Mobiel bij borst, schadelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:22

Citaat:
Alles word alsmaar op roken gegooit maar zeg nou zelf, vroeger rookte de mensen net zo veel als nu maar kwam er zelden kanker voor....

niet helemaal waar, vroeger ging je gewoon dood voordat mensen vaak wisten dat je uberhaupt kanker had.

*edit* diagnostiek is inderdaad verbetert

Collie2008

Re: Mobiel bij borst, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:23

Overigens verslechtert onze voeding ook, minder voedingswaarde en meer rotzooi erdoor

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:24

Colway schreef:
Overigens verslechtert onze voeding ook, minder voedingswaarde en meer rotzooi erdoor

Ik denk zelf ook dat het een combinatie is van factoren. Meer kant-en-klare voeding, bodem raakt uitgeput waardoor groentes/fruit niet meer zoveel vitaminen/mineralen bevatten, minder beweging enz enz.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:24

Al zolang mobiele telefonie bestaat zijn er geruchten over de schadelijkheid ervan. Ongetwijfeld is de straling die van deze toestellen komen, net als draadloos internet etcetera, in bepaalde doses schadelijk. Maar je kunt er weinig aan doen, we leven met zijn allen al heel wat jaren in een samenleving die bol staat van de ontvangers en zenders. De schadelijkheid van straling hangt af van de dosis en het kleine beetje van jouw telefoon gaat het verschil niet maken, als je het vergelijkt met de dosis straling die je van andere zaken opvangt. Het is inderdaad straling, maar je vangt van ontzettend veel objecten straling. En bovendien, val een keer goed van je paard, laat een scan maken, en daar zit je al aan weer een flinke dosis straling!

Het trekken van een oorzakelijk verband tussen de toename van internet en het stijgen van het aantal kankergevallen vind ik in elk geval tamelijk overtrokken, sorry. Die toename kan namelijk ook prima verklaard worden doordat de mens door voortschrijdende medische inzichten steeds langer vrij blijft van andere ziektes, en überhaupt gemiddeld steeds ouder wordt waardoor de kans op tumorgroei exponentieel toeneemt. Dat medisch inzicht heeft ook betrekking op het veelvuldig maken van scans en foto's, het inspuiten van contrastvloeistoffen... Vlak daarnaast de enórme toename van broeikasgassen niet uit en de hoeveelheid mensen die roken of op een andere manier bewust kankerverwekkende stoffen innemen: die zie je ook terug in de statistiek!

Ik zeg niet dat dit per sé redenen zijn, en ik zeg ook niet dat straling niet schadelijk is: integendeel. Maar de 'hypes' over dit soort gevaren worden wel vaak schromelijk overdreven. Alles met mate zeg ik altijd maar; alles wat je te vaak eet of doet kan gevaarlijk zijn. Niet al teveel zorgen maken lijkt mij, als het inderdaad blijkt over 20 jaar zó gevaarlijk te zijn dan hebben we die schade nu toch wel opgelopen. :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:26

http://www.electrosense.nl/nl/download/3
Een klein documentje waarin staat beschreven dat in de jaren 50 al gestest werd met electromagnetische straling en waaruit blijkt dat het toen al duidelijk was dat het schadelijk was.
Het gaat net als met asbest en roken. De economische belangen zijn te groot en daarom wordt er door overheden en industrie zeer onverantwoord omgegaan met deze technologie.

En idd, stralingsvrij kun je momenteel niet meer leven in het westen maar dat is wat anders dan zelf eindeloos gebruik maken van draadloze apparaten in je huis en directe omgeving.
Hoe groter de afstand van het zendapparaat naar jou des te beter. Dus ook al hebben de buren rondom jou een wifiverbinding dat is altijd nog beter dan dat je er zelf één in je huiskamer hebt.

Maar net als met asbest en roken moet het eerst grandioos verkeerd gaan voordat ook hier maatregelen tegen genomen gaan worden.

We zijn nu eenmaal niet de slimste soort.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:26

Hier de oplossing

Afbeelding

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:29

Als je een beetje cup hebt, kan je mobiel prima in je bh. Erg lekker vind ik het trouwens nog steeds niet zitten, ik doe het alleen als ik ga paardrijden. Geen zak in mn paardrijbroek en mocht er wat gebeuren dan heb ik wel mn mobiel.

Maar dat over straling had ik nog nooit gehoord, interessant...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:33

ik steek mijn mobiel bij gebrek aan zakken ook in m'n bh hoor, en ik denk niet dat dat erger is dan je mobiel in je broekzak, schoen of kontzak steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:33

Shiloh schreef:
Lijkt mij dat de afstand van je oor naar je borst niet zo belachelijk veel groter is.

Maar in je bh zit toch helemaal niet lekker joh? Als ik aan het stappen ben en ik heb geen zakken zorg ik meestal dat ik laarsjes aan heb en dan steek ik ze daarin.

Doe ik ook :j
Ben wel heel benieuwd of het schadelijk is...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:35

mang schreef:
ik slaap al sinds ik een mobiel heb elke dag met mn mobiel onder mijn kussen, is dat ook schadelijk ? :=
het is wel mijn wekken (op trillen) dus eigenlijk kan ik niet zonder :P

Dat doe ik soms ook,maar dan wel op vliegtuigstand zodat je geen straling hebt :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:36

Hanmar schreef:
Al zolang mobiele telefonie bestaat zijn er geruchten over de schadelijkheid ervan. Ongetwijfeld is de straling die van deze toestellen komen, net als draadloos internet etcetera, in bepaalde doses schadelijk. Maar je kunt er weinig aan doen, we leven met zijn allen al heel wat jaren in een samenleving die bol staat van de ontvangers en zenders. De schadelijkheid van straling hangt af van de dosis en het kleine beetje van jouw telefoon gaat het verschil niet maken, als je het vergelijkt met de dosis straling die je van andere zaken opvangt. Het is inderdaad straling, maar je vangt van ontzettend veel objecten straling. En bovendien, val een keer goed van je paard, laat een scan maken, en daar zit je al aan weer een flinke dosis straling!

Het trekken van een oorzakelijk verband tussen de toename van internet en het stijgen van het aantal kankergevallen vind ik in elk geval tamelijk overtrokken, sorry. Die toename kan namelijk ook prima verklaard worden doordat de mens door voortschrijdende medische inzichten steeds langer vrij blijft van andere ziektes, en überhaupt gemiddeld steeds ouder wordt waardoor de kans op tumorgroei exponentieel toeneemt. Dat medisch inzicht heeft ook betrekking op het veelvuldig maken van scans en foto's, het inspuiten van contrastvloeistoffen... Vlak daarnaast de enórme toename van broeikasgassen niet uit en de hoeveelheid mensen die roken of op een andere manier bewust kankerverwekkende stoffen innemen: die zie je ook terug in de statistiek!

Ik zeg niet dat dit per sé redenen zijn, en ik zeg ook niet dat straling niet schadelijk is: integendeel. Maar de 'hypes' over dit soort gevaren worden wel vaak schromelijk overdreven. Alles met mate zeg ik altijd maar; alles wat je te vaak eet of doet kan gevaarlijk zijn. Niet al teveel zorgen maken lijkt mij, als het inderdaad blijkt over 20 jaar zó gevaarlijk te zijn dan hebben we die schade nu toch wel opgelopen. :)

Amen voor het verhelderende antwoord...en inderdaad..stop een banaan in je BH, levert je meer radioactieve zooi op dan je telefoon.
Maak je er niet zo druk om en laat je niet meeslepen met hypes.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:44

Er wordt inderdaad steeds meer onderzoek gedaan, met wisselende resultaten. Als je er onzeker over bent en je voelt je er niet (meer) prettig bij, dan doe je het toch gewoon niet meer? :) Eenduidig antwoord is er voorlopig niet.

Overigens worden hier wel veel dingen door elkaar gehaald zeg. Het ene soort straling is de andere niet. Electromagnetische straling zoals van telefoons of electriciteitskabels is iets héél anders dan radioactieve straling of röntgenstraling, waarvan de schadelijke gevolgen wel al bekend zijn!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:48

Citaat:
the World Health Organisation (WHO) has issued a warning that radiofrequency electromagnetic fields could cause cancer.

The International Agency for Research on Cancer issued a formal ruling on the danger of cellphone use after a panel of 31 scientists concluded that using cellphones for long periods could lead to brain cancer.

The danger is found in electromagnetic radiation which cellphones emit. Cellphone users are now urged to limit their cellphone exposure.

WHO acknowledges cellphones in the same carcinogenic danger area as poisonous lead and the pesticide poison DDT.

Bron: http://www.stopumts.nl/doc.php/Berichte ... ontknoping.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:27

ranna schreef:
Citaat:
the World Health Organisation (WHO) has issued a warning that radiofrequency electromagnetic fields could cause cancer.

The International Agency for Research on Cancer issued a formal ruling on the danger of cellphone use after a panel of 31 scientists concluded that using cellphones for long periods could lead to brain cancer.

The danger is found in electromagnetic radiation which cellphones emit. Cellphone users are now urged to limit their cellphone exposure.

WHO acknowledges cellphones in the same carcinogenic danger area as poisonous lead and the pesticide poison DDT.

Bron: http://www.stopumts.nl/doc.php/Berichte ... ontknoping.

Weet je wat nog meer kanker veroorzaakt.... leven... Allemaal maar stoppen met ademen dan?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:33

Focussed schreef:
Weet je wat nog meer kanker veroorzaakt.... leven... Allemaal maar stoppen met ademen dan?

Zou je gelijk willen geven als je het had maar het is niet waar wat je zegt. Leven veroorzaakt geen kanker.
Het zijn de dingen die wij doen in dat leven wat maakt dat kanker zich kan ontwikkelen.

Tja, stoppen met ademhalen... als dat volgens jou de oplossing is :roll:

Als je het niet erg vind ga ik er nog even met door en let ondertussen gewoon zo goed mogelijk op dingen die schadelijk voor me zijn en ontwijk die zoveel mogelijk.

Ik snap je houding wel hoor. Het is een beetje snoep afpakken van een kind. Iedereen is tegenwoordig zo onafscheidelijk met z'n mobiel dat we massaal aan struisvogelpolitiek doen. Van mij mag je maar ik doe niet met je mee. :x

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:35

Ranna, heb jij dan zelf geen gsm? Puur interesse. Ik let er zelf namelijk ook op (zo min mogelijk chemisch spul in m'n eten/cosmetica enz enz) maar m'n gsm weg doen... Dat is voor mij dan toch 1 stap te ver omdat 't toch wel ontzettend handig is. Ik draag 'm sinds kort alleen niet meer op m'n lijf. Altijd in een tas en als ik slaap ver van m'n bed.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:43

Citaat:

leven veroorzaakt geen kanker?
leven is dodelijk, denk dat je dat bedoeld ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:44

@Ranna
En toch is de levensverwachting en kwaliteit van leven steeds beter.
Ook al als je het vergelijkt met 50 jaar terug.

In 1900 was de gemiddelde leeftijd 44 jaar, in 1950: man 70, vrouw 72
2000: man 76, vrouw 81 jaar.
En dat inclusief straling.....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

Ik heb een gsm voor hoofdzakelijk noodgevallen. Gebruik hem sporadisch wat bellen aangaat en áls dat gebeurt zet ik hem op handsfree en leg hem een eindje van me af. Ik sms ermee maar voordat ik op verzenden druk leg ik hem ook weg. Ik draag het nooit op m'n lichaam en gebruik hem al helemaal niet in een kooiconstructie als een auto.
Verder hebben we geen wifi, geen decttelefoon en geen magnetron. Ik doe wat binnen mijn mogelijkheid ligt om straling in mijn directe omgeving te vermijden.

V.w.b. voeding en verzorgingsprodukten, haha, dat is een heel ander hoofdstuk en ik volsta in dit topic met te zeggen dat ik nou niet bepaald westerse eetgewoontes of leefgewoonten heb :D

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:48

ranna schreef:
http://www.electrosense.nl/nl/download/3
Een klein documentje waarin staat beschreven dat in de jaren 50 al gestest werd met electromagnetische straling en waaruit blijkt dat het toen al duidelijk was dat het schadelijk was.
Het gaat net als met asbest en roken. De economische belangen zijn te groot en daarom wordt er door overheden en industrie zeer onverantwoord omgegaan met deze technologie.

En idd, stralingsvrij kun je momenteel niet meer leven in het westen maar dat is wat anders dan zelf eindeloos gebruik maken van draadloze apparaten in je huis en directe omgeving.
Hoe groter de afstand van het zendapparaat naar jou des te beter. Dus ook al hebben de buren rondom jou een wifiverbinding dat is altijd nog beter dan dat je er zelf één in je huiskamer hebt.

Maar net als met asbest en roken moet het eerst grandioos verkeerd gaan voordat ook hier maatregelen tegen genomen gaan worden.

We zijn nu eenmaal niet de slimste soort.

Ik vind dat er te veel achter word gehouden.. 'De overheid' houdt heel veel dingen achter. Ik denk niet dat het komt omdat men niet slim genoeg is. Meer het egoïsme van mensen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:48

Ik hoorde het wel ja, vooral nu je tweets laad, spelletjes download en dat soort dingen zorgt ook voor straling.
Maar je mobiel is niet zo erg dat het echt heel erg levensbedreigend is(tenzij je echt 24/7 pingt, smst, whatsappt of wat dan ook :+).

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:51

Brainless schreef:
@Ranna
En toch is de levensverwachting en kwaliteit van leven steeds beter.
Ook al als je het vergelijkt met 50 jaar terug.

In 1900 was de gemiddelde leeftijd 44 jaar, in 1950: man 70, vrouw 72
2000: man 76, vrouw 81 jaar.
En dat inclusief straling.....

Brainless klopt wat je schrijft.
Maar dat zegt niets over of wij gezond leven of niet. Wat is veranderd is dat we betere behuizing hebben, betere hygiëne en beter doorvoedt zijn.
De keerzijde van ouder worden is dat we allerlei klachten hebben die op steeds jongere leeftijd voorkomen. Kanker, ms, reuma, staar, noem het maar op. Dit zijn klachten die iedereen schaart onder het 'ouder worden' maar dit is niet terecht. Het zijn gevolgen van onverstandige keuzes op allerlei gebieden waaronder voeding en lifestyle maar daar gaat het hier niet over ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:53

@ Ranna: Nee ik ben je wel eens eerder tegen gekomen in topics over voeding/edelstenen enz dus dat je er "andere" gewoontes op nahoudt, dat wist ik wel. Al vind ik dat dan juist weer interessant! Maar goed dat valt buiten dit topic.
Wel slim op zich om met smsen de telefoon even bij je vandaan te leggen.

@ Dide: De overheid houdt zeker dingen achter. En waarschijnlijk niet alleen de overheid maar ook allerlei andere organisaties. Noem mij gek, maar ik wantrouw dat soort dingen allemaal enorm. Net als het nieuws bv. Maar ook dat is off-topic :P

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:54

Ess_Ramona schreef:
Ik hoorde het wel ja, vooral nu je tweets laad, spelletjes download en dat soort dingen zorgt ook voor straling.
Maar je mobiel is niet zo erg dat het echt heel erg levensbedreigend is(tenzij je echt 24/7 pingt, smst, whatsappt of wat dan ook :+).

Lees even de volgende quote van de link die ik eerder plaatste
Citaat:
New Zealand scientist Bruce Rapley, retired Associate Professor of Molecular Biosciences at Massey University, believes the New Zealand standard is a joke.

''We know this is not about science, this is about money.

''One of the things I became famous for is the effect of fields from powerlines on cell division. My research shows that a tiny amount of energy can change the way DNA folds itself. If I can show that please don't tell me a cellphone has no effect because it doesn't cook a chicken.

Er bestaat niet zoiets als een veilige grens voor gif/straling.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:56

_Tara_ schreef:
@ Ranna: Nee ik ben je wel eens eerder tegen gekomen in topics over voeding/edelstenen enz dus dat je er "andere" gewoontes op nahoudt, dat wist ik wel. Al vind ik dat dan juist weer interessant! Maar goed dat valt buiten dit topic.
Wel slim op zich om met smsen de telefoon even bij je vandaan te leggen.

@ Dide: De overheid houdt zeker dingen achter. En waarschijnlijk niet alleen de overheid maar ook allerlei andere organisaties. Noem mij gek, maar ik wantrouw dat soort dingen allemaal enorm. Net als het nieuws bv. Maar ook dat is off-topic :P

Sinds ik heb gehoord dat geimpregneerde heipalen, schuttingen, speeltoestellen (eigenlijk vanalles) sinds een paar jaar niet meer kanker verwekkend (zouden) zijn.. Het werd geimpregneerd met afval van de shell = overheid dus ik wantrouw het gigantisch..