Steeds minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:38

Dat is het probleem juist, ik wíl niet hierdoor afvallen.(dit wil ik zowieso niet!)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:39

Ik dronk ook altijd heel weinig en voelde me daar prima onder. Ben toch langzamerhand meer gaan drinken, en nu 'vraagt' mijn lichaam ook om drinken. Ik drink nu ongeveer drie keer zoveel, ben daar eigenlijk wel blij mee. Vind het wel lastig te vergelijken met vroeger wat betreft gezondheid/energie, ik weet niet of ik lekkerder in me vel zit daardoor.
Ik heb wel dat ik inderdaad vaker naar de WC moet, maar dat was in het begin (dus toen ik begon met meer te drinken) wel erger dan nu. Volgens mij past je lichaam zich daar op aan.
Maar goed, nu spreek ik dus over mezelf, en we zijn natuurlijk allemaal anders. Toch raad ik je wel aan meer te gaan drinken.

moelly

Re: Steeds minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:40

Ik zal weer een poging doen tot.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:41

moelly schreef:
Ja, dat is het, dat ben ik met je eens, maar om mezelf nou zóveel drinken te voeren..

'zoveel'? :+
Je moet iedere dag minstens 1,5 liter drinken, dat haal je echt niet met 1 pakje hoor. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:42

Je kunt toch even langs je huisarts gaan, die man/vrouw eet je niet op! Proberen wat meer te drinken lost het probleem van te weinig eetlust niet op maar misschien staat het wel met elkaar in verband dus gewoon even aktie ondernemen ipv zelf vanalles gaan doen en hopen dat het beter word.

moelly schreef:
Maar dat weet ze geloof ik niet, want ze werkt de hele dag.

Ik zal nog eens een poging doen om meer vocht binnen te krijgen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:42

moelly schreef:
Ik zal weer een poging doen tot.

Super! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:50

als ik zo weinig drink zijn mijn darmen binnen 2 dagen verstopt, en dan heb ik ook minder eetlust. Echt extreem weinig drink je..

heb je wel normale (minimaal 3 a 4x per week) ontlasting ed. ? Want je drinkpatroon kan hier wel echt mee te maken hebben hoor :j .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:35

Ik vind zelf dat je, voor wat je beweegt, vrij weinig eet. Die 1e of 2 broodjes tussendoor zou ik persoonlijk al eens vervangen door een stuk fruit ofzo.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:43

Ik dronk ongeveer 5 bekers drinken per dag. Toen ik eens in het ziekenhuis lag werd me bijna bevolen als de sodemieter meer te gaan drinken. Maar jij drinkt echt heel eng weinig.
Het is echt heel erg slecht voor je zo weinig te drinken, slechter dan je denkt. Echt, het is de eerste levensbehoefte van een mens, water. Probeer dan in elk geval elke dag een hele fles water leeg te drinken verspreid over de dag. Als je wat meer gaat drinken, zul je je in alle opzichten beter voelen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 01:16

_Tara_ schreef:
Ik vind zelf dat je, voor wat je beweegt, vrij weinig eet. Die 1e of 2 broodjes tussendoor zou ik persoonlijk al eens vervangen door een stuk fruit ofzo.

Vervangen?
Wat dacht je van extra :D
Brood vervangen door fruit, daar wordt het niet meer van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:21

Nee ok :P Maar ik heb 't gevoel dat TS zoveel brood eet. Vandaar dat ik vervangen zei.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:39

Zoveel brood eet ze niet hoor.
Dit is normaal, als ze er maar 4 eet zelfs nog weinig.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:42

Een broodje is in mijn ogen wel iets anders dan een boterham. Ik eet zelf overigens 3 boterhammen per dag en dat gaat prima :P Ik ontbijt altijd met fruit.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 08:51

We hebben hier nog wel wat lege frisdrankflessen liggen, die zal ik vandaag wel vullen.
@ Menino, dat hou ik niet bij :o

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:04

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer drinken! Hoe minder je gaat drinken hoe geconcentreerder je urine word en hoe geirriteerde je blaas raakt. je moet echt 1,5 tot 2 liter per dag drinken. en als je 's ochtends en 's middags drinkt dan is dat allang doorgelopen voordat jij 's nachts gaan slapen. Dus als je vaak 's nachts moet kan je best 's avonds wat minder drinken maar overdag moet je echt je vocht halen!
Ik zou ermee naar de dokter gaan en hoe dan ook veel meer gaan drinken, het zal misschien wel een tijd duren voordat je blaas daaraan gewend is maar ik zou het zeker doen.
En vaak plassen hoeft niet door veel drinken te komen. Ik moest de laatste weken 30 keer plassen op een dag ('s nachts niet) maar ik plaste wel net zoveel als ik dronk, dus niets raars. Bij mij is gebleken dat ik een overactieve bekkenbodem heb. Dus naar de dokter en eventueel ziekenhuis lijkt me geen overbodige luxe want hoe vervelend vaak plassen en constant aandrang is weet ik ;)

Dus... veel meer gaan drinken en als je over een aantal dagen/weken nog steeds daarvan extreem veel moet plassen zou ik naar de huisarts gaan. het kan best zijn dat alles nu gewoon enorm geirriteerd is doordat je zo geconcentreerde urine hebt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 09:35

Nu een wekker gezet elke uur drink ik een glas water of ranja..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:40

Wat mij helpt is een flesje water naast mij neerzetten. Dan blijf ik drinken. :j
Anders kan ik ook heel weinig drinken op een dag.
En eerst zette ik ook geregeld thee. (waren hele grote koppen, net zoiets als een flesje water qua inhoud). En ik kon 2 a 3 kopjes uit een zakje halen, wat ik van mijzelf moest anders was het zonde.
En gezien het wel even duurde voor de thee was afgekoeld had ik tijdens het afkoelen een glas water. :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 10:31

oké bedankt voor de tip.
Ik ben nu halverwege de 1,5L fles.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:35

Als je nou direct ook wil weten hoe het met je blaas zit... begin dan 's ochtends met elke keer als je gaat plassen tijd opschrijven en hoeveelheid (mililiter) opschrijven (ook 's nachts). (zelfde met drinken) als je dag 2 dagen doet kan je aan het eind van de dag mooi kijken hoeveel je hebt gedronken en hoeveel geplast en welke hoeveelheden.
dan weet je in ieder geval al of dat wel of niet normaal is (en daar heeft de huisarts ook veel aan!)

Je moet nu niet ineens enorm veel gaan drinken... gewoon 1,5 tot 2 liter op een dag is echt genoeg!
(omdat je zegt elk uur een glas... mijn glazen zijn 250 ml dus dan zou je overstromen haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:39

hoe weet je nou weer hoeveel ml je plast :o ? (serieuze vraag :') )

En je hoeft je ontlasting niet precies bij te houden overigens, maar als je een week niet naar de WC gaat oid, of het is heel hard / gaat moeizaam. Dan weet je dat 't daar aanligt. Ik vind het in dit geval best als een logische optie klinken namelijk.
Goed dat je meer gaat drinken +:)+ :j

Mijn lichaam zou het in meerdere opzichten géén week volhouden om zo weinig te drinken, dus ik verbaas me erover dat je nog niet eerder gezondheidsklachten met betrekking tot dit hebt gehad :oo

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:43

In een maatbekertje plassen en dan aflezen :P
het is ff gedoe elke keer afmeten (vooral als je zoals ik 30 keer op een dag gaat, met afmeten is het dan echt een dagtaak haha) maar het geeft wel veel inzicht! (op een echte mictielijst moet je ook elke keer pijn/aandrang en alles invullen).

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 12:52

ja sorry, maar daar begin ik niet aan :')

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:12

hey
meschien kan ik je helpen,
nem gewoon een flesje water mee als je gaat paardrijden,
heb je dorst,kan je zo je flesje pakken.
hoop dat je hier wat aan hebt!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:35

Ja, dat is een goed plan!
Maar ik heb nooitr dorst als ik van het paard af kom :')
Ik zal het proberen :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:09

Even tussendoor, je at voorheen als een zwijn zoveel? :+ Als ik zo zie wat je voorheen at vind ik dat eerder te weinig dan teveel moet ik zeggen.... sowieso als je kijkt naar de hoeveelheid beweging die je krijgt. :P