Gezocht: betaalbare oplossing voor enkelstabilisatie/fixatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:18

simplysyd schreef:
ik ben studentfysio en bijna afgestudeerd.
als ik jou was zou ik goede schoenen aan doen zoals bergschoenen. die geven voldoende stabiliteit waardoor je niet snel door je enkel zou gaan. daarnaast veel stabiliteits oefeningen zoals op 1 been staan. het beste is wat je kunt doen is naar de fysiotherapeut gaan die kan zo met je oefenzaal in om de stabiliteit van je enkel te verbeteren doormiddel van oefeningen. dit heeft het meest effect. als je nu een brace gaat dragen en dan praktisch niet meer af doet kom je alleen maar verder van huis.
je moet er voorzorgen dat je actieve stabiliteit die wordt gegeven door de spieren dat die alle bewegingen kunnen opvangen. op deze manier zal je minder snel door je enkel heen gaan.

Kom jij me maar even oefeningen aanleren dan, aangezien je in de zelfde stad woont ;) Ik zat zelf meer te denken aan stalschoenen, maar ik heb moeilijke voeten en daardoor pas ik ook moeilijk schoenen, met name stugge schoenen die veel steun geven :)

Djesseka

Re: Gezocht: betaalbare oplossing voor enkelstabilisatie/fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:59

Enkelbanden zijn nu eenmaal heel lastig.. Ik heb ze in mn rechterenkel allemaal gescheurd twee jaar terug. Na krukken en loopgips mocht in van het ZH alles weer doen. FOUT! Doordat ik niet naar de fysio ben geweest om het belasten op te bouwen, heb ik uiteindelijk tien maanden fysio gehad (toen ik op eigen initiatief toch gegaan ben) en het is nooit meer goed gekomen. Ik werk in de horeca en ga na een drukke avond standaard strompelend naar huis. Om te ontlasten en pijn te minderen, tape ik mijn enkel in als ik bijvoorbeeld op evenementen werk of een hele dag door de rijbaan moet lopen. Ik gebruik sporttape van het Kruidvat. Dat kost twee euro en is makkelijk te verwijderen. Dat het tijd kost interesseert me niet, ik moet nog heel wat jaren voort met deze enkel en ben graag zuinig op wat ik nog kan.

Succes ermee!