Gastro en colomscopie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne25

Re: Gastro en colomscopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:05

Dat spul moet je eerst een paar uur in de koelkast zetten want koud krijg je het veel makkelijker weg. tenminste ik wel.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:11

Ik heb ook een gastro en colonoscopie gehad in het maasstad ziekenhuis en ik kreeg het roesje voor beide onderzoeken. Van zowel de gastro als colonoscopie heb ik dus niks meegekregen. Hoop voor je dat ze dit bij jou ook zo doen..

Zou dat spul zeker koud zetten want dan drinkt het toch makkelijker weg. Je mag het eventueel ook mengen met appelsap of siroop (zonder suiker).

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:56

Ik heb het 2 keer gehad met roesje, dat was een prima ervaring. Ik weet er eigenlijk niets meer van :)
Het ergste vond ik de voorbereidingen. Cleanprep had ik de eerste keer (4 liter) en de tweede keer Moviprep (2 liter).
Cleanprep is echt verschrikkelijk vies, en de Moviprep viel wel mee.
De beste tip voor Cleanprep is aanlengen met water en appelsap.
Naast Moviprep moet je ook nog 2 liter vocht drinken, dus ik deed steeds een slok Moviprep en direct appelsap er na.
Zorg dat je het zo ijskoud mogelijk met een rietje drinkt.
Heel veel succes.
Ik zou persoonlijk wel om een roesje vragen ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:22

mijn vriend heeft ook een colonscopie gehad en die had een nieuw middel, die ontzettend makkelijk weg te drinken was :)
hij kreeg ook geen roesje, maar een pijnstiller via infuus

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:22

Nou voor de geintereseerden hier hoe ik het allemaal heb ervaren:

Ik heb uiteindelijk vanmorgen nog 1,5 liter weg kunnen drinken, daarna kon ik niet meer.
Gelukkig kwam dr vanchter alleen nog water uit, dus een teken dat ik schoon was.

De dame die mij binnenroepte voor het onderzoek was echt een schat, ze legde het infuusje aan, en vertelde me hoe het zou gaan.
Ze vertelde me dat ik bij de gastroscopie ook al gelijk het roesje zou krijgen dusja, ik helemaal happy!

Uiteindelijk kwam ze terug op haar woorden toen mn arts binnen kwam, hij wilde wel het roesje inspuiten met de gastroscopie maar pas als ik de slang had ingesikt..
Okee, goed wat moet dat moet. Ik ging op mn linkerzij liggen, en hup bitje voor je tanden en daar kwam de slang.

Ik lag te kokhalzen en te kwijlen niet normaal haha, toen ik de slang had ingeslikt zei de zuster ik spuit nu het roesje in..
Na een aantal seconden werd er gevraagd of ik al wat voelde? Uhmm nee... (je ken gewoon praten met die slang in je keel)

De internist een beetje gestrest tegen de zuster, spuit nog maar een dosis.
Weer na een aantal seconden, Danielle voel je al wat? Uhm nee..

Ojee, de roesjes werkten niet maar ik had zoiets ik geef me gewoon over aan de artsen.

Wat was ik blij toen de slang weer uit mn keel gehaald werd, het eerste wat ik deed was mn mond afvegen, want jee zeg wat ken een mens kwijlen haha!

Daarna ben ik ongeveer een minuutje weggeweest, waardoor ik niet gemerkt heb dat ze de slang al in mn achterste hadden gestopt.
Daarna werd ik weer wakker, en ging het eigenlijk wel.. Totdat hij weet ik veel wat deed, ik gelijk auw auw pijn kramp :|
De arts en zuster gelijk: je doet het goed, even doorzetten.

Nou goed toen was dat onderzoek ook gedaan, werd naar de uitslaapkamer gebracht.
Ik was klaar wakker en de zuster daar snapte er niks van.
Ze raadde me aan om toch even te gaan slapen, maar nee hoor dit lukte niet.

Op den duur heeft ze me recht op gezet, tv voor mn neus gezet (met internet) <ssmile> dus ik dacht
ik ga even internetten.. Hmm toen merkte ik wel dat ik me een beetje raar voelde..

Het lukte me maar niet om www.hyves.nl in te tikken, heb toen de zuster gevraagd dit voor me te doen haha!
Maarja dan moet je nog je gebruikersnaam en wachtwoord tikken, toen heb ik het maar opgegeven want dit ging ook niet.
Wel was ik gewoon nog steeds wakker.

Kopje koffie gehad, nog even bijkomen en toen mocht ik alweer naar huis.

Thuis zat ik rustig een boekje te lezen en toen "storte" ik in, heb 2 uur geslapen in de tuin :)

Al met al zou ik de onderzoeken zo weer doen, indien nodig.
Maar die klean-prep, nooit maar dan ook echt nooit meer!!!!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:27

DaanCats schreef:
Nou voor de geintereseerden hier hoe ik het allemaal heb ervaren:

Ik heb uiteindelijk vanmorgen nog 1,5 liter weg kunnen drinken, daarna kon ik niet meer.
Gelukkig kwam dr vanchter alleen nog water uit, dus een teken dat ik schoon was.

ja dat was zo stom, ik zat in het ziekenhuis toen ik dat spul moest drinken. Ik kreeg het niet meer weg en ik had al 1,5 dag ervoor ook al niks meer gegeten omdat ik voor een ander onderzoek ook nuchter moest zijn en anders mocht ik 1 middag eten en dan weer niet meer dus ik dacht nou dan eet ik wel helemaal niet meer. Dus bij mij waren mn darmen heel snel leeg, maar nee ik MOEST alles opdrinken, nou heb de rest gewoon door de gootsteen gemieterd en geen klachten gehoord bij het onderzoek :P

gelukkig dat het toch allemaal wel goed is gegaan :)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:29

Bluh ik heb buikpijn, krampen.
Geene eetlust.. Mn temp is 37.6..
Normaal 36.5, als die boven de 38 komt ga ik even bellen.. bluh!