Ben nou ook weer niet zo dat ik vind dat iedereen meteen maar naar een paragnost moet hollen maar hé, zijn we allemaal niet eens puur voor geruststelling naar de ha gegaan ook?
Als ts er lekkerder van slaapt, dan waarom niet?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ben nou ook weer niet zo dat ik vind dat iedereen meteen maar naar een paragnost moet hollen maar hé, zijn we allemaal niet eens puur voor geruststelling naar de ha gegaan ook?
Als ts er lekkerder van slaapt, dan waarom niet?
amyz schreef:Een forum lijkt me ook echt een drama overigens, allemaal van die mensen die elkaar op zitten te jutten![]()
Maar als je bij je vriend slaapt (en er dus nooit last van hebt) is dat altijd uit de kroeg? Dan val ik namelijk ook als een blok in slaap hoor
) De legende van de Succubus komt ook bij deze tja.. afwijking? vandaan, het voelen, horen, zien, proeven van dingen die er eigelijk niet zijn. Zo voelde ik een keer iemand op mijn bed springen, of door mijn haar aaien, liep er een kat over me heen en heb ik een keer ruzie gehad met mijn moeder die naast mij op en neer stond te springen, hoor ik wekkers, heeft mijn vriend wel hele vervelende dingen gezegt (god, wat lag ik te huilen daarna aww.. hehe) , heb ik dino's gehoort buiten mijn kamer, hoor ik een hond blaffen en ga zo maar door meest idiote dingen. En proef ik zo nu en dan snickers, marsen lekkere droge worsten of kaas uit het niks

Het lijkt alsof je wakker bent, maar je slaapt nog. Dit kun je bijvoorbeeld checken door naar een digitale klok te kijken. Als er geen cijfers, maar vreemde symbolen opstaan ben je nog lekker aan het dromen.
Jans schreef:Ik kan dat ook inmiddels, lucide dromen, maar alleen als ik inderdaad de slaapverlamming heb gehad. Ik doe vaak alsof ik kan vliegen, is erg leuk
overigens zie ik geen symbolen op mijn digitale klokken, maar staat alles in spiegelbeeld
phormicola schreef:Jans schreef:Ik kan dat ook inmiddels, lucide dromen, maar alleen als ik inderdaad de slaapverlamming heb gehad. Ik doe vaak alsof ik kan vliegen, is erg leuk
dat wilde ik ook zeggen, maar het leek me verstandig dat TS eerst goed weet wanneer ze droomt en wanneer ze wakker is, voordat ik zeg "probeer eens uit het raam te springen"
Karlijnxxx schreef:Kijk, niet kunnen bewegen kan ik begrijpen, heb van slaapverlamming gehoord, maar dan moet gewoon je 'mind' z'n werk doen maar daar krijg ik de waas ook niet uit? En verder lijkt het echt alsof en golven over mn heen komen, zwaar en verstikkend. Hebben jullie dat ook gehad of konden jullie je alleen niet bewegen?
Goed, je moet even doorbikkelen, maar je raakt er echt aan gewend als je jezelf maar niet zo panisch maakt
Mensen zijn veelste bang voor dit fenomeen.
spring overal vanaf duik onder bruggen door heerlijk! heb 1x mijn spiegelbeeld gezien in een koepel toen ik erdoor heen wou vliegen heeeeel blij met 2 witte gigantische vleugels op mijn rug (ik wil niet zweven, ik wil vliegen als een vogel) dat was echt subliem! dat, en een keer tussen grote zeilschepen door gevlogen, zo zoevende tussen de boten door... man!... ik ga straks lekker mijn bedje weer in. Toen ik er eenmaal achter kwam dat ik niet 'gek' was was ik ook niet meer bang voor die vreemde hallucinaties, daarbij is ook direct die schim vertrokken
ja ik vind het wel geinig allemaal hoor! phormicola schreef:Slaapverlamming is heel erg interessant, aangezien het tot lucide dromen leidt, als je niet probeerd wakker te worden.
Probeer eens om het gewoon over je heen te laten komen. Het gaat dan vanzelf over, of zo lijkt het en daarna kun je alles doen wat je wilHet lijkt alsof je wakker bent, maar je slaapt nog. Dit kun je bijvoorbeeld checken door naar een digitale klok te kijken. Als er geen cijfers, maar vreemde symbolen opstaan ben je nog lekker aan het dromen.
Zo heb ik in 1 nacht alle piramides in Egypte bezocht na een slaapverlamming en het leek volkomen echt
phormicola schreef:dat wilde ik ook zeggen, maar het leek me verstandig dat TS eerst goed weet wanneer ze droomt en wanneer ze wakker is, voordat ik zeg "probeer eens uit het raam te springen"

), en dan kan ik alleen naar het plafond staren, ik krijg me met de beste wil van de wereld geen milimeter gedraaid en als ik mijn ogen terug 'sluit', is het gewoon zwart. Of kan je dat alsnog lucide maken met je brein, want dan wordt het misschien een stuk leuker
.