Beugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:54

Ik bouw niet af? Ik heb em gewoon elke nacht in, maar als ik em een nachtje vergeet is het ook geen probleem.. Hoor nu ook weer nieuwe dingen.

@ Jildau, zelfde ortho gezien je in Hoogezand woont? de Ree?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:37

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:03

Is er toevallig niemand met een foto van zo'n doorzichtige beugel?

Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik ofwel mijn tanden scheef kan laten ofwel terug een beugel moet. Aangezien ik 3 jaar slotjes heb gehad en veel tandproblemen, vind ik het enorm zonde om het zo te laten.
Mijn orthodontist sprak van een doorzichtige beugel, maar dat die meer ging kosten. Maar dat maakt me eigenlijk weinig uit.
En dat allemaal door de fout van de tandarts, nu kan ik weer minimaal een half jaar met blokjes rondlopen -:(- :n

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:38

Excuus kom zomaar even binnen vallen:P
Ik heb zelf brackets in mijn mond (vreselijk ding) ben nu 20 jaar en werk fulltime maar door die beugel lijk ik enorm jong haha..
Ik heb zelf gekozen voor de normale slotjes omdat iemand de ik ken een doorzichtige beugel heeft.
Dit lijkt echter gewoon tandplak van wat verder af.
Naarmate je dichter bij komt denk je huh wat heeft zij nou op haar tanden.
Ik vind het er niet echt heel fris uit zien.
Ik heb stage gelopen bij een tandartsen praktijk en daar zag ik veel meiden met witte beugels die inmiddels helemaal geel waren dit komt door koffie/roken/cola/snoepgoed etc.

Daarom dacht ik tsja als we toch die lelijke beugel nemen neem er dan ook echt 1 die je vet goed ziet haha..

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:42

Farjen schreef:
Is er toevallig niemand met een foto van zo'n doorzichtige beugel?

Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik ofwel mijn tanden scheef kan laten ofwel terug een beugel moet. Aangezien ik 3 jaar slotjes heb gehad en veel tandproblemen, vind ik het enorm zonde om het zo te laten.
Mijn orthodontist sprak van een doorzichtige beugel, maar dat die meer ging kosten. Maar dat maakt me eigenlijk weinig uit.
En dat allemaal door de fout van de tandarts, nu kan ik weer minimaal een half jaar met blokjes rondlopen -:(- :n

ik zou graag een foto maken, maar mijn beugeltje ziet er niet al te flitsend meer uit, je krijgt na ruim 15 jaar toch flink wat aanslag op dat ding. ik poets m wel altijd maar hij verkleurd en ziet er een beetje viezig uit zeg maar :') , gelukkig hoeft niemand anders m in zn mond te nemen ;) het ziet er gewoon uit als een boksbeugeltje alleen dan met tongvrijheid en niet zon lepel eraan waardoor je hem uit je mond kunt halen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:43

haha bedenk me nu...offff bedoel je zo'n slotjes doorzichtige beugel .. die kun je wel vinden op google!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:28

Als je met doorzichtige beugel zo'n bitje bedoelt, zoek dan eens op youtube naar Invisalign. Allemaal mensen die review filmpjes hebben gemaakt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 04:35

Ik bedoel inderdaad een doorzichtige slotjes beugel met porselein :D Ik vind natuurlijk wel foto's op google, maar daar is alles natuurlijk spierwit :D Daarom de vraag om een foto die wat realistischer is :j

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 10:18

Farjen schreef:
Ik bedoel inderdaad een doorzichtige slotjes beugel met porselein :D Ik vind natuurlijk wel foto's op google, maar daar is alles natuurlijk spierwit :D Daarom de vraag om een foto die wat realistischer is :j

Ja ben ik ook benieuwd naar... En ik drink geen koffie, thee en ik rook niet. Zou de boel dan nog steeds zo geel worden?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:26

Hmmm, ik moet zeggen dat er bij mij niet (veel) verschoven is ...

Heb ook een 'draadje' aan de binnenkant van m'n tanden (onder en boven) en de oorzaak van de scheve tanden is weggenomen.
Héél m'n kaken zijn eigenlijk verplaatst, dmv rekkertjes en metalen systeempjes.

M'n moeder had ook een draadje, maar kwam steeds los van haar tanden.
Heeft dat nu laten verwijderen en nu moet ze een 'gehemelte' dragen zegmaar.
Zo'n roze gehemeltje met een draadje, zodat ze 's nachts niet verschuiven.

Ik zou eigenlijk voor gewone metalen blokjes kiezen.
Je zie't sowieso, ze verkleuren niet en zijn stevig.
Waar ik mensen met witte blokjes altijd hoorde klagen dat ze loskwamen, heb ik dat niet gehad.
Hell, ze wouden niet loskomen toen hij eraf mocht :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:24

ik heb porseleinen blokjes gehad en dat geel worden viel bij mij echt heel erg mee, terwijl ik niet echt opgelet heb :n cola drinken en snoepen ben ik blijven doen (roken en koffie doe ik niet) alleen als je dan iets met currysaus eet, ziet het echt wel geel, maar bij het tanden poetsen extra schrobben en dan was het er weer af! ik had deze trouwens alleen op mijn boventanden, op de ondertanden heb ik metalen blokjes gehad omdat ik snachts tandenknars, tegen mijn boventanden aan en porselein zou daardoor veel meer schade veroorzaken omdat dat veel harder is dan metaal. Ik weet dat onze orthodont dus nie zomaar iedereen geeft wat ie graag wilt, je moet even navragen wat er voor jou geschikt is :j

Ik heb mijn blokjes wel lang gehad, 3 jaar, en achteraf nog een losse nachtbeugel, maar die heb ik praktisch niet ingehad, die bleef niet zitten. Mijn beugel is er nu een jaar of 4 af en tanden staan nog steeds even netjes :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:00

Klinkt goed Zinn :j Je hebt toevallig geen foto? :D
Ik hoef ze ook enkel bovenaan en porselein is geen probleem. Het zou voor minstens een half jaar zijn volgens de orthodontist. Maar ik krijg ze pas eind september...