Aansteller met zo'n bult

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:45

Zulke mega bulten krijgt mijn vriendin ook van Horzels en dazen. Zolang je geen koorts hebt, het niet vurig wordt en je huid niet mega gaat glimmen, dan zou ik mij niet zo druk maken. Even een corticozalfje erop en klaar.

Anoniem

Re: Aansteller met zo'n bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:00

Je kan ook eventueel reactine pilletjes halen bij de drogist :j dat werkt ook

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:35

wat vervelend :(:)
snap best dat je in paniek raakt over zoiets :j

azeron heb ik toevallig naast me liggen, is inderdaad zalfje voor muggen dazen en dat soort rotbeesten!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:48

Jans schreef:
Je kan ook eventueel reactine pilletjes halen bij de drogist :j dat werkt ook

Ja, er van uitgaande dat het een allergische reactie is (daar lijkt het wel op) kan het fijn zijn om daar wat voor te nemen ja.
Maar je kan ook gewoon huismerk antihistamine halen dan, voor Reactine is dat Cetirizine. Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... eveel.html

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:07

Bij een teek kan je een rode kring krijgen maar hoeft dus niet. De ziekte van lyme heet het topic daarover als je meer wil weten. kijk het ff aan en als het na drie dagennog hetzelfde is weer langsgaan. Of als je het echt niet vertrouwd, en je bent geen aansteller.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:29

ja herkenbaar!
ik krijg ook zulke bulten als ik gestoken wordt door een daas of ander eng prikkend ding :+
wat heel goed helpt is iets kouds erop leggen :) ik doe er altijd koude washandjes op

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:59

Bedankt voor de berichten ik denk dat ik inderdaad door een daas of een horzel ben gestoken en er gewoon niet goed tegen kan ik weet wel dat mijn huid van een wesp of van bepaalde creme's en shampoo's ook aardig over der toeren kan gaan maar zo een grote bult heb ik nog nooit meegemaakt dus was even geschrokken!

Ik ben nu opgestaan met dezelfde grote bult en het is dus niet groter geworden, de hardheid ( want de bult was keihard ) is ook stukken minder dus ik denk dat het nu wel wegtrekt.

En maar hopen dat ik aankomende tijd niet opnieuw word gestoken, nu was het op me been straks is het me wang ofzo haha of nog erger me nek.

Is er een bepaalde dazen/ horzels/ en andere insecten spul wat zeer goed werkt en de beesten van mij en me paardjes afhouden wat jullie weten of werkt niets echt goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:45

Dazenbeet is het eerste waar ik aan denk!
Ik was dinsdag geloof ik zwemmen bij de Rijn en toen ben ik dus door een daas gebeten. Nou een dag er na was mijn arm helemaal dik, zag er precies zo uit als bij jou eigenlijk maar dan op m'n arm, het was super warm, echt heet gewoon! En deed ècht pijn. Maar het jeukte ook, maar ik kon er niet aankomen omdat het pijn deed.. Het was ook echt kei hard. Bij mij is het nu al een heel stuk kleiner, niet meer warm en het doet ook geen pijn meer.

Ik was trouwens op 2 plekken gebeten, op allebei m'n armen precies op dezelfde plek ja ja krijg het maar eens voor elkaar :') dus had 2 van die gigantische bulten.. stomme beesten!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:47

Oei, dat ziet er idd uit als een dazen beet, die kunnen ook zo gigantisch worden en vreselijk lang jeuken..Je kunt azaron gebruiken, dat verzacht bij insectenbeten. En anders even langs de apotheek, die hebben vast ook wel iets.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 01:29

Heb ik ook al een paar keer gehad na een dazen/muggenbeet. Kreeg een zalfje mee van de dokter en inderdaad Cetrizine pilletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:21

Ik had er vannacht vijf, enorme bulten, allergische reactie op een mug. Van de dokter heb ik Hydrocortisonacetaat zalf gekregen, al jaren. En vanmorgen waren de bulten weg en de jeuk ook :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:24

Zo'n enorme bult kreeg ik ook, toen ik gestoken was door een daas. Duurde nog wel een tijdje voordat die weg was :P

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:33

Ik krijg al zulke plakaten van muggen ,
je kunt evt anti hystamine oftewel antie allergie tabletten halen dan vermindert het gauw ,
Maar zulke plakaten krijg je idd ook van dazen
succes

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:21

Hmm ja balen is dat, ik krijg ze helaas ook van een gewone muggenbeet, ondanks het feit dat ik al antihistaminica slik :\ Wat voor mij goed helpt is Azaron (in een stick), stopt de jeuk en werkt ook ontstekingsremmend.