Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:47

Het hangt helemaal af van wat je onder dieet en sport verstaat :) Ik ben bezig met afvallen, eerst onder begeleiding van een dietiste, nu doe ik het zelf. Ik volg geen dieet, maar ben bezig met het veranderen van mijn eet- en leefpatroon. Kleine aanpassingen per keer. Maar goed, je moet wel íets veranderen natuurlijk, anders gebeurt er niets ;) Het afvallen gaat langzaam, nu 6 kilo in ongeveer 6 maanden (of eigenlijk 4, ik sta nu al 2 maanden stil). Het voordeel is dat ik niet meteen weer aankom als ik een paar slechtere weken heb, ik blijf dat (ongeveer) gelijk. Veranderingen die ik doorgevoerd heb: kleinere porties eten, regelmatiger eten (3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes), gezondere keuzes maken (volkorenproducten, mager vlees, 2x per week vis, 30+kaas, mager broodbeleg), weinig suiker. Het idee is dat alles mag, maar met mate. Zo mag ik soms best een klein schaaltje chips, maar alleen als ik er écht trek in heb, en maximaal 1x in de 2 weken. Zo heb ik een aantal regeltjes voor mezelf.
Ik eet geen dingen meer die ik niet zo lekker vind (er zijn veel traktaties op het werk, ik neem alleen iets wat ik écht heel erg lekker vind, en geniet daar dan ook van). Ook probeer ik meer te bewegen, door vaker de trap te nemen, vaker de fiets te pakken ipv de auto en soms een wandelingetje te maken.

dressagelady

Re: Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:12

TS ik denk dat er inmiddels al genoeg tips zijn gegeven, maar ik zou toch echt die cappucinno gaan skippen/minderen en vervangen door koffie met enkel een zoetje. Cappuccino is echt een caloriebom!

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:22

Als je 7 van de 8 cappucino,s vervangt door bijvoorbeeld thee (met een zoetje?)denk ik dat je zeker wat gewicht verliest.
Scheelt zo,n 700 kalorieen dat is ongeveer gelijk aan 2 gebakjes of een avondmaaltijd.
In je yoghurt smorgens kan je wat muesli en/of fruit doen, vult goed en heb je de rest van de dag minder trek.
Succes! :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:24

De enige manier om af te vallen, met nadruk op enige, is minder caloriën eten dan je verbruikt. Heel simpel. Hoeveel caloriën jij persoonlijk -met jouw lengte, gewicht, bewegingspatroon, geslacht- nodig hebt om stabiel te blijven kun je op internet vinden. Om af te vallen moet je onder dat aantal blijven. Je mag dan eten wat je wil, niet hoeveel je wil. De keuze is aan jou om dat op een gezonde of minder gezonde manier te doen.
Tijdens het afvallen zul je steeds opnieuw moeten berekenen wat jouw caloriebehoefte is, dat veranderd namelijk omdat jouw lijf veranderd.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 12-06-11 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:26

Inderdaad de granenrepen eruit gooien, neem daarvoor in de plaats lekker een appel, peer oid.

De capu's zou ik vervangen door water en alleen 's ochtends 1 of 2 kopjes koffie nemen.

Ik ben zelf heel veel afgevallen door de Weightwatchers methode. Had een collega die het eea heeft gekopieerd voor mij, want naar van die bijeenkomsten gaan hoeft van mij niet. 1 van de dingen die ik nu nog toepas is dat ik minder vlees eet en ook minder koolhydraten maar wel heel veel groenten en fruit. Bij de "oude" WW-methode van puntentellen hoefde je voor veel soorten fruit en groenten geen punten te rekenen :D Dus had ik trek dan nam ik aardbeitjes, meloen, cherry tomaatjes, komkommer etc.

Verder sport ik wel maar niet bij de sportschool, daar heb ik geen zin of tijd voor. Maar 3x per week hardlopen lukt mij altijd wel en ik ben nu begonnen met Power 90 nav dit topic: [MW] Wie doet er hier P90/P90X?

En als je niet wilt dieten of sporten, een rijke vent zoeken :+ Die kan wil misschien wel investeren in een liposuctie behandeling :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:38

Rhodos schreef:
Om een voorbeeld te geven, van een gemiddelde werkdag en een vrije dag:

Werk:
Ontbijt is een halve liter magere yoghurt
Tussendoor een granenreep oid
Lunch zijn drie boterhammen, soep, karnemelk, fruit
Tussendoor een granenreep
Diner is groenten met vlees en pasta of aardappelen, ik eet pas om acht uur meestal.
Soms wat snoep of borrelnootje 's avonds.

Verder drink ik ongeveer 8 koppen cappucino op een werkdag en nog 2 of 3 senseo.

Als ik vrij ben, 5 dagen per week. Eet ik onregelmatiger en is mijn lunch vaak drie broodjes.

Ik eet gemiddeld 2 keer per maand patat, gebak komt ook weleens langs op kantoor.

@myrthe: ja, ik vrees het ook. En nu nog zo, zonder dat je gaat jojo-en

Waar gaat het mis?

cappucino weg, repen vervangen door fruit of ongezouten nootjes (een handje, geen bak ;)) liefst amandelen
En 3 boterhammen plus soep voor een lunch lijkt me ook wel veel.
En de borrelnootjes ook vervangen door ongezouten nootjes .

Maargoed, om antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag. Je kunt afvallen door je voedselpatroon aan te passen. dat hoeft niet perse een dieet te zijn.

Ik ben na mijn zwangerschap 10 tot 15 kilo afgevallen met behulp van een de volgende manier

8:00 2 gekookte eieren
10:00 0% suiker en vet bakje yoghurt
12.00 soep met volkoren bolletje of een salade
14.00 handje ongezouten nootjes (voor mij meestal cashew want ik lust geen amandelen)
16.00 fruit (liefst ananas)
18.00 avondeten. Geen aardappelen! en het liefst groene groentes.
20.00 eventueel nog een handje nootjes of bakje yoghurt

als afwisseling qua snacks kun je gerookte kip met een beetje chilisaus pakken of hele pure (>70%cacao) chocola.
Werkte prima. geen honger gehad en na een week of 2 kost het je totaal geen moeite meer om zo te eten :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:57

Tuurlijk kan het: terug beginnen roken, maagring of liposuctie, stoppen met de pil.
Waar ik van afgevallen ben is mijn paard: heel vaak bezig, vergeten te eten en vooral: ik had nooit eten bij! Dan zat ik snel van smiddags tot s'avonds zonder eten. Nuja, wederom niet echt gezond te noemen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:13

unicorn_kiss schreef:
Tuurlijk kan het: terug beginnen roken, maagring of liposuctie, stoppen met de pil.
Waar ik van afgevallen ben is mijn paard: heel vaak bezig, vergeten te eten en vooral: ik had nooit eten bij! Dan zat ik snel van smiddags tot s'avonds zonder eten. Nuja, wederom niet echt gezond te noemen.

Weer beginnen met roken werkte bij mij niet, evenals het stoppen met de pil. Die werken alleen andersom: als je met roken stopt of met de pil begint, kom je aan, maar draai je dat terug, val je niet af :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:24

Rhodos schreef:

Werk:
Diner is groenten met vlees en pasta of aardappelen, ik eet pas om acht uur meestal.

Verder drink ik ongeveer 8 koppen cappucino op een werkdag en nog 2 of 3 senseo.

Als ik vrij ben, 5 dagen per week. Eet ik onregelmatiger en is mijn lunch vaak drie broodjes.

Ik eet gemiddeld 2 keer per maand patat, gebak komt ook weleens langs op kantoor.

Waar gaat het mis?

Ik ben zon 5 kilo afgevallen zonder te sporten. Ik snoepte erg veel. Ik heb mn eetpatroon veranderd en die ziet er nu zo uit

Ontbijt(8.00): kellogs ontbijtgranen met yoghurt
of brinta of 2 sneetjes volkoren brood
Tussendoor(10.00): appel
Lunch(1uur): 2/3 volkorensneetjes(ofbruin) met mager beleg
tussendoor(15.00): stuk fruit, of wat groentes of 2 crackers
diner(18.00): aardappels/groente/vlees.
tussendoor(20.00): appel

na een tijdje merkte ik toch wel dat ik moest gaan sporten en dat ben ik gaan doen. En daar bij ben ik ook wat meer gaan eten omdat ik meer calorien verbrandde. Inmiddels ben ik 11 kilo afgevallen :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:35

Wat ik je kan aanraden is het boek van Sonja Kimpen (ze heeft er een aantal)..
Ik heb het boek Gezond eten, makkelijker dan je denkt..

Eerst geeft dit boek uitleg over hoe je in elkaar zit en daarna heel veel informatie hoe je je eetpatroon kan veranderen, je moet haar principes dan 8 weken volhouden en dan is normaal gezien je eetpatroon verandert.
In het boek staat er ook heel duidelijk dat je eens mag snoepen..

Als je de kans hebt om het eens in te kijken, zeker doen, misschien is het wat voor jou !

=> Het is dus geen dieetboek, maar een gezondere levensstijl creëren - boek

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:40

Laura82 schreef:
unicorn_kiss schreef:

Weer beginnen met roken werkte bij mij niet, evenals het stoppen met de pil. Die werken alleen andersom: als je met roken stopt of met de pil begint, kom je aan, maar draai je dat terug, val je niet af :')

Toen ik stopte met de pil ben ik 5 kilo afgevallen, dus het kan zeker hoor

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:04

Ik zelf moet niet afvallen, maar moeder/vader/vriendjelief wel
Tips die zij kregen:
- Minder eten. Géén drie porties, maar 1 à 1.5. De pot niet uitlikken! :') Heb je nog honger/ zin: fruit eten of dergelijke. Van een hele dag achter je bureau werken kan je mentaal héél moe zijn, maar eigenlijk heb je twee keer niets verbruikt.
- Minder zout eten. Zout = watervasthoudend = opblazen. Niet zoutloos (vanwege bloeddruk) wel zoutarm.
- Kleinere porties over de gehele dag eten. Zo blijft je lichaam een hele dag aan het werk om het te verwerken, en verbrand je dus ook.
- Laat die laatavondsnack achterwege. Dus géén tripel met kaas en/of salamiblokjes erbij, maar een appeltje.
- Water drinken!

Over suikervrij kan ik helaas niet oordelen, omdat we hier thuis gevoelig zijn aan zoetstoffen. Ik het ergst.
Omdat ik sport kan ik makkelijk 5keer friet per week eten, maar omdat de oudjes gezond moeten eten doe ik mee. Ik moet zeggen, als ik thuis ben en gezonder en regelmatig eet zie ik er veel beter uit. Geen grauw kleurtje van alle junk in m'n lichaam.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:20

Ik noem het eigenlijk nooit een dieet maar een verandering van levensstijl.

Als je wilt alfvallen zonder te bewegen, zul je gezonder moeten gaan eten. Toen ik een paar kilo kwijt wilde raken, had ik me voorgenomen dat ik altijd als ik honger had eerst een groot glas water moest nemen. Daardoor kreeg ik minder honger. Als ik daarna nog honger had, nam ik ipv chips, noten (ongezout) of fruit. Hierin zitten namelijk alleen maar goede suikers en vetten. Ook kan je misschien als je eten opschept, zoals je normaal doet, 2 scheppen weer teruggooien in de pan..
En geloof me, als je eenmaal gezonder eet, mis je de snoep, chips en dergelijke helemaal niet meer.

Succes.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 13:37

Damn... cappuccino moet er dus uit? Dat wordt nog een opgave.

Ik ben echt heel blij met jullie reacties! Het eetpatroon van blabla1980, lijkt mij goed vol te houden :j en ik ga ook op internet eens speuren naar hoe ik mijn caloriebehoefte kan uitrekenen. Ik las ook ergens iets over Ananas als voorkeur, ik ben benieuwd waarom juist dat fruit?

Is dat echt zo Alesha, dat je op een gegeven moment de snoep en chips niet meer mist? Gewoon even een kwestie van doorzetten zeg maar?

Dat dieet van snoep en snacks, heb ik ook weleens wat van gelezen en ik ken echt mensen die heel slecht eten (in mijn ogen). Niet ontbijten, veel eierkoeken, snacks, chips met dipsausjes als avondeten etc en toch zijn ze gewoon slank! Maar het gaat er bij mij niet in dat dat ook gezond is.

@Zonnepaardje: bedankt voor de tip van het boek!

Weer gaan roken ga ik echt niet doen, ben zooooo blij dat ik daar vanaf ben! Die rijke vent is helaas ook geen optie.. heb mijn ideale partner allang gevonden, beetje jammer dat de centjes ontbreken :D. Als ik de loterij won, ging ik zeker wat vet van mijn billen en kont laten halen :)).

Ongezoute nootjes ga ik in huis halen! hoeveel mag je daar ongeveer van hebben? Ik ben wel van het type: de hele zak kan ook in 1 keer leeg :o.

@Dressagelady: er kunnen altijd meer tips bij hoor ;).

Wat eten jullie meestal tussendoor? Ik vind het lastig om een vervanger te vinden voor de liga/granenrepen. Fruit? Crackers? Eierkoeken? niets?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:58

Inderdaad fruit, of groentes zoals worteltjes, tomaatjes, komkommer. Zelf neem ik ook wel is 2 volkorencrackers van wasa ( 35 kcal per stuk ) met wat 20+ kaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:00

TS, even een tip: Rijstewafels (eventueel zelfs Snack-A-Jacks, geen huismerk, zitten meer koolhydraten en kcal in). Dit deed mijn moeder ook na haar Powerslim diet en ze is in totaal 25 kilo afgevallen, en er is niks meer bijgekomen. Ze vond Snack a Jacks heerlijk, en nam er dan 1 tussendoor: heel lekker, gezond, en het vult nog ook. Echt een aanrader :j Mijn moeder stopte ook met roken vlak voor die periode, en nam snack a jacks eerst ook naast kauwgom als vervanger. :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:03

nou, ik ben al maanden bezig met afvallen..
ik beweeg erg veel ( wandelen, fietsen, hardlopen, paardrijden ) maar er komt meer bij dan af..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:08

Als verantwoord tussendoortje kan je je komkommer, paprika, appels en anders fruit nemen. Maar ook evergreen, sultana, nootjes plakje ontbijtkoek of iets in die richting nemen.. :j
Ik zelf ben er dan ook 25 kilo mee afgevallen.. Tis idd geen dieeën, maar je levenstijl veranderen.. Als ik nu weer in mijn oude voedingspatroon val, zitten de kilo'd er zo weer aan....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:21

Heb net een granenreep op! :9 ´

TS, die cappuccino is heerlijk maar laat die eens staan! Je zult zien dat dat al kilo´s gaat schelen! Bij het woord dieet krijg ik al honger, dus noem ik het niet zo. Bewust eten is leuker. :+
Ik let er gewoon wat meer op maar ik ga ook zeker uit eten of BBQ/en, dat moet ook kunnen want anders is het ook niet leuk en niet vol te houden!

Zelf sport ik er wel regelmatig bij maar dat is maar net wat je zelf wil. ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:23

Rhodos schreef:

Werk:

Waar gaat het mis?

Als ik dit lees denk ik wel degelijk dat je met wat simpele aanpassingen best wat gewicht kunt verliezen hoor. Valt het je niet op hoe veel gluten je eet? Mijn gok is dat je lijdt aan een glutenverslaving. Meestal zijn de voedingsstoffen die we niet denken te kunnen missen degenen die het moeilijkste zijn af te breken en daardoor júist verslavend.

het probleem met gluten is dat het amper voedinsstoffen bevat; het is als het ware de 'lijm' die ze uit tarwe halen om producten mooi aan elkaar te laten plakken. Ziet er mooi vol uit in de schappen maar vult niets dan je vetcellen. (wit) brood en pasta voeden niet en geven daardoor ook geen 'ik heb genoeg' seintje aan je lichaam waardoor je meer en meer eet. Dat is waar je van aankomt.

Ten eerste; granenrepen zijn er voor de energie, en zijn eigenlijk veredelde koekjes. Sultana's ligas en andere granenrepen de deur uit; daar kom je van aan. Neem fruit, groente of als je maag gilt om iets hartigers een handje rauwe, ongezouten noten (zoals amandelen of walnoten).

Vervolgens je brood vervangen door rijst, rijstwafels, yoghurt of rauwkost, desgewenst weer wat noten.

Wen jezelf aan drank zonder calorieen dus geen cappuchino maar koffie, groene thee is nog beter aangezien het stikt van de antioxidanten.

Pasta vervangen door zilvervliesrijst. In rijst zitten meer calorieen maar in tegenstelling tot pasta zitten hier wel vitaminen en mineralen in waardoor je veel eerder verzadigd bent. Verder de groenteportie verdubbelen en als eerste opeten, je zult zien dat je op den duur vanzelf minder vlees en aardappelen eet. Bovendien is het niet slim om te drinken bij het eten, kun je niet zonder neem dan alleen een klein beetje water. Vaak kauwen en rustig eten! Weersta de neiging om gezond eten te onderbreken met grote slokken melk of (gruwel!) frisdrank omdat je dan alle voedingsstoffen wegspoelt, heel zonde.

Eerder eten dan 8 uur is een goed idee, net als iets doen na het eten... dus de afwas meteen doen, een blokje om of naar je paard. Als je gaat leren aanvoelen hoe je lichaam reageert op eten zul je merken dat vis en kip meer ruimte geven voor activiteit na het eten dan vlees aangezien vlees veel moeilijker te verteren is.

Genoeg voedingsstoffen (groenten dus) bij het avondeten zodat je het snoep kunt laten staan, voor de snaaihonger altijd worteltjes, aardbeien of kersen (wat je lekker vind) in huis hebben. Ook merk je wellicht dat je, als je moe bent, de gluten slechter kunt laten staan. Dat betekent dat je lichaam uitgeput is. Eat je dan nodig hebt is energie uit slaap en niet uit voeding.

Ik snap ook wel dat je niet alles gaat doen wat hier staat, maar wie weet zit er iets tussen. Hoe dan ook kun je met een drastische vermindering van gluten inname je gewicht drastisch verbeteren en genioeten van een patatje of gebakje!!!

Succes!

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:50

Citaat:
Is dat echt zo Alesha, dat je op een gegeven moment de snoep en chips niet meer mist? Gewoon even een kwestie van doorzetten zeg maar?

Bij mij was het iig wel zo. Op een gegeven moment ga je afvallen en voel je je zo fijn door dat gezondere eten, dat je gewoon geen behoefte meer hebt aan snoep.. In het begin is het wel even moeilijk.

Citaat:
Wat eten jullie meestal tussendoor? Ik vind het lastig om een vervanger te vinden voor de liga/granenrepen. Fruit? Crackers? Eierkoeken? niets?

Ik denk dat je het beste fruit kan nemen (van annanas zit je volgensmij sneller vol) of een cracker maar dan met dun beleg.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:15

kanniet schreef:
De enige manier om af te vallen, met nadruk op enige, is minder caloriën eten dan je verbruikt. Heel simpel. Hoeveel caloriën jij persoonlijk -met jouw lengte, gewicht, bewegingspatroon, geslacht- nodig hebt om stabiel te blijven kun je op internet vinden. Om af te vallen moet je onder dat aantal blijven. Je mag dan eten wat je wil, niet hoeveel je wil. De keuze is aan jou om dat op een gezonde of minder gezonde manier te doen.
Tijdens het afvallen zul je steeds opnieuw moeten berekenen wat jouw caloriebehoefte is, dat veranderd namelijk omdat jouw lijf veranderd.

Dat is dus echt niet waar hoor. Ze zijn allang teruggekomen van het idee van "ieder pondje gaat door het mondje". Hoeveel je weegt heeft te maken met je individuele instelpunt, de manier waarop je eet en de tijdstippen waarop je wat eet. Ik eet bijvoorbeeld precies net zoveel, (of zelfs meer!) calorieen dan mijn man en hij weegt 88 kg bij 1.87 m en ik weeg 60 kg bij 1.70 meter. Dat was ook zo toen hij fysiek zwaar werk deed, ook toen kon ik meer calorieen eten dan hij. Terwijl ik een vrouw ben en hij een man. Dat is dus in 't geheel niet volgens het boekje. Nu eet hij evenveel calorieen maar heeft een (totaal) ander eetpatroon en valt 12 kilo af. dan zit het dus gewoon echt niet altijd in de calorieen!! Tuurlijk is het wel zo dat als je minder calorieen eet dan dat je gebruikt , je wel af zult vallen. Maar tis ook weer zo dat als je te weinig calorieen gebruikt, het afvallen daardoor juist steeds moeilijker zal gaan.

Het kan zo zijn (en dat heb ik niet van mezelf maar van iemand die research doet op dit gebied) dat iemand die "in de spaarstand zit" bij intensief sporten maar 100 kcal per uur extra gebruikt en dat iemand die niet in de spaarstand zit 400 kcal per uur extra gebruikt door het sporten. De oplossing zit dan dus niet in minder calorieen eten (dan ga je nog meer in de spaarstand namelijk) maar in anders eten in combinatie met anders bewegen.

Maar ik kan van hieruit natuurlijk niet zien of dat voor de TS zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:56

er zijn heel veel theorieen over, maar ik geloof toch het meeste in het kcal verhaal hoor, stofwisseling ed. zijn ook bepalend, en de energie behoefte is echt niet bij iedereen gelijk. Maar je moet wel zorgen dat je onder je eigen energie behoefte blijft... Dat ligt ergens tussen de 1500-2500 kcal per dag, ook afhankelijk van hoe je beweegt. Gewoon kijken waar jij op afvalt. Maar door uit te gaan van kcal heb je wel een basis, koolhydraten ed. hebben vnl met een verzadigings gevoel te maken. Ik ben 45 kg afgevallen met een kcal-arm dieet :Y)
Er zijn ook heel veel onderzoeken geweest dat alle atkins, dr. Frank etc. in feite ook allemaal gebasseerd zijn op caloriebeperkingen... Alleen omdat je heel voedingsmiddelen niet mag, krijg je onbewust minder kcal binnen. Een sluitende conclusie ben ik helaas nog niet tegen gekomen, dus er zal nog wel wat discussie over zijn de komende tijd binnen de zgn ' wetenschap' :D

wbt nootjes, die zijn heel gezond... Maar niet als je wil afvallen, en al helemaal niet als je de hele zak in 1x opeet. Wat bv. wel lekker is, is om het door de yoghurt te doen als bepaalde maaltijd ( even vijzelen, dan nog wat vers fruit door de yoghurt :9 ) Maar als tussendoortje is het dus een hele calorierijke snack... :j In de meeste (bijna alle? ) nootjes zitten zelfs nog meer kcal dan in chocola per 100g. Dus dat is iets, om je bewust van te worden :j .

Snack-a-jacks zijn idd een hele goede optie :j Maar de hartigen (kaas, bbq) zijn nog wel een stukje beter dan de gezoete ( Caramel, chocola etc. nouja logisch allemaal :P )
:Y)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:36

Ananas is een natuurlijke vetverbrander. Daarom heeft dat de voorkeur.
En nootjes als tussendoortje geldt een handje...dus helaas geen hele zak ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:38

lovemario schreef:
nou, ik ben al maanden bezig met afvallen..
ik beweeg erg veel ( wandelen, fietsen, hardlopen, paardrijden ) maar er komt meer bij dan af..

Niet teveel op je weegschaal lettwn, maar kijken hoe je broeken zitten ;)
spieren wegen nl zwaarder dan vet. Dus als je veel aan sport doet zul je aan de weegschaal niet veel hebben :)