Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:18

Ik heb ooit eens dat soort plekken gehad (heb er ook wel eens over verteld in HK topic) dat bleek bij mij een plotselinge uitbarsting van eczeem te zijn, de dermatoloog sprak ook echt van een eczeem explosie. Heb er nog heel lang mee gelopen (zat echt van onerop mijn voeten tot op de kruin van mijn hoofd (ja, ook mijn hoofdhuid) onder). Soms komt het bij mij ookm terug, op mijn rechterwang of op mijn linkerheup :? heel apart.

Ik hoop dat de HA je vrijdag goed kan helpen en anders inderdaad naar dermatoloog gaan.

Het heeft ook wel iets weg van gordelroos (? kan dat?) mijn oma heeft dat gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:18

Aan een schimmel heb ik idd ook al gedacht.

En ergens allergisch voor zijn...pff...ik ben nog nooit ergens allergisch voor geweest. :+
En gebruik hetzelfde wasmiddel/shampoo, zeep etc.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:19

Laurabram schreef:
Maar die hydrocortison helpt blijkbaar niet als ze al zalf gehad heeft tegen eczeem.

aangezien hydrocortison een hormoonzalf is zal je die niet direct meekrijgen hoor. vaak wordt er eerst geprobeerd of er met meer lichaamsvriendelijke (lees, minder schadelijk voor gezondheid)zalven de uitslag ook minder wordt/weggaat.
de vlekken en lokaties op foto 1&3 lijken enorm op dat wat ik heb. al heb ik ook geen idee wat ik nou precies heb :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:20

Dit jan ook door een voedselallergie veroorzaakt worden.
Hopelijk weet de HA waardoor het komt.

AmyII

Re: Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:21

Mijn moeder had overigens inderdaad inens dat soort plekken, ook op die locaties, door een voedselallergie. Bleek ze ineens (da 50 jaar) allergisch te zijn geworden voor kaneel :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:21

Het lijkt mij absoluut geen krentenbaard, dat ziet er anders uit en ik heb er nog nooit van gehoord dat je dat op je bovenbenen krijgt.

Dit is krentenbaard (ik hoop dat de link werkt), dat is open en ontstoken. Het is een bacteriele infectie.
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=200#

Wat jij hebt ziet er nog meest als een allergische reactie uit. Dus iets als galbulten (plaatjes). Dat is wel een ontsteking (allergische reactie) maar het is geen infectie, er is geen sprake van bacterien. Wel kun je door openkrabben de geirriteerde plekken alsnog laten ontsteken.

Afbeelding

Afbeelding

Dit kan jeuken of niet jeuken.

Heb je bijvoorbeeld een ander wasmiddel gekregen, een ficus gekocht, een huisdier aangeschaft of je voeding verandert? Het kan zijn dat je daarop reageert met galbulten of overeenkomstige allergische reactie. Een huidarts gaat je dan denk ik een antihistamine geven (weet ik niet zeker hoor, maar dat dacht ik)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:23

Nee, nee, nee en nee. :+
Ik ben aan de pil gegaan begin mei maar toen ik voor dat recept ging had ik het dus al en heb ik toen van de HA eczeem zalf gekregen.

Heb op mijn rechterarm sinds vanmiddag 2/3 kleine bultjes/blaasjes op mijn arm maar die lijken nu iets minder hoog te worden zeg maar...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:30

Krentenbaard kan echt wel over het hele lichaam zitten hoor.
Helaas ervaring met de kids.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:39

Damn reageren via telefoon sucks. Heel verhaal in t kort opnieuw: Had ik met carnaval ook. Begon met kleine plek onder de borst, 2 weken later grote plekken over beide borsten. Naar huisarts, eczeem. Zalf mee en allergie pilletjes. 10 dagen later pilletjes op, zalf bijna en werd ik wakker van mezelf open te krabben. Zat inmiddels op buik rug en benen. Terug naar huisarts nieuwe zalf en 15 andere pilletjes en 10 dagen later was t weg.

Als het goed is krijg ik morgen internet en als je wilt kan ik je dan via pb een foto van mijn uitslag sturen. Kun je het zelf vergelijken en eventueel afstrepen.

Jij loopt er nu al langer mee dus zal zeker heftiger zijn. Ik was er relatief snel bij en ging meteen terug toen het niet hielp. In mijn ogen ziet het er hetzelfde uit maar ik ben geen dokter.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:40

Damn reageren via telefoon sucks. Heel verhaal in t kort opnieuw: Had ik met carnaval ook. Begon met kleine plek onder de borst, 2 weken later grote plekken over beide borsten. Naar huisarts, eczeem. Zalf mee en allergie pilletjes. 10 dagen later pilletjes op, zalf bijna en werd ik wakker van mezelf open te krabben. Zat inmiddels op buik rug en benen. Terug naar huisarts nieuwe zalf en 15 andere pilletjes en 10 dagen later was t weg.

Als het goed is krijg ik morgen internet en als je wilt kan ik je dan via pb een foto van mijn uitslag sturen. Kun je het zelf vergelijken en eventueel afstrepen.

Jij loopt er nu al langer mee dus zal zeker heftiger zijn. Ik was er relatief snel bij en ging meteen terug toen het niet hielp. In mijn ogen ziet het er hetzelfde uit maar ik ben geen dokter.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:40

Ik zou dan graag een PB willen ja. :) Bedankt. :)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:43

heb ik ook gehad weet effe 123 niet hoe het heet
ik ben naar de huisarts geweest
die heeft me een zaffje gegeven
en
het was in een weekje over

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:43

Ja, ik kreeg ook een zalfje...maar de verkeerde. :+

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:44

ik had vorig jaar ook iets wat er zo uit zag, bleek uitdroging te zijn
heb van de dermatoloog super vette zalf gehad, en het was binnen een paar uur al minder
bij mij zaten de vlekken vooral in hals en gezicht, eerst dachten ze aan een allergie maar daar van is niets uit een test gekomen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:45

Uitdroging? Hoe kan je dat dan opeens krijgen?

Edit: heb ook al met Dove crème gesmeerd en een ander zalfje...

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:47

Ik (en mijn mama ook overigens, heb even laten beoordelen :j) denk dat het eczeem is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:48

Waarom hielp de eczeem zalf dan niet? :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:51

Heb je misschien een antibioticakuur gehad ergens voor?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:51

Nope ook niet. :+
Ik zou het echt niet weten...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:55

Ik zou er voorlopig niet te veel op smeren, zolang je niet bij de HA bent geweest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:56

Niet? Ok, dan smeer ik niets meer.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:56

Kreeg je geen pillen om de jeuk tegen te gaan? Bij mij duurde het 2 tubes en 2 pillenkuren. T heeft zich ook al goed uitgebreid bij je. Als huisarts bij eczeem blijft en zalf werkt in jouw ogen niet meteen teruggaan.

Valt me in, toen vriend uitslag had naar zijn huisarts. Andere zalf en zelfde pillen als ik eerste keer had. Binnen 5 dagen ervan af. Kan aan jouw huid liggen en aard van eczeem.

Btw ik weet overigens ook niet waar mijn reactie vandaan komt. Kan alleen raden. Huisarts gaf me ook nog de tip mee om mijn kleren met azijn te wassen. Hielp ook bij meerdere mensen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:57

Hmm...hoe groot zijn die pillen? :+ Ik kan namelijk geen pillen slikken...ben ooit es bijna gestikt en ik durf niet meer en raak in paniek...dé pil gaat net...

En nee, geen pillen gehad dus.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:58

Schimmelinfectie :j
Heb ik nu ook en is erg goed te behandelen met zalfje of hormoon middelen even langs de Ha gaan.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:03

Ik zag ergens krentenbaard staan. Ik denk niet dat dat het niet is, omdat je HA dat had móéten herkennen. Dat is iets wat vrij vaak voorkomt. :)