Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:46

Ik doe het nooit. Is mij op jonge leeftijd al direct afgeraden door de tandarts. Helaas weinigen die het geloven.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:46

Maar ik vergeet altijd voor het poetsen mijn pil te slikken en ik ga echt niet niet spoelen en dan een slok water slikken! Dus ach..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:47

Ik ga het vanavond ook proberen. :D
Lijkt me niet lekker die tandpasta resten in je mond, maar we zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:47

Ik moet zeggen dat het bij mij erg snel ging, de omschakeling. Ik hou wel even mijn dichte mond onder de kraan (ik ben een slordige tandenpoetser, het zit bij mij zowat achter m'n oren als ik klaar ben :') )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:48

annepanne schreef:
Maar ik vergeet altijd voor het poetsen mijn pil te slikken en ik ga echt niet niet spoelen en dan een slok water slikken! Dus ach..

Dan wordt het stoppen met de pil!! :D

intel_1x

Re: Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:50

De rommel die je lospoetst van de tanden hangt niet automatisch vast in je tandenborstel. Ik vind het dus wel normaal om na te spoelen. of spoel en droog jij je etensbordje ook niet af als je de vaatkwast eroverheen gehaald hebt?
Als het alleen maar niet goed zou zijn, waarom zou het dan niet in een campagne bekendgemaakt worden? Er zitten vast ook nadelen aan...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:51

Sonja schreef:
De rommel die je lospoetst van de tanden hangt niet automatisch vast in je tandenborstel. Ik vind het dus wel normaal om na te spoelen. of spoel en droog jij je etensbordje ook niet af als je de vaatkwast eroverheen gehaald hebt?
Als het alleen maar niet goed zou zijn, waarom zou het dan niet in een campagne bekendgemaakt worden? Er zitten vast ook nadelen aan...

Ik ga er vanuit dat dat wel met je tandpasta mee naar buiten komt :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:53

knaasje schreef:
jaa daag die smaak is niet te pruimen :')

Inderdaad, dat is toch vet vies? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:54

Ligt er net aan welke tandpasta je hebt toch? Ik vind die van mij wel lekker eigenlijk :))

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:54

ik ga echt zwaar over mijn nek als ik niet spoel. ik lust geen mint dingen.
Ja 1 soort kouwom van sportlife. maar nee ik blijf gewoon spoelen hoor. heb het al die jaren al gedaan. dus waarom nu niet ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:56

Ik spoel met mondwater ipv water na het poetsen, dan kits je toch de bacteriën uit die je hebt losgeborsteld. Tenminste dat is mijn gedachtegang :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:56

dan blijven die restjes tandpasta wel zitten en zit je dus een tijd met een tandpasta smaak :+
vind het weer frisser als je wel spoelt dus :P

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:57

Laatst bijgewerkt door intel_1x op 19-06-11 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:57

Twee jaar geleden werd ik door tandartsen in opleiding behandelt. (onder toezicht van docenten uiteraard)
Door één van die docenten was ik gevraagd om zo'n college bij te wonen.. zodat de pupillen een patiënt hadden vanuit het boek en één in het echt.

Moest mijn verhaal houden in zo'n grote college-zaal vol met leerlingen... mijn gebit lieten ze op een groot scherm zien :Y) Maar goed er werd dus ook gevraagd ''Spoel jij na het poetsen?''
Ik volmondig en overtuigd dat ik goed bezig was ''Ja natuurlijk, altijd!''

En dan krijg je te horen dat je dat juist niet moet doen :+ fijn.

Ik spoel nu nog wel.. maar enkel mijn tong met een heel klein beetje water.

Edit: dat mensen het niet geloven snap ik niet... het is eigenlijk heel logisch dat je niet mag spoelen.. je poetst eigenlijk gewoon een beschermlaagje op je tanden, waarom zou je dan vervolgens moeten spoelen ?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:58

Horse321 schreef:
Edit: dat mensen het niet geloven snap ik niet... het is eigenlijk heel logisch dat je niet mag spoelen.. je poetst eigenlijk gewoon een beschermlaagje op je tanden, waarom zou je dan vervolgens moeten spoelen ?

Het is zo gek dat tandartsen of wat dan ook dit niet communiceren en dat de meerderheid het wèl doet.
Als het zo slecht is, waarom wordt er dan niet gewaarschuwd?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:58

Paula schreef:
Klopt, ik spoel mijn mond ook niet meer na het poetsen. Ook de tandenborstel maak ik niet meer nat voor het poetsen. Moet alleen zeggen dat ik geen verschil merk en doe dit nu al bijna een jaar zo...
Wat ik mij wel afvraag... je moet ook minstens 2 minuten poetsen. Het moet dus snel kunnen maar ik ben toch altijd minstens 5 minuten aan het poetsen voordat ik alles geraakt heb? :+

Ik heb dat dus precies andersom he, ik begrijp niet hoe mensen die 2 minuten volpoetsen :')

Verder denk ik dat het heel erg afhankelijk is van hoe je tanden zijn. Ik ben heel, echt heel laks met m'n tanden he, ik rag er even een borstel overheen en ik vind het wel prima. Flossen doe ik wel zo af en toe maar ook pas de laatste paar jaar :') En dan kan ik nog niet eens tussen de tanden in m'n onderkaak flossen ivm dat ze véél te dicht op elkaar staan én dat er zo'n fijn draadje van de ortho achter zit :P Ohja, en ik rook als een ketter, drink koffie bij het leven... En toch ga ik al 25 jaar door het leven zonder gaatjes, en telkens als ik bij m'n tandarts komt is ie zó te spreken over mijn (ik citeer) 'ontzettend lieve gebitje' dat 'zo goed onderhouden' is.. Ik lach me rot :')

Terwijl mijn vriend zich echt elke poetsbeurt half bewusteloos poetst, die is véél langer bezig dan die 3 minuten.. Goed, flossen doet ie niet (vindt ie onzin) maar met zijn poetsfanatisme zou je toch minstens verwachten dat ie een prachtig gebit zou hebben. Niets is minder waar, de vullingen bij hem zijn talrijk en ik gok dat áls ie weer eens naar de tandarts gaat (in de 6 jaar dat ik 'm ken is ie slechts 1 keer geweest := ) denk ik dat er een aparte afspraak gemaakt moet worden om de boel weer even op te kalefateren.

Maw, ik geloof niet zo erg in dat poetsgedrag de staat van je gebit zo sterk beïnvloedt. Tuurlijk zal het wel iets uitmaken, maar ik denk echt niet zoveel als soms gedacht wordt :)

En for the record, ik spoel wel, maar zo min mogelijk, want ik vind die frisse tandpastasmaak dus ook wél lekker :Y)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:00

lijkt mij niet zo fris... best heel vies eigenlijk :+
ik blijf lekker spoelen, ik heb gelukkig een mooi recht en wit gebit dus ik denk dat ik wel goed bezig ben

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:05

Ik krijg mezelf dat echt niet meer afgeleerd.. ik vind tanden poetsen sowieso al iets gruwelijks wat ik zo snel mogelijk twee keer per dag doe en dan héél snel en lang spoelen.

Bah.. tandpasta.. ik sta iedere keer weer te kokhalzen, ongeacht welk merk/ smaakje/ hoeveelheid. Maar mijn gebit zit er nog in ondanks het spoelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:05

Ik heb een stukje van het filmpje bekeken en ga er zeker verder in duiken :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:06

Ahh bah! Ik ga dus écht niet met tandpasta in mijn mond rondhuppelen.
Ik vind dat zo smerig he, zelfs als ik mijn tanden al gepoetst heb dus ik blijf spoelen. :Y)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:09

Heb dat vanaf tiener zijnde nooit meer gedaan,... had ik nooit geen zin in :')
Ik spuug het altijd gewoon goed uit dat het niet aanwezig blijft.
Nooit geen gaatjes gehad tot mijn 25ste,...totdat ik zwanger werd -O- ... dus wat dat betreft... :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:10

gatverdamme! Lag ik 's morgens op school naar iemand zit m'n hele smoel onder de tandpasta! 8)7

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:11

Mijn tandarts zegt het regelmatig dat je niet moet spoelen :j Alleen doe ik het vaak wel. Maar probeer wel af te wisselen, en spoel regelmatig niet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:11

Het is goed om niet grondig na te spoelen. Maar een keer even water door je mond is goed, ff het schuim en viezigheid van je tanden wegspoelen. Dan spoel je het meeste weg en blijft er genoeg over om voor je tanden te zorgen.

Overigens spoelde ik vroeger wel alles eruit en deed ik vor ik ging spoelen, mijn tandenborstel nog even onder de kraan en ging ik nog een rondje langs mijn tanden om alle tandpasta weg te poetsen _O-.

Ik heb nooit gaatjes gehad.