Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
carolina1278 schreef:Heb ook een hernia gehad en is met rust (lees nu bij een jaar later) bijna over. Ik kreeg het erg accuut en heb 2 weken plat gelegen met diverse hele zware pijnstillers (lees morfine). Vaak als het een rug hernia is krijg je de meeste klachten bij zitten en bukken en worden de klachten minder met liggen en lopen.
Dhani schreef:carolina1278 schreef:Heb ook een hernia gehad en is met rust (lees nu bij een jaar later) bijna over. Ik kreeg het erg accuut en heb 2 weken plat gelegen met diverse hele zware pijnstillers (lees morfine). Vaak als het een rug hernia is krijg je de meeste klachten bij zitten en bukken en worden de klachten minder met liggen en lopen.
dan heb ik geen hernia. want liggen en lopen zijn voor mij funest. zitten kan ik wel hendelen. en stilstaan ook wel. het is het lopen. en in bed ontspannen
Omdat symptomen zo divers kunnen zijn, en omdat je vanaf internet niet kan zien wat iemand heeft kun je zo niet zeggen wat jij hebt, en is het handig om advies in te winnen bij mensen met verstand ervan
Zwitsal schreef:tot en met waar straalt de pijn uit? tot voorbij je knie? dus echt in je onderbeen?
wordt de pijn erger bij niesen/hoesten/persen?
heb je last aan 1 kant? of aan 2 kanten? (in 1 been of in allebei?)
wordt het erger als je (met gestrekte benen) voorover buigt?

gisteravond begon het af te nemen, maar dat was de avond ervoor ook en toen zat het gistermorgen weer in volle hevigheid.
spretje schreef:He, jongens, het kan ook iets minder dramatisch zijn hoor!
Voor mij klinkt het precies als spit; iets wat direct in je rug kan schieten en ook uitstraalt naar je bil/been.
Vervelend en pijnlijk, maar niet dramatisch.
Met een paar spierverslappers ben je er in een paar dagen weeer boven op.
Zwitsal schreef:Raar dat je ha deze vragen niet gesteld heeft.. Bij uitstralende pijn in het been zijn dit toch behoorlijk logische vragen naar mijn idee.
Ik heb net even gekeken naar wat dat "ischias" inhoudt.
Maar dat is blijkbaar een soort van oude volksterm voor waar ik met mijn vragen ook op doel.
Mijn vragen zijn bedoeld om een radiculair syndroom er uit t pikken. Inklemminh, irritatie of ontsteking of beschadeging van zenuwen. Dat kan bijv komen door een hernia.
Als je nu niet gerust bent met de pijnstillers die hij je gegeven heeft kun je misschien even een telefonisch consult aanvragen? Om aan te geven dat je bijv andere dingen nog wilt uitsluiten.
Ik zou overigens niet naar een fysio gaan.. Ik doe die opleiding nu en met jouw symptomen zou ik je terug sturen naar de ha om een hernia uit te sluiten. Misschien dat fysios die meer ervaren zijn in bijv het behandelen van een hernia je niet zouden terug sturen maar grote kans dat je voor nop daar komt en dan evengoed nog langs de ha moet :p

Dhani schreef:al ben ik nu wel een beetje huiverig voor die diclofenac. omdat ik al een maag patient ben. en je hiervan nog meer maagpijn kan krijgen.
Delphi schreef:Dhani schreef:al ben ik nu wel een beetje huiverig voor die diclofenac. omdat ik al een maag patient ben. en je hiervan nog meer maagpijn kan krijgen.
Verdraag je de diclofenac een beetje? Ik heb het ook een tijd moeten gebruiken, maar ik kreeg ik maagbeschermers bij. Ik moest dan eerst de maagbeschermer slikken en een tijdje later de diclofenac. Misschien even naar de HA bellen om te vragen of hij deze even voor wil schrijven?

En onderrug wilde ik graag zo bol mogelijk maken om te ontspannen maar kon ik dan nooit diep genoeg doorbuigen om dat voor elkaar te krijgen , hihi.