Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En net zoals anderen al eerder gezegd hebben, de mensen waarvan jij denkt dat die zo gelukkig zijn liggen misschien 's nachts wel te huilen.Sterkte meis

desnoods krijgt mijn moeder die 300,- van mij om mee te gaan.. moeder moet er ook ff uit.. 
thnx !
Als je graag weer zou willen paardrijden weet ik zeker dat ze je daar ook mee kunnen helpen
En daar lopen ook psychologen rond waar je mee kan praten en die eens goed kunnen sleutelen aan je zelfbeeld.
Plus dat je nieuwe mensen leert kennen 

.
) die zijn je toch niet waard. Het is maar uiterlijk, uitstraling is zoveel belangrijker! Maar dan zul je echt aan je zelfbeeld moeten werken
Hoe jij denkt, dat mensen jou zien... Is jouw perceptie! Je zult nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe mensen over je denken, maar het feit dat je meteen van het negatieve uitgaat... Is eigenlijk een vorm van zelfbescherming. Zodat je niet gekwetst kunt worden mocht het negatief blijken te zijn. Dat beeld is waarschijnlijk totaal verstoord geraakt en op lange termijn word je er niet gelukkiger van dat mensen denken dat ze je niet mogen
Hopelijk kan hij je doorverwijzen naar iemand die je hierbij kan helpen!
Menino schreef:o
Ik denk dat Patriesje wel een punt heeft, het moet eerst tussen je oren goed zitten en dan zal het afvallen veel makkelijker gaan. Maaarrr, dat afvallen... Dat komt wel. Ik denk eerst dat je moet inzien dat mensen jou helemaal niet op je uiterlijk veroordelen en de mensen die dat wel doen ( en die zijn er heus wel, maar dat is het onderontwikkelde soort mens![]()
) die zijn je toch niet waard. Het is maar uiterlijk, uitstraling is zoveel belangrijker! Maar dan zul je echt aan je zelfbeeld moeten werken
Hoe jij denkt, dat mensen jou zien... Is jouw perceptie! Je zult nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe mensen over je denken, maar het feit dat je meteen van het negatieve uitgaat... Is eigenlijk een vorm van zelfbescherming. Zodat je niet gekwetst kunt worden mocht het negatief blijken te zijn. Dat beeld is waarschijnlijk totaal verstoord geraakt en op lange termijn word je er niet gelukkiger van dat mensen denken dat ze je niet mogen
Ik denk dat nu een vakantie wel even een goed idee is, leuk dat je met nichtje ed. op vakantie gaat ! En knap dat je de stap hebt gezet om naar de huisarts te gaanHopelijk kan hij je doorverwijzen naar iemand die je hierbij kan helpen!
Sterkte, succes en een hele dikke knuffel
(nadat ik tig artsen en psychologen had gezien die zich allemaal zorgen maakte, we hebben het dan over 45 kg minder oid in minder dan een half jaar ) schoot ik direct weer terug in mijn oude gedrag. En ondanks dat mijn alsnog gewicht gezonder is dan toen voor ik begon met afvallen, ben ik voor mijn gevoel veel verder van huis . Aankomen is geestelijk zwaarder dan 'zwaar' zijn
vroli1 schreef:'de wereld' media ed.. richt zich nu ook meer op de 'normale' vrouw.. maar dat is nu.. bij mij is de schade vroeger aangedaan toen het nog gericht was op dun.. die knop 'dun willen zijn' zit in mijn hoofd vastgeroest..
en echt een paar kilo minder doet gerust geen kwaad bij mij..![]()
ik heb al een aantal keren geprobeerd om alle negatieve gedachtes opzij te zetten .. heb daardoor 2 maanden 'gewoon' geleefd maar toch achteraf blijft dat stemmetje in mijn hoofd zeggen: ''wauw wat is dat een mooie vrouw.. ja zo wil ik er ook uit zien'' en als ik dan ook nog zie dat ze gelukkig zijn met hun vriendje wil ik maar al te graag dun zijn.. en niet alleen om de vriendjes etc.. maar ook om de kleding.. ik heb veel vriendinnen met maatje 34/36 .. laatst was ik met ze aan het winkelen en ik sjokte maar achter hun aan de winkels in voor meisjes met die maten.. enige winkel waar ik kon slagen was de h&m grote maten mode.. wat ik had gekocht.. een broek.. over de hele dag.. en hun moesten zelfs een trolly aanschaffen om al hun kleding daarin te doen zodat ze niet met zoveel tassen hoefden te sjouwen.. ja dat maakt mij zeer onzeker en word het er nog eens goed ingewreven..
Begrijp me niet verkeerd hoor, dikker zijn is niet leuk en heeft ook een aantal praktische ongemakken enzo. Dus ik wil ook niet zeggen dat het de perfecte situatie is en dat het raar is dat je af wil vallen. Het zou super zijn als het je zou lukken (op een gezonde manier) maar het is niet de garantie dat je dan wel gelukkig bent! En je kunt wél gelukkig zijn en wat zwaarder zijn. Dus zolang het afvallen niet lukt kun je daar beter aan werken, dan komt de rest van zelf (of niet, maar dan kan je iig gelukkig zijn met jezelf
) ..
Maar daarentegen vind ik wel dat er tegenwoordig veel leuke grote maten collecties zijn
! Asos.com heeft een leuke grote maten collectie (curve) en op wehkamp hebben ze vaak ook leuke dingen, en het klinkt raar maar bij de C&A vind ik dat ook dat ze leuke dingen hebben voor grote maten, vooral de jassen van C&A vind ik vaak heel leuk
en www.newlook.com is ook een leuke site met redelijk veel grote maten
!