Kids zeggen niks meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Re: Kids zeggen niks meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:18

Maar als de nieuwe moeder aangeeft dat ze zelf borderline heeft en medicatie slikt, maakt het dan nog uit of ze zelf kinderen heeft?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:20

Als stiefmoeder inderdaad borderline heeft (ik heb wel begrepen dat ze begeleid woont of gewoond heeft) dan is het al een hele opgave om eigen kinderen op te voeden (vaak krijg je daar dan ook extra begeleiding bij), laat staan kinderen van een ander met een rugzakje.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:25

Brainless, dat bedoel ik dus. Het wordt er niet makkelijker op, dus TS zou moeten vragen om extra begeleiding, anders komt het niet goed voor de kinderen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:32

Ik snap echt helemaal niks van dit verhaal.

Vind het het vervelend dat ze niet praten, of dat ze een stofzuiger slopen?
Waarom raak je gefrustreerd ervan en hoe uit je dit?
Hoe is het met de relatie vader-moeder?
Wat bedoel je met dwangmatig?
Wat zijn de rugzakjes?
Waar kamp jij mee?
Waarom vind je dat ze het huis aan het overnemen zijn?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:36

ik vraag me af noe de moeder hier tegen over staat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:52

Ik vind het een beetje naar voor Ts dat er nu gesuggereerd wordt dat ze als borderliner niet goed in staat zou zijn om de kinderen op te vangen. Je kent die kinderen niet en hun echte moeder ook niet.
Een ex van mij had twee kinderen die om het weekend kwamen, etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit. Mischien doet Ts juist ontzettend haar best en ligt het helemaal niet aan haar.
Borderliners zijn niet persé slecht met kinderen, die hebben vaak juist meer inlevingsgevoel dan menig normaal mens.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 01:04

Lamar schreef:
..... etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit.

Maar is dat dan de schuld van de kinderen of die van de moeder ... ;)
In de meeste gevallen geloof ik toch niet helemaal in etterbakken en rotkinderen, meer in slechte
opvoeding of verkeerde omstandigheden.

Buitendat, de kinderen zijn 7 en 10, hebben slechte ervaring met hun vader, een scheiding achter de rug
en onrust in hun leefsituatie. Dat de TS zich dan gaat ergeren aan de kinderen vind ik toch niet
echt bepaald een goed voorbeeld in het kunnen verplaatsen in anderen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:52

Er is ook nog een jongetje van 12, waarom ziet de vader die niet meer?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:32

Krijg hier ook een naar gevoel van, de vader is verantwoordelijk voor de kinderen als ze bij hem zijn. Nieuwe moedermis al helemaal een foute term, je bent hun moeder niet en zal dat ook niet worden.
In mijn ogen moet jij je meer terugtrekken en de ouders de boel laten oplossen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:38

je vriend heeft ouderbegeleiding en jij volgt zware therapie?...dan lijken mij drie kinderen die lastig zijn mij een beetje teveel van het goede.
Kun je geen gezinshulp krijgen?Ik weet niet hoe dat heet...iemand die het eens observeert en dan tips geeft.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:46

Ik ben het deels wel eens met Pauline, hier boven mij.

Zelf ben ik ook een kind van gescheiden ouders, en ik heb het hier ook ontzettend moeilijk mee gehad.
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoelang is de scheiding geleden?
Het verschilt per persoon natuurlijk hoe snel je situaties verwerkt, en zeker als je een jong kind hebt waarvan de ouders scheidden, daar kunnen jaren overheen gaan.

Ik werd ook erg stil en had eigenlijk het vertrouwen in de volwassenen een beetje verloren. Het voelde voor mij alsof ze al hun volwassenen problemen op mij afschoven, en ik wilde dan ook zo weinig mogelijk met ze te maken hebben.

Er zijn een boel dingen in je verhaal die ik niet helemaal begrijp, en waar andere bokkers ook al naar gevraagd hebben.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het knap vind dat je inziet dat het zo niet werkt en dat er dus dingen moeten gaan veranderen.
Ik vind dat de papa en mama dat moeten doen, maar ik vind ook dat jij daarin best een oogje in het zeil mag houden want je hebt immers een relatie met de papa en bent ook in aanraking met de kinderen.
je hebt het beste met ze voor lijkt me.

Misschien kun je de vragen van sidera beantwoorden.
Dan begrijpen we er allemaal ook wat meer van, en kunnen we je misschien betere tips geven.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:01

Beste TS.. ik wil je van harte aanraden om eens contact op te nemen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) bij jou in de gemeente, of met Bureau Jeugdzorg. En 'nee', die gaan niet de kinderen uit huis plaatsen en dergelijke, maar die kunnen wel de situatie observeren, indiceren en jullie aan de juiste hulp helpen.

Persoonlijk denk ik dat de combinatie van gescheiden ouders, een prikkelbare vader met een verleden, en een snel geirriteerde vriendin van vader, een moeilijke combinatie is voor kinderen om in op te groeien. Zowel de prikkelbaarheid als de irritatie voelen zij haarfijn aan en maakt hen onzeker.

Ik zou jullie en de kinderen gewoon van harte daarin ondersteuning toewensen zodat het zooitje niet op den duur uit elkaar klapt.
Heel veel succes!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:04

Omdat ze zware medicatie heeft wordt er gesuggereerd dat ts bordeline heeft, of ben ik erover heen gelezen dat ts dit zelf verteld heeft? Of wordt dit aangenomen?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:14

Citaat:
Omdat ik binnenkort voor 5 dagen in de week een opname in ga in apeldoorn gedurende ongeveer 1 jaar heb ik helaas niet voldoende tijd om haar te geven wat zei verdiend.
In dat jaar zal ik gaan werken aan mijn borderline. Verkopen trek ik niet, en wil ik ook niet.

Dat is wat de TS in een ander topic schreef :), denk dat ze het hier vandaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:59

Kaula schreef:
Lamar schreef:
..... etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit.

Maar is dat dan de schuld van de kinderen of die van de moeder ... ;)
In de meeste gevallen geloof ik toch niet helemaal in etterbakken en rotkinderen, meer in slechte
opvoeding of verkeerde omstandigheden.

Buitendat, de kinderen zijn 7 en 10, hebben slechte ervaring met hun vader, een scheiding achter de rug
en onrust in hun leefsituatie. Dat de TS zich dan gaat ergeren aan de kinderen vind ik toch niet
echt bepaald een goed voorbeeld in het kunnen verplaatsen in anderen.

Geloof me, ieder mens kan zich gaan ergeren aan de kinderen van een ander, dat heeft met inlevingsgevoel niets te maken. Als je de juiste kinderen maar voor je hebt.
Het meeste zal wel aan de opvoeding liggen maar als je eigen kind door zo'n etter aan haar ooglid!!!! door het huis wordt gesleurd dan heeft zo'n kind die dat durft te doen ook geen fijn karakter.

Maar goed, ik lees verder wel dat Ts haar best doet, probeert te begrijpen wat er aan de hand is en daar de juiste oplossing voor probeert te vinden.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:11

Tuurlijk, maar dan heb jij naar mijn mening de taak als volwassene om daar boven te staan.

Een scheiding brengt veel veranderingen en onrust met zich mee, iets waar een kind alleen maar
de dupe van is. Plus dat ze daarna ook nog eens vaak tussen twee vuren inzitten.
Stiefouders vergeten nog weleens hoe heftig het allemaal is voor zo'n kind, zelfs ouders vergeten dat vaak.
Sommige kinderen houden hier zelfs hun levenlang iets aan over, ik denk niet dat je dat te licht moet opvatten en een kind voor etterbak of vervelend moet uitmaken.
En tuurlijk, wat jouw stiefkind deed is nooit goed, maar in het geval van de TS vind ik dat toch echt geen
vervelende kinderen hoor, eerder kinderen die een hoop te verwerken hebben.

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:36

Lamar schreef:
Ik vind het een beetje naar voor Ts dat er nu gesuggereerd wordt dat ze als borderliner niet goed in staat zou zijn om de kinderen op te vangen. Je kent die kinderen niet en hun echte moeder ook niet.
Een ex van mij had twee kinderen die om het weekend kwamen, etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit. Mischien doet Ts juist ontzettend haar best en ligt het helemaal niet aan haar.
Borderliners zijn niet persé slecht met kinderen, die hebben vaak juist meer inlevingsgevoel dan menig normaal mens.

nou, uit haar reacties merk ik wel enigszins op dat ik toch liever mijn moeder heb...
En men moet anderen niet zo de hand boven het hoofd houden, mensen met een aandoening zijn nu eenmaal minder geschikt om ouder te worden.
Die zijn nu eenmaal minder stabiel, en dat is heel ongeschikt voor een kind.
Zelfs twee blinde/dove ouders, die verder helemaal gezond zijn, zullen meer moeite hebben met het opvoeden van kinderen, betekent niet dat ze niet hun best doen, maar het is toch altijd wel een beperking in vergelijking met andere ouders...

Daarnaast vind ik dat indien je al begeleiding nodig hebt, je de kinderen zeker niet alles voor 100% kunt verwijten.
Excuses als dit als beledigend/kwetsend wordt ervaren, maar dit is gewoon mijn mening erover.

Het ligt overigens wel aan de gradatie van de stoornis, ook bij borderline. Bij sommige mensen valt het heel erg mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:13

xStelmaria schreef:
Het ligt overigens wel aan de gradatie van de stoornis, ook bij borderline. Bij sommige mensen valt het heel erg mee....

Dat bedoelde ik.

Je hoeft een kind dat zich misdraagt ook niet bij de oren te pakken, ik ben toen met de moeder gaan praten. Ik wilde alleen maar zeggen dat het heel normaal kan zijn als je je aan een kind ergert. Of je dat aan het kind laat blijken is weer heel wat anders

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:50

Lamar schreef:
xStelmaria schreef:

Dat bedoelde ik.

Je hoeft een kind dat zich misdraagt ook niet bij de oren te pakken, ik ben toen met de moeder gaan praten. Ik wilde alleen maar zeggen dat het heel normaal kan zijn als je je aan een kind ergert. Of je dat aan het kind laat blijken is weer heel wat anders

Maar toch ben ik van mening dat als je al hulp krijgt, je blijkbaar geen lichte vorm hebt (de vader/ouders) en dan iemand met borderline als stiefmoeder lijkt me toch niet ideaal..

Die zin was vooral bij vooroordelen, maar bij wat ik lees -en op mijn manier interpreteer- is dit niet de meest geschikte omgeving voor kinderen.

Ik snap eigenlijk niet waarom je mij nu precies quote, overigens, aangezien ik het idee heb dat het vrij los van elkaar staat. Of ik lees niet goed genoeg wat er staat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:58

jarrah schreef:
Beste TS.. ik wil je van harte aanraden om eens contact op te nemen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) bij jou in de gemeente, of met Bureau Jeugdzorg. En 'nee', die gaan niet de kinderen uit huis plaatsen en dergelijke, maar die kunnen wel de situatie observeren, indiceren en jullie aan de juiste hulp helpen.

Persoonlijk denk ik dat de combinatie van gescheiden ouders, een prikkelbare vader met een verleden, en een snel geirriteerde vriendin van vader, een moeilijke combinatie is voor kinderen om in op te groeien. Zowel de prikkelbaarheid als de irritatie voelen zij haarfijn aan en maakt hen onzeker.

Ik zou jullie en de kinderen gewoon van harte daarin ondersteuning toewensen zodat het zooitje niet op den duur uit elkaar klapt.
Heel veel succes!

@Jarrah
TS is geen voogd van de kinderen en vader krijgt al begeleiding.
Beide ouders zullen hier mee in moeten stemmen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:28

Ik schrijf ook nergens dat TS voogd is, maar blijkbaar heeft ook zij behoefte aan een stukje begeleiding in het omgaan met de (mogelijk getraumatiseerde) kinderen en ook daarvoor kan ze gewoon aankloppen bij het CJG of BJZ ;)
Ik zit zelf in de hulpverlening, ben maatschappelijk werker en begeleid veel gezinnen met dergelijke problematiek. Mijn ervaring is dat alle pionnen in het gezin op een gegeven moment aparte hulp krijgen, maar mijn ervaring is dat hulp aan het totale systeem uiterst noodzakelijk is in dergelijke situaties om het in goede banen te kunnen leiden. Ik gun TS en de betreffende kinderen deze hulp gewoon van harte, en daarom geef ik haar het advies om ook zelf aan de bel te trekken...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:34

Hmmm vlgs mij moet een van de ouders verzoeken om een netwerkberaad, beter nog om allebei te ouders te motiveren. Maar de vriendin van, krijgt bij BJZ geen enkele toegang, omdat ze geen gezag heeft. Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:53

Pauline schreef:
Hmmm vlgs mij moet een van de ouders verzoeken om een netwerkberaad, beter nog om allebei te ouders te motiveren. Maar de vriendin van, krijgt bij BJZ geen enkele toegang, omdat ze geen gezag heeft. Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.

Maar ik neem aan dat de vader dus ook behoefte heeft aan hulp... Of TS is bovengemiddeld snel geprikkeld (of de vader benedengemiddeld)...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:23

Vader heeft al ouderbegeleiding toch?

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:01

Pauline schreef:
Vader heeft al ouderbegeleiding toch?

ja, maar blijkbaar is dit niet voldoende...