Is mijn haar nou echt rood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:26

Dat komt omdat je hoogst waarschijnlijk rossig bent (met de gevoelige rozige huidskleur die daarbij hoort met evt. sproeten) waarschijnlijk verbrand je ook snel.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:26

vind dat je mooie haren hebt,
vind het niet echt rood.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:30

AmyII schreef:
Dat komt omdat je hoogst waarschijnlijk rossig bent (met de gevoelige rozige huidskleur die daarbij hoort met evt. sproeten) waarschijnlijk verbrand je ook snel.

Ja héél snel :j

Werecat

Re: Is mijn haar nou echt rood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:32

Ik vind het niet echt rood hoor..

Het is wel erg mooi!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:32

Donkerrood ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:43

Nou geen donkerrood, gewoon rossig. Dat is blond met een rode gloed erover. Heb ik ook met lichte huid en sproeten. In de zomer bleekt het tot bijna gewoon blond.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:45

Ik vind het idd wel rossig. Niet zo duidelijk, maar er zit wel een gloed over. En je hebt dus ook het gevoelige huidje dat erbij past.

mang schreef:
die mensen zijn gewoon jaloers :+ je hebt prachtig haar! of het nou bruin, blond of rood is. Ik vind het echt prachtig!

Is ginger een negatieve bijnaam dan? Er wordt toch niet gesuggereerd dat het negatief is?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:45

Ik vind het niet echt rood hoor maar je hebt wel een rossige gloed

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:46

Knoffer schreef:
Ik vind het idd wel rossig. Niet zo duidelijk, maar er zit wel een gloed over. En je hebt dus ook het gevoelige huidje dat erbij past.

mang schreef:
die mensen zijn gewoon jaloers :+ je hebt prachtig haar! of het nou bruin, blond of rood is. Ik vind het echt prachtig!

Is ginger een negatieve bijnaam dan? Er wordt toch niet gesuggereerd dat het negatief is?

Er is een heel spel rondom "gingers"? Niet mee bekend? :+
Of de grap dat ze geen ziel zouden hebben.

In die zin is het wel negatief op te vatten ja. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, maar als ik zo om me heen kijk en luister...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:49

Ik zie er ook wel rood in ja. :j ik zou het, zoals hierboven ergens al staat, rossig noemen. :)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:56

Ginger is negatief ja. Ofja, zo wordt het gebruikt, terwijl ik het vaak echt supermooi vind!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:16

JuliaMaria schreef:
Knoffer schreef:

Er is een heel spel rondom "gingers"? Niet mee bekend? :+
Of de grap dat ze geen ziel zouden hebben.

In die zin is het wel negatief op te vatten ja. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, maar als ik zo om me heen kijk en luister...

Oh echt, helemaal niet bekend mee nee, maar nu ik google zie ik het idd. En m'n vriend is nog wel een rooie :+ Ik dacht dat het gewoon net zoiets was als de benaming red head.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:18

Haha ze pesten/plagen mij ook altijd met m'n 'rode' haar, heb denk ik net zoiets als jij hebt.. Maar toen ik zei dat ik het misschien wilde verven was het ineens "neeee dat moet je niet doen dat is zonde, je hebt een super mooie kleur" :')

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:19

Mooie kleur haar.
Toen ik jonger was had ik die kleur ook, inmiddels is het lichter.
Mijn kapster noemde het goudblond.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:44

Ik vind dat je bruin haar hebt, met een ietwat rooie gloed er over heen. :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:35

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:37

Ik heb PRECIES het zelfde.. Alleen word ik Ginger of Ginnie op stal genoemd door vrienden, eerst vond ik het heel vervelend maar nu trek ik me er vrijweinig van aan. Het is zelfs zo erg dat als ik de naam Ginger op tv hoor dat ik me aangesproken voel. Maargoed, ik vind je haar niet rood. Ik heb de zelfde kleur en vind het toch meer naar bruin neigen hoor!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:17

Ach, ze noemen iemand tegenwoordig al heel snel ginger.
Of het ergens op slaat? Nee, de meeste mensen die het roepen weten niet eens dat Ginger het engelse woord voor Gember is.. en een Gember is niet bepaald rood van kleur. En mijn zusje word het op school tegenwoordig ook nageroepen en mij laatst op straat ook. En ik heb dan wel écht rood haar.

Het woord is momenteel een hele hype.. ook die hype waait wel weer over..
Net zoals het woordje vuurtoren... die is in de loop der jaren ook een stuk minder gebruikt.

En je niet schamen hoor, je hebt prachtig haar.. of het nou een rossige gleod heeft of niet..
Liever een bos haar met een apart kleurtje of een kleur die niet in een categorie valt, dan zo standaard bruin, zwart of blond! ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:19

Ja, mensen uit mijn klas zouden ook zeggen dat je een 'Ginger'bent, maar dat slaat nergens op hoor. Ik vind rood haar zelfs de mooiste kleur denk ik..
Net als Femke_L zegt, mensen weten niet wat ze zeggen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:24

Femke_L schreef:
Of het ergens op slaat? Nee, de meeste mensen die het roepen weten niet eens dat Ginger het engelse woord voor Gember is.. en een Gember is niet bepaald rood van kleur.

In het Engels worden mensen met rood haar ook gingers genoemd.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:32

@ Spirit: Daar heb je zeker gelijk in.. maar ik vermoed dat het daar toch van iets anders afgeleid moet zijn..
Hier roepen de jongeren (Althans degene bij mijn zusje op school) allemaal maar dat het van Gember komt... dus dan weten ze niet wat voor kleur een Gember heeft ;) !

@Moelly: Ik ben zelf ook niet ontevreden met mijn haarkleur. Ik denk dat elke haarkleur wel iets heeft.. Er zit altijd wel een kleurverschil in bij iedereen.. (behalve als de kleur uit een pakje komt ;) ! )

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:49

Ja dit is een roodtint, maar wel eentje waar ikzelf heel erg jaloers op ben haha! En rood haar is op dit moment helemaal hip dus ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:54

Die kleur heb ik dus ook lang gehad en iedereen bleef me maar rood ipv blond noemen. Ik zag het zelf niet, maar nu ik het zo bij iemand anders zie, zit er inderdaad wel een rode gloed overheen.

Femke_L schreef:
@ Spirit: Daar heb je zeker gelijk in.. maar ik vermoed dat het daar toch van iets anders afgeleid moet zijn..
Hier roepen de jongeren (Althans degene bij mijn zusje op school) allemaal maar dat het van Gember komt... dus dan weten ze niet wat voor kleur een Gember heeft ;) !

Gedroogde gember heeft deze kleur:
Afbeelding

Daar komt de term "ginger" ook vandaan. Ginger is nu in het Engels ook algemeen geaccepteerd als naam voor de kleur die hierboven te zien is. Maar ik denk dat echt niemand met "ginger" gember bedoelt als ze een roodharig persoon zo noemen, hoor :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:56

Spirit schreef:
Mooie kleur! Vind het wel rossig.

Op de middelbare school vonden mijn klasgenoten altijd dat ik oranje haar had en ze vonden dat ook heel grappig om te zeggen (niet als pesten hoor). :D

En tegenwoordig denkt (bijna) iedereen dat ik gewoon blond ben. Terwijl er nog steeds best duidelijk een rode gloed doorheen zit, vind ik zelf. http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9389_n.jpg
Hier iets duidelijker misschien http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2585_n.jpg :+

Jij bent strawberry blonde, net als ik ;)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:19

Blue_Eyes schreef:
Jij bent strawberry blonde, net als ik ;)

Die naam kende ik er nog niet voor. :D Noem het zelf altijd maar goudblond. :P