Hopeloos op zoek naar een soort verband..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Hopeloos op zoek naar een soort verband..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:44

Elastisch kleefpleister, lees m'n post hierboven maar :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:45

Ik heb nog nooit gezien dat het afzakte, maar als ik het zo lees is het verband van knollentuin geschikter aangezien dat wel kleeft en het wss minder strak om je arm hoeft :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:49

ik heb t ik heb t!!!! het heet fixomul !! het zijn losse velletjes en in verschillende maten te krijgen
als je op fixomull googled dn kan je het zo bestellen :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:00

Gewoon even een keer langs de apotheek gaan, daar kunnen ze je adviseren en kan je alle soorten verbandmiddelen bestellen/kopen.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:02

Bedankt knollentuin!
En bedankt aan alle andere bokkers voor het meedenken! Zo zie je maar, een paar minuten en bokt weet het antwoord :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:04

graag gedaan,en succes met je behandeling ;)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:04

Natasja91 schreef:
Elastisch kleefpleister, lees m'n post hierboven maar :+

Sorry, had erover gelezen :o Bedankt!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:06

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:09

horseees schreef:
TE5: Ja, weet wat je bedoelt, heb dat een tijdje in het ziekenhuis gedragen, van die soort 'armwarmers' bedoel je? Vind dat er alleen erg 'gothic' uitzien (niet de juiste benaming maar weet even niet hoe het te benoemen) en aangezien ik me voor de rest heel vrouwelijk kleed past dat er niet echt bij. Ik verkies echt een verband. :)

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat hoeft niet per se zo te zijn :) Dat hangt er echt vanaf wat voor soort je neemt, als je er neemt die niet te 'bulky' (niet te grof/dik/bobbelig) zijn en met een leuk kleurtje/patroontje/een beetje elegant kan 't vast ook bij jou passen :j (Of als je een beetje handig bent kun je ze makkelijk zelf maken, precies zoals je zelf wil)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:19

Je hebt ook een soort kaasplak verband, dat doorzichtig is, en dus bijna niet te zien. Na een tijdje laat het vanzelf los, maar je ziet het dus bijna niet zitten. Weet alleen niet of je het ook zo bij de apotheek kunt verkrijgen.
Officiele naam is hydrocolloïd pleisters.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:20

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:56

Misschien een overbodige vraag, heb je ook littekenzalfjes geprobeerd??
Ik was daar een beetje sceptisch over, maar het middel Dermatix werkt wel degelijk (niet als je t maar een week smeert, maar na een poosje) Het is alleen via een arts op recept te krijgen..

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:01

Misschien gewoon sporttape erop plakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:43

of zelfklevende gaasjes? Die ze ook op een operatiewond plakken... Of zeg ik nu iets heel doms :P ?
Is niet huidskleurig, dus valt wel op... en mss zijn er betere alternatieven. Maar het is wel makkelijk verkrijgbaar denk ik. :P

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:00

Patriciavt schreef:
Misschien een overbodige vraag, heb je ook littekenzalfjes geprobeerd??
Ik was daar een beetje sceptisch over, maar het middel Dermatix werkt wel degelijk (niet als je t maar een week smeert, maar na een poosje) Het is alleen via een arts op recept te krijgen..

Ja hoor, heb littekencreme van La roche Posay, aangeraden door de dermatoloog. De eerste lading littekens om het zo te zeggen zijn daar relatief snel wit mee geworden. De nieuwe littekens nu helaas niet, maar dat kan nog wel even duren.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:49

Tegaderm! Dat zijn doorzichtige pleisters die ook over infuusinsteekopeningen worden geplakt. Ze kosten alleen wel 2,50 per stuk!

Edit, plaatje: (het witte randje haal je er dus nog af)

Afbeelding

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:26

Ga even langs een apotheek, kunnen ze je zo verkopen. Anders neem je contact op met een firma als BSN Medical, zij hebben bdf producten als fixomul...tegaderm is van 3m, wereldwijd bekend...alles te verkrijgen bij een apotheek succes!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:25

Laura1589 schreef:
Tegaderm! Dat zijn doorzichtige pleisters die ook over infuusinsteekopeningen worden geplakt. Ze kosten alleen wel 2,50 per stuk!

Afbeelding

2,50 per stuk zal wat duur zijn, een rol is voordeliger, aangezien de littekens over mijn hele binnenarm zitten vanaf de pols tot de elleboog. Maar bedankt om mee te denken!

KMF: Ik ga na de examens idd naar de apotheek. Als zij het niet hebben kan ik inderdaad met een firma contact opnemen, maar veronderstel wel dat ze het hebben.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:29

Ik had een soort verband over mijn arm dat je er gewoon over moest schuiven, heel licht en aan de binnenkant zat een werkende stof die het weefsel liet herstellen. Waarom kom ik nu toch niet op die naam voor je...

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:34

Hee

ik heb een keer een huidskleurige body gezien, een meisje die was verbrand op beide armen had zoiets aan omdat ze al die vragen zat was, is dat niet wat?

Zoiets? en dan zonder naden dus je ziet amper verschil.
Afbeelding

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:18

Saars schreef:
Ik had een soort verband over mijn arm dat je er gewoon over moest schuiven, heel licht en aan de binnenkant zat een werkende stof die het weefsel liet herstellen. Waarom kom ik nu toch niet op die naam voor je...

Als je erop komt hoor ik het heel graag!! Was dat niet ontzettend duur?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:24

Dat zelfklevende verband kleeft dus niet goed op huid, enkel op het verband zelf en dan nog doen ze er vaak tape op om het te houden, heb het bij mijn operatie rond mijn hoofd gehad en daar bleef het al amper zitten, laat staan op je beweeglijke arm. Dus dat ga je ook er om heen moeten windelen óf met tape moeten vast zetten. Die doorzichtige pleisters plakken ook niet geweldig maar buiten dat denk ik dat ze weinig zin hebben om de zon er van af te houden eigenlijk.

Bovendien hoop ik dat je laseren niet overschat. Mijn nicht heeft het laten doen na een auto-ongeluk en buiten dat het ronduit pijnlijk is, blijf je het zien.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:12

Ayasha schreef:
Dat zelfklevende verband kleeft dus niet goed op huid, enkel op het verband zelf en dan nog doen ze er vaak tape op om het te houden, heb het bij mijn operatie rond mijn hoofd gehad en daar bleef het al amper zitten, laat staan op je beweeglijke arm. Dus dat ga je ook er om heen moeten windelen óf met tape moeten vast zetten. Die doorzichtige pleisters plakken ook niet geweldig maar buiten dat denk ik dat ze weinig zin hebben om de zon er van af te houden eigenlijk.

Bovendien hoop ik dat je laseren niet overschat. Mijn nicht heeft het laten doen na een auto-ongeluk en buiten dat het ronduit pijnlijk is, blijf je het zien.

Ik ga raad vragen bij de apotheker ook :) Zou idd echt iets moeten vinden dat echt wel degelijk op de huid plakt.

Mijn huisdokter neigt ook meer naar plastische chirurgie nadat ze het gezien heeft. Ik heb binnenkort een afspraak bij de dermatoloog, dan weet ik meer wat er kan en wat niet. En ik weet dat je het blijft zien, maar een stuk minder zou al heel welkom zijn. :j

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:33

Laura1589 schreef:

http://www.digas.gr/images/products/200 ... OFILM_.jpg

Inderdaad tegaderm! Maar deze heb je niet alleen voor infuusinsteekopeningen mee af te plakken. Deze heb je ook in verschillende maten rollen. Ideaal spul! :) Gebruiken wij veel in het ziekenhuis.
Deze dus: http://cnt.newpharma.be/upload/img/mede ... nl-500.jpg

Hecht zich in ieder geval erg goed op de huid en is niet schadelijk. Al weet ik niet in hoe verre je littekens genezen zijn?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:48

Ik denk dat jullie Mepitel bedoelen (google mepitel en dan de 3e link daar staat het duidelijk en met plaatje) maar dat blijft niet echt goed zitten aan de huid en er zitten gaatjes is dus niet zonwerend.

Kijk evt voor Mepilex (ook ff google) dat plakt wel aan de huid en je ziet het bijna niet, maar weet niet in hoe verre het de zon tegen houdt eerlijk gezegd. Wel wat duurder spul is in wit en huidskleur te krijgen (echt super spul voor op schaafwonden trouwens).

Succes!