Ik ben door mijn rugklachten begonnen bij fysio en sportschool, maar daarvoor hoor ik ook thuis oefeningen te doen, zal eens kijken of ik wat kan vinden voor jullie.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 22-06-11 16:55
dressagelady schreef:
Nee zo staat het er niet Katyatje, met paardrijden gebruik je hele andere spiergroepen die juist voor het turnen helemaal niet gunstig zijn
Heb lang geturnt en gereden samen en kan geen enkele bedenken eigenlijk...
unicorn_kiss
Geplaatst: 23-06-11 19:16
Ik denk dat paardrijden een goede conditie opbouwt voor paardrijden Nee even zonder gekheid, volgens mij is zwemmen met stip de allerbeste sport voor al je spiergroepen. Ik heb zelf 10 jaar zeer intensief gezwommen, en mijn conditie ging bergaf toef ik stopte. Nu ben ik net een oma qua conditie En dat merk ik héél goed bij het paardrijden. Ik ben dus serieus altijd moeier dan mijn paard.. Edit: Hét allerbelangrijkste is ook conditie/uithouding en NIET spieren kweken. Bijgevolg ook een goede ademhaling voor optimaal zuurstofverdeling in je lichaam. Belangrijk is dus in mijn ogen een lange matige inspanning in plaats van korte zware inspanningen. Daar is joggen/zwemmen ideaal voor.
Uitmesten (En verder is zwemmen de meest ideale sport om te combineren)
Vionaa
Geplaatst: 24-06-11 19:10
Ik loop 3 keer in de week hard, en soms op de trampoline. Ik heb dat column van bit, met Adelinde, over de training van de ruiter. Iemand intresse als ik het inscan of iets dergelijks?