kind trekt luier uit 's nachts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:03

ik vind het hele "ze word al zindelijk" verhaal wel erg overtrokken eerlijk gezegd.
ze is nog geen 2, en ze maakt een hoop duidelijk maar bijvoorbeeld overdag trekt ze d'r luier ook niet uit omdat ze op het potje wil.
en de rompertjes heb ik niet gekocht voor dit probleem, maar had ik nog liggen.
een plaswekkertje is inderdaad wel een goed idee.
en het spijt me zeer dat m'n slaap me lief is, maar ik doe alles in m'n eentje.
ik wil best 's nachts 1 of 2 keer opstaan om haar op het potje te zetten, maar aangezien ze overdag geen tekenen geeft van zindelijkheid, is het imo niet logisch dat dit 's nachts wel het geval is.
de rits van de slaapzak zit inderdaad op d'r rug, maar de slaapzak heb ik nog niet binnenste buiten gedaan.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:04

mylene32 schreef:
sorry, dus omdat jij 's nachts slaapt, moet zij een luier om en doe jij haar niet op n potje????
dit is echt van de pot gerukt om het even in die termen te houden!
je kan een wekker zetten om half vier, haar op wc zetten en terug in bed

tsjongejonge
echt, waar heb je kinderen voor...

Sorry, maar hier ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens.
Zijn zat kinderen die op hun 2e zindelijk zijn...kind geeft het gauw genoeg aan.
En zeker dus ook proberen...en ja, dan moet je er s'nachts uit :o

different1

Re: kind trekt luier uit 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:06

maar waarom geeft ze het overdag dan niet aan??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:07

Achterste voren en binnenste buiten werkt inderdaad ook. Ik deed bij Sara de trappelzak achterstevoren en dan de rits dicht en het lepeltje van de rits vastmaken met een veiligheidsspeld. := Sara deed 't overigens omdat ze niet moe genoeg was om de nacht door te slapen, ik heb haar vervolgens een uur/anderhalf uur later in bed gelegd en voila probleem ook opgelost!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:08

Jemig zeg, iets minder mag ook wel van sommige mensen.

Ik ken ook zat kinderen die compleet niet bezig zijn met zindelijk worden als ze nog geen eens 2 zijn! Tussen bijna 2 en al tegen de 3 aan zit wel een jaar verschil mensen.

TS: zelfde handigheid heeft mijn neefje ook. Wij doen hem nu de slaapzak gewoon aan alleen net onder de sluiting van de rits een veiligheidsspeld er door. Deze kan hij niet los krijgen en door de speld kan de zak ook niet open.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:08

Het gaat toch om het probleem s''nachts? Dus begin je dan...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:09

2 is wel heel vroeg om ook 's nachts al zindelijk te zijn lijkt mij. Ik heb een hele bijdehante tante, net 2 toen ze overdag zindelijk was, maar 's nachts is ze daar echt nog te ver voor weg :-)

Vraag me wel af waarom ze dat dan doet?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:09

Als ze bijna 2 is kun je dr toch uitleggen dat het niet de bedoeling is om dr luier af te doen snachts. Of om in elk geval te vragen waarom ze dat doet?

@Wowamigo..die van mij was eerder s'nacts zindelijk als overdag. Gewoonweg omdat ze snachts geen luier meer om wou en ik dr heb gezegd dat ze dan wel moet roepen als ze moet plassen...ze is ondertussen net 3 geworden en het is in al 3 die tijd pas 1 x fout gegaan :)
Laatst bijgewerkt door Blabla1980 op 01-07-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:11

Ts zal wel weten of haar kind klaar is om zindelijk te worden of niet. Dat kan niemand hier via een computer oordelen. En ik vind ook dat een kind van 2 jaar s nacht nog niet zindelijk moet zijn.

Ik babysit regelmatig op kindjes en één van mijn babysit kindjes deed dit ook, de ouders werden er gek van mede omdat zij wel opstonde maar kindje lief niets deed en dan 15 min later alles in haar bed deed (zowel de kleine als de grote boodschap). Wanneer ze ten einde raad waren hebben ze ook ducktape geprobeerd, hielp eerst wel maar dan had ze het door dat ze haar pamper ook zo naar beneden kon trekken zonder ze open te doen.
Bij haar was dti trouwens een fase, is vanzelf over gegaan.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:12

Met een veiligheidsspeld zou ik wel wat uitkijken. Met de kleine vingertjes zijn ze immers erg hamdig. De rits naar binnen doen is vaak al genoeg.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:13

WowAmigo schreef:
2 is wel heel vroeg om ook 's nachts al zindelijk te zijn lijkt mij. Ik heb een hele bijdehante tante, net 2 toen ze overdag zindelijk was, maar 's nachts is ze daar echt nog te ver voor weg :-)

Vraag me wel af waarom ze dat dan doet?

Ik denk dat dat per kind ook ongelooflijk verschillend is.
Maar als je een oplossing wil voor het probleem, zou ik toch alle opties af gaan.
En waarom dan ook niet deze, is wel zo makkelijk als ze het wel gaat doen toch.

@chanel1985: Het moet ook niet..maar het kan wel en het is zeker een optie voor proberen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:14

Denkt iedereen nou echt dat een kindje van nog geen 2 er baat bij heeft om 's nachts er 5 keer uit te moeten om op een potje gezet te worden??? Ja hoor, die gaat daar echt gelukkig van worden!!!
Jeetje, wat een onzin hoor ik hier voorbij komen...
Mijn dochtertje trekt altijd haar sokken uit. Ik begin me nu echt af te vragen wat zij mij duidelijk wil maken?!?
Kind heb ontdekt dat dit leuk is. Dit is iets wat ze zelf kan. Hoeft helemaal niets met zindelijkheid te maken te hebben zolang ze dat overdag ook niet aangeeft.
TS, ik zou inderdaad proberen om de trappelzak binnenste buiten te keren. Wie weet helpt dat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:14

Dit is gewoon van: ik vind mijn luier niet fijn, echt niet omdat dat kind denkt: zet me op het potje! Een kind wordt eerst overdag een keer zindelijk als ze 2/3/4 zijn...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:15

Wat doet ze als haar bedje helemaal nat is? Roept ze je dan of gaat ze lekker verder slapen?
Misschien heel gemeen en niet echt fris, maar laat haar eens lekker in dat natte bedje liggen en maak haar de volgende ochtend eens heel duidelijk dat dit niet de bedoeling is!! En als ze het toch weer doet, dan wéér in het natte bedje laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel gaat begrijpen dat ze dit niet meer mag doen :j

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:15

Zonnetje81 schreef:
Dit is gewoon van: ik vind mijn luier niet fijn, echt niet omdat dat kind denkt: zet me op het potje! Een kind wordt eerst overdag een keer zindelijk als ze 2/3/4 zijn...

Dat word ook niet gezegd, er word naar een oplossing gezocht.. :j

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:16

als ze goed zou praten zou ik het inderdaad kunnen vragen, maar helaas is ze laat met praten.
ze zegt wel veel woordjes, maar kan nog geen dingen uitleggen.
ik ga hiervoor naar de huisarts, ivm veel verkouden zijn en dus misschien last van d'r oortjes.
en tja, als ik iets uit leg aan haar, en zij is het er niet mee eens, trekt ze een enorme grijns op d'r gezicht en schud fanatiek "nee" hahaha.
het is zo'n lekker jong, heel bijdehand op veel vlakken, maar helaas het praten is een moeilijk punt.
ik ga inderdaad proberen om haar 's nachts op het potje te zetten, hoewel er daarna waarschijnlijk niet meer geslapen word.
een veiligheidsspeld krijgt ze open, dus dat is zeker geen optie.
als d'r bed nat is, gaat ze gewoon verder slapen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:16

MiniBoots schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat word ook niet gezegd, er word naar een oplossing gezocht.. :j

Ja anderen beweren dat.

En de oplossing: Ducktapen.... Ken er die dat deden, wel zo goed dat ze het niet los kan pulken. :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:17

svdijk schreef:
als ze goed zou praten zou ik het inderdaad kunnen vragen, maar helaas is ze laat met praten.
ze zegt wel veel woordjes, maar kan nog geen dingen uitleggen.
ik ga hiervoor naar de huisarts, ivm veel verkouden zijn en dus misschien last van d'r oortjes.
en tja, als ik iets uit leg aan haar, en zij is het er niet mee eens, trekt ze een enorme grijns op d'r gezicht en schud fanatiek "nee" hahaha.
het is zo'n lekker jong, heel bijdehand op veel vlakken, maar helaas het praten is een moeilijk punt.
ik ga inderdaad proberen om haar 's nachts op het potje te zetten, hoewel er daarna waarschijnlijk niet meer geslapen word.
een veiligheidsspeld krijgt ze open, dus dat is zeker geen optie.
als d'r bed nat is, gaat ze gewoon verder slapen.

~~}> draakie

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:18

Nou, dan heeft mijn tip van laten liggen in een nat bedje ook weinig zin :=

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:21

hahaha, ja helaas.
ik vind het ook helemaal niet erg als mensen zeggen dat ik er 's nachts uit moet om die kleine op het potje te zetten, maar het kan ook op een normale manier gezegd worden.
en zindelijkheid terwijl ze gewoon verder slaapt in een nat bed, lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
toch wil ik alle tips ter harte nemen, en ga ik ook zeker met alle tips aan de slag.
maar sorry, dat ik niets voor mijn kind overheb, omdat ik 's nachts slaap(en de kleine ook!) en haar dus niet op het potje zet, komt erg hard aan.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:25

Citaat:
tja, 'snachts op het potje, meestal slaap ik dan

Ik denk dat het meer door deze opmerking kwam. :)
Met kinderen moet je er af en toe gewoon uit, zeker met dit soort dingen.
Daar ontkom je gewoon niet aan.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:26

dat kan, maar dan nog kan er normaal gereageerd worden of meer vragen gesteld worden als er iets niet duidelijk is.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:28

svdijk schreef:
dat kan, maar dan nog kan er normaal gereageerd worden of meer vragen gesteld worden als er iets niet duidelijk is.

klopt :j

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:33

mylene32 schreef:
svdijk schreef:
ze doet het met elk merk luier, huismerk van jumbo/kruidvat etc.
nu draagt ze pampers, omdat ze afentoe last heeft van luier-uitslag.
ze word aankomende week 2 jaar.
de luier omdraaien en dan vastplakken is ook nog wel een optie.
tja, 'snachts op het potje, meestal slaap ik dan :)
de rits om laten draaien is ook wel een goeie, ik moet dalijk toch even naar de stad dus dan neem ik gelijk een trappelzak mee.

sorry, dus omdat jij 's nachts slaapt, moet zij een luier om en doe jij haar niet op n potje????
dit is echt van de pot gerukt om het even in die termen te houden!
je kan een wekker zetten om half vier, haar op wc zetten en terug in bed

Je moet je kind wel echt wakker kunnen krijgen dan. Als ze half slapen dan leer je ze juist in bed te plassen.
Mijn optie zou zijn Ducktape!!

Mijn dochter (nu 3 jr), kreeg na het eten geen drinken meer, voor 15.00 had ze al heel veel gedronken. Ze was idd vanaf 2 jaar al droog 's nachts, ze wou alleen 's morgen niet op de wc zitten. Toen ben ik dit voorjaar heel rigoreus geweest en heb haar geen luier meer om gedaan: zindelijk!! Mar ze moeten er wel aan toe zijn hoor!! Had dit ook al eens vaker gedaan, maar toen werkte het niet!
tsjongejonge
echt, waar heb je kinderen voor...

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:35

ja maar als ik kijk naar me zusje van vroeger die had dat ook dan moest me moeder der wakker maken om te plassen nou daarna was ze gewoon klaar wakker en had ze niks gedaan
toen gebruikte ze een plas wekkertje dan ga er tenminste met een echte reden uit..
me moeder deed ook trappelzak binnenstebuiten maar die deed met een naald en draad een paar x op de sluiting heen dat die echt bleef zitten wel iedere ochtend en na het plassen weer losknippen maar ze had het ervoor over :P en je heb ook een rits en dan over de uiteinde drukknoopjes maar dat zal ze ook wel zo loskrijgen:P hahah echt een draakie zo te horen HEERLIJK!! dat ze dingen ondekken wel minder voor jou natuurlijk maar ik lach er altijd wel om en hoe je dan als moeder zijnde zo bezig ben en dan ga je met een grijns naar bed nu is het me gelukt en dan kom je bij het bedje en dan valt het weer in duigen grr:P