bh's met hoge cup... Grotos problemos!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:40

Klopt vibabu, de bh's worden steeds lager.
Je zou is kunnen kijken naar bh's van Triumph, Mey, Chantelle en Felina. Ik zelf vind Felina bh's altijd erg mooi en hoog aansluiten, dat is dus ook mijn favoriet bij klanten.
Sapph heeft ook een mooie stevige lijn, vooral de basis bh in het zwart en in het wit. En wat je misschien ook nog kunt proberen zijn de bh's van Esprit. Sluiten ook wat hoger.
Ik zou gewoon ff langs een lingeriezaak gaan waar ze je kunnen adviseren. Het is namelijk wel belangrijk dat de bh goed past. Als je in de ene bh een 70D hebt wil het ook niet zeggen dat je in de andere bh ook een 70D hebt. Ze vallen allemaal anders uit. Zelfs kleur maakt verschil, zwart kan bijv. kleiner uitvallen door het kleurenbad.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:42

Ik heb 85D en ik heb altijd marlies dekkers en dan cub 11 die is mooi hoog en je kun er de handstand mee doen en ze vallen er nog niet uit. Ik heb namelijk precies het zelfde probleem. Ik weet dat ze echt wat duurder zijn maar ik heb er ontzettend veel plezier van. en ze blijven lang goed. En ze dragen ook echt als je dan savonds je bh uit doet heb je zo iets van okay het hangt weer.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:16

Dat probleem heb ik ook altijd. Ik haal altijd dezelfde bij Hunkemoller, weet alleen de naam even niet. Zijn hoger en hebben ze in grijs en wit.
Misschien ook handig voor jou als je een strapless zoekt: die hebben ze daar nu ook! 2 verschillende, schijnt uit de bruidslingerie collectie te komen. Maakte mij niet uit: voor 27,95 had ik een strapless die super bleef zitten.

sharief

Re: bh's met hoge cup... Grotos problemos!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:20

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:22

BH's van Marie Jo zijn ook zeer geschikt voor de grotere maten.
Ik denk dat je gewoon een goede lingeriezaak in moet stappen en je probleem uitleggen,
gegarandeerd dat ze een oplossing voor je hebben :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:25

Je zegt dat je jezelf gister hebt opgemeten... Het is verstandig om je in een goede lingeriezaak op te laten meten, want de meeste vrouwen doen dat he-le-maal verkeerd. Je zou niet de eerste zijn die haar BH's 2 cupmaten te klein draagt of ze te los in het mandje heeft liggen.... ;)

( Met als gevolg dat andere mensen naar uitgezakte/omhoog gedrukte/misvormde tieten moeten kijken, terwijl borsten zo mooi kunnen zijn.. Altijd jammer :\ )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:36

Ik heb 80E gewoon van die "slappe" BH's van hunkemöller zitten als gegoten mooi aangesloten en goede ondersteuning.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:24

wendietjuhhh schreef:
Groter maat werkt niet. Ik heb gister zelf opgemeten en kom echt niet groter als een D cup. Ik heb 70E voorgevormd inderdaad wel eens aangepast (vaker als eens) en hou ruimte over bovenin (en zit dus niet mooi omdat deze te groot is).
Sportbh is weer geen probleem voor mij. Deze zitten goed (niet voorgevord dan en dat vind ik niet erg).

Misschien dan een omvangsmaat kleiner en wel een cup groter?

Ik vind het merk curvy kate geweldig, te bestellen bij brastop.com. Wel laag, maar niet te laag. Ja, nu wel, maar ik ben een maat gegroeid :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:26

Ik heb met mijn 75E dit probleem eigenlijk nog nooit gehad.
Ik moet alleen geen balconette BH's proberen, wel jammer want ik vind die vaak wel heel mooi.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:43

ingeb0rg schreef:
ik heb dan een flinke e/f cup en dat is ook dramatisch! (uberhaupt al om een fatsoenlijke bh te vinden) maar de bh's van saph zijn wel flinke cups hoor, deze komen iig al helemaal tot bovenaan mijn borsten zeg maar! ;)

Ligt er wel aan welk model van Sapph, er is een speciale iets stevigere lijn, de "normale" past mij iig niet.
Verder geef ik je helemaal gelijk..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 08:57

odetteke schreef:
wendietjuhhh schreef:
Groter maat werkt niet. Ik heb gister zelf opgemeten en kom echt niet groter als een D cup. Ik heb 70E voorgevormd inderdaad wel eens aangepast (vaker als eens) en hou ruimte over bovenin (en zit dus niet mooi omdat deze te groot is).
Sportbh is weer geen probleem voor mij. Deze zitten goed (niet voorgevord dan en dat vind ik niet erg).

Misschien dan een omvangsmaat kleiner en wel een cup groter?

Ik vind het merk curvy kate geweldig, te bestellen bij brastop.com. Wel laag, maar niet te laag. Ja, nu wel, maar ik ben een maat gegroeid :+

Omvang is al op zijn kleinst! Heb ik ook wel nodig... Groter is niet goed.
Ik ga dan toch maar even naar livera vanmiddag om't spul op te laten meten. Hopelijk weten zij een oplossing!
Alvast superbedankt allemaal!

Groetjes wendy

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:15

JuliaMaria schreef:
Je zegt dat je jezelf gister hebt opgemeten... Het is verstandig om je in een goede lingeriezaak op te laten meten, want de meeste vrouwen doen dat he-le-maal verkeerd. Je zou niet de eerste zijn die haar BH's 2 cupmaten te klein draagt of ze te los in het mandje heeft liggen.... ;)

( Met als gevolg dat andere mensen naar uitgezakte/omhoog gedrukte/misvormde tieten moeten kijken, terwijl borsten zo mooi kunnen zijn.. Altijd jammer :\ )

Klopt! :j
Heb zo ooit een klantje gehad die binnenkwam: ik ben net opgemeten in de hunkemöller en heb die maat!
Maat klopte mathematisch, maar mevrouw had een brede borst --> cupmaat groter, omtrekje kleiner.
Zag er direct tien jaar jonger uit!

Marlies Dekkers zag ik al passeren, is een héél goede tip.
Marie Jo ook, maar niet de basislijn of l'Aventure, de Twist-lijn.

Vrees trouwens dat een balconnet-modelletje (zoals dat paars dat hier passeerde) juist géén oplossing is.

Neem het van iemand aan die opgeleid wordt in de lingerie: ga naar een goede winkel, laat je daar opmeten en koop kwaliteitsmateriaal.
Het is misschien 90 euro voor een bh ipv 19, maar het is het méér dan waard.
En nu een goede bh is minder hangtieten als oma!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:18

Die voorgevormde steken sowieso vaak een beetje af he, bovenaan :). Als hij er helemaal omheen 'knelt' is hij dus te klein.
Ik heb zelf de Freya deco :)

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:20

Marie jo zeker de l'aventure collectie is redelijk hoog en mooi

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:25

sapph vielen die van mij juist uit. Heb nu gewoon weer niet voorgevormt, en tis echt ff wennen, maar hier blijven mn borsten teminste in zitten!
Als je bh past, doe dan ook eens je armen naar achteren zodat je bh strak om je borsten komt te zitten. Als hij dan precies aansluit zittie goed, als hij dan gaat uitpuilen is de cupmaat te klein.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:00

_Arwen_ schreef:
Die voorgevormde steken sowieso vaak een beetje af he, bovenaan :). Als hij er helemaal omheen 'knelt' is hij dus te klein.
Ik heb zelf de Freya deco :)

Afbeelding

Jak, die bh zit haar lekker apart :=

Maar TS, ga sowieso even langs een goeie lingeriezaak waar je voor de zekerheid je maat nog even laat opmeten. Ik heb zelf 70 E ben slaag altijd het beste met Marie Jo.

Ik was toevallig laatst bij Hunkemullur... Wat zitten die bh's dan beroerd, verkeerd en slap vergeleken Marie Jo bv :=

Maar TS je kan misschien Prima Donna proberen. Ik weet alleen niet zeker of die ook cup D heeft. Maar Prima Donna sluit sowieso meer aan de bovenkant.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:13

Prima Donna gaat tem E-cup ;) Is inderdaad een heel goed merk

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:28

Ik heb een G cup en de triumph bh's zitten mij ook prima. Mijn meisjes gaan geen kant meer op. Ze zijn hooggesloten, eenvoudig van model zonder ouderwets oma-achtig te zijn.
Na aanleiding van dit topic ga ik toch maar eens een Sapph proberen, jullie zijn er zo positief over.
Ik vind de prijs trouwens geen issue. Ik heb ook een Prima Donna gehad, maar qua draagcomfort vond en vind ik de triumph toch prettiger.
Het ligt denk ik ook aan de vorm van je borst. Die van mij willen altijd om het hoekje piepen, de Prima Donna deed me echt pijn op den duur omdat de beugel uiteindelijk in de zijkant van mijn borst stak. Met dezelfde maat Triumph heb ik dit probleem helemaal niet.
Dus hup, naar een goede lingeriewinkel en heel veel verschillende merken en modellen passen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:30

Ik heb een Sapph bh gehad, maar die heb ik eigenlijk nooit gedragen, Die irriteerde als de tierelier :=

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:33

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:37

Ik vind dat theezakjes beter blijven zitten hahah, met sapph en theezakjes bleven ze mooi op hun plek, nu gevuld willen ze er altijd uitkomen

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 13:02

Nou ik heb ze ff op laten meten. Zat dus toch wel goed. Een 70D!! :D
Ik heb gelijk twee bh's gekocht. 1 van merk livera zelf (hoewel dit wel een 70E is) en 1 van sapph. Een witte met bandjes boven de cup. De triumph heb ik ook geprobeerd. Vond ze ook erg mooi hoog aansluiten maar vond de sapph toch mooier zitten.
Het is dus gewoon een kwestie van aantrekken. (Wat ik overigens tot vervelenst toe al eens heb geprobeerd). Deze keert toch geslaagd. Whoehoe :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:03

ohja, mijn truck om te kijken of alles wel blijft zitten: ga paar keer op en neer springen met bh aan, en doen alsof je je veters strikt en dan nog een keer springen. Als alles dan nog goed zit zit de bh goed :D
Fijn dat je geslaagd bent!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:06

Optiwolk schreef:
Prima Donna gaat tem E-cup ;) Is inderdaad een heel goed merk

Toevallig zijn ze er ook nog groter dan E :D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 13:24

Airborn schreef:
ohja, mijn truck om te kijken of alles wel blijft zitten: ga paar keer op en neer springen met bh aan, en doen alsof je je veters strikt en dan nog een keer springen. Als alles dan nog goed zit zit de bh goed :D
Fijn dat je geslaagd bent!

Aangenaam zo ongeveer is mijn methode ook! haha