Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lamar schreef:..... etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit.
Citaat:Omdat ik binnenkort voor 5 dagen in de week een opname in ga in apeldoorn gedurende ongeveer 1 jaar heb ik helaas niet voldoende tijd om haar te geven wat zei verdiend.
In dat jaar zal ik gaan werken aan mijn borderline. Verkopen trek ik niet, en wil ik ook niet.
, denk dat ze het hier vandaan hebben. Kaula schreef:Lamar schreef:..... etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit.
Maar is dat dan de schuld van de kinderen of die van de moeder ...![]()
In de meeste gevallen geloof ik toch niet helemaal in etterbakken en rotkinderen, meer in slechte
opvoeding of verkeerde omstandigheden.
Buitendat, de kinderen zijn 7 en 10, hebben slechte ervaring met hun vader, een scheiding achter de rug
en onrust in hun leefsituatie. Dat de TS zich dan gaat ergeren aan de kinderen vind ik toch niet
echt bepaald een goed voorbeeld in het kunnen verplaatsen in anderen.
Lamar schreef:Ik vind het een beetje naar voor Ts dat er nu gesuggereerd wordt dat ze als borderliner niet goed in staat zou zijn om de kinderen op te vangen. Je kent die kinderen niet en hun echte moeder ook niet.
Een ex van mij had twee kinderen die om het weekend kwamen, etters eerste klas. Hun moeder was een überloeder, die stookte ze flink op. Met die kinderen was geen land te bezeilen en ze vraten ook de meest vreemde dingen uit. Mischien doet Ts juist ontzettend haar best en ligt het helemaal niet aan haar.
Borderliners zijn niet persé slecht met kinderen, die hebben vaak juist meer inlevingsgevoel dan menig normaal mens.
xStelmaria schreef:Het ligt overigens wel aan de gradatie van de stoornis, ook bij borderline. Bij sommige mensen valt het heel erg mee....
Lamar schreef:xStelmaria schreef:Het ligt overigens wel aan de gradatie van de stoornis, ook bij borderline. Bij sommige mensen valt het heel erg mee....
Dat bedoelde ik.
Je hoeft een kind dat zich misdraagt ook niet bij de oren te pakken, ik ben toen met de moeder gaan praten. Ik wilde alleen maar zeggen dat het heel normaal kan zijn als je je aan een kind ergert. Of je dat aan het kind laat blijken is weer heel wat anders
jarrah schreef:Beste TS.. ik wil je van harte aanraden om eens contact op te nemen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) bij jou in de gemeente, of met Bureau Jeugdzorg. En 'nee', die gaan niet de kinderen uit huis plaatsen en dergelijke, maar die kunnen wel de situatie observeren, indiceren en jullie aan de juiste hulp helpen.
Persoonlijk denk ik dat de combinatie van gescheiden ouders, een prikkelbare vader met een verleden, en een snel geirriteerde vriendin van vader, een moeilijke combinatie is voor kinderen om in op te groeien. Zowel de prikkelbaarheid als de irritatie voelen zij haarfijn aan en maakt hen onzeker.
Ik zou jullie en de kinderen gewoon van harte daarin ondersteuning toewensen zodat het zooitje niet op den duur uit elkaar klapt.
Heel veel succes!

Pauline schreef:Hmmm vlgs mij moet een van de ouders verzoeken om een netwerkberaad, beter nog om allebei te ouders te motiveren. Maar de vriendin van, krijgt bij BJZ geen enkele toegang, omdat ze geen gezag heeft. Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.