Alsof iemand op me ligt of 'bezig' is tijdens het slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Alsof iemand op me ligt of 'bezig' is tijdens het slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:28

Uiteraard, daarom zei ik al; mocht je het toch niet vertrouwen :+ Ben nou ook weer niet zo dat ik vind dat iedereen meteen maar naar een paragnost moet hollen maar hé, zijn we allemaal niet eens puur voor geruststelling naar de ha gegaan ook? :) Als ts er lekkerder van slaapt, dan waarom niet? :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:36

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:36

Nee, een paragnost is niets voor mij, een paranormaal fora helemaal niet, dus dat is niet iets waar ik me druk over maak. Ik geloof idd wel dat er iets is tussen hemel en aarde en dat mensen echt helderziend kunnen zijn, maar niet voor anderen etc.

Mijn vriend slaapt welles bij mij, maar meestal is het dan omdat het qua kroeg-huis afstand makkelijker is, oftewel: hij slaapt dan altijd meteen en wordt ook niet wakker (coma!).
Dus dat is uit te sluiten. Ik heb het dus alleen thuis (bij mijn ouders thuis) maar binnenkort ga ik op kamers, als ik het dan ook een keer heb zal het dus slaapverlamming zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik afgelopen nachten wel wakker ben geworden met pijnlijke slapende benen, dus misschien dat dat een soort voorteken was dat ik dus te weinig was uitgerust?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:45

Een forum lijkt me ook echt een drama overigens, allemaal van die mensen die elkaar op zitten te jutten :')

Maar als je bij je vriend slaapt (en er dus nooit last van hebt) is dat altijd uit de kroeg? Dan val ik namelijk ook als een blok in slaap hoor :=

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:59

amyz schreef:
Een forum lijkt me ook echt een drama overigens, allemaal van die mensen die elkaar op zitten te jutten :')

Maar als je bij je vriend slaapt (en er dus nooit last van hebt) is dat altijd uit de kroeg? Dan val ik namelijk ook als een blok in slaap hoor :=

Nee, eigenlijk is dat bijna altijd door de weeks, als hij bij mij is valt hij altijd als een blok in slaap.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:22

mmm zoiets heb ik altijd wanneer ik erg druk ben geweest
soms "voel" ik ook iets, of "zie"ik iets
Toen heeft iemand gezegt tegen me, stuur het weg, zeg letterlijk, ga weg, ik vind het niet leuk, ga weg.
Of het daadwerkelijk "iets " is het werkt wel bij mij. Heb er steeds minder last van

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:28

Ik stem ook op slaapverlamming, heb er zelf ook last van. Kan erg eng zijn, voordat ik wist dat het uberhaubt bestond heb ik bij de HA geweest, een paragnost en alemaal liep het tot niks uit. Totdat ik notebene hier op bokt wat las over slaapverlamming, tis eng.. maar het stelt eigelijk niks voor. Ik hallucineer er als een idioot bij (sinds ik samen woon ben ik erachter gekomen dat het heel vaak gebeurd :P) De legende van de Succubus komt ook bij deze tja.. afwijking? vandaan, het voelen, horen, zien, proeven van dingen die er eigelijk niet zijn. Zo voelde ik een keer iemand op mijn bed springen, of door mijn haar aaien, liep er een kat over me heen en heb ik een keer ruzie gehad met mijn moeder die naast mij op en neer stond te springen, hoor ik wekkers, heeft mijn vriend wel hele vervelende dingen gezegt (god, wat lag ik te huilen daarna aww.. hehe) , heb ik dino's gehoort buiten mijn kamer, hoor ik een hond blaffen en ga zo maar door meest idiote dingen. En proef ik zo nu en dan snickers, marsen lekkere droge worsten of kaas uit het niks :P

Ow ff, ik was op zoek naar een 'oplossing' omdat ik vanaf peuter af aan schimmen in mijn kamer zag lopen. In het begin vriendelijk en met z'n 2e deden toneelstukjes voor me of waren mij aan het bestuderen. Later werd het er eentje die agressief was, viel me aan en pinde me daarbij tegen het bed waarbij hij luid gromde. Op gegeven moment was het zo erg dat ik bang werd in het donker ALS een lamp niet aan wou, dan rende ik in paniek weer naar beneden (tot mijn 25e was dat) echt doodsangst uitgestaan..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:15

Je hoeft het niet in de paranormale sector te zoeken ;)

Slaapverlamming is heel erg interessant, aangezien het tot lucide dromen leidt, als je niet probeerd wakker te worden.
Probeer eens om het gewoon over je heen te laten komen. Het gaat dan vanzelf over, of zo lijkt het en daarna kun je alles doen wat je wil :D Het lijkt alsof je wakker bent, maar je slaapt nog. Dit kun je bijvoorbeeld checken door naar een digitale klok te kijken. Als er geen cijfers, maar vreemde symbolen opstaan ben je nog lekker aan het dromen.

Zo heb ik in 1 nacht alle piramides in Egypte bezocht na een slaapverlamming en het leek volkomen echt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:17

Ik kan dat ook inmiddels, lucide dromen, maar alleen als ik inderdaad de slaapverlamming heb gehad. Ik doe vaak alsof ik kan vliegen, is erg leuk :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:18

Jans schreef:
Ik kan dat ook inmiddels, lucide dromen, maar alleen als ik inderdaad de slaapverlamming heb gehad. Ik doe vaak alsof ik kan vliegen, is erg leuk :')

dat wilde ik ook zeggen, maar het leek me verstandig dat TS eerst goed weet wanneer ze droomt en wanneer ze wakker is, voordat ik zeg "probeer eens uit het raam te springen" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:25

Ja dat lijkt me wel belangrijk inderdaad :j overigens zie ik geen symbolen op mijn digitale klokken, maar staat alles in spiegelbeeld :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:27

het is voor iedereen anders :j Ik zie Russische letters :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:29

phormicola schreef:
Jans schreef:

dat wilde ik ook zeggen, maar het leek me verstandig dat TS eerst goed weet wanneer ze droomt en wanneer ze wakker is, voordat ik zeg "probeer eens uit het raam te springen" :')

*Proest*
Het lijkt mij maar eng, mijn sadistische brein laat me vast iets zien dat zo eng is dat me hart er accuut mee stopt. ;(
Ik ben dus daarom serieus bang om zo'n ding te krijgen. Omdat ik ooit persé zo'n eng urban legends filmpje moest zien waarin idd verteld werd dat mensen de meest enge dingen ervaren en volgens hun waren de meeste sterfgevallen in de slaap hieraan te wijten.
I know ik ben erg. :z

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:31

dit was vandaag op tv!
blijkbaar heb je tijdens je REM-slaap een slaapverlamming en wanneer je dan plots uit die remslaap komt en die slaapverlamming stopt niet krijg je zo'n gevoel. vandaag nog op discovery of nation geopgrafic geweest!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:40

Dit komt me echt heel bekend voor! Heb het niet zo vaak gehad, maar wist helemaal niet dat het 'normaal' was, gelukkig maar. :P
Ook dat drukkende gevoel en het idee dat er iemand is.. Vind het altijd vreselijk eng..

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:42

Ik ken het ook! en het gebeurd meestal als ik op mijn arm ben gaan liggen of blaasontsteking heb.

Meestal als ik het door heb begin ik om hulp te roepen en hoor ik op een gegeven moment mezelf help zeggen en weet ik dat het over is.

Verder word het minder eng als je weet wat het is. Misschien heb je trouwens als je alleen slaapt wel sneller dat je ergens op ligt als met je vriend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:43

Karlijnxxx schreef:
Kijk, niet kunnen bewegen kan ik begrijpen, heb van slaapverlamming gehoord, maar dan moet gewoon je 'mind' z'n werk doen maar daar krijg ik de waas ook niet uit? En verder lijkt het echt alsof en golven over mn heen komen, zwaar en verstikkend. Hebben jullie dat ook gehad of konden jullie je alleen niet bewegen?

Ik heb ook vaak last gehad van slaapverlamming. De eerste keren raakte ik in paniek, maar later kon ik wel heel rationeel denken: 'rustig blijven, denk om je ademhaling'. Hoorde ook altijd een vreselijk geluid, erger dan iemand die met z'n nagels over een schoolbord ging, meer alsof iemand met een vork over een schoolbord ging.
M'n hele lijf tintelde dan ook en praten lukte dan niet. Heel frustrerend als je naast iemand ligt en niet eens kunt zeggen dat je je niet zo top voelt :+

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:53

Ik dacht dat ik echt de enige was die zoiets als dit had.

Bij mij is het zo.
Als ik in bed lig voel ik me langzaam weg dompelen en dan kan ik me ineens niet meer bewegen.
Denken kan ik nog wel en probeer me dan ook echt te bewegen maar er komt geen beweging in.
Na een paar seconden word ik wel weer wakker, maar daarna volgt het gewoon weer.
Als het dan te lang door blijft gaan dan loop ik even naar de wc, ga even zitten en dan is het meestal wel weg als ik weer in bed lig.

Heb het wel is uitgelegd maar wist niet hoe ik het moest benoemen, maar nu ik dit heb gelezen weet ik hoe ik het voortaan kan noemen.

Succes iedereen met slapen vannacht. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:09

Ik ben juist blij als ik weer eens slaapverlamming heb :j Goed, je moet even doorbikkelen, maar je raakt er echt aan gewend als je jezelf maar niet zo panisch maakt :+ Mensen zijn veelste bang voor dit fenomeen.

Overigens, als je het écht écht niet meer wil meemaken: niet op je rug gaan slapen.
Alhoewel ik het juist makkelijker krijg als ik op m'n zij slaap :')

Edit: rot toetsenbord :+

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:21

oeeeeee:$
Ik heb hier ook al twee dagen last van....achter elkaar vreselijk!!!
je maakt jezelf echt snel de kop gek....

heb zelfs mn vriend verplaatst:P
hij moest maar ergens anders gaan liggen,,,zo bang werd ik wakker...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:51

Het leuke is dat je kunt leren je dromen te sturen als je bewust bent ervan. Ik ga altijd vliegen :) spring overal vanaf duik onder bruggen door heerlijk! heb 1x mijn spiegelbeeld gezien in een koepel toen ik erdoor heen wou vliegen heeeeel blij met 2 witte gigantische vleugels op mijn rug (ik wil niet zweven, ik wil vliegen als een vogel) dat was echt subliem! dat, en een keer tussen grote zeilschepen door gevlogen, zo zoevende tussen de boten door... man!... ik ga straks lekker mijn bedje weer in. Toen ik er eenmaal achter kwam dat ik niet 'gek' was was ik ook niet meer bang voor die vreemde hallucinaties, daarbij is ook direct die schim vertrokken :D ja ik vind het wel geinig allemaal hoor!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 01:22

phormicola schreef:
Slaapverlamming is heel erg interessant, aangezien het tot lucide dromen leidt, als je niet probeerd wakker te worden.
Probeer eens om het gewoon over je heen te laten komen. Het gaat dan vanzelf over, of zo lijkt het en daarna kun je alles doen wat je wil :D Het lijkt alsof je wakker bent, maar je slaapt nog. Dit kun je bijvoorbeeld checken door naar een digitale klok te kijken. Als er geen cijfers, maar vreemde symbolen opstaan ben je nog lekker aan het dromen.

Zo heb ik in 1 nacht alle piramides in Egypte bezocht na een slaapverlamming en het leek volkomen echt :D

Dat vind ik inderdaad 1 van de prettigere gevolgen. Duiken in de diepzee :)

Voor de totale gewaarwording telt niet je er tegen verzetten, dan word het meestal snel minder erg. Vroeger had ik het vaker en dan vocht ik er echt tegen. Dan word je juist bang en het lijkt wel of juist dan de meest vervelende dingen gebeuren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 01:38

phormicola schreef:

Dus jij checkt hoe laat het is voor je uit het raam springt? ;)
Je zult maar net even niet goed genoeg kijken en toch echt wakker zijn, je weet dat het af en toe gebeurd dat een slaapwandelaar zichzelf iets aan doet?

De symptomen op de vorige pagina lijken me doodeng, ik ben zelf ook een vage slaper, wordt ook weleens wakker zonder te kunnen bewegen of heb het gevoel dat er iets in mijn rug steekt (vaak na vergelijkbare droom) waardoor ik mijn rug extreem hol maak tot al mijn spieren overrekt zijn en ik hem niet meer recht krijg (bijzonder vermoeiend en pijnlijk).
En bang in het donker en spoken zien hoef ik niet voor te slapen, dat doe ik normaal al, maar gelukkig nooit gevoelens gehad zoals TS, dan zou ik spontaan niet meer durven slapen.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 02:50

Ik heb ook last van zulke 'angstaanvallen', noem ik het omdat ik niet wist wat het was.. Vooral in t donker en als ik alleen ben of als enige nog wakker..
Ik zal eens proberen doorbijten en zien wat er komt ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:15

Dat je lucide kon dromen wist ik niet. Maar ik kan helemaal niet de cijfers van de digitale klok ofzo checken. Als ik slaapverlamming heb, kan ik me helemaal niet meer bewegen, ook mijn hoofd niet meer. Als ik bv op mijn rug lig, dan krijg ik mijn ogen net open (of is dat een hallucinatie :D ), en dan kan ik alleen naar het plafond staren, ik krijg me met de beste wil van de wereld geen milimeter gedraaid en als ik mijn ogen terug 'sluit', is het gewoon zwart. Of kan je dat alsnog lucide maken met je brein, want dan wordt het misschien een stuk leuker :D .