Hyperventilatie, wie wil erover praten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:41

Wat een nare verhalen hier allemaal zeg :(:)
Ik heb 3 'aanvallen' gehad van hyperventilatie, de eerste toen ik in een ambulance werd afgevoerd nadat ik van m'n paard was gevallen, ik raakte zo in paniek door de naald die in mijn arm moest dat ik begon te hyperventileren :o
Tweede keer was in een keet, ik had erge ruzie met een meisje en ik had wat gedronken, en toen begon het dus weer.
De derde en laatste keer was in de vierde klas van het VMBO, ik voelde me niet lekker en stond op het punt om naar huis te gaan, toen begon het zomaar ineens. Die keer was wel eng, ik raakte zelf ook in paniek, helemaal in tranen :=

Daarna heb ik het nooit meer gehad, die drie keren waren binnen anderhalf jaar gebeurt, daarvoor nooit en daarna ook niet meer.. Heb het nu al 4 jaar niet meer gehad gelukkig! Als ik die verhalen hier zo lees ben ik er makkelijk vanaf gekomen, wist helemaal niet dat er therapieën voor zijn! :)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:25

@ xLiezel

Zo is het bij mij ook ongeveer gekomen.
Ik had al last van benauwdheid, toen ging ik erop letten en leek het steeds erger te worden, het leek alsof ik stikte.
Gelukkig was mijn moeder er wel om me rustig te krijgen, als ik alleen was, net zoals jouw had ik ook niet geweten wat ik moest doen.
Ik heb er ongeveer 2 maanden nog erg last van gehad, de dokter had me doorgestuurd naar de longarts, zij heeft mij helemaal onderzocht en er was niks aan de hand, behalve hyperventilatie.
Ik heb ook al 3 winter lopen tobben met mijn longen, dit bleek een aanhoudende luchtwegontsteking te zijn.
Ben ik als het goed is vanaf nu. De longarts heeft me doorgestuurd naar de kinderpsycholoog, waar ik 19 augustus voor het eerst heen moet. Zij gaat helpen met ontspanningsoefeningen.
De laatste paar dagen heb ik niet echt veel last meer van de hyperventilatie en paniekaanvallen.
Zoals jij zei: Als je onderzocht ben, ben je veel meer gerust.
Ik heb af en toe nog wel eens pijn, steken of kramp, maar dat trekt vanzelf weer weg. :)
En ik moet ook gewoon blijven volhouden: Het is niks, als ik erop ga letten wordt het alleen maar erger.

En @ Aranel:

Jij bent er zeker makkelijk vanaf gekomen! Gelukkig maar. :D