Ik ben bezig met afvallen, eerst onder begeleiding van een dietiste, nu doe ik het zelf. Ik volg geen dieet, maar ben bezig met het veranderen van mijn eet- en leefpatroon. Kleine aanpassingen per keer. Maar goed, je moet wel íets veranderen natuurlijk, anders gebeurt er niets
Het afvallen gaat langzaam, nu 6 kilo in ongeveer 6 maanden (of eigenlijk 4, ik sta nu al 2 maanden stil). Het voordeel is dat ik niet meteen weer aankom als ik een paar slechtere weken heb, ik blijf dat (ongeveer) gelijk. Veranderingen die ik doorgevoerd heb: kleinere porties eten, regelmatiger eten (3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes), gezondere keuzes maken (volkorenproducten, mager vlees, 2x per week vis, 30+kaas, mager broodbeleg), weinig suiker. Het idee is dat alles mag, maar met mate. Zo mag ik soms best een klein schaaltje chips, maar alleen als ik er écht trek in heb, en maximaal 1x in de 2 weken. Zo heb ik een aantal regeltjes voor mezelf. Ik eet geen dingen meer die ik niet zo lekker vind (er zijn veel traktaties op het werk, ik neem alleen iets wat ik écht heel erg lekker vind, en geniet daar dan ook van). Ook probeer ik meer te bewegen, door vaker de trap te nemen, vaker de fiets te pakken ipv de auto en soms een wandelingetje te maken.
Dus had ik trek dan nam ik aardbeitjes, meloen, cherry tomaatjes, komkommer etc.
Die kan wil misschien wel investeren in een liposuctie behandeling
en ik ga ook op internet eens speuren naar hoe ik mijn caloriebehoefte kan uitrekenen. Ik las ook ergens iets over Ananas als voorkeur, ik ben benieuwd waarom juist dat fruit?
.
.
´
)