Goed topic! Ik ben ook wel benieuwd. Zoek zelf inderdaad niet te zware boeken. Het moet een beetje vlot weglezen en niet te lastig zijn qua taalgebruik en termen. Niet omdat ik dat niet snap, maar gewoon omdat mijn concentratie heel slecht is en mijn hoofd bijna vol zit.
Ik ben ook een tijdje bezig geweest, maar had de boeken van Louise Hay, die vond ik met sommige dingen wel herkenbaar, maar mij wat te moeilijk om door te komen.
Balans vinden in jezelf van Edgar Kruyning, geweldig boek, leest makkelijk en voor wie van oosterse vechtkunsten houdt. Het is daaruit afgeleid, zonder een boek over vechtsporten te zijn.
Ohhh leuk topic!! Ik zit ook al een tijdje te kijken naar zulke boeken, maar zag door de bomen het bos niet meer!
Wat ik zelf een interessant boek vond: Taal is zeg maar echt mijn ding! Wel een zelf-hulpboek, maar dan op gebied van taal. Echt interessant en heel goed om netjes te kunnen schrijven.
reiziger
Geplaatst: 10-06-11 10:15
Leuk topic!
Ik vind Siddharta helemaal geweldig, van Herman Hesse. En Paolo Coelho: Veronica besluit te sterven. Beide boeken lezen ook lekker weg.
Zojuist De Alchemist van P. Coelho uitgelezen. Dat is echt een aanrader en het leest heel makkelijk, je hebt het zo uit.
De andere boeken die ik hier voorbij heb zien komen, heb ik in een bestandje gezet in Google Docs, voor mij erg makkelijk, kan ik ze zo bekijken vanaf mijn foon als ik bij de bieb ben. Inmiddels ook Siddharta gehaald van H. Hesse, ga ik vanavond in beginnen
Anoniem
Geplaatst: 13-06-11 18:22
Boeken in de vorm van echte zelfhulp ken ik niet, maar wat hier al geschreven is: Paulo Coelho. Over het algemeen schrijft hij boeken die lekker weglezen maar wel enorm aanzetten tot zelfreflectie en eventueel wat filosofie. Hij brengt dingen heel erg terug naar de basis, wat is nou echt belangrijk? En dat dan verpakt in een mooi verhaal.
Ik ben nu zelf bezig in Eten, bidden, beminnen van Elizabeth Gilbert. Vind ik ook wel een aanrader.
Timbers
Geplaatst: 13-06-11 18:27
Workshop NLP doen (bij een goede en leuke trainer heb ik inmiddels mijn practisioner opleiding gedaan en dat was FIJN ) en daarna de boeken van Anthony Robbins (je ongekende vermogens heet dat boek geloof ik) lezen, heeft voor mij in de afgelopen periode heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gedaan !
Nu ben ik bezig in de Berthold Gunster boeken, Ja maar wat als alles lukt ben ik aan begonnen, fijn boek.
Boeken over RET zijn ook leuk, Beren op de weg, spinsels in je hoofd, is maar dun. De creatiespiraal van Marinus Knoope is ook een aanrader!
Wilde het al een tijdje, maar nu eindelijk vorige week echt lid gewordne van de plaatselijke bibliotheek. Inmiddels ´Ruiter tussen twee werelden´ thuis liggen en ´Waarom-ben-je-hier-café` en ´Denk je sterk´ aangevraagd bij de bieb om te gaan lezen. Ben benieuwd Nog bedankt allemaal!
Ruiter tussen twee werelden ook maar eens besteld! Ziet er heel gaaf uit
Bella123
Geplaatst: 20-06-11 18:22
Handig topic dit, zeker met de aankomende vakantie in zicht Zijn er van deze boeken ook ebooks bechikbaar dat jullie weten? Of kennen jullie leuke/interessante ebooks? Dan zet ik ze op de iPad, scheelt weer sjouwen
palinglcw
Geplaatst: 08-10-11 01:13
heel leuk topic dit ! zou kunnen aanraden als je engels kan lezen "richard bandler, get the life you want" en mocht je je willen verdiepen in hypnose dan kan je ook het boek conversations en het boek transformation lezen lezen makelijk weg en het werkt echt super !