Overmatig zweten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:24

Ladygiroc schreef:
Als je odorex gaat proberen neem dan gewoon dat flesje (extra dry lotion) en niet de roller. Mijn ervaring is dat de roller minder effectief is dan de lotion. Als ik die roller gebruik dan plakken mijn oksels en na een dag komt het luchtje er doorheen. Met de lotion heb ik geen last van plakkende oksels, minimaal 4 dagen geen zweet en geen luchtje :D

Dus de lotion is het effectiefste? Moet je dan als je elke dag doucht je elke dag opnieuw insmeren? Want het is er af gewassen, of niet?
Ik douch namelijk elke dag, omdat mijn haar anders ook vettig is. En ja omdat ik dus die geurtjes steeds weg wil!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:29

mltex, jij bent een overmatige zweter?

Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die net zoveel zweet als ik. Bij mij werkt de odorex dus wel, maar voornamelijk tegen de geur. Ik spuit het ook niet enkel onder mijn oksels maar ook op mijn borst/buik en onderrug (terwijl dat volgens de verpakking niet mag := ). Ik heb sinds ik het gebruik geen last meer van vieze geurtjes, alleen wanneer ik het vergeten ben. Ik zweette altijd al als ik gewoon stilzat, kun je nagaan wat er gebeurde als ik wel ging sporten.
Ik ben dan ook heel erg blij dat ik odorex gevonden heb. Ik heb ook perspirex gebruikt, dat is wat vriendelijker voor je huid, maar helpt echt veel minder goed. Ik ga ook eens op zoek naar de andere merken die hier genoemd worden.

odorex trouwens is echt de spray het beste. De roller werkt niet en de lotion is teveel gedoe, werkt minder goed en ruikt ook nog eens.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:30

syneo 5 helpt ook heel goed, de ene kan t om de vijf dagen gebruiken de andere om de 3 a 4 dagen dat is dus even uitproberen. Verder bestaan er ook okselpads, dit zijn een soort van inlegkruisje voor in je tshirt trui. bij syneo 5 kan je voor de geur gewoon een andere deo gebruiken.
Ook zal ik als ik jouw was eens langs de huisarts gaan, als je het nu al zo warm hebt, sommige komen al heel vroeg in de overgang en als dat zo is zijn namelijk allemaal middeltjes voor.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:39

Annetje schreef:
mltex, jij bent een overmatige zweter?

Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die net zoveel zweet als ik. Bij mij werkt de odorex dus wel, maar voornamelijk tegen de geur. Ik spuit het ook niet enkel onder mijn oksels maar ook op mijn borst/buik en onderrug (terwijl dat volgens de verpakking niet mag := ). Ik heb sinds ik het gebruik geen last meer van vieze geurtjes, alleen wanneer ik het vergeten ben. Ik zweette altijd al als ik gewoon stilzat, kun je nagaan wat er gebeurde als ik wel ging sporten.
Ik ben dan ook heel erg blij dat ik odorex gevonden heb. Ik heb ook perspirex gebruikt, dat is wat vriendelijker voor je huid, maar helpt echt veel minder goed. Ik ga ook eens op zoek naar de andere merken die hier genoemd worden.

odorex trouwens is echt de spray het beste. De roller werkt niet en de lotion is teveel gedoe, werkt minder goed en ruikt ook nog eens.

Maar ben ik dan zo dom, of gaat dan enkel de geur weg? Word het zweet ook minder?

*jaja, ik weet dat ik puber, maar ik schaam me er kapot voor _O- *

wonderworst_

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:43

moet je met odorex nou eigenlijk ook nog gewone deo gebruiken? ik heb bij heel veel deo's of speciale deo's enzo het idee dat de eerste paar keer dat ik het gebruik het super werkt, maar na verloop van tijd zweet ik er weer doorheen.... ik ga ook maar weer eens langs de kruidvat voor odorex dan maar...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:45

bleg, ik ken het.
ik kan soms terwijl het ergens koud is me doodzweten.
zo irritant!

ik had in de pubertijd ook erg last van nare geurtjes.

wat bij mij werkte was deoleen. en een deo die niet al te chemisch is.
tegenwoordig kan het ik met alleen deo af, maar als het weer een keer erg is smeer ik er deoleen op.
ik gebruikte deoleen ochtends en als ik net gedouched had

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:46

Zo makkelijk zijn als iedereen vermeldde waar je het kan halen (gewoon ter info!). Waar hal je de deoleen hagelslag?
En aan iedereen die odorex heeft, moet je dit steeds opnieuw spuiten/smeren als je je gedoucht hebt? En ik wil ook wel weten of daar nog een deo boven op mag?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:59

Ik gebruik ook Odorex en dan het flesje. Ik ben nu 22 en ik gebruik dit spul al sinds mijn 15e ofzo. Ik zweet niet veel maar wel altijd een beetje en dat ruikt nogal snel als ik dat spul niet gebruik. Ik gebruik de Odorex 1x en dan weer na een x- aantal dagen, als ik merk dat het nodig is. Bij mij is dat iets van twee weken. Ik gebruik het expres niet zo vaak als op de verpakking wordt aangegeven, omdat ik bang ben dat mijn huid er anders te snel aan went. Het is niet zo dan ik dan helemaal droog blijf, dat is hoogstens de eerste dag. Wel blijft de geur weg.

Ik douche ook elke dag, maar je hoeft het spul niet iedere dag op te doen (dat mag niet eens). Wel was ik mijn oksel veel minder intensief (1x kort inzepen in plaats van 2x flink) omdat ik anders inderdaad het idee heb dat ik het er te snel vanaf was.

Je mag er ook nog een deo bovenop doen (doe ik in ieder geval wel). Je hebt alleen veel minder deo nodig omdat het spul als het goed is zijn werk doet. :)

Ik geloof trouwens dat ik nu bezig ben met mijn derde flesje in al die tijd, dus in die 8 jaar, dus die kosten haal ik er zeker uit. ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:02

deoleen haal je gewoon bij de drogist(DA kruidvat ofzo).
in sprayfles of creme zalf. een grijs flesje of tube is het.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:19

Elixir schreef:
Zo makkelijk zijn als iedereen vermeldde waar je het kan halen (gewoon ter info!). Waar hal je de deoleen hagelslag?
En aan iedereen die odorex heeft, moet je dit steeds opnieuw spuiten/smeren als je je gedoucht hebt? En ik wil ook wel weten of daar nog een deo boven op mag?

Nee je mag het zelfs niet iedere dag gebruiken! Ik ga iedere dag in bad en gebruik het 1x in de twee weken. Na ongeveer 2 weken merk ik langzaam dat ik weer wat zweet onder mijn oksels (bijv. na een rondje hardlopen voel je dan wat), dan weet ik dat ik het weer moet gaan gebruiken.
Je mag er deo overheen gebruiken maar dat doe ik niet, aangezien ik 0,0 zweet en dus ook geen deo nodig heb (voor een lekker luchtje gebruik ik gewoon parfum).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:50

Elixir schreef:

Ik koop het meestal bij de kruidvat, geen idee hoe duur het is. Na het douchen hoef je het niet opnieuw te smeren/spuiten. Het trekt in de huid. Ik spuit zelf altijd op zondag (omdat ik maandag springles heb :P ) en op donderdag. Dan heb je het mooi verdeeld en ben je de hele week 'beschermt'.
Ik gebruik er ook nog gewone deodorant bij.

Grappig trouwens dat jullie allemaal twee weken vooruit kunnen met het spul! Ik kan dat dus écht niet. Ik ben het wel eens vergeten en dat merk ik meteen, dan begin ik mezelf echt te ruiken en sop ik mijn shirtjes uit.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:55

Dat soppen en dat geurtje, dat heb ik dus ook :D. Dus dit klinkt wel veelbelovend als dit bij jullie ook helpt. Heb nu trouwens na het douchen men oksels nog eens gewassen en erna ingewreven met anti transparant vn nivea, zit nu wel al de hele avond stil, maar heb nog niets gevoeld van zweet of niets geroken (is zo fijn!). Heb morgen mondeling examen, en dan gaan er wat litertjes zweet verloren gaan denk ik. Vrees dat deze lotion dit niet zal aankunnen, hopelijk odorex wel ;-). Fijn om te horen dat jullie er goeje ervaringen mee hebben!

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:02

Ik heb jaren lang vanalles geprobeerd tegen overmatig transpireren totdat iemand kwam met deze deo! Hij is helaas alleen via internet te bestellen of via een consulente en kost ook wel wat maar dan heb je ook wat! Het is een hele neutrale geur die zowel voor mannen als vrouwen gebruikt word en je blijft droog fris en fruitig.. En ja ik heb echt alle deo's op de markt geprobeerd van goedkoop tot heel duur.. Hij is echt super! Voor de gene die er belang bij hebben heb ik wel een site waar je het kunt bestellen die betrouwbaar is..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:06

Even tussendoor: Anti-transpiranten (stofje dat erin zit heet aluminiumchlorhydraad) zijn kankerverwekkend ;) Is onderzoek naar gedaan, heb het artikel alleen niet meer. Even googlen en je vindt het wel :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:09

Juul schreef:
Even tussendoor: Anti-transpiranten (stofje dat erin zit heet aluminiumchlorhydraad) zijn kankerverwekkend ;) Is onderzoek naar gedaan, heb het artikel alleen niet meer. Even googlen en je vindt het wel :j

Is een fabel, al heel lang geleden weerlegd.... (Genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen namelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:10

Focussed schreef:
[naam] schreef:

Is een fabel, al heel lang geleden weerlegd.... (Genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen namelijk).

Tja, ik meld het gewoon even. Wat je dr mee doet is verder iedereen zn eigen zaak :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:10

Maar onwaarheden verkondigen is dan toch onnodige paniekzaaierij :)?

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:16

Nevermind. :evaw:
Laatst bijgewerkt door _Jen op 22-06-11 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:17

Focussed schreef:

Je weet nooit of het waar is dat het al dan niet schadelijk is. Die onderzoeken worden allemaal gesubsidieerd door bedrijven/ welzijnsorganisaties. Reken maar uit dus. Goede kans dat het wel slecht voor je is (anders was dat nooit uit een onderzoek gekomen), maar dat het te duur is voor de deodorantindustrie, waardoor zij vervolgens een onderzoek gesubsidieerd hebben om het tegendeel te bewijzen :)

Maargoed, deze discussie kunnen we misschien beter per PB voortzetten mocht dat nog nodig zijn :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:19

De odorex lotion werkt inderdaad super! De gebruiksaanwijzing die erbij zit verteld je precies hoe je moet gebruiken. Ik gebruik het 1x in de drie dagen: douchen, drogen (doe ik even extra met de föhn er langs) en dan wat odorex op een watje en dan slapen. De dagen erna kan je gewoon douchen en na twee of drie dagen gebruik je het weer. Kijk wel uit met scheren, prikt onwijs!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:19

Juul schreef:
Focussed schreef:

Je weet nooit of het waar is dat het al dan niet schadelijk is. Die onderzoeken worden allemaal gesubsidieerd door bedrijven/ welzijnsorganisaties. Reken maar uit dus. Goede kans dat het wel slecht voor je is (anders was dat nooit uit een onderzoek gekomen), maar is het te duur voor de deodorantindustrie en hebben zij een onderzoek gesubsidieerd om het tegendeel te bewijzen :)

Maargoed, deze discussie kunnen we misschien beter per PB voortzetten mocht dat nog nodig zijn :)

Om nu te zeggen van onafhankelijke onderzoeken dat ze niet objectief zijn.... De hele anti-transpirant-is-kankerverwekkend was min of meer een hype van een aantal jaar geleden. Inmiddels zijn ze daar al van terug gekomen. Is een feit, geen mening. Kun je mij op aanvallen maar daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de wetenschappers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:21

Focussed schreef:
[naam] schreef:

Je weet nooit of het waar is dat het al dan niet schadelijk is. Die onderzoeken worden allemaal gesubsidieerd door bedrijven/ welzijnsorganisaties. Reken maar uit dus. Goede kans dat het wel slecht voor je is (anders was dat nooit uit een onderzoek gekomen), maar is het te duur voor de deodorantindustrie en hebben zij een onderzoek gesubsidieerd om het tegendeel te bewijzen :)

Om nu te zeggen van onafhankelijke onderzoeken dat ze niet objectief zijn.... De hele anti-transpirant-is-kankerverwekkend was min of meer een hype van een aantal jaar geleden. Inmiddels zijn ze daar al van terug gekomen. Is een feit, geen mening. Kun je mij op aanvallen maar daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de wetenschappers...

Waar moeten 'onafhankelijke onderzoeken' van betaald worden? IMO een mooi sprookje :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:22

Begin 2004 zijn er verschillende meldingen (onder andere een e-mail van mevrouw Gabriela Casanova Larrosa) geweest dat Aluminium Chlorohydraat borstkanker zou kunnen veroorzaken. Aluminium Chlorohydraat is één van de meest gangbare ingrediënten welke gebruikt wordt in antiperspirant producten (producten om transpiratie tegen te gaan). Er zijn verschillende onderzoeken gedaan om te bekijken of er inderdaad een relatie bestaat tussen het gebruik van een deodorant/ anti-transpirant en borstkanker. Voor informatie en de resultaten van deze onderzoeken adviseren wij u om de site van de KWF Kankerbestrijding te raadplegen: KWF kankerbestrijding Op bovenstaande site is te lezen dat er geen enkele relatie kan worden aangetoond tussen het gebruik van dergelijke producten en borstkanker. Deodorant en anti-transpirant producten kunnen dus veilig worden gebruikt.

En dit zelfde stukje tekst maar dan iets omvattender staat op de site van KWF kankerbestrijding:
Sinds 2004 verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes. Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.
Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.

KWF Kankerbestrijding, American Cancer Society en NCI lijken mij toch aardig onafhankelijk...
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 22-06-11 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:24

De odorex moet je ook niet gebruiken als je diezelfde dag je oksels hebt geschoren, staat op de gebruiksaanwijzing....
Ik heb hem ook al een paar jaar en het is geweldig! Ik gebruik hem zelfs steeds minder omdat ik veel langer droge oksels houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:27

Focussed schreef:
Begin 2004 zijn er verschillende meldingen (onder andere een e-mail van mevrouw Gabriela Casanova Larrosa) geweest dat Aluminium Chlorohydraat borstkanker zou kunnen veroorzaken. Aluminium Chlorohydraat is één van de meest gangbare ingrediënten welke gebruikt wordt in antiperspirant producten (producten om transpiratie tegen te gaan). Er zijn verschillende onderzoeken gedaan om te bekijken of er inderdaad een relatie bestaat tussen het gebruik van een deodorant/ anti-transpirant en borstkanker. Voor informatie en de resultaten van deze onderzoeken adviseren wij u om de site van de KWF Kankerbestrijding te raadplegen: KWF kankerbestrijding Op bovenstaande site is te lezen dat er geen enkele relatie kan worden aangetoond tussen het gebruik van dergelijke producten en borstkanker. Deodorant en anti-transpirant producten kunnen dus veilig worden gebruikt.

KWF Kankerbestrijding lijkt mij toch aardig onafhankelijk...

Niet alles is wat het lijkt :) Maar je lijkt me vrij overtuigd van je mening dus dan zijn we wat mij betreft uitgepraat :)

En het lijkt mij hierbij trouwens biologisch gezien sowieso logisch dat iets dat iets natuurlijks als zweten (=afvalstoffen uitscheiden!) tegengaat (zelfs blokkeert), niet bepaald gezond kan zijn voor je lichaam.... Maar ook dat is mijn persoonlijke idee :)