Ben naar de TA gegaan omdat ik last had van één van mijn verstandskiezen. Die adviseerde om ze meteen allebei eruit te laten halen (had er nog 2 over), daarnaast moest er ook nog 1 gewone kies getrokken worden (daar zat steeds een ontsteking in die ze niet weg kregen). Ik heb tegen mijn TA gezegd dat ik het liefste onder narcose wilde omdat ik vorige keer zo'n angst had en me er zo ontzettend druk over maakte. Toen heeft hij op de verwijsbrief gezet dat ik het onder narcose wilde laten doen.
In de kliniek werden eerst röntgenfoto's gemaakt en ik kreeg een intakegesprek met de kaakchirurg, die heb ik het verhaal ook verteld en die zei ik geef door dat je een tandartsfobie hebt (wat op zich niet echt zo is, gewone TA doet me niet zoveel, maar was wel ontzettend bang voor die behandeling), dan wordt het door je verzekering vergoed
Na het intakegesprek werd een afspraak gemaakt voor de behandeling en wordt je nog een keer door een verpleegkundige verteld hoe het allemaal in z'n werk gaat.
Op de dag zelf krijg je 's morgens een bed, dan wordt er een infuus aangeprikt en dan krijg je de narcose via dat infuus. Ik moet zeggen dat ik heel rustig was die dag, zelfs net van te voren maakte ik me niet druk (dat was de keer onder plaatselijke verdoving wel anders
). Tijdens de narcose heb ik zelfs gedroomd (over m'n paard
), na de narcose moest ik even bijkomen en zodra ik bij was kreeg ik meteen een coolpack. En later nog een waterijsje. Heb zo'n 4 uur in bed gelegen, dacht dat ik na 2 uur wel kon opstaan omdat ik me zo goed voelde, maar toen viel ik bijna flauw
(de narcose had dus toch wel wat impact) Toen heb ik nog 2 uurtjes rustig gelegen en toen ben ik met m'n moeder naar huis gegaan. Je moet wel 24 uur toezicht hebben na de narcose, voor het geval er complicaties optreden. Ik heb overigens nergens last van gehad.
Op de dag van de ingreep en de dag erna heb ik bijna geen pijn gehad, daarna begon het flink te zeuren en dat hield zo'n 2 weken aan.
Als je nog iets wil weten, roep maar

aangezien ik er geen last van heb.