Vloeibaar voedsel, please.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Vloeibaar voedsel, please.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:26

oh en niet dat het daar het weer voor is, maar stampotten eventueel met wat bouillon aangelengd en extra met de mixer erdoor... wordt toch omschreven als stevige winterkost

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:31

Is het echt zo erg dan? Ik heb destijds 8 kiezen moeten laten trekken ivm plaatsen van een beugel en ik kon gelijk weer eten (ok, niet alle 8 kiezen zijn in 1 keer getrokken, maar 4 per keer dus ik kon met 1 kant alles kauwen). Ik zou idd ook gewoon je warme eten door de blender doen of een goedkope staafmixer kopen. Maar volgens mij is het het allerbeste om zo snel mogelijk weer normaal proberen te eten. Helpt het niet als je pijnstillers gebruikt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:56

Jans schreef:
Vooral nog geen rijst gaan eten, dat blijft in je gaten zitten _O-

Ooh, ik lig in een deuk, ik heb dat dus gedaan en moest terug naar de TA om het er uit te laten halen :j :')

Verder zijn er al een hoop topics over te vinden:

[VT] Niet mogen kauwen; tips?

in dit topic worden weer andere topics genoemd :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:43

Bedankt voor de link naar het andere topic, had het met de zoekfunctie nl. echt niet gevonden :)

@ susanh: het is echt zo erg. Pijn heb ik niet, maar ik kan mijn mond gewoon nog niet goed openen en kiezen op elkaar zetten lukt niet - dus kauwen al helemaal niet :+ Ik oefen het wel, maar nee, voorlopig echt alleen vloeibaar eten vrees ik :) Maar hoe je reageert op het trekken van tanden verschilt per persoon, dus de een heeft er altijd meer last van dan de ander :)

Heb net ontbeten met drinkontbijt met die granen erin, dat beviel wel goed! Voel me in ieder geval weer vol, en toch weer wat voedingsstoffen binnen. Heb ook Brinta gekocht - deed me denken aan vroeger, toen at ik dat ook altijd :+ Zal vanmiddag merken of ik dat nog steeds zo lekker vind als toen :=

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:46

ook geen gehakt eten :n dat blijft er ook in zitten!!

ik heb toen alles genezen was nog regelmatig met een tandenstoker :oo het gat schoon moeten maken. Nu een half jaar later is het allemaal netjes bijgetrokken.

er zijn trouwens mensen die een spuit (?) meekrijgen om het gat schoon te houden. Heb ik in ieder geval nooit gehad

ik proef nog steeds die zakjes ibuprofen als ik chocoladevla of brinta eet :=
tip: doe vanillesuiker in de brinta :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:20

Ik had wel een spuitje meegekregen :j en spul om het mee te spoelen. Overigens heb ik na 5 maanden nog steeds een holletje in mn tandvlees :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:30

ja hoor ik ook maar hij is wel ondieper lijkt het, er blijft niet zo veel meer inzitten gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:31

Spinazie a la creme met aardappelpuree .. misschien wat boullion erdoor om te verdunnen.