Hoe krijg ik mijn benen bruin??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:55

Eczeem van de zonnebank? Mischien van de creme die je daarvoor gebruikt? Ik heb ook altijd witte benen maar onder de zonnebank kleuren ze op een of andere manier bruiner. Ook mijn decollete word bruiner (voor zover die bruin word :+ )

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:28

marjolein_el schreef:
Zelfde probleem hier. :') M'n lichaam word prima bruin, maar m'n benen geven na een hele zomer zon nog licht.

Mijn gedachte :') ..........

Liins

Re: Hoe krijg ik mijn benen bruin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:29

En oja, zelfbruiner en die zooi, daar krijg ik strepen van..................

_O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:46

Ik heb vanmiddag even in de tuin gezeten en ben daarna bij mn paard dingen gaan doen in de zon. Met als resultaat dat mn schouders en armen en mn decolete nu aardbei rood zijn en mn benen geven nog steeds licht. Baal er dus ook van. Zelfbruiner heb ik 1 keer geprobeerd, heb er nog een trauma van. Liep erbij als een wortel, heel genant.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:44

olie op je benen smeren. Dan wordt je veel sneller bruin

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:47

En olie gaat verbranden, vervolgens verbrand de olie je huid heb je mooie rode benen onder het genot
van 'mijn benen worden bruin' maar helaas. het verbrand je huid alleen maar, en niet in goeie zin :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:05

Ik heb dat probleem ook járen gehad, mede ook omdat ik altijd in broek of rijbroek liep :o en tja als je dan een keer ligt te zonnen word alles bruin behalve je benen :Y)

Dit jaar ben ik er al druk mee bezig geweest, bij minst of geringste als het lekker weer is een korte broek (short) of rokje aan doen, en mijn benen zijn zowaar al bruin *\o/* kan welliswaar nog veel bruiner en het gaat zeker minder hard als bvb mijn bovenlichaam maar het zijn iig geen melkflesjes meer :D

dus mijn advies, gewoon heel veel in korte broek lopen als het even kan, de aanhouder wint :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:26

hier dus ook zo,n lichtgevende benen persoon
maar heb nu de bodylotion van Dove ( met dat kleurtje erin) en moet zeggen, heb zowaar een soort van kleurtje
De ene dag scheer en schrub ik me benen en de andere dag smeer ik het in. En ja vanmiddag korte broek aan en nergens ging er een alarm af van lichtflits gesignaleert, dus...................

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:34

Na 5 weken bloedjeheet australie, nog steeds melkflessen hier.... gescrubt, gepeeld, ingesmeerd, niet gesmeerd (en niet verbrand), bodylotion met kleurtje (waar ik zebra van werd, en zo onecht jakkes bruin). Zonnebank wil ik niet aan gezien de schade die je er mee aan kan richten.
Korte broek, rokje, bikini... maakt allemaal niet uit. Ik ben en ik blijf wit (althans, mijn benen, de rest wordt knal rood hahaha).
Laatst bijgewerkt door fliam op 26-06-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:37

als je de benen uit dezelfde productielijn als mij hebt, nooit.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:42

kimmysan schreef:
Haha is denk een paardrijdkwaal :p Ik loop veel buiten, en alles wordt bruin, behalve mn benen omdat daar mn paardrijdbroek overheen zit. Kwestie van veel in de zon zitten toch.

Yep. :j Armen, gezicht, alles wordt bruin behalve de benen . . . . Geen wonder eigenlijk, maar ik ga niet minder doen met paardlief alleen omdat de benen zo lelijk wit blijven de hele tijd. (En niemand ziet je benen als je een rijbroek draagt . . . . .)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:45

JuliaMaria schreef:
Pigment moet je opbouwen, dus veel uren maken in het zonnetje. :)

Nah, dat probeer ik al een jaartje of 32, maar het werkt nog niet echt :=
Ik durf ook niet zo goed met zelfbruiner aan de slag, want ik heb wat psoriasisplekjes op mijn benen, ik ben bang dat dat een heel vreemd gezicht wordt...

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:50

Ik doe al 2 jaar mijn lichaam eerst goed scrubben en dan met mijn vriend samen goed insmeren en goed uitstrijken met een zelfbruiner van Lancaster Self Tanning maar wel een creme versie echt super en streeploos.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:52

Ik gebruik biodermal voor onder de zonnebank maar dan gewoon voor in de zon. Werkt voor mij goed!

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:08

Als je ooit naar boven hebt gekeken en dacht "waar is dat gele ronde ding nou voor?"
Daarvoor dus :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:10

ach xstelmaria, heb het jaren geprobeerd.
maar ze willen gewoon niet.
na 4 jaar zijn ze eindelijk ietsje verkleurd, lol.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:16

Sommige plekken worden nou eenmaal minder snel bruin. Ik kan zo niemand opnoemen bij wie de bovenbenen even bruin zijn als bijv. armen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:02

xStelmaria schreef:
Als je ooit naar boven hebt gekeken en dacht "waar is dat gele ronde ding nou voor?"
Daarvoor dus :P

Dan wil ik hem ruilen. Bij mij geeft hij de verkeerde kleur af! :P

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:22

ik lees ook even mee mij benen worden ook niet bruin ze verbrand misschien maar meer ook niet

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:41

Mijn benen zijn nu knalrood, morgen is het vast weer wit.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:19

Haha mijn bovenbenen zijn nu ook aardig rood. Gisteren in Bloemendaal geweest de hele middag. Alleen na 3 dagen wordt het meestal bruin als ik nu uit de sterke zon blijf. Al hoef ik daar nu geen moeite voor te doen, als ik zo naar buiten kijk. Mijn bovenbenen kleuren altijd nog wel goed mee, maar mijn onderbenen niet. Ik heb ook altijd het gevoel dat als ik geharst heb, dat ze weer een stuk witter zijn, alsof ik het bruin eraf trek. Ik gebruik op vakantie ook die biodermal extra suntan ofzo heet het. Ik vind het nou niet geweldig, je gaat er wel mooi van glanzen :D en goedkoop is het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:26

Ik volg em ook even :') Gister hele middag in het zonnetje geweest met korte broek. Gevolg; alles is rood/bruin, behalve mn benen. Fijn :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:29

Bij de eerste beste zonnestralen dt het warm genoeg is voor een korte broek, heb ik al een korte broek aan :D
En in de winter smeer ik een bodylotion met een lichte tint erin ... weet even niet hoe die heet :o maar mijn onderbenen zijn voor mij doen ook al wel wat bruiner dan eerst :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:30

ga eens in de 2 weken even onder de zonnebank als ondersteuning, gebruik een olie en geen zonnecreme en, scrub regelmatig even.

Ik heb ook moeilijk bruinende benen en gebruik ook wel een zelfbruiner maar ga daarvoor naar een goede drogist of parfumerie, er is veel worteltjes rommel te krijgen hihi.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:33

Lang leve de olie en de korte broekjes :)
Ik ging altijd in korte broek naar stal fietsen, dan daar rijbroek aan als ik ging rijden en daarna meteen weer uit, benen insmeren met olie en de rest van de dag in korte broek op stal.
Heb zelfs foto's dat ik in een kort broekje ging rijden om bruine benen te krijgen haha!