Vermoeiende hoofdpijn, gisteren van paard gevallen. Spoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Vermoeiende hoofdpijn, gisteren van paard gevallen. Spoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:39

Weg achter de pc en plat dan. ;)
Hoe meer je nnu rust hoe sneller je geneest.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:41

xDeems schreef:
Ik denk dat ik sowieso naar de huisarts ga.
Mijn cap was een goedkope cap van Casco (€59,95), ik denk dat die kwaliteit ook niet 100 procent was.

Goed plan. denk dat je een fikse hersenschudding hebt. zou dus rust nemen en niet achter internet gaan zitten en zeker morgen geen pretpark.

dat je cap goedkoop was heeft er helemaal niets mee te maken. een cap heeft een keurmerk dus is veilig. dat hij kapot is betekend gewoon dat je een goeie smak gemaakt hebt. moet je even nagaan wat er was gebeurd als je dat "goedkope" ding niet op had gehad. dan had je nu waarschijnlijk niet eens achter internet gezeten ;)
zelfs een dure cap voorkomt niet dat je een hersenschudding krijgt hoor.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:44

Casco is misschien niet het duurste merk, maar je moet er behoorlijk hard op meppen voordat zo'n cap stuk gaat (geloof me, met een dubbele kaakbreuk was m'n cap nog heel, al heb ik voor de zekerheid maar wel een nieuwe gekocht :+) Je kunt best een hersenschudding hebben zonder dat je misselijk bent, ik zou voor de zekerheid echt ff naar de huisarts gaan, en als je het niet vertrouwt, nu bellen en niet wachten tot het einde van de middag (het is hemelvaartsdag, dus het kan best zijn dat je zoizo moet wachten)... beterschap :(:)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:21

En? Naar de huisarts geweest? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:37

Ik heb het even gelezen, ben ook erg benieuwd of je bij de HA bent geweest, ik mag hopen van wel! Echt jammer net in deze tijd, maar het is bijna zomervakantie, dan kan je dan afspreken om naar pretpark te gaan met vriendinnen. Gezondheid gaat voor en te lang met hersenschudding lopen dat kan echt problemen opleveren!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:40

Ik snap nooit waarom mensen dan niet meteen naar de HAP gaan. Als je cap kapot is heb je een behoorlijke klap gemaakt.
Ik hoop dat je alsnog bent geweest, want ook ik denk dat je een hersenschudding hebt. Veel rust nemen hoor!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:54

xDeems schreef:
Hallo,

Gisteren heb ik een smak van mijn verzorgpaard gemaakt. Mijn cap kapot, godzijdank dat die dingen bestaan.
Maar nu heb ik dus barstende hoofdpijn achter mijn ogen. Een paar keer knipperen helpt voor 1 minuutje.
Het probleem is dus: morgen heb ik afgesproken met vriendinnen naar een pretpark te gaan.
Wie weet het wondermiddel?

Groetjes

Hard genoeg van een paard klappen om je cap duidelijk stuk te hebben en geen 112 bellen?! Was je alleen, of hebben je stalgenoten ook niet gedacht om ambu te laten komen en in het ziekenhuis een CT scan te laten maken?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:55

Tamary, Ze had les volgens mij en de instructrice heeft gevraagd of ze duizelig was, wat niet zo was. Dan nog inderdaad snap ik niet dat er niet is gehandeld door de volwassene in omgeving.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:00

Inderdaad een beetje vreemd dat er niet meteen actief gehandeld is. (bezoek aan de huisarts)
Maar dat is allemaal achteraf praten...

TS, ben je naar de dokter geweest?
Verstandig als je morgen thuisblijft... Helemaal met die hitte, felle zon, drukte... Met een hersenschudding ben je dan echt niet blij! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:03

Ik hoop dat ze nu niet meer reageert omdat ze in bed ligt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:30

Hoe gaat hetvnu?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:12

Ik hoop dat je bij de huisarts bent geweest. Het klinkt als een hersenschudding, en dat betekend goed rust houden.
Ik heb ook een hersenschudding gehad, en niet lang genoeg rust gehouden. Dat was een aantal jaar geleden, maar helaas merk ik er nog altijd de gevolgen van.

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:10

Het klinkt idd als een hersenschudding.
Ik ben tijdje geleden ook van een paard gevallen en had ook een hersenschudding.
Het was woensdag's gebeurd en vrijdag zat ik weer op het paard, dat was toen niet zo verstandig, want ik weet wel dat het dan alleen maar langer duurt voordat het weg is!

Dus ik zou zeggen neem rust en luister naar je eigen lichaam.
ben je bij de HA geweest?

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:55

TS is wel op bokt geweest:
Laatst bezocht: Vandaag, 20:18

Ben wel benieuwd hoe het met je gaat!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:50

Ben ook wel benieuwd of TS al naar de HA is geweest. Anderzijds snap ik mama ook niet helemaal. Ik heb geen kinderen maar als het mijn dochter was geweest, dan had ze al lang bij de dokter gezeten.
Ik heb in november ook een smak gemaakt waarbij mijn cap in 2 stukken was gebroken. Ben meteen naar de spoed gebracht, had een lichte hersenschudding en een klein breukje in mijn ruggewervel. Ben blij dat ik niet eerst naar huis ben gegaan en het een dagje heb aangekeken.
Ik hoop dat TS en haar moeder ondertussen bij de HA zijn geweest...

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:51

Hallo,

Mijn cap is ten eerste niet doormidden gebroken, aan diggelen gevallen oid. De plek waar ik hoofdpijn had ( rechtsachter ), dáár was een stuk afgebroken. Ik ben niet duizelig geweest, ook niet misselijk.
Ik heb genoeg rust gehad. Daarom ben ik niet naar de huisarts geweest.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:55

Eigenwijs.... Erg jammer
Maar goed je eigen keus

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:59

IK vind dit alles behalve verandwoord van je, om niet naar de HA te gaan ondertussen je klachten best serieus waren. Ik snap dat je geen zin hebt in echt genoeg rust (wat gemiddelt genomen geloof ik 2 weken is) en je interresantere en leukere dingen hebt te doen, maar als er echt wat mis is.. en dat kan HEEL GOED dan ben je jezelf nu voor het leven kapot aan het maken. Probeer dan nog maar eens leuke dingen te ondernemen.

Maar goed, jou keuze.. verstandig is wat anders.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:08

Dan snap ik niet waarom je een topic opent, het was toch spoed???
Lekker doen wat je wil maar echt wijs vind ik het niet. Je maakt jezelf er blijkbaar geen zorgen over, waarom zou ik dat dan nog doen.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:16

Het ging mij niet om tips van: 'Ik zou naar de huisarts gaan..' enzo.
Ik vroeg om een goed medicijn tegen hoofdpijn..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:22

Spoed topic..serieus?

Ik heb afgelopen december hetzelfde gehad (omvergelopen door paard en hard achterover op de bevroren grond gevallen). Thuis ging het wel weer het was s'avonds gebeurd dus ging ik gelijk naar bed. Volgende dag naar het werk maar toen merkte ik dat er toch iets niet in orde was. Die avond heel raar geslapen , heel diep en raar wakker worden.
Ik heb me toen ziekgemeld en ben naar de huisarts geweest. Die constateerde dus mooi een hersenschudding, iets wat ik al vermoedde. Ik doe spinning en dat 3x per week maar ik kon nog geen 10 minuten fietsen of ik was helemaal kapot en autorijden ging al helemaal niet.
Omdat ik al met mijn rug in de kreukels zit nam ik dit wel serieus, het heeft mij wel mijn nieuwe baan gekost maar doordat ik genoeg rust nam was ik er met 2 weken alweer bovenop en kon ik rustig aan weer wat gaan doen.

Ik heb er niks aan overgehouden gelukkig.

Goed middel: paracetamol en in je bed, geen tv, geen pc en niet teveel licht.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:22

Waarom dan SPOED in je openingspost ?
Sorry maar ik vind dit persoonlijk een beetje aandacht vragen
Er zijn genoeg mensen die tegen je gezegt hebben om naar de huisarts te gaan omdat het lijkt alsof je een hersenschudding hebt, en dan ga je niet
Tja eigen keus maja...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:25

xDeems schreef:
Het ging mij niet om tips van: 'Ik zou naar de huisarts gaan..' enzo.
Ik vroeg om een goed medicijn tegen hoofdpijn..

Zeker in dit soort gevallen vraag je dat aan je huisarts. Koppig doordrammen en pillen vreten gaat je op de langere termijn alleen maar meer hoofdpijn opleveren. Plus dat van een aantal standaard pijnstillers de bijwerking ook hoofdpijn is.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:30

Het zal nu wel niet meer aan de orde zijn maar paracetamol zal wel helpen tegen de pijn. Ik ga wel met de anderen mee dat je beter wel naar de huisarts had kunnen gaan of nog steeds gaat. Gewoon voor de zekerheid, je bent wel op je hoofd terecht gekomen... Normaal ben ik niet zo van de huisarts, maar als dit mij was overkomen, was ik wel gegaan!

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:32

>;) :n