Help! Problemen thuis wil weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Help! Problemen thuis wil weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:21

Er zijn nu eenmaal mensen die gemakkelijk bloedneuzen en blauwe plekken krijgen.

Mijn punt is: je gaat hier heus niet dood van!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:23

chipieke schreef:
Er zijn nu eenmaal mensen die gemakkelijk bloedneuzen en blauwe plekken krijgen.

Als dat de norm is of iets erg/mishandeling is .... :n

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:25

Meis, ik vind het heel vervelend voor je dat je hier zo mee zit.
Mijn ouders zijn ook erg controlerend, en overbezorgd, zwaar irritant.
Ik zou eens met je mentor gaan praten, en als je het écht niet meer trekt, hulp zoeken van een professioneel iemand.
Succces! :)

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:26

Ik heb misschien niet alles in mijn verhaal gezet maar ik vind het anders niet normaal dat je moeder zwaar alcoholist is en je vader hele erge woede aanvallen heeft
Ik ben wel een puber maar hoe mijn ouders doen kan echt niet en dat je een klap krijgt van een van je ouders is in jullie ook blijkbaar 'normaal' ?
Mijn moeder was 2 jaar geleden zelfs zo erg dronken en agressief dat ze een keer naar de politie is gegaan en mij vermist had opgegeven dat is toch niet normaal ? nou in mijn ogen dan niet hoor ?
Ik was bij me vriend waar ik al 4 maanden mee had en me ouders vonden het goed dat ik die vrijdag avond bij hem bleef slapen en zijn ouders vonden dat ook goed. maar ze was zo dronken dat ze is vergeten waar ik was en dat ik bij me vriend was toen dat ze naar de politie is gegaan.

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:27

Myrthe_Yolto schreef:
TS, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar via jeugdzorg heb ik het voor elkaar gekregen om begeleid te gaan wonen, en ben daar erg blij mee, omdat het tussen mijn ouders en mij écht niet gaat heb ik ook geen contact meer met hen (en famillieleden) Ik zou zeggen, neem contact op met bureau jeugdzorg bij jou in de buurt en leg je verhaal uit, zij kunnen je goed verder helpen :j

Ik ben het al een tijd van plan nja ik denk er aan ik wil ook graag op kamers wonen onder begeleiding hoe is het bij jou gegaan ?
Ik wil graag weten hoe het is om zo te wonen

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:28

chipieke schreef:

Nee je gaat er inderdaad niet dood van maar echt normale thuis heb ik niet

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:28

Is je moeder ergens onder behandeling voor haar verslaving?
Is er een famillielid waarmee je goed kan praten? Of iemand anders die als bemiddeler erbij kan zitten. Probeer eerst een gesprek met 1 van de ouders, daarna met de ander. Rustig aan, en met een onpartijdig iemand erbij.

Overigens, ook ik heb wel eens een klap gehad (eentje) maar daar was vaders zo van geschrokken dat het gelijk over was.. nooit meer gebeurd. Er is toch zon spreekwoord wat wil zeggen dat als je moet gaan slaan, je het niet met woorden afkan?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:29

Dat is ook niet normaal nee, en een alcoholistische moeder is echt niet fijn, en een vader met woede aanvallen evenmin.
Ik zou echt hulp zoeken van een volwassene die dit met een frisse blik kan bekijken, en die hier totaal buitenstaat (dus geen familie of vrienden, maar eerder je mentor of een gezinstherapeut)

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:29

Hhilde schreef:
TS, waarom ben je niet doorgegaan in je oude topic?

Omdat daar al meer dan 2 weken niet meer op gereageerd was en die gesloten is nu en dus niet meer gereageerd kan worden

Love099

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:30

Miseria schreef:
Is je moeder ergens onder behandeling voor haar verslaving?
Is er een famillielid waarmee je goed kan praten? Of iemand anders die als bemiddeler erbij kan zitten. Probeer eerst een gesprek met 1 van de ouders, daarna met de ander. Rustig aan, en met een onpartijdig iemand erbij.

Overigens, ook ik heb wel eens een klap gehad (eentje) maar daar was vaders zo van geschrokken dat het gelijk over was.. nooit meer gebeurd. Er is toch zon spreekwoord wat wil zeggen dat als je moet gaan slaan, je het niet met woorden afkan?

Nee mijn moeder wil niet toegeven dat ze verslaaft is en dat ze iedere avond maar dronken is en in een poedersuiker bui is want ze is heel erg irritant als ze dronken is .
Ze wil daarom geen hulp hoevaak ik het ook aan der vraag

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:58

Love099 schreef:
Omdat daar al meer dan 2 weken niet meer op gereageerd was en die gesloten is nu en dus niet meer gereageerd kan worden

Je kunt er volgens mij gewoon weer op reageren, maargoed.

Ik vind het trouwens een beetje onrespectloos dat je dit zomaar over je ouders op internet zet :\

Edit: *nog niet helemaal wakker, onrespectloos moest natuurlijk respectloos zijn*
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 24-06-11 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:00

Daarom heeft ze lijkt mij ook een SA, dit kunnen alle ouders zijn...
En ik vind het niet onrespectloos als het de waarheid is.... De ouders zijn immers de enige die het kunnen veranderen ;).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:02

Onrespectloos = dubbele ontkenning = 'ik heb respect voor je'. :D

Maar wat moet TS dan? Kennelijk voelt ze zich er hartstikke rot onder en weet ze niet wat te doen. Als je dan geen mensen in de buurt hebt bij wie je terecht kan/durft, blijft er weinig over.

Ik vind dat iedereen het recht heeft om te zeggen hoe het er thuis uitziet, of dat nu positief of negatief is. Als iemand z'n ouders ophemelt is dat toch ook niet respectloos? Het zou anders zijn als TS de zaken ernstig overdrijft of liegt, dát vind ik ook niet kunnen. Maar dat idee krijg ik niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:06

DaniBanani schreef:
Onrespectloos = dubbele ontkenning = 'ik heb respect voor je'. :D

Oeh, chips, klopt, te snel getypt :')

Citaat:
Maar wat moet TS dan? Kennelijk voelt ze zich er hartstikke rot onder en weet ze niet wat te doen. Als je dan geen mensen in de buurt hebt bij wie je terecht kan/durft, blijft er weinig over.

Ik vind dat iedereen het recht heeft om te zeggen hoe het er thuis uitziet, of dat nu positief of negatief is. Als iemand z'n ouders ophemelt is dat toch ook niet respectloos? Het zou anders zijn als TS de zaken ernstig overdrijft of liegt, dát vind ik ook niet kunnen. Maar dat idee krijg ik niet.

We krijgen het verhaal maar van één kant te horen. Misschien is TS wel iemand die elke avond tot 1 uur weg wil zijn en drugs gebruikt, of iets anders. En een SA kan wel wezen, maar dan nog zullen mensen je best kunnen herkennen. Hoe zou jij (of wie dan ook) het vinden als er op internet staat dat je alcoholist bent of geregeld woedeaanvallen hebt terwijl jij dit zelf anders ervaart? Ik vind verhalen van één kant altijd een beetje eng. Ze zal best de waarheid vertellen: maar alleen háár waarheid. Waar meer mensen meespelen, heb je meer waarheden en de waarheid ligt vaak in het midden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:07

ga eens bij je huisarts praten.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:09

Hhilde schreef:
Brainless schreef:
Dat ouders willen weten waar je bent is niet raar, dat klopt.
Een keer flinke ruzie, als puber, met geschreeuw/slaande deuren... is ook "normaal".
Maar slaan?? Dan moet het wel heel ernstig zijn.. dat is nl niet "normaal".

Wanneer is het mishandelen en wanneer eens slaan; daar zit een grens tussen. Mijn moeder heeft me uit onmacht wel eens een mep verkocht; simpelweg omdat ik haar tot het uiterste dreef en ik gewoon een verschrikkelijke irritante puber was :o Maar ik ben NIET mishandelt thuis, ookal vond ik dat op dat moment wel.

Same here. Ik heb best wel is een tik gehad. Maar mishandeld ook niet. Vind dat Hhilde wel gelijk heeft

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:15

Hhilde schreef:
Sorry hoor, maar ik vind dit best normaal. Mijn ouders willen ook altijd een adres weten en een telefoonnummer als ik ergens heen ga. En mijn moeder heeft me ook wel eens geslagen. En m'n vader is ook wel eens zo boos geweest dat hij me eruit wou en me klappen wilde verkopen. Komop zeg, je bent niet van suiker en waarschijnlijk ook nog puber.

We horen dit verhaal maar van een kant en misschien ben jij er van overtuigd dat je het slecht hebt; ik twijfel daaraan.

Sorry ik ben het wel met jou eens, ben zelf 15 en ik herken ook zelf dat ik nogal sommige dingen ''uitdaag'' (je andere posts)
Ik denk niet dat TS de enige is , ik heb zelf ook welleens ideeen gehad dat ik weg wou , mijn vader was/is ook altijd streng , maar als je iemand tot het uitertste drijft (ik soms) dan vind ik best dat je een tik kunt verwachten......Ik denk niet dat jij de enige meid van 15/16 die hier problemen mee hebt...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:17

Quote verwijderd.

same story!!!
Laatst bijgewerkt door Berdien op 08-11-17 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde quote uit dit bericht gehaald.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:18

inderdaad!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:20

Hhilde schreef:
We krijgen het verhaal maar van één kant te horen. Misschien is TS wel iemand die elke avond tot 1 uur weg wil zijn en drugs gebruikt, of iets anders. En een SA kan wel wezen, maar dan nog zullen mensen je best kunnen herkennen. Hoe zou jij (of wie dan ook) het vinden als er op internet staat dat je alcoholist bent of geregeld woedeaanvallen hebt terwijl jij dit zelf anders ervaart? Ik vind verhalen van één kant altijd een beetje eng. Ze zal best de waarheid vertellen: maar alleen háár waarheid. Waar meer mensen meespelen, heb je meer waarheden en de waarheid ligt vaak in het midden.

Heb je zeker gelijk in. :j
Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. TS moet toch érgens haar verhaal kwijt kunnen. En tuurlijk, het kan dat ze liegt. Mensen die haar dan herkennen zullen dit waarschijnlijk ook weten, als ze inderdaad een spijbelend feestbeest is (bij wijze van spreken). En zullen dan ook het verhaal met een korrel zout nemen.

Maar moet je je voorstellen dat je echt ergens mee zit en allemaal reacties krijgt dat je respectloos bent, je aanstelt en niet moet zeuren. Da's pijnlijk..

Het is ook anders als TS indirect zegt 'kijk eens hoe zielig ik ben' - maar dit is gewoon een hulpvraag. En het advies is dan 'haal er een onafhankelijk iemand bij die met jullie allemaal een gesprek kan voeren.' En mocht het verhaal van TS dan nogal gekleurd zijn, komt dat er in dat gesprek ook wel uit..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:22

DaniBanani schreef:
TS moet toch érgens haar verhaal kwijt kunnen.

Is een openbaar paardenforum daar de juiste plek voor? Ik denk het niet.
Als TS graag wil praten kan ze beter naar haar huisarts gaan die haar kan doorverwijzen. Dit kan hij doen zonder dat je ouders dat te weten komen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:23

Hhilde schreef:
DaniBanani schreef:
TS moet toch érgens haar verhaal kwijt kunnen.

Is een openbaar paardenforum daar de juiste plek voor? Ik denk het niet.
Als TS graag wil praten kan ze beter naar haar huisarts gaan die haar kan doorverwijzen. Dit kan hij doen zonder dat je ouders dat te weten komen.

Ja of haar mentor op school , je hebt toch niet voor niks zo'n mentor die is er niet alleen om je cijfers maar ook om je welzijn!
Of een vertrouwend persoon ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:32

Niet iedereen durft dat hè..een forum is anoniemer, dat is véél gemakkelijker dan naar een huisarts/vertrouwenspersoon. Bovendien zegt TS dat haar mentor niet heeft geholpen, daar is ze dus al heen geweest.

(en ja, misschien was dat omdat de mentor de situatie wel mee vond vallen..maar hoe dan ook, voor de TS voelt het als 'niet geholpen worden in een rotsituatie')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:36

Ja maar wat moeten wij eraan doen? Wij kennen haar niet , wij weten de beide kanten niet, wij kunnen niet met haar ouders praten? Ze kan haar verdriet wel delen met ons , maar denk dat er weinig zal veranderen... of ik zit nou helemaal fout?!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:39

DaniBanani schreef:
Niet iedereen durft dat hè..een forum is anoniemer, dat is véél gemakkelijker dan naar een huisarts/vertrouwenspersoon. Bovendien zegt TS dat haar mentor niet heeft geholpen, daar is ze dus al heen geweest.

(en ja, misschien was dat omdat de mentor de situatie wel mee vond vallen..maar hoe dan ook, voor de TS voelt het als 'niet geholpen worden in een rotsituatie')

Een forum is anoniemER maar zeker niet anoniem. En dat vergeet TS denk ik :j