Steeds terugkerende blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Steeds terugkerende blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:50

Kan het niet zo zijn dat je (ongemerkt) overgevoelig bent voor AB?
Ik ben dat namelijk wel (heb daar lichamelijk ook veel last van) en kreeg dan altijd één á twee weken na de kuur weer een nieuwe blaasontsteking.

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:05

TS, elke maand een blaasontsteking is niet normaal. Zo te lezen doe je alles al wat je zelf kunt doen op gebied van drinken, hygiëne en cranberrygebruik. Er moet een oorzaak zijn en daar moet dus onderzoek naar gedaan worden. Ik vind het vreemd dat de huisarts je daarvoor niet wil zien, m.i. hoort dat niet zo. Dat je Pfeiffer hebt, heeft hier niets mee te maken en geldt dus ook niet als argument. Ik zou toch een afspraak maken met de huisarts en je niet laten stoppen door de assistente!

Sterkte!!

@KoudbloedKim: overgevoeligheid voor antibiotica uit zich niet in het opnieuw krijgen van een blaasontsteking, maar bv in hevige maagdarmklachten of andere bijwerkingen. Bacterien kunnen wel ongevoelig zijn of dit worden, mn als de kuur te laag of te kort gedoseerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:37

Dorino, bij mij is dit wel gebeurd. :)
Toen ik een tijd terug een heftige blaasontsteking kreeg, kreeg ik een AB-kuur van de huisarts.
Ik begon er mee en de klachten van de blaasontsteking namen af, maar ik kreeg allemaal opgezwollen uitslag op mijn armen wat heel raar rook.
Daarnaast begon na een dag mijn hele lichaam continue te jeuken en hoe hard ik ook krabte, het ging niet over.
Ik moest snel met de kuur stoppen en de blaasontsteking was weg, maar 1 á 2 weken later kreeg ik opnieuw een blaasontsteking.

TS heeft geen klachten zoals ik die had, maar ik dacht dat het daar toch misschien aan kon liggen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:48

Ik had een aantal jaren terug ook telkens opnieuw terugkerende verschijnselen van blaasontsteking, en dat kwam en ging op de meest ongewenste momenten. Paardrijden was een drama, soms 3x in een uur eraf om te plassen. Au.
Ik ben toen langere tijd een hoge dosis vitamine C-tabletten gaan slikken (3x daags 1000mg). De urine wordt er zuurder van en bacteriën kunnen zich moeilijker handhaven. Op een gegeven moment kreeg ik heel veel pijn, had er een flinke pijnstiller tegen ingenomen, en later plaste ik een steentje uit. Die had waarschijnlijk al die tijd m'n blaaswand geïrriteerd, want sindsdien ben ik er dus helemaal vanaf.
Een grote dosis vitamine C gedurende een bepaalde periode kan weinig kwaad, omdat wat je teveel binnenkrijgt, weer snel wordt uitgeplast.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:56

Cranberry caspules als onderhoudsdosering nemen. Dus ook als je geen blaasontsteking hebt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:04

Citaat:
De cranberry bevat behalve vitamine C ook proanthocyanidinen (onder meer epicatechine). Deze stoffen zorgen er onder meer voor dat bacteriën (met name Escherichia coli) zich niet aan de blaaswand kunnen hechten[1]. De bessen zijn hierdoor waarschijnlijk effectief bij het voorkomen van blaasontsteking bij vrouwen[2]. Er zijn bovendien aanwijzingen dat de bessen zouden helpen bij het voorkomen van maagzweren en van tandplaque. De bessen bevatten ook oxaalzuur, benzoëzuur en isoforon[3]. Bijwerkingen: het gebruik van grote hoeveelheden kan misselijkheid en diarree veroorzaken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:14

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 06:18

Als eerste, iedereen heel erg bedankt voor het meedenken :j

KBK: nee, dat denk ik niet. Ik reageer prima op de kuren en het gaat ook vrij snel over als ik aan AB begin. Pas had ik wel wat uitslag, maar dat was zeer waarschijnlijk te wijten aan mijn Pfeiffer

urselin: nee, dat was mijn idee dus ook en ik ben idd ook heel bang dat mijn nieren straks de klos zijn.

prinero: dat is bij mij niet zo denk ik. Slik mijn pil weleens door en dat lijkt geen invloed te hebben, krijg toch wel blaasontsteking.

hoogendroog: ik heb inderdaad meer goede verhalen over D-mannose gehoord, ik ga het zeker proberen :j

Dorino: ja je hebt zeker gelijk, dat is ook mijn idee.

MarChak: wow een steentje! Dat lijkt me wel heel bizar, gelukkig heb je nu geen last meer.

veersche: dat doe ik idd ook, heb er ook Cranberrysap bij gedronken, helaas toch weer blaasontsteking...

Brainless: bij de kweek ben ik ook gelijk getest op evt SOA's dus ook op deze, maar die bleek ik niet te hebben

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:40

@ KoudbloedKim: wat jij beschrijft is een allergische reactie op het antibioticum, dat je had gekregen. Hierbij moet je inderdaad direct stoppen met de kuur. Als je dezelfde of verwante antibiotica opnieuw gebruikt, zul je opnieuw (en misschien wel heviger) een allergische reactie krijgen. Niet doen dus. Als je voortijdig de kuur afbreekt, bv in het geval van een allergie, kan het zijn dat de ontsteking eerst over lijkt te zijn, maar later toch weer terugkomt, omdat alle bacteriën toch nog net niet gedood waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:46

Dorino, dat klinkt duidelijk.. :j
Ik slikte toen Amoxicilline, volgens mij is dat een erg bekende kuur.

Mas, ik hoop dat je er snel wat aan kunt veranderen.. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 05:49

Update: inmiddels heb ik nummer 6 te pakken en heb ik nu een kuur van 20 (!!) dagen gekregen. Hopelijk roeit dat die &^$&( bacterien eens goed uit, want hier wordt ik niet goed van. Ook heb ik nav tip van Focussed D-Mannose gehaald om mijn blaas wat te ondersteunen, hopelijk helpt dat. Zo niet dan heb ik de 28ste een afspraak bij de tante van mijn vriend. Zij is veel bezig met zaken als acupuntuur en andere alternatieven, hopelijk kan zij me helpen.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 06:29

Op de dag van mijn bruiloft 11 mei kreeg ik last met plassen (gewoon normaal plassen ) maar op het einde het gevoel als of er nog liters achteraan kwamen zeg maar.
Ik dacht o zenuwen laat maar zitten, week later had ik enorm rugpijn en nog steeds die ene klacht
ik ging naar de wc en had ineens bloed bij mijn urine (terwijl ik nog lang niet ongesteld was)
dus naar ziekenhuis gegaan, heb dus met een infectie rondgelopen en mijn nieren aangetast.

Maar de nieren konden zich zelf nog hele dus heb ook antibiotia kuur gehad.

Alleen nu sinds een paar dagen krijg ik weer last van mijn buik/rug op de plekken van de nieren
Maar om eerlijk te zijn voel ik niks met het plassen.

Maar toch denk ik dat ik weer een infectie daar heb, dus ik ga ook maar eens terug.

Of zegt iemand van nou dit ook iets anders zijn ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 06:33

Even urine laten testen bij je arts, dan heb je gelijk duidelijkheid.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:23

hebben ze ook getest op GBS?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:32

Ik zet even een stipje!

Loop nu zelf in het ziekenhuis voor mijn steeds terugkerende blaasontstekingen.

Kom zo snel mogelijk met een antwoord! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:27

Ik ben benieuwd Britt90, vervelend dat jij er ook mee loopt.
Wat krijg jij precies voor behandelingen/onderzoeken? (mag ook per pb als je dat fijner vind)

Nu ben ik inmiddels klachtenvrij, maar ik moet er niet aan denken om straks op mijn vakantie blaasontsteking te krijgen als ik in het buitenland zit...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:44

Vriendin van mij vertelde toevallig vd week ook over haar steeds terugkerende blaasonstekingen (we waren met een stel vriendinnen uit eten en waar praat je dan over tijdens het eten... :) ) zij had heel veel baat bij de vaginale douches van Lactacyd, ze doet dat nu 1 x per week en geen last meer van blaasonstekingen.
Misschien dat het jou ook helpt?

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:53

Ik kreeg op een gegeven moment spoelingen bij de uroloog, moest echt leren om meer naar het toilet te gaan (hield het teveel op waardoor je ontstekingen krijgt), maar de beste tip die ik kreeg na een jarenlange chronische blaasontsteking was het minderen van zuivelproducten.
Ja raar maar waar, was met einde raad bij de natuurarts geweest, paar weken geen of weinig kaas en melk e.d, en sinds dien zon beetje klachten vrij!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:19

Yel, hmmm dat zou ik nog kunnen proberen.
Ik drink nmelijk erg veel melk (in mijn thee) Ik drink ongeveer 6 bakken thee per dag en de verhouding is dan helft thee en helft melk. Dus toch zo'n drie bekers melk elke dag. Ik zal eens overschakelen op honing.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:13

Kan er nu niet zo heel uitgebreid op in gaan, ben aan het werk, maar ik heb het het laatste jaar minimaal 2 x per maand.

Heb vanaf mijn zesde nitrofurantoine voorgeschreven gekregen, en dit preventief geslikt tot mijn 15e zo ongeveer. Is paar jaar goed gegaan, en ben nu weer aan het aanmodderen...
Blaasontstekingen komen gewoon door de preventieve medicatie heen.

Ook heb ik verschillende andere antibiotica geprobeerd, zonder succes.

Kom er nog even op terug TS! :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:12

Ik heb je laatst geloof ik een keer de tip gegeven om naar een natuurgeneeskundige te gaan, heb je dat al gedaan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:13

Mas: werkt de d-mannose al goed of ben je nog niet begonnen met slikken? Ik las dat je al
Even klachtenvrij bent, fijn :D !!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 21:35

Ik slik het nu een weekje, maar heb sinds een week ook weer blaasontsteking :P
Het heeft dus geen kans gehad nog om zich te bewijzen, ik ben nu nog aan de AB, heb een kuur voor 20 dagen meegerkegen, maar blijf het zeker doorslikken daarna.

Anouck: de 28ste hebben mijn vriend en ik een afspraak bij zijn tante. Zij is bezig met allerlei verschillende (alternatieve) geneeswijzen, oa ook acupunctuur. Ik ga haar dus om raad vragen, mijn kuur is dan ook afgelopen dus dan is er ook pas ruimte om iets nieuws te proberen. Nu ik aan de AB zit kan ik eigenlijk nog weinig, behalve dan de kuur afmaken.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:33

Mas schreef:
Yel, hmmm dat zou ik nog kunnen proberen.
Ik drink nmelijk erg veel melk (in mijn thee) Ik drink ongeveer 6 bakken thee per dag en de verhouding is dan helft thee en helft melk. Dus toch zo'n drie bekers melk elke dag. Ik zal eens overschakelen op honing.

Kan wel degelijk een verschil maken, samen met wat in dit topic al geopperd is suiker.

Bij mij werd na meerdere jaren alleen maar klachten, en uiteindelijk een jaarkuur AB veel test gedaan bij de uroloog. Ik kreeg metingen voor mijn blaasinhoud (waaruit dus bleek dat ik een enorm grote blaas had en daardoor te weinig plas, op die manier heb je continue "oude" urine in je blaas met ontsteking als gevolg) en er werd gekeken naar mijn blaaswand.
Na het te weinig plassen probleem te hebben aangepakt bleven de klachten (wel in mindere mate, niet meer aan een stuk ontstekingen) en toen werd de diagnose blaaspijnsyndroom gegeven. Eigenlijk eindstation, alleen spoelingen doen iets goeds daartegen. Paar keer gedaan en toen dus naar een natuurarts.

Ben eigenlijk veels te nuchter voor zo'n aanpak, maar toch geprobeerd. Dieet gekregen om voor tenminste 6 weken geen/weinig zuivelproducten en te minderen met suiker. Hij raadde nog allerlei kruiden aan en energiebehandelingen, maar dat laatste was te duur en vond ik teveel van het goede.
Toch heeft het een wereld van verschil gemaakt, en ben nu dan ook alweer bijna 1 jaar klachtenvrij!!

Kortom wat ik van alle behandelingen e.d heb meegekregen:
-Drink je misschien heel veel vocht waardoor je onbewust je blaas hebt opgerekt (zeker als je vaak blaasontsteking hebt, ga je vaak grote hoeveelheden water/sap drinken) en hierdoor alleen maar eerder weer een ontsteking krijgt? Dwing jezelf veel te gaan plassen en let eens op of je niet onbewust je spieren spant (bang voor pijn, visieuse circel) waardoor je weer niet uitplast.
Herken je dit, neem dan eens contact op met een bekkenbodem therapeut!
-Minderen met zuivel en suiker
-Lactacyd gaf mij iig een fris gevoel
-Let op met AB dat je bij een lange kuur geen schimmelinfectie opdoet (candida), dit geeft nog wel eens dezelfde symptomen als een blaasontsteking. Ook hierbij is minderen van zuivel/suiker een goede oplossing.
-Zoals al eerder geopperd is, las eens een pauze in met sex. Heel vervelend maar hierdoor geeft het alles even rust.

Succes!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 07:17

Update: brrrr ik ben bang dat ik nummer 7 te pakken heb :\

Ik heb een kuur gehad van 20 dagen de laatste keer en daar ben ik vrijdag mee gestopt. De eerste paar keer zat er nog 5 weken tot één maand na het stoppen van de kuur en de volgende blaasontsteking, nu dus nog niet eens twee weken. Ik maak me zorgen :\ Wat is er nou aan de hand met mijn lijf?
Ik slik inmiddels al bijna een maand elke dag D-mannose, nav de tip van Yel ben ik overgeschakeld op honing ipv melk in mijn thee. Morgenavond zou ik met mijn vriend naar zijn tante gaan die therapeut is en zich ook met alternatieve geneeswijzen bezighoudt. Ik kijk nu nog een uurtje aan, maar de pijn is te herkenbaar.
Verschil is nu wel dat het in de ochtend de kop opsteekt en ik ipv de HAP naar mijn eigen dokter kan... Ik laat me straks niet meer afschepen aan de telefoon, het interesseerd me intussen niet meer waar ze me naar doorverwijst als ik maar beter wordt. Straks wordt het weer AB, mijn 9e kuur dit jaar, dat houdt toch ook ergens op?

Straks ben ik zo resistent als een draaideur...
Sorry, misschien is het verhaal wat warrig, maar ik ben er zo moe van dat het steeds terugkomt en ik weer die rotzooi moet slikken.