Mijn man is een alcoholist.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:09

vooral omdat deze man ook nog zegt zelf geen probleem te hebben...dan kun je hem eigenlijk al niet helpen! hij wil dus blijkbaar ook absoluut geen hulp daar hij immers totaal Geen probleem heeft...
ik zou zeggen, kies voor jezelf hoe moeilijk en eng dit ook is, je bent nog zo jong en het zou zonde zijn in deze uitzichtloze situatie te blijven zitten.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:11

Jeetje, heftig! Ik zeg: stop ermee. Je hebt liefde gevonden in die nieuwe man en je geeft duidelijk aan dat je het zo niet
meer kunt trekken. Eigenlijk geen je jezelf al deels een antwoord...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:11

Kenyada schreef:
vooral omdat deze man ook nog zegt zelf geen probleem te hebben...dan kun je hem eigenlijk al niet helpen! hij wil dus blijkbaar ook absoluut geen hulp daar hij immers totaal Geen probleem heeft....

Dat is een vd kenmerken van alcoholisten. Stap 2 is dat ze iedereen behalve zichzelf de schuld geven van het drinken 'als jij nou liever was dan dronk ik niet, nu ben ik gestresst dus moet wel' en 'als ik geen stress had op mijn werk zou ik niet zoveel drinken'

Echt alcoholisten zijn een bodemloze put.

Arabesk

Re: Mijn man is een alcoholist.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:12

Ga bij hem weg en als hij echt wil dan pakt hij zichzelf bijelkaar en gaat afkicken en vraagt je dan terug. Tot die tijd *toedeloe*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:16

Pelryo schreef:
stop met de relatie. Niet omdat je die andere man leuk vind,maar voor jezelf.

Goede uitspraak. Ben ook weggegaan bij mijn man, had ook een ander. Maar heb er uiteindelijk voor gekozen om bij mijn man weg te gaan, omdat ik niet meer met hem verder wilde,ongeacht of het met die ander wat werd. Heb dus voor mezelf gekozen. (uiteindelijk ben ik nu alweer 7 jaar gelukkig met "die ander" :P )

Kies echt voor jezelf, ongeacht of je met die ander verder zou willen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:22

Dumpen die vent! Dat is het enige advies dat hier mogelijk is.

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:27

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar als ik je verhaal zo lees zou ik ook zeggen; Ga bij die man weg!
Komt niets geen goeds van op deze manier..
En zoals Arabesk ook al zegt, als hij echt voor jou wil gaan en hij wil veranderen, kunnen jullie het op een later moment altijd weer proberen.

Maar eerst zou hij moeten laten zien, dat hij van de alcohol af kan blijven en zoals velen hier ook al zeggen is dat voor alcoholisten erg moeilijk!

Sterkte ermee!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:32

Als hij niet inziet dat hij een probleem heeft dan gaat hij er zeker niet vanaf komen. Wil jij de rest van je leven zo door gaan, met zo'n iemand je leven delen? Ik denk dat er maar 1 ding is wat goed is om te doen, van bij hem blijven word je niet gelukkiger.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:32

op het moment dat jij bij deze man blijft hou je de boel in stand, zn eten wordt gekookt ,de was gedaan en de rekeningen betaald. je zegt er wel wat van maar je blijft toch bij hem..de echte situatie dringt niet tot hem door -vertekend beeld door de alcoholverslaving. het besef komt pas als jij er daadwerkelijk een punt achter zet en meneer op eigen benen moet en geconfronteerd word met zn eigen leven. dan mag hij gaan bepalen of hij er wat aan gaat doen of zo verder leeft. en jij kan 'uitvinden'waar jij gelukkiger mee bent.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:34

Heb niet alles gelezen, en je denkt nu waarschijnlijk als je in mijn profiel kijkt, huh die is 15.

Maar mijn stiefvader is alcoholist, en als hij niet drinkt is het allemaal goed en fijn.
Maar als hij gedronken heeft, dan word hij om alles boos, is een totaal ander mens.
Gaat dan ook veel met mijn moeder in discussie, zegt dat hij niet drinkt, zegt elke dag : morgen stop ik ermee. En volgende dag gaat hij alsnog weer door.
Mijn moeder en hij zijn nu al lang bij mekaar en me moeder kan hem niet alleen laten.
Hij is naar een dagkliniek geweest (als ik het goed heb dat het zo heet) en dat heeft wel heel erg geholpen, al heeft hij nu als hij een terugval heeft, meestal ook een extreme terugval.
Maar sinds Januari heeft hij geen terugval meer gehad, maar hij heeft ook besloten lange tijd niet naar verjaardagen e.d te gaan, vanwege de alcohol.

Dus als ik jou was zou ik voor jezelf kiezen.
En voor die andere man gaan!
Want als je kinderen wilt e.d, dit is echt geen pretje voor een kind.
Zijn eigen kinderen (uit eerder huwelijk dus) hebben er volgens mij ook erge moeite mee.d
En ik heb er nog niet eens zoveel last van gehad, (mijn zus is bijvoorbeeld van vwo naar havo gegaan , mede door dit.)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:42

ik sluit me bij knollentuin aan. Iemand met een verslaving heeft een afhankelijkheidsprobleem. Toen je zei dat je wegging schrok hij even, maar inmiddels hij ook weer gemerkt dat je ondanks zijn drankgebruik bij hem blijft. Dreigen werkt nogal eens averechts als je vervolgens je dreigement niet waarmaakt.

Persoonlijk zou ik, als ik echt nog een keuze had, voor mij huwelijk gaan. Ik weet niet of je die keuze nog hebt, of dat je al veel te lang over je grenzen hebt laten gaan. Alleen jij weet dat, maar het feit dat je een ander hebt leren kennen voorspelt niet veel goeds voor de relatie. Let in elk geval op bij je volgende relatie; je zou niet de eerste zijn die valt op een bepaald type man. Afhankelijkheidsproblematiekspeeltt meestal niet op maar één aspect van het leven van iemand. Was hij bv al eerder erg afhankelijk (of aanhankelijk) naar jou? Zijn ouders? Zijn vrienden?

Wil je vechten dat moet je een ultimatum stellen en je daar aan houden. 'De drank eruit of ik eruit'. En vervolgens moeten jullie allebei werken aan jullie invloed op de situatie.

Sowieso is therapie voor jou al geen slecht idee. Al was het maar om het te verwerken.

Sterkte!!!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 06:22

Heftig verhaal,
ik denk dat je het beste je man de keuze kunt geven, of hij doet wat aan zijn drankprobleem of je gaat bij hem weg. veel succes!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 06:26

Arabesk schreef:
_Tara_ schreef:
Maar 1%? Ik had niet verwacht dat dat zo laag zou zijn :oo

Ja, een kennis van me is arts bij een afkickkliniek en alcoholisten zijn eigenlijk gewoon zo goed als hopeloos en vallen gewoon weer terug.

Dat is dus echt niet waar hoor, sws is inherent aan verslavingen en afkicken de terugvallen, maar zeker wel meer kans dan 1% hoor ;-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:00

1% leek mij ook erg laag. Hangt er misschien ook vanaf welke groep je bekijkt. Alle alcoholisten (dus ook die die er niet mee willen stoppen) of diegene die er wel 100% voor gaan om ervoor te stoppen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:09

Moeilijk... je bent nergens zolang je man niet erkent een probleem te hebben.
Het is een vicieuze cirkel en die moet doorbroken worden, anders zal het nooit anders worden.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:13

watje123 schreef:
Elma_ schreef:
Wat wil je horen?
Ik kan maar een ding zeggen. Weg weg weg bij die vent!! Een relatie op basis van medelijden en zo graag iemand willen helpen werkt sowieso al niet, en bovendien kan iemand die niet geholpen wil worden, niet geholpen worden, zeker niet als het op verslavingen aankomt..
Sterkte!

Amen! :j
Zolang hij niet geholpen wil worden ( ziet het probleem niet) zal er geen verandering in komen.

ben het hier mee eens!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:15

en dan nog,.al zou het maar 1% zijn,.. betekend ddat dan dat je meteen iedereen maar op moet geven omdat er toch practisch geen kans op genezing zou zijn ???? flauwekul! iedereen verdiend een kans op genezing .

dat zou ook betekenen dat ik niet had moeten vechten voor mijn kids die ook geen overlevingskans hadden bij hun geboorte. nou,.we hebben gevochten met de artsen voor hun leven en inmiddels zijn de meiden al 2,5 en doen ze het perfect!

enige lastige in deze situatie is inderdaad dat je vriend niet inziet dat hij een probleem heeft.
ik kan je helaas geen raad/advies hierin geven,.kan je alleen maarf heel veel sterkte wensen,wat je ook uiteindelijk besluit om te gaan doen.

dikke virtuele knuffel dus voor jou!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:18

mackkwek schreef:
en dan nog,.al zou het maar 1% zijn,.. betekend ddat dan dat je meteen iedereen maar op moet geven omdat er toch practisch geen kans op genezing zou zijn ???? flauwekul! iedereen verdiend een kans op genezing .

Iedereen verdient een kans, maar niet ten koste van anderen :n
TS lijdt hieronder en dat is een heel ander verhaal dan wat jij vertelt over je kinderen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:19

Kies voor jezelf, alleen jij maakt je eigen geluk.
Je schrijft (niet met deze woorden) dat je er aan onderdoor gaat, en dat verdien je niet.

Pak je spullen, schrijf een brief, en ga verder, zonder hem.
Hoe moeilijk het ook is, hoe zwaar, hoe emotioneel: Volgens mij is deze situatie niet goed voor jouw.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:20

Quellian schreef:
mackkwek schreef:

Iedereen verdient een kans, maar niet ten koste van anderen :n
TS lijdt hieronder en dat is een heel ander verhaal dan wat jij vertelt over je kinderen.

nee zo bedoel ik het vergelijk niet,. wilde alleen aangeven dat ook al zou het maar 1 % kans op genezing zijn,. het wel iets is om voor te vechten. je zou maar net wél tot die ene % horen.

en idd,.ts lijdt hier erg onder,.. en daarom schreef ik ook dat ik haar geen raad kan geven in wat ze moet doen,..(ikzelf zou namelijk mijn spullen hebben gepakt,maar is makkelijk gezegd als buitenstaander,..bij haar zitten er uiteraard ook nog gevoelens en emoties bij die die keuze veel lastiger maken dan voor mij,.die niet in die situatie zit ) en kreeg ze een dikke virtuele knuffel van me,.omdat ik drommels goed begrijp in wat voor een rotsituatie ze zit

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:21

Kies voor jezelf, ga bij hem weg. De enige manier dat hij ooit zal afkicken is als hij er zelf achterkomt en niet door jou of voor jou. Die beloftes zijn niets waard.

Ga op jezelf wonen en eerst alleen voor jezelf zorgen en op adem komen. Pas na een pauze waarin je jezelf hebt gevonden en bij bent gekomen evt weer contact op nemen met je nieuwe liefde. Als het echt wat is, dan wacht hij op je en als het niets is dan heb je je er niet ingestort.
Dus probeer eerst echt voor jezelf zorgen en niet halsoverdekop dingen te doen die je ook doet als reactie op je huidige situatie. Het is belangrijk om eerst dingen te verwerken en af te ronden en voor jezelf te zorgen voordat je voor een nieuwe relatie kunt kiezen (als je tenminste wilt dat die relatie een goede kans krijgt!)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:29

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan niet met een alcoholist. En bij mij was er geen andere man in het spel. Maar ik heb wel voor mezelf gekozen. Kies altijd voor jezelf, hoe moeilijk die weg ook is of zal zijn. Je moet met jezelf kunnen leven tot je dood en met niemand anders. Jouw geluk is dus de basis!
Beeindig je relatie niet voor die andere man, maar voor jezelf.

Heel veel sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:34

Weg bij die alcoholist, maar let op, NIET linea recta door naar die ander, dat is je valkuil. Hij is jouw hulpverlener op dit moment, de kans dat deze gevoelens 'slechts' voortkomen uit de rotsituatie thuis is groot.
Alcoholisten zien zelf het probleem niet. En sterker, ZIJ kunnen er niets aan doen, het is meestal de schuld van de rest van de wereld.
Vergooi je leven en toekomstkansen niet... Dat hij dat wel wil doen, is ZIJN keuze. Laat je niet meesleuren...
Sterkte!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:35

Kies voor jezelf :)

Als je voor je eigen geluk wilt gaan, is er maar 1 optie.

gasfornuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:21

Natuurlijk hebben jullie 100% gelijk.... Ik moet ook weg uit deze situatie. Maar het is zo moeilijk om alles wat je toch hebt opgebouwd achter je te laten... Ik haat hem dat hij mij in deze keus dwingt maar ik geloof niet dat ik nog veel anders kan doen. Ik ga eens uitzoeken hoe ik dit het beste kan regelen, want we hebben bv wel een koophuis. Zijn er mensen met tips misschien? Waar moet ik in vredesnaam beginnen.