Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:49

Jep, 3 jaar geleden alle middenvoetsbeentje van mijn rechtervoet gebroken. Helaas is het buitenste middenvoetsbeentje verkleefd aan diegene ernaast en houd ik er dus last van. Zeker als ik veel loop.

Verder nog 10 jaar geleden mijn rug gebroken, daar zit inmiddels een "pinnetje" in, deze gaat er nooit meer uit.
Last is een groot woord, maar voelen doe ik hem altijd wel. De breuk dan, niet het pinnetje.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:50

op mijn 12e sleutelbeen, net zoals velen hier vanwege ene val van paard ( :+ ) heb nog altiujd een flinke bewegingsbeperking aan die arm..kan niet volledig recht omhoog en ook op de rug gaat niet goed...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:52

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:52

Ik heb iets van 3 jaar geleden mijn middenvoetsbeentje gebroken. Had er het eerste jaar na de breuk nog wel eens last van maar nu niet meer dacht ik (kan het me in ieder geval niet herinneren)

Klikoo

Re: Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:55

8 jaar geleden me knie gebroken en sinds dien kan ik me knie niet meer geheel strekken, mis zeker 8 graden. Dikke 2 maand terug zelfde knie weer gebroken en ben bang dat ik daarbij weer wat graden moet inleveren. Ooh en een keer me boven arm gebroken en kan er nu geen zware dingen meer mee tillen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:56

Ruim 30 jaar gelden mijn pols gebroken door val van paard.
Ik kreeg er een half stuk gips omheen,wat je er zo af kon halen,en daar verband overheen.
Na 2 weken mocht het gips eraf.Ik heb nog altijd last van mijn pols,ik kan geen dingen zo vast houden op de manier zoals je een dienblad vasthoud.Dat gaat pijn doen.Ook knakt mijn pols heel erg als ik hem heen en weer beweeg.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:56

Hierzo :j

4 jaar geleden rug gebroken en ik krijg last met sterke weersveranderingen en verkeerde bewegingen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:58

gohya schreef:
Ruim 30 jaar gelden mijn pols gebroken door val van paard.
Ik kreeg er een half stuk gips omheen,wat je er zo af kon halen,en daar verband overheen.
Na 2 weken mocht het gips eraf.Ik heb nog altijd last van mijn pols,ik kan geen dingen zo vast houden op de manier zoals je een dienblad vasthoud.Dat gaat pijn doen.Ook knakt mijn pols heel erg als ik hem heen en weer beweeg.

Jeetje dus eigenlijk heb je nog last door de verwaarlozing van ziekenhuis staf... Dat is wel zuur!

Ik heb 6 weken lang het zware gips omgehad haha. Normaal wordt het na 2 of 3 weken verangen door lichter gips.
Ik werd het na een paar weken ook zat om hem steeds in zon blauw te laten hangen dus liet hem wel eens gewoon naast mijn lichaam hangen zeg maar maar dat kon niet te lang omdat het zo zwaar werd :')

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:01

Mn vriend heeft een onbekende tijd geleden zn 7de ruggenwervel van boven gebroken, destijds nooit
gemerkt maar nu flinke rugklachten ervan, hij moet nu regelmatig naar de fisio, oefeningen doen en mag
zijn passen, handbal (wat vast ook de oorzaak is als je die klappen soms ziet) waarschijnlijk niet meer doen..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:01

Ik heb waarschijnlijk zo'n 3 jaar geleden mijn pols gebroken/gescheurd met snowboarden. Destijds wel een foto gemaakt, maar amper wat op te zien. Toch al die tijd last blijven houden met af en toe wat zeurende pijn. Vorig jaar weer heel naar gevallen met snowboarden op dezelfde pols en sindsdien veel meer last met ook flinke steken bij het buigen...
Nu ben ik laatst door de huisarts doorgestuurd naar de fysio en die vertelde me dat het destijds dus wss gebroken is geweest. Fysio kon er nu niks meer mee, dus binnenkort maar eens naar de orthopeed... Ben benieuwd wat daaruit komt!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:02

25 jaar ! geleden mijn enkel gebroken en soms nog last |(

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:18

Ook ik heb nog last van een breuk van inmiddels 7 jaar geleden. Ik heb toen mijn knieschijf gebroken (met paard en al gevallen, paard viel op mijn been). Het beleid van het ziekenhuis is dat ze daar niks mee doen, dus kreeg drukverband, krukken en klaar!
Nu, 7 jaar geleden is de plek waar de breuk zat nog steeds een rare plek. Het is gevoelig bij aanraking, maar dan wel een heel apart gevoel, ook een beetje doof gevoel ofzo. En verder heb ik er nog in periodes wel eens last van.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:22

hiereen lijstje met mijn breuken en kneuzingen;

breuken:
middenvoetsbeentje (2 x )
sleutelbeen
teenkootje ( verbrijzeld)

kneuzingen
pols
knie
voet een stuk of 30 keer
ribben
rug

en van de meesten heb ik nu nog steeds last.
mn teenkootje is dan ook al 8 jaar geleden denk ik, en heb er soms nog steeds pijn aan :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:32

ik heb me kaak gebroken toen ik 4 was.
en ben nu 17 en heb er nog last van.
vaak als ik me kaak beweeg knakt het en doet het zeer.
en slaat hij vast

en heb me knie een keer zwaar gekeust gehad
en daar heb ik heel vaak last van als ik te veel loop of fiets ofzo
dan is die snel overbelast.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:58

Ik heb ooit eens mijn pink gebroken.. Hij staat nu scheef en kan hem niet meer strekken, alleen als ik hem met m'n andere hand recht trek, dan blijft hij wel gestrekt.. Maar een pretje is het niet! :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:06

Yep, heb 11 jaar geleden stuitje en schouderblad gebroken. Van schouderblad geen last meer, van stuitje des te meer, bijna dagelijks.

Verder zo'n 8 jaar geleden bekken op meerder plaatsen gebroken en afgescheurd heiligbeen, ook nog dagelijks last van.

Beide ongelukken waren met paarden overigens (dus ik rijd niet meer.....)

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:08

25-4-2010 mn heup gebroken...
en nog steeds loop ik scheef en doet het pijn :')
en ik heb er echt x-benen door gekregen :(

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:51

Mijn vriend heeft ongeveer 10 jaar geleden zijn knie gebroken (omdat hij over een hekje sprong omdat een shetlander hem achterna zat, sukkel!) en heeft er nu bij weersveranderingen (vooral als het veel regent en koud is) veel last van zijn knie. Ook als hij hem te veel belast krijgt hij er weer last van.
Soms wordt het zo erg dat hij er een paar dagen voor op bed moet liggen en hij ook absoluut niet meer kan lopen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:53

Jep, 6 jaar geleden mijn schouder gebroken := In de winter steekt het af en toe nog steeds, en als ik te lang een zware tas vasthoud gaat het ook op die plek zeer doen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 06:09

Jep 2 jaar terug grote teen gebroken haha.
Met kou nog last.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 06:14

ik zal me dan ook maar melden, ik heb toen ik jaar of 10-11 was mijn pols gebroken net onder het bolletje wat aan de zijkant zit zegmaar.
omdat ik veel gebruik moet maken van de laptop op school, heb ik regelmatig last van mijn pols savonds.
meestal ook steken ect.
ik heb dit inderdaad het meeste wanneer het buiten koud is, maar soms ook in de zomer hoor als ik veel typ.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 06:25

Maar dan 10 jaar geleden een paar botjes in mn rechtervoet en ene kleinste teen. ( vol gewicht van springend paard op gehad, Dacht even dat hij eraf ging vallen, want hij werd zwart waar de breuken zaten ( hahahha) Zit nog een botschilfertje dat regelmatig opspeeld. erg pijnlijk. Linkervoet kleine teen ook, maar daar heb ik haast geen last van.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:13

Ik heb 1½ jaar geleden mijn neus gebroken, alleen dacht de dokter dat het een kneuzing was, dus is niet gerepareerd. ;) Bovenin je neus zit zo'n bolletje? Dat is aan 1 kant een deukje. Zolang niemand eraan komt heb ik er niet veel last van, behalve bij kou. Maar het is echt nog gevoelig!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:15

Ja mijn staartbotje :\

Fietsen en die speciale zadelkrukken op mijn werk zijn vaak niet zo fijn als ik er een tijd op gezeten heb....

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:17

Meld zich!
Heb eigenlijk ieder botje in mijn lichaam gebroken haha. Maar vooral mijn pols en enkel.. Als het koud is ga ik echt door een hel af en toe terwijl ik wel een hoge pijngrens heb. Ik heb er fysio voor gevolgd maar dat werkte niet. Mijn pols kan ik recht naast mijn arm zetten, dus volgens mij is er sws iets niet helemaal goed gegaan.. Ik ben er mee naar de dokter gegaan maar die doet er niks aan..