Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:45

Ik vind de schrijfwijze van de TS niks afdoen aan de juistheid van haar beslissing en de uitkomst is hoe dan ook dat het kind is weggehaald. Om dan over een schrijfwijze te vallen vind ik niet echt relevant. TS is duidelijk opgelucht en dat is haar goed recht, of anderen het er nu mee eens zijn of niet.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:45

Diep respect voor jouw beslissing en de manier waarop je ermee omgaat :j . Wil je in de toekomst wel kinderen?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:45

Stephanie_86 schreef:
dit is de manier van de TS om het te vertellen je kan overal wel zwaar aan gaan tillen maar het is HAAR keuze ik denk dat precies hetzelfde had gedaan en om mn hart te luchten zou ik het waarschijnlijk ook op zo'n toon neerzetten juist om het niet te zwaar te maken

Helemaal juist!

Ik heb het er helemaal niet moeilijk mee, en ik vind het jammer dat het soms nog zo'n tabboe is. Vandaar dat ik gewoon vanuit mijn hart heb geschreven.
De hulpverleners van de kliniek hebben me hierin ook gerust gesteld, het is niks om je over te schamen, en ik heb met hun ook wat afgelachen.

Zeg nou zelf.. Toch beter zo, dan dagen/weken/maanden in de put te zitten.. Ik ben héél eerlijk gewoon opgelucht, dat alles achter de rug is.
Ojee, dat klinkt ook weer zo grof. En dat is dus NIET mijn bedoeling.. Maar wél hoe ik er over denk..

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:46

Citaat:
Ik heb zeker respect voor jouw beslissing, ik vind alleen jouw manier van je verhaal opschrijven niet erg slim (het klinkt alsof het eigelijk wel een grappige gebeurtenis is, maar misschien is dat alleen maar hoe ik het lees ;) ). Ik denk dat je daarmee veel mensen voor het hoofd kan stoten. En het toont dus niet veel respect naar de mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

Hoe zit het met respect van hén ten opzichte van haar beslissing? Ts is duidelijk blij en opgelucht en dat wil ze hier delen. That's it. En je hoeft dit toch ook niet te lezen als het pijnlijk is voor je? Wegklikken is zo gebeurd. En als dit soort topic al kwetsend is, dan wil ik niet weten hoe ze ten opzichte van de buitenwereld staan.
Waarom moet Bokt alles direct bekritiseren en over-analyseren?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:47

Miseria schreef:
Diep respect voor jouw beslissing en de manier waarop je ermee omgaat :j . Wil je in de toekomst wel kinderen?

Dankjewel. Ik wil mijn ouders er niet mee opzadelen, omdat ik nog thuis woon. Ik vind mezelf te jong en te afhankelijk van mams, én ik en vriendje zijn nog maar 3 maanden samen. Dus nee, voor mij momenteel al zeker geen kids.

In de toekomst.. Ik denk het persoonlijk niet. Maar.. Wie weet hoe ik er over 5 jaar over denk.. Maar als ik mezelf een beetje ken, is de kans ontzettend klein :+

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:47

JunkDeLuxe schreef:
MarliesV schreef:
TS: ik heb respect voor je keuze voor abortus. Gezien jou mening en jou situatie is dit voor jullie de beste keuze geweest.

Ik heb wel moeite met je manier van alles hier opschrijven. Het hele stuk komt bijna melig en lacherig over wat mij best een beetje in het verkeerde keelgat schiet. Er zijn veel mensen voor wie kinderen krijgen of zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Een beetje minder laconiek zou je sieren.

Ik kan toch niet voor iedereen goed doen, denk ik dan.. Ik ben heel eerlijk geweest in mijn manier van schrijven, omdat ik er ook echt zo over denk. Ik wil eerlijk waar niemand tegen de schenen trappen.. Ik kan er ook om huilen, en in de put om zitten.. Maar dat is nu eenmaal niet het geval.. Daarom wil ik er ook niet over liegen, en doen alsof het me raakt, snap je..

Respect. _/-\o_

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:48

moeshie schreef:
Hoe zit het met respect van hén ten opzichte van haar beslissing? Ts is duidelijk blij en opgelucht en dat wil ze hier delen. That's it. En je hoeft dit toch ook niet te lezen als het pijnlijk is voor je? Wegklikken is zo gebeurd. En als dit soort topic al kwetsend is, dan wil ik niet weten hoe ze ten opzichte van de buitenwereld staan.
Waarom moet Bokt alles direct bekritiseren en over-analyseren?

Dat gaf voor mij ook de doorslag om dit topic te plaatsen.

Tuurlijk, ik had ook niet voor abortus kunnen gaan. En dan mijn ouders en mezelf met een ongewenst kindje kunnen opzadelen. Zeg nou zelf, dat is het toch ook niet..

Baas in eigen buik!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:48

Vjestagirl schreef:
Suzanne_J schreef:
Ik vind het alleen niet zo slim om er zo happy en luchtig over te doen op bokt, vooral omdat er genoeg mensen zijn die doodgraag kinderen zouden willen maar dit niet kunnen.

Wat heeft dat met de keuze van de TS te maken?

Ik vind het super van je TS, dat je zo'n keuze durft te maken! Een ontzettend volwassen besluit. Ook wel knap dat je het allemaal zo van je af schrijft :).

Lees even mijn vorige post, dan snap je misschien wat ik bedoel ;)
Even nog eens voor de duidelijkheid: Ik snap TS haar keuze, ik wil zelf ook geen kinderen, ik heb niks tegen abortus.
Ik zeg alleen dat ik het niet zo slim vind om er zo lacherig over te doen omdat je daarmee anderen misschien kunt kwetsen :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:48

JunkDeLuxe schreef:
Dankjewel. Ik wil mijn ouders er niet mee opzadelen, omdat ik nog thuis woon. Ik vind mezelf te jong en te afhankelijk van mams, én ik en vriendje zijn nog maar 3 maanden samen. Dus nee, voor mij momenteel al zeker geen kids.

In de toekomst.. Ik denk het persoonlijk niet. Maar.. Wie weet hoe ik er over 5 jaar over denk.. Maar als ik mezelf een beetje ken, is de kans ontzettend klein :+

Oh ik snap precies dat je het nu nog niet wilt. Ook enorm eerlijk tegenover je ongeboren kind trouwens, je hebt nog geen stabiele leefomgeving voor de kleine :) .

Oke, wie weet verander je nog tegen je 30e haha. Maar tja, er zijn nou eenmaal mensen die geen kinderen willen. Helemaal prima! Beter zo, dan dat je ze 'uitpoept' en verwaarloosd of weet ik veel wat voor erge dingen...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:49

fanci_mike schreef:
Kan maar een ding zeggen: respect.

For real? Respect? Omdat zij een fiets ezel is geweest die haar pil niet heeft genomen (als ik de reactie van haar vriend lees begrijp ik dus dat het hier fout is gegaan), is het maar respect?

Ik vind het pas respect als je toch al een no-baby-borrel, anti-kind type bent die nooit kinderen wilt zich ook aan de voorschriften van anti-conceptie kan houden. En anders: handjes thuis.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:50

Miseria schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Oh ik snap precies dat je het nu nog niet wilt. Ook enorm eerlijk tegenover je ongeboren kind trouwens, je hebt nog geen stabiele leefomgeving voor de kleine :) .

Oke, wie weet verander je nog tegen je 30e haha. Maar tja, er zijn nou eenmaal mensen die geen kinderen willen. Helemaal prima! Beter zo, dan dat je ze 'uitpoept' en verwaarloosd of weet ik veel wat voor erge dingen...

Hahaha, uitpoepen _O-

Dat roep ik nou ook altijd. Zolang je thuis woont enzo, begin je toch niet aan kinderen? Degenen die dit wel doen, moeten dat natuurlijk zélf weten. Maar ik zou het zielig vinden voor m'n ouders, dat is gewoon niet de juiste manier vind ik..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:50

Meid, heel veel respect voor je :)

Ik denk, dat als het mij ook zou overkomen, precies hetzelfde er over zal denken als jou. Ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt hoor. Als je er nog niet aan toe bent, het gebeurd toch en het kan beholpen worden, waarom niet?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:51

Kattenbak schreef:
Ik vind het pas respect als je toch al een no-baby-borrel, anti-kind type bent die nooit kinderen wilt zich ook aan de voorschriften van anti-conceptie kan houden. En anders: handjes thuis.

Wat heeft 'het type mens' met 'handjes thuis' te maken? Zie het verband niet tussen eea..?!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 15-06-11 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Suzanne_J schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat heeft dat met de keuze van de TS te maken?

Ik vind het super van je TS, dat je zo'n keuze durft te maken! Een ontzettend volwassen besluit. Ook wel knap dat je het allemaal zo van je af schrijft :).

Lees even mijn vorige post, dan snap je misschien wat ik bedoel ;)
Even nog eens voor de duidelijkheid: Ik snap TS haar keuze, ik wil zelf ook geen kinderen, ik heb niks tegen abortus.
Ik zeg alleen dat ik het niet zo slim vind om er zo lacherig over te doen omdat je daarmee anderen misschien kunt kwetsen :)

Hmhm aan de andere kant: moet de TS dan gaan doen alsof ze het verschrikkelijk vindt dat ze een abortus heeft laten plegen, omdat andere mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan haar toon?

Waarom is het zo dat de gevoelens van de mensen die geen kinderen kunnen krijgen belangrijker zijn dan de gevoelens van de TS en de andere mensen die blij zijn dat ze het kwijt zijn?

Paardenmeis1

Kattenbak schreef:
For real? Respect? Omdat zij een fiets ezel is geweest die haar pil niet heeft genomen (als ik de reactie van haar vriend lees begrijp ik dus dat het hier fout is gegaan), is het maar respect?

Maar toch vind ik dat ze respect verdiend, omdat ze er enorm volwassen mee omgaat. Natuurlijk is het oerstom (sorry TS) dat ze haar pil vergeten was, maar hé.. het is maar net hoe je omgaat met de gevolgen!

eenitraM

Kattenbak schreef:
fanci_mike schreef:

En wat nou als het is gekomen door misselijkheid, diarree of antibiotica?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:52

Kattenbak schreef:
fanci_mike schreef:

Sja, het ergste van al is dan nog, dat we het verdorie altijd met condoom doen!

En het is eerder: respect dat ik deze beslissing heb gemaakt, en geen ongewenst kind op de wereld heb gezet. Dat zou pas erg zijn.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:52

Vjestagirl schreef:
Hmhm aan de andere kant: moet de TS dan gaan doen alsof ze het verschrikkelijk vindt dat ze een abortus heeft laten plegen, omdat andere mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan haar toon?

Waarom is het zo dat de gevoelens van de mensen die geen kinderen kunnen krijgen belangrijker zijn dan de gevoelens van de TS en de andere mensen die blij zijn dat ze het kwijt zijn?

Eens.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:53

eenitraM schreef:
En wat nou als het is gekomen door misselijkheid, diarree of antibiotica?

Dan nog weetje dat dit gebeuren kan..
Maar goed, TS heeft de consequenties hiervan geaccepteerd en een keuze gemaakt!

Ze staat er volledig achter! prima toch?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:54

eenitraM schreef:
Vjestagirl schreef:

Eens.

Inderdaad.. Ik moet toch niet op m'n tenen lopen omwille van de mensen die wel willen maar niet kunnen?
Als ik met iedereen rekening moet houden, kan ik net zo goed onder een straatsteen kruipen, want het is nooit voor iedereen goed..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:54

Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.

Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:55

Pentax schreef:
Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.

Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.

Dus omdat ze NU geen kinderen wil mag ze er niet over 10 jaar anders over denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:55

Ik heb wel respect voor je keuze maar er zo lacherig over doen alsof het niks, alsof het grappig is en bijna alsof je er trots op bent, schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Ik snap dat je 'blij' bent dat het achter de rug is hoor maar het klinkt bijna alsof je zelf vervolgens net zo laconiek verder gaat met je leven.. Mag toch hopen dat je in het vervolg wat beter oppast?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:56

Pentax schreef:

Waarokm over 10 jaar niet?

Als ts er nu absoluut niet klaar voor is, en dr situatie ook niet, waarom zou dat dan niet kunnen veranderen in de toekomst?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:57

Pentax schreef:

Op mijn 32ste, dat zou ik persoonlijk te oud vinden. Voor mezelf, geen problemen met mensen die hier anders over denken.
ALS ik moeder wordt, is het op jonge leeftijd. Maar.. Ik wil het dus gewoon écht niet.

Veel plezier met je kindje! Ik ben geen kinderhater hoor. Ik wel er gewoon zelf geen :)