Pluis haar aaargh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:49

gaapje schreef:
hier ook drama pluishaar , ik heb dan ook een relatie met mijn steiltang.....ja ik weet dat het niet goed is .
Maar beter dat , dan met een ontploft hoofd rondlopen :P

Ik gebruik ok wel is de stijltang, als het echt echt echt niet goed komt. En vaak met feesten.
Slecht, ik weet het. Maar ik ken mensen die het elke dag stijlen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:52

nou elke dag ook niet hoor, was het ook niet elke dag .

met nat haar gaan slapen en in strakke staart wil ook nog wel helpen .

Wat ook zo fijn is, heb je het gesteild, zit het goed ......krijg je regen of mist .
Nou net of alles op me hoofd aan het opsteigen is :(

IK gebruik goede shampoo en creme spoeling, ook gaat er serum in voor het steilen .

_Tara_

Re: Pluis haar aaargh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:01

Ik zou eerlijk gezegd, als je al pluishaar hebt, niet steilen. Echt niet. Een vriendin van me steilt haar haar heel vaak en dat is echt een dun, pluizig bosje.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:03

nou ik doe het ook al jaren, en heb een beste bos op me hoofd .
Ook verf ik genoeg, daar gaat het natuurlijk ook van pluizen is allemaal niet goed voor je haar .

Maar die dikke bos blijft, hoe vaak en wat ik ook doe.
En zonder het te steilen hoef ik het huis niet meer uit ben ik bang

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:04

Ik heb hetzelfde probleem als Enyaa: Heel fijn en stijl haar, maar toch pluist het.
Nu heb ik van Wella een flesje met doorzichtig spul wat ik er na het wassen in moet doen. Dat helpt vrij goed.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:04

Ik pluis ook maar de shampoo en conditionervan Wella (die nieuwe) voor volume werkt erg goed moet zeggen. Weinig pluis en meer volume ook.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:05

Lauren_ schreef:
Small Talk van Tigi. Ik zweer er bij!

Idd Producten van Bed Head van Tigi werken echt super. Voor mij alleen nog maar spullen daarvan. En via het internet stukken voordeliger te krijgen dan bij de kapper zelf :+

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:10

nooit van gehoord, waar halen we dat ?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:13

Pluist jullie haar ook vooral op regendagen? Bij mij valt het wel mee, maar als het regenachtig is dan is het plots erg pluizig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:14

_Tara_ schreef:
Ik zou eerlijk gezegd, als je al pluishaar hebt, niet steilen. Echt niet. Een vriendin van me steilt haar haar heel vaak en dat is echt een dun, pluizig bosje.

Verschilt heel erg per type haar. De een houdt inderdaad niks over, de ander een prachtige bos netjes haar.

Verder is de steiltang niet goed voor je haar, maar zolang je een goede heatprotector gebruikt kun je de schade enigzins binnen de perken houden.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:11

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:35

Focussed schreef:
_Tara_ schreef:

Verschilt heel erg per type haar. De een houdt inderdaad niks over, de ander een prachtige bos netjes haar.

Verder is de steiltang niet goed voor je haar, maar zolang je een goede heatprotector gebruikt kun je de schade enigzins binnen de perken houden.

Er ontstaat dus hoe dan ook schade :P Als je het steilt, zal het er vast even gladder uitzien. Maar eigenlijk beschadig je het er dus wel weer mee waardoor je moet blijven steilen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:14

Ik heb ook onwijs erg krullend pluishaar, bijna kroeshaar.... echt vreselijk!!
Ik gebruik Hennaplus Hairwonder, dat spul is echt zo fijn! Eerst je haar wassen en terwijl het nat is erin smeren en de volgende dag pluist je haar haast niet meer. Je kunt het ook op droog haar gebruiken!
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:00

Voor pluizige krullen kun je ook de gelwax van de HEMA proberen, die gebruik ik ook altijd. Eerst haar nat maken, dan de gelwax in je handen uitwrijven en in je haar kneden. Kost maar 2,50 per potje en bij mij werkt het heel goed. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:19

Nienke89 schreef:
Ik heb ook onwijs erg krullend pluishaar, bijna kroeshaar.... echt vreselijk!!
Ik gebruik Hennaplus Hairwonder, dat spul is echt zo fijn! Eerst je haar wassen en terwijl het nat is erin smeren en de volgende dag pluist je haar haast niet meer. Je kunt het ook op droog haar gebruiken!
Afbeelding

Die gebruik ik ook! In combinatie met Herbal Essences Hello Hydration werkt het echt super.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:27

Hoe meer spul je in je haar stopt, hoe meer laagjes siliconen er om je haar word gelegd. Als je dan een keer niet je haar volstopt, gaat het heel erg pluizen ja. Ik heb vroeger onwijs veel geprobeerd met mijn bijna afrokapsel, maar nu ik het alleen maar was met water en daarna inmasseer met conditioner pluist het vrijwel niet meer. Misschien werkt het niet bij iedereen, maar zo min mogenlijk in je haar smeren werkt bij mij het beste.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:29

ManonGrr schreef:
Hoe meer spul je in je haar stopt, hoe meer laagjes siliconen er om je haar word gelegd. Als je dan een keer niet je haar volstopt, gaat het heel erg pluizen ja. Ik heb vroeger onwijs veel geprobeerd met mijn bijna afrokapsel, maar nu ik het alleen maar was met water en daarna inmasseer met conditioner pluist het vrijwel niet meer. Misschien werkt het niet bij iedereen, maar zo min mogenlijk in je haar smeren werkt bij mij het beste.

In ieder geval producten zonder siliconen gebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:31

Herbal shampoo & conditioner! En het pure coconutserum van Inecto. Ik heb sindsdien geen pluishaar meer :) En niet föhnen/ stijlen zonder heatprotector.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:14

Citaat:
Er ontstaat dus hoe dan ook schade :P Als je het steilt, zal het er vast even gladder uitzien. Maar eigenlijk beschadig je het er dus wel weer mee waardoor je moet blijven steilen.

Valt mee, tenzij je inderdaad echt iedere dag het moet stijlen... Als ik het stijl kan ik er 3 a 4 dagen mee doen, daarna in een staart en dan was ik mijn haar weer. Dus ik stijl het maar 1x per week meestal, en soms helemaal niet. Als je de punten dan vaak genoeg laat knippen blijft je haar in goede conditie :j

Maar goed, een weldaad voor je haar blijft het niet nee. Maar ik stijl het liever af en toe dan dat ik inderdaad veel siliconen moet gaan gebruiken om het te temmen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:16

Ik ben ook een krullen-pluis kop. Ik gebruik altijd soort van olie dat het niet gaat pluizen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:20

Ik zie allemaal crempjes voorbij vliegen, maar ik heb dus vreselijk stijl haar, + dat als ik er nog iets in doe, dan word het zo vettig..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:02

Stijlen! Ik heb erg pluizige krullen van mezelf, en sinds ik een stijltang gebruik. Is mijn haar heel zacht en glanzend. Wel moet je goede verzorgings producten gebruiken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:42

@Focussed: Ik steil m'n haar niet en ik gebruik geen siliconen. Koud water je conditioner mee uitspoelen en bv jojoba-olie daarna gebruiken tegen de pluisjes.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:20

Had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen :)) Zie veel tips voorbijkomen, lees alles nog een keer rustig door :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:29

_Tara_ schreef:
@Focussed: Ik steil m'n haar niet en ik gebruik geen siliconen. Koud water je conditioner mee uitspoelen en bv jojoba-olie daarna gebruiken tegen de pluisjes.

Stijltang geeft toch echt mooier resultaat, maar daar betaal je een prijs voor (schade aan je haar).

Maar dit is ook een goede tip voor mensen die geen stijltang willen gebruiken en liever ook geen siliconen.