Yes to Carrots shampoo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:01

Ik heb Yes To Tomatoes (shampoo en conditioner), maar ik moet zeggen dat ik geen duidelijk verschil merk met andere shampoos, behalve dat ik meer conditioner nodig heb om mijn haar doorkambaar te maken. :+

Het bevalt dus niet slecht, maar ook niet echt beter dan andere shampoos. Heb ook niet het idee dat mijn haar er minder snel vettig van word.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:15

Spirit schreef:
Ik heb Yes To Tomatoes (shampoo en conditioner), maar ik moet zeggen dat ik geen duidelijk verschil merk met andere shampoos, behalve dat ik meer conditioner nodig heb om mijn haar doorkambaar te maken. :+

Het bevalt dus niet slecht, maar ook niet echt beter dan andere shampoos. Heb ook niet het idee dat mijn haar er minder snel vettig van word.

Heb je voor de grap wel weer eens andere gebruikt?! Toen merkte ik toch wel heul goed wat YTC voor me deed ipv andere shampoos. Na mijn vroegere favo nivea van voorheen voelt mijn haar voor mijn gevoel nu echt smerig,
zwaar en vet!

Edit: hoelang gebruik je t al?

Anoniem

Re: Yes to Carrots shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:22

Nou de enige shampoo die voor mij hetzelfde resultaat gaat was een fles van het drie keer zo dure merk Keune :))

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:35

Wat is er precies zo slecht aan siliconen die in shampoo/conditioner zitten?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:41

Ik heb yes to cucumber, het bevalt mij heeeel erg goed. In begin was mijn haar idd ook regelmatig wat vettig. Nu helemaal niet meer.

Ik heb echt beschadigd haar (geblondeerd, geverfd) maar heb er nu geen last van door dat shampoo. Merk meteen verschil als ik eens 'gewone' shampoo gebruik; mijn haar zit meteen klote en heb meteen allemaal knopen in mijn haar.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:47

Loose schreef:
Wat is er precies zo slecht aan siliconen die in shampoo/conditioner zitten?

Dat lijkt fijn te zijn, maar uiteindelijk maakt het je haar slechter en heb je steeds meer van die shampoo nodig om het nog mooi te houden..
het is gewoon slecht voor je haar (sprak de John Frieda gebruikster :') )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:51

Ik gebruik ook John Frieda. :') Zat even te googlen op geen shampoo gebruiken en vond deze blog: http://web.mac.com/jfmori/iWeb/nz/No%20 ... chive.html
Wel leuk om te zien dat het echt kan zonder shampoo. Zou het ook wel willen proberen, maar vind het zonde van mijn dure shampoo om dat weg te gooien. :') Als je zonder shampoo minder last hebt van dode punten wil ik het wel eens proberen. :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:57

Zij doet er wel veel andere rare dingen in := Azijn? :\

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:00

Ja dat vond ik ook. Maar ik zat te zoeken en overal staat dat je appelazijn ofzo en nog wat dingen die bij je haarwortels moet masseren (baking soda wash geloof ik). :? En dat je dan later op den duur kan overstappen naar alleen water. Oja en volgensmij deed ze ook honing en kamille thee er in. :=
Dat vind ik allemaal wel een beetje teveel gedoe. :')

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:55

LZP --> MW

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:36

No-Poo is dat ook in nederland te krijgen ? Na 30 jaar heb ik nog steeds geen goede shampoo gevonden voor mijn krullen :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:44

No-poo betekent geen shampoo :')
Dus helemaal geen shampoo meer gebruiken!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:51

Dank nog voor jullie reacties! :D

Leuke naam ook, ' No-Poo'.... :')

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:03

En dan ? Als ik niks in mij haar doe, kan ik er helemaal niks meer mee :Y) Knopen en klitten :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:33

Ik heb mezelf ook YTC aangeschaft, moet eerlijk zeggen dat ik ook niet merk dat mijn haar er minder vet van wordt.. Ik wissel nog steeds regelmatig af met een antiroos voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik als ik alleen YTC gebruik te veel roos krijg. Ik probeer het nu minder te wassen (om de 3 dagen, daarvoor deed ik het om de 2), alleen ben ik daar al een maand mee bezig en het is de derde dag nog steeds gewoon echt vet, ik had wel niet verwacht dat het zo lang ging duren.. :\ Nu was het niet zo erg omdat ik examens had en enkel mijn ouders me met mijn vettige kop zagen, maar als ik weg ga loop ik niet graag zo rond.. Het mag snel veranderen of ik ga terug naar om de 2 dagen (alleen vind ik het zonde van de moeite van die maand dan :+ )

Ik was mijn haar minder omdat ik gelezen heb dat je haar dan op de duur minder snel vet zou worden en dit beter is (ook omdat het gewoon gemakkelijker is want ik heb lang haar), maar voorlopig werkt het bij mij dus nog steeds niet.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:46

Loesss schreef:
Heb je voor de grap wel weer eens andere gebruikt?! Toen merkte ik toch wel heul goed wat YTC voor me deed ipv andere shampoos. Na mijn vroegere favo nivea van voorheen voelt mijn haar voor mijn gevoel nu echt smerig,
zwaar en vet!

Edit: hoelang gebruik je t al?

Ja, ik gebruik tijdens het collegejaar doordeweeks Yes To Tomatoes en in het weekend gebruikte ik Andrélon. Geen verschil gemerkt.
Heb eerst een paar weken zo gewassen en toen kreeg ik examens en zat ik dus meer bij mijn ouders thuis. Heb toen zes weken dus weer alleen met Andrélon (zomerblond) gewassen. Toen die opgegaan was overgegaan op een nieuwe shampoo van Fructis zonder parabenen (niet dat antikalk ding, maar een andere voor volume).
Nu heb ik weer een week gewassen met YTT en ik merk serieus gewoon nooit verschil. :') Ook niet tussen andere verschillende shampoomerken trouwens.

Mijn haar wordt snel vet, wat ik ook gebruik. Probeer het om de dag te wassen, maar met deze hitte heb ik het toch elke ochtend gewassen. Als ik het om de dag was (normaal gesproken), dan gaat het de dag dat ik het niet was nog net. Ik vind het er niet uitzien (hangt maar een beetje slap langs mijn hoofd, en een staart staat me niet), en het voelt ook walgelijk, maar ik probeer maar om te zien of het echt minder snel vet gaat worden. Doe het nu al een paar maanden en merk geen verschil in hoe snel het vet wordt.

Maar misschien zijn er wel verschillen, die ik gewoon niet opmerk. :+ Of het moet komen omdat ik altijd mousse gebruik na het wassen en het dan droog föhn.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 01-07-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:47

Misschien heeft dat te maken met gebruik van antiroos shampoo, over algemeen zijn dat best agressieve shampoos.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:00

Ik heb YTC trouwens heel lang gebruikt en toen werd m'n haar plotsklaps heel erg slap. Zat geen volume meer in.

Nu was ik het alweer een hele tijd met de goedkoopste babyshampoo die ik maar kan vinden. Ipv een conditioner gebruik ik een leave-in en dat werkt prima voor mij :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:01

MoonChloe schreef:
Misschien heeft dat te maken met gebruik van antiroos shampoo, over algemeen zijn dat best agressieve shampoos.

Dit is vast tegen mij? :)
Nu ja, zonder die antiroos kan ik niet, dan zie je de schilfers zo zitten (juk) en krijg ik bovendien jeuk :\

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:04

Ik ken de shampoo niet, maar ik ben kapster.
Als je je haar wast dan haal je een vetlaagje van je hoofdhuid aff. ( die is nodig voor je huid te beschermen)
Maar elke keer als jij het was stimuleer je die klieren, dus die denken dan alleen maar dat ze harder en beter moeten werken.
Vandaag dat je haar dan snel vet word.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:55

Voor vet haar gebruik ik ook Yes to Tomatos, werkt echt super!
Ik was het nu om de dag en heb 's nachts een vlecht in. Hierdoor is mijn haar de volgende dag ook minder vet :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:36

Ik heb de Yes to shampoo en conditioner een half jaar gebruikt. In het begin was ik ook super enthousiast maar, mijn haar werd nog sneller vet na die lange tijd gebruiken en mijn haar was echt kapot, het leek wel stro... Dus de flessen liggen nu in de prullebak..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:16

Lijkt me wel handig om even te proberen.
Wat mijn ervaring is, is dat regelmatig even veranderen van shampoo het beste is voor je haar. Elke keer krijg ik weer bij de kapper te horen hoe mooi en gezond mijn haar is. Nooit echt gespleten puntjes ofzo. Ik gebruik niet continu conditioner, enkel als het wat droog lijkt te worden, dus wissel dit wel goed af. Laatste tijd (2jaar), gebruik ik andrelon, wella shine en kneipp. van de wella heb ik ook de conditioner.
dus hier niet echt problemen met te vet wordend haar. Ik was of dagelijks (als ik gereden heb bv met cap ga ik daar niet even nog een dagje mee rondlopen ;)), maar meestal met twee dagen. Merk ik dat mijn haar sneller vet gaat worden, dan is het tijd voor een nieuwe shampoo. :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:47

Ik ga binnenkort toch ook nog even de Yes To Tomatoes shampoo kopen! :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:59

Klinkt interessant, maar dat zonder shampoo ook wel eigenlijk. Maar wat is baking soda precies?