Behandeling van rugklachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Behandeling van rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:43

Mm. dat is wel een andere manier hihi.
Ik moet vanuit de massage er met 2 vingers (welke ik weer uh, hoe heet dat, in bedwang houd (kom niet op die naam) met mijn andere hand, 2 vingers daarvan, en dan rondjes draaien.
Maar ik denk dat je dan niet alleen door het plafond gaat maar ook door het dak. :=

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:45

milou123 schreef:
Mm. dat is wel een andere manier hihi.
Ik moet vanuit de massage er met 2 vingers (welke ik weer uh, hoe heet dat, in bedwang houd (kom niet op die naam) met mijn andere hand, 2 vingers daarvan, en dan rondjes draaien.
Maar ik denk dat je dan niet alleen door het plafond gaat maar ook door het dak. :=

Ja dat denk ik ook! Maar hoe zo'n pijn het ook doet, gewoon doorgaan, na de behandeling voelt het zoveel beter!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:46

ik stuur je even een pb'tje met oa de oefening die ik voor jouw bovenste regio (rode circel) doe.

die triggerpoints ken ik ook ja. wij noemen ze 'pijnpunten'..
kun je leuk klasgenoten mee pesten :P
"oooh pijnpunt gevonden! gnagnagna "
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 11-06-11 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:48

@Bluebeauty, geen idee of ze dat ook tegen je gezegd hebben, maar zeker na dat soort dingen is het heel belangrijk om water te drinken. Omdat het ook een ophoping van afvalstoffen is die weg moet zegmaar. :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:19

Ik heb geen geweldige ervaringen met fysio 's, manuele therapeut, mensendiecktherapeut en osteopaat.
Zelfs niet met de orthopeed in het ziekenhuis.
Ze gaven praktisch allemaal een andere verklaring voor mijn klachten, maar konden mij niet van de pijn afhelpen.
Het zit heel vast rond mijn bekken/onderrug en mijn rechterbeen lijkt vanuit mijn bekken vast te zitten (voel ik tijdens lopen). Dan maken ze (fysio, manuele fysiotherapeut, osteopaat) het 'los' en twee dagen later zit het weer vast? Ik moet maar meer gaan sporten volgens de ene, volgens de andere moest ik mijn piercings eruit halen omdat deze voor een storing zorgde :+

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:47

milou123 schreef:
@Bluebeauty, geen idee of ze dat ook tegen je gezegd hebben, maar zeker na dat soort dingen is het heel belangrijk om water te drinken. Omdat het ook een ophoping van afvalstoffen is die weg moet zegmaar. :j

Ja weet ik! heeft de fysio gezegd.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 11:36

urselin schreef:
Ik heb geen geweldige ervaringen met fysio 's, manuele therapeut, mensendiecktherapeut en osteopaat.
Zelfs niet met de orthopeed in het ziekenhuis.
Ze gaven praktisch allemaal een andere verklaring voor mijn klachten, maar konden mij niet van de pijn afhelpen.
Het zit heel vast rond mijn bekken/onderrug en mijn rechterbeen lijkt vanuit mijn bekken vast te zitten (voel ik tijdens lopen). Dan maken ze (fysio, manuele fysiotherapeut, osteopaat) het 'los' en twee dagen later zit het weer vast? Ik moet maar meer gaan sporten volgens de ene, volgens de andere moest ik mijn piercings eruit halen omdat deze voor een storing zorgde :+

Wat doe jij nu met je rugklachten?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:12

Niks, ik heb me er bij neergelegd dat het chronisch is :')
Ik sport twee keer in de week, pijn is redelijk onder controle te houden (nu ik gestopt ben met stage en school).
Vastzitten in mijn bekken/onderrug en rechterbeen blijft, probeer het met strekken wat losser te krijgen.
Het knakt ook heel vaak, beetje vervelend gevoel :))
Ik heb de 'diagnose' hypermobiel gekregen bij de orthopeed en fysio van de afgelopen jaar.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:31

Heb je al eens een scan van je rug laten maken??
Bij mij hadden zee eerst fotos gemaakt daar kwam alleen 1 slijtage uit, en ze wouden me niet verder helpen zelfs geen fysio.
Heb een second opinion aangevraagd in Belgie, daar kwam een helehoop meer uit de bus meerdere slijtages, discus wat aan alle kanten kapot is en uitsteekt botwoekering aantasting aan het ruggemerg en ga zo maar door , operatie is nu niet mogelijk fisio helpt me niet, en ben nu aan het wachten op afspraak bevesting van de pijnpoli . Een van de oorzaken is bij mij hypermobiliteit en zwakke gewrichten.
Enige wat ik moment zelf veel doe is het oprekken van de rug spieren zodat er meer plaats tussen de wervels gaat komen en veel wandelen (andere dingen kan ik niet meer) zitten liggen staan kan ik niet meer ook slapen is einde oefening , constant pijn en word iedere avond zo ondragelijk,

Mijn advies dus , laat eerst een scan maken oordat er allemaal 'therapeuten' aan je rug gaan freutelen, bij mij deed het meer slecht dan goed . Zorg dat je eerst zeker weet wat er gaande is, je heb maar 1 rug en is niet vervangbaar, net als een knie gewricht of wat dan ook

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:18

Kelly: super vervelend dat het bij jou nu zo gelopen is maar het is niet bepaald een goed plan als iedere patient met rugpijn maar foto's of een scan oid laat maken. Ten eerste omdat dat in de meeste gevallen compleet zinloos is maar ook omdat die handelingen echt enorm veel geld kosten en er ontzettend veel mensen ronlopen met rugklachten. (cijfers zijn me even ontschoten maar goed.)
en als er meerdere fysio's zijn die weigeren jou nu te behandelen dan doen ze dat niet om jou te pesten hoor :).
Heb je wel eens een second opinion bij een 2e of 3e fysio aangevraagd? Als ook die nu niet willen behandelen dan zullen ze daar een goede reden voor hebben,misschien dat je daar naar kan vragen?
Ik hoop dat je snel wat aan je klachten kan doen want dit is geen leven zo natuurljk :).

Ts ik ga je straks even een tekeningetje van die oefening sturen maar mijn tekenkunsten zijn niet heel geweldig dus ik hoop dat t lukt haha.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:03

@zwitsal
Sorry verkeerd omschreven de therapie helpt bij mij niet ben inmiddels al door de jaren heen bij 5 verschillende geweest,
Verder klopt ook wel wa je zegt, daarbij nog een groep die het faken om zo niet te hoeven werken , en nog idd de groep die wel pijn hebben maar geen duidelijk aanwijzingen zijn dat er werkelijk iets aan de hand is,
Ik ben er zelf heel fel in geworden omdat ik zelf jaren van kastje naar de muur ben gestuurt , er werd altijd gezegt dat ik te korte rugspieren had, althans dat zei mn vorige huisarts en fysio zei weer totaal het omgekeerde

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 21:11

Dinsdag was de pijn zo ondragelijk dat ik mijn moeder heb gevraagd om nu echt actie te ondernemen en ik kon de dag zelf nog bij een accupuntuur therapeut terecht. Een aardige man, hij vermoedt dat het een inwendig litteken is bij mijn staartbeen (door vallen van paarden waarbij ik altijd op m'n stuitje terecht kwam) en nu volgt een behandeling van 5 dagen met een moxa stokje, 5 dagen rust en weer 5 dagen behandeling. Tot nu toe merk ik er nog niks van maar ik hoop dat het een begin is van de oplossing.