tekenbeten in mn knieholtes....en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:55

Als je ze er binnen 24 uur uittrekt heb je bijna geen kans op de ziekte van Lyme.
Ik ben al heel vaak gebeter door die rot dingen, en kan soms idd beetje pijn doen maar gaat wel weer weg.
Jammergenoeg heb je het beestje kapot getrokken, hierdoor heeft hij al zijn gif in je been gespoten.
Dus even goed op letten! volgende keer niet kapot plukken :+ Maar nu geen paniek, ik heb ze ook wel eens
kapot getrokken, nog nooit lyme gehad :D

anneliesdj

Re: tekenbeten in mn knieholtes....en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:02

Dat denk je, Lyme heeft een enorme diversiteit aan symptomen en uitwerkingen en kan heel lang 'stilletjes' aanwezig zijn.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:13

Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, nadat er gisteren (2 dagen na beet) een rode kring om de beet kwam...
Over twee weken terug komen als ik griepverschijnselen krijg..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:36

Wat apart?!? Dacht dat ze dan gelijk met antibiotica zouden starten?!?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 22:21

ben bij de huisarts geweest , 1 beet is gaan ontsteken en naar binnen naar de spier geslagen, vandaar mijn pijn, dus heb een antibiotica kuur gekregen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:31

ja dat vind ik ook, je kunt maar beter een kuurtje nemen terwijl het niet nodig is dan dat je straks met de gevolgen ervan zit!!
heb je iemand anders even naar je wondjes laten kijken? omdat ze in je knie holtes zitten kun je zelf natuurlijk niet goed zien of er nog iets achtergebleven is?
het is wel zo dat de ene persoon er wat heftiger op een insectenbeet reageert dan de andere dus hoop dat je vanaacht wel goed kunt slapen en je niet al teveel zorgen maakt!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:55

heb even een vraagje :)
1jaar geleden ben ik ook door een teek gebeten, kwas zo in paniek dat ik ze er zo vlug mogelijk gewoon heb uitgetrokken. Nu had ik de eerste weken geen last, maar sedert zo een 6 maanden ben ik wel heel vlug vermoeid en echt veel ziek :/ , de plaats waar de teek gebeten heeft, heeft wel toch zo een 8 maand zichtbaar geweest en was een paars bolletje :s
nu kan je het als je goed kijkt nog een beetje zien maar tis geen bolletje meer. Ik heb ondertussen wel al bloedtesten laten doen, maar niet specifiek daarop, moest ik da van lyme hebben, zouden ze dat dan in een gewoon bloedonderzoek ook kunnen zien?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:02

volgens mij moeten ze daar wel specifiek op testen maaike, en zit dat niet standaard in een onderzoek, als je vermeld dat je door teek gebeten bent en die klacht erbij had zullen ze dat wel doen

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:05

ik woon in FR en daar komen veel teken voor en daar wordt altijd standaard antibiotica gegeven na een tekenbeet omdat je immers niet kunt weten of ze besmet zijn, maar dat zijn maar 2 pillen die je tegelijk in moet nemen, overigens niet langer dan 24 uur nadien, dus niet meer wachten nu.
ik ben al een paar keer gebeten, laatste keer 2 weken geleden in mijn lies, dus heb de pillen standaard in huis.
bij mij jeukte de beet echt enorm, wel een week lang en het was ook rood en dik.
maar LYME wil je dus echt niet oplopen, dat gaat nooit meer weg en kan voor tal van hele nare klachten zorgen, mensen zijn er soms echt gehandicapt van.
dus direct morgenochtend heel vroeg naar de dokter en gewoon een antibiotica kuur vragen, voor de zekerheid, zeker nu het ook al dik en rood is (ontstoken).
en als je de teken nog hebt, en ze kunt testen op LYME of laten testen op LYME dan zou ik dat zeker doen.
zijn ze namelijk wel besmet dan zullen ze je een veel zwaardere en langere (soms wel een maand) antibioticakuur geven.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:36

maaike,

nee dat kunnen ze niet, er zijn speciale testen voor LYME maar niet uit alle onderzoeken komt dat naar voren. ik weet zelfs van mensen die zelf 100% zeker wisten dat ze die LYME moesten hebben en die echt heel ziek waren waar het niet uit de speciale bloedtest kwam. omdat die niet serieus werden genomen zijn ze uiteindelijk naar Duitsland gegaan omdat ze daar andere testen doen, je moet maar even googelen dan kom je al die verhalen wel tegen. en ze bleken wel degelijk LYME te hebben maar omdat ze er inmiddels al jaren mee hadden gelopen bleek het chronisch te zijn en is er niets meer aan te doen.

kijk hier bv maar even:

http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=169

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... Bpage%5D=1

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5598

http://www.tekenbeetziekten.nl/algemeen/diagnose.html

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:54

dus het is het beste dat ik me daarop eens laat testen zeker? Ik heb wel redelijk wat symptomen van wat ze op die 1ste site ook vermelden. Ook heb ik sedert dien last van een extreem lage bloeddruk 9/5 of 8/5 en veel flauwvallen enzo, ik weet niet of dat er ook een gevolg van kan zijn?

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:48

ik zou zeker naar de huisarts gaan en zeggen dat je toch wel veel symptomen hebt en of ze dat kunnen testen ja.
alleen als er dus niets uitkomt wil het niet perse zeggen dat je het niet hebt want de testen in NL zijn niet volledig genoeg.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:50

mijn huisarts heeft ooit advies gegeven maak er foto van. en word naar paar dagen het geheel roder. dan naar arts gaan.

met foto kan je best vergelijken of er iets gebeurt is.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:38

Esmeralda schreef:
jorretje schreef:
Heb je de teken nog? Dan even een tekentest halen bij de etos oid en testen of ze de bacterie die lyme veroorzaakt hebben. Bij 60% van de gevallen van lyme krijg je namelijk GEEN rode circel!

nooit geweten dat ze die verkopen
ga er gelijk halen

Hihi Ik had het in een krantje van de etos of trekpleister oid dergelijks gezien. toen ik er een geen halen (2weken gelden) wisten ze zelf nog neit eens dat ze het hadden, maar ze hadden het wel!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:59

Er stond toevallig van de week in de krant een artikel dat ziekenhuizen wanhopig worden van al die zelftests................
En na het lezen van dat artikel hecht ik ook bijzonder weinig waarde aan de uitslag van zo'n test!
TS, hoop dat de antibiotica goed aanslaat!?