Geen zin meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:53

Vervelend dat je de wereld zo beleefd, ik herken me ook wel in veel van je genoemde aspecten. Voor mij helpt het als ik in een moeilijke situatie het einde in zicht neem. Vertel jezelf dat ''dit'' (situatie waar je mee zit) slechts van tijdelijke aard is, 't kan je helpen het wat luchtiger te maken.
Zoals eerder genoemd helpt praten ook zeker, want doordat je eigenlijk nooit écht met iemand praat kan niemand ook ander licht op de situatie laten schijnen en blijf je eigenlijk in je eigen cirkeltje zitten. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer ik ergens heel erg mee zat en me humeur daardoor gevormd werd het hielp het met iemand erover te hebben en toen bleek dat het helemaal niet zo zwaar was als ik mezelf ingepraat had.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:55

Ik vind het heel dapper dat je het hier neer durft te zetten hoor. Wat jammer dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt, misschien is het idd een goed idee dat je met je huisarts hierover praat :j En net zoals anderen al eerder gezegd hebben, de mensen waarvan jij denkt dat die zo gelukkig zijn liggen misschien 's nachts wel te huilen.Sterkte meis :(:)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 10:07

thnx allemaal :+:

@cowgirl: paardrijden gaat helaas niet meer lukken ivm mijn rheuma .. ik neem verkeerde houdingen aan om de pijn wat te verlichten in de draf of galop en dat is niet fijn voor het paard en wil ik dat het paard niet aandoen das niet eerlijk.. :)
maar gister ging er een deurtje open.. mijn tante en nicht willen met mij en men moeder een weekje naar turkije (nicht heeft ook een moeilijke periode met haar relatie) mijn moeder moet er nog even over nadenken.. maar ik ben er al uit :D desnoods krijgt mijn moeder die 300,- van mij om mee te gaan.. moeder moet er ook ff uit.. :)
en mijn andere nicht/vriendin wil met me in sept. naar thailand of naar java/bali met een groepsreis

@trusthim: mijn vader is laatst bevestigd tot ouderling dus de dominee komt nog een keertje langs en zal het proberen voor te leggen.. :) thnx !

8nnemiek

Re: Geen zin meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:08

Ook nog eens nagedacht over dat project? Misschien een idee voor na je vakantie dan? :) Als je graag weer zou willen paardrijden weet ik zeker dat ze je daar ook mee kunnen helpen :) En daar lopen ook psychologen rond waar je mee kan praten en die eens goed kunnen sleutelen aan je zelfbeeld.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:39

heb het er met mijn moeder over gehad idd.. maar willen eerst even afwachten wat de huisarts morgen zegt.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:49

Slim om met de huisarts te gaan praten :j

Even iets heel anders, maar misschien heb je er wat aan. Heb je wel eens gehoord van het Day-zero-project? Je stelt daarin voor jezelf 101 doelen die je in 1001 dagen probeert te halen. Het kan van alles zijn. Van 'Schrijf 100 leuke dingen op over jezelf' tot 'rijd een westernles' of 'eet een week lang geen chips' of 'Doe iets dat je eigenlijk eng vind' of 'ruim je kamer eens per maand op'.
Alles kan een doel zijn. Door het op te schrijven heb je een stok achter de deur om dingen die je altijd al eens wilde doen nu écht te gaan regelen. Voor mij werkt het in elk geval super! Een aantal dingen die ik al jaren wilde maar waar ik gewoon geen tijd voor maakte heb ik nu gedaan! En ik kan je wel zeggen, daar wordt je blij van :D Plus dat je nieuwe mensen leert kennen :j
Mocht je nog wat meer willen weten, neem eens een kijkje in het HK topic. In de OP staat nog het een en ander uitgelegd en iedereen is welkom om mee te kletsen :)
[HK] [#7]Dee-Zet-Pee, gaan we langzaam of race je mee?!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:11

wat een leuk initiatief :j
ik ga zeker jullie topic even bezoeken :)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:53

@Vroli1, Ik herken veel in jouw verhaal!! (dan met name in het gedeelte over een maatje plus/onzeker zijn e.d.) Ik ben vanaf tiener al gezet en dat werd naarmate de pubertijd volgde alleen maar erger!(hoogtepunt 120/125 KG denk ik) Gepest op school/ geen vriendjes gehad tot mijn 22e/uitgaan was een drama en ga zo maar verder. Totdat ik in 2006 mijn huidige vriend leerde kennen. In het begin had ik een heeeeeeeele grote muur om mij heen gebouwd om mezelf te beschermen, maar mijn vriendje had alle geduld van de wereld geloof ik en daar heb ik onwijs veel aan gehad.
Ik denk dat het zéér verstandig is om met de huisarts te gaan praten! Ook zag ik een opmerking van iemand over een maagband? Ik weet niet hoezeer je overgewicht hebt, maar dat krijg je niet zomaar! Ik denk dat het verstandigste is om eerst het geestelijke gedeelte te proberen op te lossen (dus waar jij mee zit en je onzekerheid) omdat je zelf al aangeeft dat je met dieten snel toch weer naar eten grijpt ivm je gevoelens.
Zodra jij je gevoelens meer op een rijtje hebt is het "makkelijker" om een dieet vol te houden. (ik heb zelf veel ervaring met dieten/afvallen) Toen ik 6 maanden met mijn vriend had en ik dus redelijk lekker in mijn vel zat (maar was niet tevreden met mijn uiterlijk), ben ik gaan afvallen met een heel goed resultaat!
Om af te vallen moet je sterk in je schoenen staan dus zodra het geestelijke gedeelte sterker wordt zal dit ook makkelijker gaan.
Voor vragen over het afvallen e.d kan je altijd pb'en!!

Ik denk dat jij idd lekker op vakantie moet, een goed gesprek aan moet gaan met de huisarts of evt andere "hulpverleners". Het komt over alsof je nu in een negatieve spiraal zit en die moet je zien te doorbreken!!!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:40

maagband gaat em denk ik niet worden..
precies wat jij zegt.. als ik dat 'knopje' niet omdraai en evengoed een maagband doe en nog steeds in de negatieve spiraal zit .. zitten die kilo's er zo weer aan.. maar aan de andere kant.. dun zijn is onbewust een grote wens van mij, dus ik denk dat ik dan meer zelfverzekerd ben als nu zodat ik weer lkkrder in men vel zit..

tis allemaal zo dubbel en weet ff niet waar ik moet beginnnen..
ik heb morgen dus een afspraak bij de huisarts dus wacht dat eerst ff af.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:00

oooh, ik herken wel veel in je verhaal idd :(:)
wbt een maagband, ik zou daar ook wel 2x over na denken. Je vervangt in feite het ene lichamelijke probleem door een ander lichamelijk probleem.... Want leven met een maagband gaat ook niet zonder slag of stoot (je kan echt bijna niets meer eten, spuugt de helft van je eten weer uit, en ik heb nooit zo goed begrepen waarom dat bij een maagband wel geaccepteerd wordt door artsen, en wanneer je dergelijk gedrag zonder maagband 'volhoudt' het onder het kopje eetstoornis geschaard wordt).
Ik zie dat je er zelf ook niet heel positief tegenover staat, maar wilde dit toch even gezegd worden aangezien er naar mijn inziens te snel naar gegrepen wordt :o .

Ik denk dat Patriesje wel een punt heeft, het moet eerst tussen je oren goed zitten en dan zal het afvallen veel makkelijker gaan. Maaarrr, dat afvallen... Dat komt wel. Ik denk eerst dat je moet inzien dat mensen jou helemaal niet op je uiterlijk veroordelen en de mensen die dat wel doen ( en die zijn er heus wel, maar dat is het onderontwikkelde soort mens :)) :') ) die zijn je toch niet waard. Het is maar uiterlijk, uitstraling is zoveel belangrijker! Maar dan zul je echt aan je zelfbeeld moeten werken :j Hoe jij denkt, dat mensen jou zien... Is jouw perceptie! Je zult nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe mensen over je denken, maar het feit dat je meteen van het negatieve uitgaat... Is eigenlijk een vorm van zelfbescherming. Zodat je niet gekwetst kunt worden mocht het negatief blijken te zijn. Dat beeld is waarschijnlijk totaal verstoord geraakt en op lange termijn word je er niet gelukkiger van dat mensen denken dat ze je niet mogen

Ik denk dat nu een vakantie wel even een goed idee is, leuk dat je met nichtje ed. op vakantie gaat ! En knap dat je de stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan :(:) Hopelijk kan hij je doorverwijzen naar iemand die je hierbij kan helpen!

Sterkte, succes en een hele dikke knuffel :(:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:06

herken je gevoel.... lastig soms... weet eerlijk gezegt ook niet wat je eraan kan doen...

Ik heb vooral de laatste tijd ook bijna nergens zin in..ondanks dat ALS ik ga t meestal wel leuk is....er zijn enkele dingen waar ik me wel op verheug (zoals een festival) ben ook onwijs onzeker wat uiterlijk betreft en het gene wat t aller aller beste voor me is (een fijn paardje waar ik lekker alleen mee kan tutten, wandelen, rijden in t bos etc vind ik maar niet momenteel)
er zijn ups maar t gevoel blijft op de achtergrond dan toch.... wens je succes met alles!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:13

Menino schreef:
o
Ik denk dat Patriesje wel een punt heeft, het moet eerst tussen je oren goed zitten en dan zal het afvallen veel makkelijker gaan. Maaarrr, dat afvallen... Dat komt wel. Ik denk eerst dat je moet inzien dat mensen jou helemaal niet op je uiterlijk veroordelen en de mensen die dat wel doen ( en die zijn er heus wel, maar dat is het onderontwikkelde soort mens :)) :') ) die zijn je toch niet waard. Het is maar uiterlijk, uitstraling is zoveel belangrijker! Maar dan zul je echt aan je zelfbeeld moeten werken :j Hoe jij denkt, dat mensen jou zien... Is jouw perceptie! Je zult nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe mensen over je denken, maar het feit dat je meteen van het negatieve uitgaat... Is eigenlijk een vorm van zelfbescherming. Zodat je niet gekwetst kunt worden mocht het negatief blijken te zijn. Dat beeld is waarschijnlijk totaal verstoord geraakt en op lange termijn word je er niet gelukkiger van dat mensen denken dat ze je niet mogen

Ik denk dat nu een vakantie wel even een goed idee is, leuk dat je met nichtje ed. op vakantie gaat ! En knap dat je de stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan :(:) Hopelijk kan hij je doorverwijzen naar iemand die je hierbij kan helpen!

Sterkte, succes en een hele dikke knuffel :(:)

Helemaal mee eens!!!
Geloof me, zolang jij niet sterk genoeg bent om eten te laten staan e.d. (zoals jij zelf zegt) dan heeft het echt geen zin om af te gaan vallen!
Dat komt echt wel!!! Ik ben zelf 54 kilo afgevallen en geloof me, als ik niet sterk was geweest was dat me NOOIT gelukt! En zodra je dan slank ben ben je écht niet in 1 x zeker van jezelf!!! Dat is ook nog een heel verwerkingsproces hoor!
Lichamelijk ben je dan wel slank maar je moet dat geestelijk ook allemaal verwerken.
Ik heb na het afvallen echt een moeilijke periode gehad, ook omdat ik doorsloeg met afvallen omdat ik geestelijk heel erg bang was weer "dik" te worden. Al met al ben je echt niet direct klaar als je afgevallen bent. Je moet er echt sterk voor zijn en echt doorzettingsvermogen hebben!!
Ik denk als je dat punt nu al een stuk "verbeterd" hebt dat het afvallen vanzelf komt (je moet er natuurlijk wel wat voor doen maar je snapt me wel denk ik??)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:28

inderdaad, ik ging ook afvallen op een moment dat helemaal niet zo fantastisch ging. Eigenlijk was het best een heftige periode en ik ik raakte in no-time 'verslaafd' aan het afvallen en sloeg ook door. De leegte die je probeert op te vullen met eten ga je dan opvullen met een hongergevoel, want vreemd genoeg geeft dat ook een kick....

Toen ik daarmee wel weer klaar was :') (nadat ik tig artsen en psychologen had gezien die zich allemaal zorgen maakte, we hebben het dan over 45 kg minder oid in minder dan een half jaar ) schoot ik direct weer terug in mijn oude gedrag. En ondanks dat mijn alsnog gewicht gezonder is dan toen voor ik begon met afvallen, ben ik voor mijn gevoel veel verder van huis . Aankomen is geestelijk zwaarder dan 'zwaar' zijn :o

En ergens vind ik het debiel dat we in een maatschappij leven waarin alles is gericht op dun zijn en dun worden, met gezondheid heeft dat niets meer te maken. Zelfacceptatie is een veel 'hoger' goed...Er verandert helemaal niets aan de situatie als je dunner bent, maar je nog steeds geen zelfvertrouwen hebt oid. Het zijn 2 dingen die veel meer los van elkaar staan dan menigeen denkt.... Als je geestelijk stabiel bent, kun je op een veel betere manier aan je lichamelijk gezondheid werken... :j

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:32

Nou inderdaad, het heeft bij mij héél lang geduurd voordat ik meer zelfvertrouwen had en mij zekerder voelde! Ondanks dat ik maatje 38 (34 toen ik doorsloeg met afvallen, maar op tijd op de rem getrokken!!) had was ik dus alsnog niet gelukkig en zeker enzo! Daar is echt wel een flinke tijd overheen gegaan!! Dus zet de gedachte opzij dat je "gelijk zeker/veel zelfvertrouwen hebt/ gelukkig bent" als je veel afvalt daar moet je dus ook echt aan werken!!!!!!!
Dit is echt niet vervelend bedoeld hoor, maar meer om je te waarschuwen en te laten zien dat alleen afvallen niet alles oplost!!!!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:17

'de wereld' media ed.. richt zich nu ook meer op de 'normale' vrouw.. maar dat is nu.. bij mij is de schade vroeger aangedaan toen het nog gericht was op dun.. die knop 'dun willen zijn' zit in mijn hoofd vastgeroest..

en echt een paar kilo minder doet gerust geen kwaad bij mij.. :o
ik heb al een aantal keren geprobeerd om alle negatieve gedachtes opzij te zetten .. heb daardoor 2 maanden 'gewoon' geleefd maar toch achteraf blijft dat stemmetje in mijn hoofd zeggen: ''wauw wat is dat een mooie vrouw.. ja zo wil ik er ook uit zien'' en als ik dan ook nog zie dat ze gelukkig zijn met hun vriendje wil ik maar al te graag dun zijn.. en niet alleen om de vriendjes etc.. maar ook om de kleding.. ik heb veel vriendinnen met maatje 34/36 .. laatst was ik met ze aan het winkelen en ik sjokte maar achter hun aan de winkels in voor meisjes met die maten.. enige winkel waar ik kon slagen was de h&m grote maten mode.. wat ik had gekocht.. een broek.. over de hele dag.. en hun moesten zelfs een trolly aanschaffen om al hun kleding daarin te doen zodat ze niet met zoveel tassen hoefden te sjouwen.. ja dat maakt mij zeer onzeker en word het er nog eens goed ingewreven.. :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:22

Er zijn goede tips gegeven!
Wat super rot voor je!

Heel erg veel succes & sterkte in ieder geval!
Als het lukt om af te vallen is het natuurlijk altijd fijn, maar probeer je eerst weer wat prettiger te voelen, anders gaat het niet lukken! Het gaat niet alleen om het uiterlijk maar ook om je innerlijk!
Liefs

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:22

thnx helene :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:32

wat een moeilijke situatie,
mischien heb je iets aan deze link www.howdoyoudo.nl
hopelijk voel je je snel wat beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:57

vroli1 schreef:
'de wereld' media ed.. richt zich nu ook meer op de 'normale' vrouw.. maar dat is nu.. bij mij is de schade vroeger aangedaan toen het nog gericht was op dun.. die knop 'dun willen zijn' zit in mijn hoofd vastgeroest..

en echt een paar kilo minder doet gerust geen kwaad bij mij.. :o
ik heb al een aantal keren geprobeerd om alle negatieve gedachtes opzij te zetten .. heb daardoor 2 maanden 'gewoon' geleefd maar toch achteraf blijft dat stemmetje in mijn hoofd zeggen: ''wauw wat is dat een mooie vrouw.. ja zo wil ik er ook uit zien'' en als ik dan ook nog zie dat ze gelukkig zijn met hun vriendje wil ik maar al te graag dun zijn.. en niet alleen om de vriendjes etc.. maar ook om de kleding.. ik heb veel vriendinnen met maatje 34/36 .. laatst was ik met ze aan het winkelen en ik sjokte maar achter hun aan de winkels in voor meisjes met die maten.. enige winkel waar ik kon slagen was de h&m grote maten mode.. wat ik had gekocht.. een broek.. over de hele dag.. en hun moesten zelfs een trolly aanschaffen om al hun kleding daarin te doen zodat ze niet met zoveel tassen hoefden te sjouwen.. ja dat maakt mij zeer onzeker en word het er nog eens goed ingewreven.. :)

Ik snap je zo goed :')

in jouw hoofd staat dun zijn wsl gelijk aan gelukkig zijn, normaal zijn en geaccepteerd worden oid. Maar dat is echt een illusie en zit in je hoofd :j Begrijp me niet verkeerd hoor, dikker zijn is niet leuk en heeft ook een aantal praktische ongemakken enzo. Dus ik wil ook niet zeggen dat het de perfecte situatie is en dat het raar is dat je af wil vallen. Het zou super zijn als het je zou lukken (op een gezonde manier) maar het is niet de garantie dat je dan wel gelukkig bent! En je kunt wél gelukkig zijn en wat zwaarder zijn. Dus zolang het afvallen niet lukt kun je daar beter aan werken, dan komt de rest van zelf (of niet, maar dan kan je iig gelukkig zijn met jezelf :) ) ..

Winkelen met vrienden die wel in een reguliere maat passen is vrij frustrerend, dat weet ik maar al te goed :') Maar daarentegen vind ik wel dat er tegenwoordig veel leuke grote maten collecties zijn :j ! Asos.com heeft een leuke grote maten collectie (curve) en op wehkamp hebben ze vaak ook leuke dingen, en het klinkt raar maar bij de C&A vind ik dat ook dat ze leuke dingen hebben voor grote maten, vooral de jassen van C&A vind ik vaak heel leuk :j en www.newlook.com is ook een leuke site met redelijk veel grote maten :D
En je weet iig zeker dat je iets exclusiefs hebt zonder al te veel geld kwijt te zijn :D !

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:04

Ach sterkte :)
Denk gewoon dat je in een depressie zit ..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:18

graag gedaan hoor meid, mocht je op geloofsgebied in combinatie met wat er speelt nog verder willen babbelen mag je altijd pb sturen hoor. Er is ook een topic met gelovige meiden hier op bokt die elkaar steunen

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 20:19

maar ik ben nu dik en ongelukkig dus afvallen moet een goede poging zijn tot 'gelukkig' toch? maar het afvallen lukt maar niet.. vooral nu niet omdat ik nu in een negatieve spiraal zit..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:23

maar lieverd, gelukkig zijn zit in jezelf, niet in een kledingmaat. Je moet jezelf leren liefhebben zoals je bent, natuurlijk is het mooi als je slank bent, maar slank zijn maakt niet gelukkig. Helpt het? misschien wel, misschien niet. Belangrijkste is dat je jezelf leert accepteren met je fouten, iedereen heeft fouten, minder mooie dingen, dingen waar je niet trots op bent. Ik heb ook zo mijn punten die ik steeds opnieuw moet accepteren.

spreuk die ik ooit eens gekregen heb:

ik ben die ik ben en ik ben goed, want wat God maakt is geen rommel! Heb die toen ik ernstig depressief was op mijn computer scherm gemaakt zodat ik die steeds zag, net zo lang tot ik het kon accepteren en daarna voorzichtig in geloven

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 20:33

mooie spreuk idd.. :)

ik weet wel dat uiterlijk pas na innerlijk komt maar de 1e indruk is toch meestal het uiterlijk.. en afvallen .. het woordje zeggen is makkelijker dan doen..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:50

Dat van die kleding ken ik ook maar al te goed!!!
Ken je de film Phat Girlz ( I know niet zo'n fijne titel)???

"In een wereld waar alles draait om slank zijn voelt Jazmin Biltmore zich niet altijd op haar gemak. Haar vormen zijn al net zo rondborstig als haar karakter en voor de jonge styliste betekent dat een dagelijkse strijd tegen discriminatie. Met humor proberen zij en haar vriendin Stacey hun eigen stijl op te leggen aan een wereld die is ontworpen voor graatmagere popjes. Wanneer Jazmin de knappe Tunde tegenkomt, is ze bang dat ze droomt. De man van haar dromen moet niets hebben van de gebruikelijke clichés, hij is juist gek op haar rondingen. Voor Jazmin begint zo een even verheugend als ontroerend avontuur, op weg naar het geluk"

Het gaat er in deze film eigenlijk puur om dat ze zichzelf leert accepteren zoals zij is.
Het is een leuke maar ook zeer mooie film!!
Dit is "de" film waar ik en mijn beste vriendin een x in de zoveel tijd naar MOETEN kijken.
Mijn beste vriendin is ook zeer zwaar geweest en 30 kilo afgevallen dus wij herkennen ALLES in die film!!!
Misschien een x leuk om te kijken!