Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylene32 schreef:sorry, dus omdat jij 's nachts slaapt, moet zij een luier om en doe jij haar niet op n potje????
dit is echt van de pot gerukt om het even in die termen te houden!
je kan een wekker zetten om half vier, haar op wc zetten en terug in bed
tsjongejonge
echt, waar heb je kinderen voor...
WowAmigo schreef:2 is wel heel vroeg om ook 's nachts al zindelijk te zijn lijkt mij. Ik heb een hele bijdehante tante, net 2 toen ze overdag zindelijk was, maar 's nachts is ze daar echt nog te ver voor weg
Vraag me wel af waarom ze dat dan doet?
MiniBoots schreef:Zonnetje81 schreef:Dit is gewoon van: ik vind mijn luier niet fijn, echt niet omdat dat kind denkt: zet me op het potje! Een kind wordt eerst overdag een keer zindelijk als ze 2/3/4 zijn...
Dat word ook niet gezegd, er word naar een oplossing gezocht..
svdijk schreef:als ze goed zou praten zou ik het inderdaad kunnen vragen, maar helaas is ze laat met praten.
ze zegt wel veel woordjes, maar kan nog geen dingen uitleggen.
ik ga hiervoor naar de huisarts, ivm veel verkouden zijn en dus misschien last van d'r oortjes.
en tja, als ik iets uit leg aan haar, en zij is het er niet mee eens, trekt ze een enorme grijns op d'r gezicht en schud fanatiek "nee" hahaha.
het is zo'n lekker jong, heel bijdehand op veel vlakken, maar helaas het praten is een moeilijk punt.
ik ga inderdaad proberen om haar 's nachts op het potje te zetten, hoewel er daarna waarschijnlijk niet meer geslapen word.
een veiligheidsspeld krijgt ze open, dus dat is zeker geen optie.
als d'r bed nat is, gaat ze gewoon verder slapen.
mylene32 schreef:svdijk schreef:ze doet het met elk merk luier, huismerk van jumbo/kruidvat etc.
nu draagt ze pampers, omdat ze afentoe last heeft van luier-uitslag.
ze word aankomende week 2 jaar.
de luier omdraaien en dan vastplakken is ook nog wel een optie.
tja, 'snachts op het potje, meestal slaap ik dan :)
de rits om laten draaien is ook wel een goeie, ik moet dalijk toch even naar de stad dus dan neem ik gelijk een trappelzak mee.
sorry, dus omdat jij 's nachts slaapt, moet zij een luier om en doe jij haar niet op n potje????
dit is echt van de pot gerukt om het even in die termen te houden!
je kan een wekker zetten om half vier, haar op wc zetten en terug in bed
Je moet je kind wel echt wakker kunnen krijgen dan. Als ze half slapen dan leer je ze juist in bed te plassen.
Mijn optie zou zijn Ducktape!!
Mijn dochter (nu 3 jr), kreeg na het eten geen drinken meer, voor 15.00 had ze al heel veel gedronken. Ze was idd vanaf 2 jaar al droog 's nachts, ze wou alleen 's morgen niet op de wc zitten. Toen ben ik dit voorjaar heel rigoreus geweest en heb haar geen luier meer om gedaan: zindelijk!! Mar ze moeten er wel aan toe zijn hoor!! Had dit ook al eens vaker gedaan, maar toen werkte het niet!
tsjongejonge
echt, waar heb je kinderen voor...