Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Re: Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:52

Ik mag deze week 5 tenniswedstrijden spelen!

Goed bezig dacht ik zo?! :D

Fitnessabonnement al tijdje opgezegd omdat ik daar door drukte en tennis toch niet kom... heb waarschijnlijk wel een schop nodig tegen de tijd dat tennis weer voorbij is, en ik weer moét fitnessen. :')

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:05

Ik zou ook dolgraag een hondje nemen zodat ik lekker elke dag ermee kan lopen. Echter werk ik 45 uur in de week en zou het overdag dus alleen thuis zitten (met me 2 katten ;) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:13

Rebeccaa schreef:
Je moet toch elke dag een half uur intensief bewegen, nou dan kan je best elke dag een rondje hardlopen lijkt mij. Ik heb ook op vrijdag training en zaterdag wedstrijd dus dan sport ik ook 2 dagen achter elkaar een uur intensief. Je lichaam kan echt wel wat aan hoor..

Ik ga ook meer sporten! :D

Toch is iedere dag een half uur hardlopen echt geen aanrader. Altijd een dag ertussen houden. Intensief bewegen kan ook gewoon wandelen, fietsen, zwemmen, groepsles enz enz zijn. Wat dat betreft is afwisseling sowieso hartstikke goed! Iedere dag hetzelfde daar went je lichaam dan weer aan.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 12:36

_Tara_; Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb dat een jaar geleden een maandje gedaan, elke dag een half uurtje, met een conditie van 0.
Ik hield het makkenlijk vol, maar op een gegeven moment was mijn zomervakantie voorbij, en kon het nietmeer, ivm veeeeeel huiswerk.
Ik ga denk ik vanavond maar hardlopen ,, is nu te warm..
Ga ik wel na paardrijden hardlopen.:P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:42

Sowieso snap ik niet hoe je met een conditie van 0, ineens een half uur hard kan lopen. Daar ben ik zo'n 12 weken mee bezig geweest, om dat op te bouwen met behulp van dit schema overigens: http://www.runnersworld.nl/tools/traini ... nners.html

Het is gewoon altijd heel belangrijk om met goede schoenen te lopen, een schema en altijd een dag rust. Anders is het echt een te zware impact op je knieen, spieren, pezen enz. Hier staan verschillende blessures uitgelegd: http://www.runnersworld.nl/advies/256-blessures.html
Kijk vooral even bij de laatste, shinsplints. Grote kans dat je daar last van krijgt.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 12:51

ik bedoel 30 minuten met daarbij tussendoor steeds even wandelen.
Dus 2 á 3 minute4n hardlopen, 1 á 2 minuten wandelen.
Ik heb vorige week met geen conditie 25 minuten achter elkaar door gelopen..
blijkbaar kan mijn lichaam dat allemaal aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:55

En het moet ook best kunnen. Ik heb op vrijdag training en op zaterdag wedstrijd, mijn hockeyclub is echt niet zo dom om mensen op vrijdag te laten trainen als het zo slecht voor je zou zijn ;). Elke dag hardlopen is misschien iets te veel, maar 4/5x per week moet zeker kunnen als je jong bent.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:09

_Tara_ schreef:
secricible schreef:
Ik meld me aan! Ben gisteren begonnen met hardlopen, heb een half uur gerend. Valt nog niet mee, heb astma dus na een half uur moest ik helaas stoppen. Vanavind hoop ik eerst te gaan paardrijden en daarna weer hardlopen, maar even afwachten of het niet te heet is voor paardje, die kan niet tegen hitte.
Verder loop ik dagelijks minimaal een uur met de hond en moet ik vandaag ook het huis nog poetsen dus dat is ook beweging!

Ik zou echt even jezelf wat inlezen over het hoe en wat met hardlopen. Twee dagen een half uur achter elkaar terwijl je net begonnen bent, dan vraag je namelijk echt om blessures. Ik zeg 't misschien wat hard, maar 't is wel de waarheid.
Een beginnersschema en goede schoenen (van Runnersworld of Run2day, niet Perry Sport ofzo) zijn echt ontzettend belangrijk. Daarnaast moet je nooit 2 dagen achter elkaar lopen, altijd een dag rust tussendoor.

Het huis schoonmaken is inderdaad flink bewegen! Twee vliegen in 1 klap zoiets, en je hebt bewogen en alles is weer netjes.

Waarom zou je niet 2 dagen achter elkaar mogen hardlopen? Ik sport zelf al redelijk veel, en soms vallen er trainingen van de ijsclub ook op twee dagen na elkaar. En tijdens een trainingsweekend hebben we ook altijd 3 dagen achter elkaar training. Dus het lijkt me dat twee dagen achter elkaar geen onwijze klap zijn voor je spieren ;)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:28

idd.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:30

Ik heb trouwens vannochtend lekker hardgelopen, en al heen en weer naar school geweest (17 km fietsen) en ik moet straks om vijf uur weer naar Haarlem dus weer 18 km fietsen. Als ik dan thuis ben ga ik lekker P90 doen!
Het is trouwens wel echt absurd warm om te sporten :=

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:30

Haha jaa!
Ik zit nu lekker te luieren in de tui.
ga over een half uurtje sporten heb ik zonet besloten. :P

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:32

Ja, ik ga eerst nog even lekker zonnen in de tuin en dan ga ik straks op de fiets naar Haarlem en vanavond als het wat cooler is ga ik aan de P90 :)

Wat ga je doen zometeen?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:33

Ik zit 9 uur lang op me bureaustoel vandaag, zoals elke dag |o .. pffff

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:43

Ik ik ik! Ik ga mezelf een springtouw aanschaffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:51

Wil zelf ook weer meer gaan sporten. Helaas door erge vermoeidheid en vele slapen is mijn conditie weer 0,0. Terwijl ik vorig jaar elke zondag hele dag aan het mountainbiken was op een redelijk tempo. En rest van liep ik vaak hard. Of wandelde ik een paar uur met hond in het bos.

Gelukkig zijn ze nu achter gekomen waar vermoeidheid vandaan komt en haal nu braaf elke week een injectie op. Dus wil vanavond rustig beginnen met hardlopen. Liep vorig jaar altijd op mijn air max. En dit beviel mij prima. Ga in augustus ook na Amerika. Dus mag wel iets meer conditie hebben :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:06

Half uur hardlopen is voor mij inderdaad niet constant rennen, want dat kan ik dus niet met mijn astma. Bovendien heb ik geen conditie 0 hoor ;) heb best wel wat kennis over opbouwen van conditie, don't worry. Feit dat ik van het half uur van gisteren geen spierpijn heb zegt al wat denk ik. Lichamelijk is hardlopen dan ook geen probleem, maar het onder Controle houden van mijn ademhaling wel. Heb eerder al een schema opgebouwd in de sportschool waar ik toen trainde, dus komt wel goed :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:08

Nou ik doe met je mee hoor! :D Vandaag alleen niet, véél te warm. Hoewel, ik moet zo werken, en dat is veel lopen, dus dat moet goed komen. :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:08

Ik zal er verder m'n mond over houden. Feit blijft dat 't vooral voor je gewrichten ontzetten slecht is en helaas duurt 't even voor je iets merkt van die overbelasting. Hardlopen is een ontzettend leuke sport, het houdt alleen iets meer in dan je sportschoentjes aantrekken en "even" een rondje rennen.

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:13

ik doe mee! *\o/*
ik loop nu al zn 1,5 jaar hard en rij paard maar voor dat ik naar frankrijk ga (in de vakantie) wil ik weer even mn conditie op hoog niveau hebben (zakt langzaam een beetje af). en dan in frankrijk alleen soms langs het strand hardlopen, en zo zakt mijn conditie niet steeds verder af!
en ik vind het ook heerlijk om wat te doen! maar vandaag moet ik nog even leren helaas!
dus ik doe mee :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:54

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:57

Nou vandaag heerlijk gefietst naar m'n werk, ongeveer half uur heen en half uur terug. Doordat het zo warm is behoorlijk wat extra vocht verloren (was helemaal doorweekt van het zweet :') ) dus wel belangrijk om dan genoeg te drinken!
Vanavond ga ik lekker even naar het strand met de hond, ook weer extra beweging :)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:17

Ik ga het beginnersschema van runnersworld volgen vanaf morgen heb ik zojuist besloten :p Dat schema wat al eerder hier door iemand anders is geplaatst.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:26

Ik zal zo even een hoepel om m'n heupen slingeren, ook een leuke sport :))

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:43

ik meld me! :D
ben vanaf vandaag (jaja) begonnen met conditie opbouwen!
want die is nu ook o.o :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:54

Tot eind vorig jaar liep ik 3 keer per week hard, waarvan 1x 10 km en 2x 5 km maar helaas kreeg ik een heupblessure. Na diverse keren weer begonnen met lopen en stoppen vanwege heup ben ik sinds 3 weken begonnen met P90.

Dit was iets te "statisch" voor mij en sinds 1 week doe ik TurboJam van Chalene Johnson (voor geinteresseerden: www.beachbody.com)

Ik doe dit 6x per week ongeveer een half uur. Ene dag cardio andere dag sculpt met gewichtjes.

Mijn gewicht is nog hetzelfde, maar spieren zijn zwaarder dan vet dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Inmiddels ben ik 11 cm kwijt in mijn taille *\o/*

Daarnaast rij ik nog zo'n 4 a 5 keer per week paard (dressuur, springen, cross, buitenritje)