halen en weg te brengen. Past dan in het schema/geld nog een eigen paard? Wat als je vriend wegwandeld? Kan je dan nog jou paard aanhouden? Met bijstand lukt dat echt niet.

Ik gun jou je paard, maar ik zelf heb ooit vanwege einde huwelijk 2 dieren moeten verkopen en pas jaren later weer een eigen kunnen veroorloven. De kosten die ik had aan mijn zoon (ondertussen het huis uit) kan nu in de paardjes gestopt worden, en gelukkig staat mijn huidige man nu compleet achter mijn/onze hobby en vindt hij het niet erg om geen vakanitie te vieren behalve in grand achtertuin en stal.

Ook snap ik het gevoel van verzorgen of bijrijden, het is niet je eigen. Gelukkig is hier ook weer aan gedacht, je least een leuk dier bij een manege. Je weet wat de vaste kosten zijn, het dier is compleet voor jou, als je besluit het paard 1 of 2 dagen in de les te laten meelopen met een andere ruiter heb jij die dagen vrij zodat je ook even kan bijkomen, leuke dingen te doen met kind en vriend.

Het is een moeilijke beslissing, en ja mijn eigen dieren hebben mij in hele moeilijke periodes ook rust en liefde gegeven. Heerlijk om soms even te vluchten van alles en met gedachte op 0 bij je dieren te zijn. Om weer na stal je dagenlijkse gang aan te kunnen.

Probeer eens te praten, en probeer je tranen tegen te gaan (hoe moeilijk ook) mannen klappen dicht of worden boos of willen niet meer praten als wij vrouwen te emotioneel worden.
Eerst dus ff uitvissen waarom geen Fries mag het ook een shet ofzo zijn?
succes

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:12

Jezus, geef je vriend alsjeblieft een knal voor z'n kop. Van waar haalt ie het, om jou te chanteren?
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb in hetzelfde straatje gelopen. M'n eerste paard verkocht omdat ik hem niet meer aan kon, en sparen maar voor de volgende. Vriend zei toen ook dat ik kon oprotten als ik weer aan een eigen paard begon.

Ik heb uiteindelijk de deur achter me dicht gesmeten, en kocht een nieuw paard. Een maand of 3 later kwam ik m'n (toen ex-)vriend weer tegen. Hij miste me, en al wat je nog wilde horen. Natuurlijk was het paard niet de enige reden dat we uit elkaar zijn gegaan, maar ik pik het gewoon van niemand, dat hij mij gaat lopen verbieden wat ik wel en niet mag. Ik kan niet leven zonder paarden. We zijn nu terug samen, en ja hoor, ik heb m'n paardje nog steeds. En nu is dat géén probleem meer.

Sta op je strepen. Is het zo belangrijk voor je? Kies dan voor jezelf.
Dat heb ik ook gedaan, en God sta me bij, het was het beste wat ik ooit had kunnen doen.

Verbied/verplicht hij je nog andere dingen? Of gaat het alleen om het paard als ie zo doet?

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:39

Klinkt allemaal heel lastig, ik zou niet goed weten wat ik in jouw geval zou doen.
Wel vind ik dat je vriend niet zo sympathiek over komt....
Waarom zoek je geen leuk bijrijd/verzorgpaard? Daar kun je ook een geweldige band mee opbouwen (:

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:45

TS, wat ik nu ga zeggen is misschien niet aardig dus ik hoop dat je je niet te erg aangevallen gaat voelen maar dat je misschien wat aan mn post hebt.

maar als ik jouw posts hier in dit topic lees denk ik: je klinkt nog zo ontzettend jong!
19 is ook nog jong maar eigenlijk vind ik je meer als een 15/16 jarige klinken.
Daarbij heb je een relatie waarvan ik in een andere situatie (zonder kind) zou zeggen: heeeeeeel snel wegwezen! jouw vriend chanteert je en is gewoon machtsspelletjes aan het spelen (hij zegt het zelfs zelf: hij zegt nu nee omdat hij gewoon een keer nee wil zeggen terwijl jij het graag wilt).

Als zo'n jong meisje al de verantwoordelijkheid heeft over een kind, een vriend heeft die je (in mijn ogen) chanteert en machtsspelletjes met je speelt, dan zou ik zeggen: begin alsjeblieft niet óók nog aan een eigen paard.

mijn eerste stap in jouw situatie zou zijn: ga met je vriend praten. want zijn gedrag naar jouw toe vind ik respectloos. en dan niet praten over het wel/ niet hebben van een eigen paard maar over zijn gedrag naar jou toe. dat ie eerst ermee instemt om te betalen en je vervolgens uitlacht. je gaat je eigen vriendin, moeder van je kind, toch niet zo uitlachen? Jij vertrouwde hem op zijn woord maar blijkbaar is dat dus niet terecht, blijkbaar is hij niet te vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:04

Mee eens. Zo te horen heb je betere dingen om je geld aan uit te geven ipv een paard. Een paard kost los van de aanschaf gewoon erg veel geld, en het spijt me zeer, maar ik denk niet dat je dan nog rond zal kunnen komen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:15

mirka1994 schreef:

Juist omdat je samen een relatie hebt, samen geld in de kas brengt, samen een zoontje en huishouden hebt enz...
Daarom moet, ik wil zou het geen toestemming noemen, je met elkaar op 1 lijn zitten. Er staat te veel op het spel!