Hij word gepest omdat hij paardrijd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:11

MonaBelle schreef:
Ik zou als ik de jongen was ze eens meenemen naar stal of beter nog, meenemen op concours.
Of samen gaan kijken. Onder het mom van "jullie zijn mijn vrienden dus 1 keer moeten jullie mee" .

Je zal zien dat dit helpt, de vrienden zullen gaan inzien dat ze het best wel "stoer" vinden......
En welke mannen zien nu niet graag zoveel vrouwen op 1 plek in strakke broeken?

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat!

Dat is misschien leuk met 10 jarige maar denk je nou echt dat een stel puber jongens daarin meegaat?? Die jongen moet het over een andere boeg gooien ;)
Kijk die paardenbeesten zijn wel aardig maar enig idee hoeveel meisjes ik leer kennen 8-) 8-)

Maartenn

Re: Hij word gepest omdat hij paardrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:19

Het komt me heel erg bekend voor. Toen ik nog op de basisschool zat reed ik ook paard. Na 3 jaar ben ik gestopt, doordat ik er mee gepest werd vond ik het helemaal niet meer leuk. Nu rij ik weer een half jaar, ik ben nu veel sterker. Ik miste het paardrijden wel heel erg. Toen ik weer begonnen was maakten de jongens uit mijn klas ook wel stomme opmerkingen. Nu geef ik gewoon een grote mond terug, dan houden ze na een paar keer wel op. :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:20

Ik ga mee met chocobroodje, ik denk dat die jongen in kwestie er niets aan kan veranderen.
Hij zal zelf sterker moeten worden, en dat commentaar naast zich neer kunnen leggen. En daar zullen nog wel een aantal jaar overheen gaan.
Ik ben het met de rest eens dat dit niet echt ware vrienden zijn, maar breng dat hem maar aan z'n verstand. Bovendien, enig idee hoe eng het is om nieuwe vrienden te zoeken als de rest je niet meer mag vanwege je hobby? Ik denk dat er maar weinig jongens zijn op de middelbare die dusdanig maling hebben aan de groepsdruk, dat er open over een hobby als paardrijden wordt gesproken..

Ik weet niet of het echt onder de categorie pesten valt, of slechts plagen (wat door de vele herhalingen ook behoorlijk irritant kan worden). Als het echt onder pesten valt, dan zou ik er wat minder open over zijn op de middelbare school. Want het is zo makkelijk zeggen: ze moeten je nemen zoals je bent, maar als niemand dat doet en je hebt een rottijd, dan kun je maar beter wat stilhouden..
Valt het onder de categorie (herhaaldelijk plagen), dan gewoon je schouders ophalen en je oren ervoor sluiten. Want daar hebben vast niet alleen jongens last van.. paardrijden is een favoriet onderwerp voor grapjes.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:24

pesten ligt niet aan 1 factor:
paardrijden
een bril hebben
dik zijn
etc

Pesten ligt aan de pesters
de oplossing ligt bij de school en bij de ouders van de pesters
de jongen zelf moet lekker doen wat hij wil! vele wereldruiters zijn mannen, en dan zijn echt geen homoos!
- en op de manege zijn genoeg meisjes om te versieren :P

Ik zou de school aanspreken op het pesten ( neem het aan van een "slachtoffer" die nu docent is )
alleen daar kan de start liggen. Als de school niet mee wil werken moet je de ouders aanspreken en vertellen hoe erg het is voor je kind. Daar zal elke ouder gevoelig voor zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:25

Bij paarden horen....4X4 auto`s.....vette trailers....crossen door de drek....lekkere wijven....een borrel op zn tijd.....wat is daar mieterig aan?....papagroom kan t weten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:26

chocobroodje schreef:
MonaBelle schreef:
Ik zou als ik de jongen was ze eens meenemen naar stal of beter nog, meenemen op concours.
Of samen gaan kijken. Onder het mom van "jullie zijn mijn vrienden dus 1 keer moeten jullie mee" .

Je zal zien dat dit helpt, de vrienden zullen gaan inzien dat ze het best wel "stoer" vinden......
En welke mannen zien nu niet graag zoveel vrouwen op 1 plek in strakke broeken?

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat!

Dat is misschien leuk met 10 jarige maar denk je nou echt dat een stel puber jongens daarin meegaat?? Die jongen moet het over een andere boeg gooien ;)
Kijk die paardenbeesten zijn wel aardig maar enig idee hoeveel meisjes ik leer kennen 8-) 8-)

Dat vind ik een ontzettend goeie! :D Hij moet gewoon iets in die richting zeggen en anders het er gewoon niet over hebben met zijn vrienden want eerlijk is eerlijk, het is toch ook een beetje iets wat meisjes doen. Ik zou zelf er niet poedersuiker over gaan doen maar het is wel makkelijk om een jongen die paardrijd te pakken. De jongens die ik die rijden zijn ook echt allemaal homo :+

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:27

Tegen mij zij niemand eigenlijk ooit iets..
Alleen die kleine meisjes van een jaar of 12 kijken je soms raar aan..
Er is wel 1 jongen die soms een opmerking maakt maar 2 boze blik is voor hun al genoeg om te stoppen :Y)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:31

Leuk hoor die paarden, maar al die "chickies" in strakke broeken is toch veel leuker? ;)
Is er niet de mogelijkheid om zijn vrienden een keer mee te nemen en op een paard te zetten? Dan piepen ze wel anders. En dat durven die stoere vrienden toch wel? Paardrijden is namelijk voor mietjes..

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:38

Ik heb zoiets van: kijk nou eens naar die TOP springruiters, over het algemeen zijn de meeste mannen. En als je hun namen gaat googlen staat er heus niet dat ze mannen zij. Paardrijden was vroeger ook een echt mannen ding. Had je geld als man en kocht je daar een paard mee, dan werd er net zo naar je gekeken als dat je nu in een ferrari rond rijd! En dan alsnog je 'vrienden' horen je toch te steunen, door vuur en vlam. Ik wil niet banketstaaf zijn maar dit zijn geen echte vrienden. Misschien zijn jullie minder emotioneel als meisjes maar dat betekent niet dat ze jou niet kunnen respecteren! Onthoud dat goed. Jij ben jou vrienden 12 keer meer waard want jij denkt wel aan anderen. Jou vrienden niet. Sorry als het niet fijn is om te horen dat ik dit niet jou echte vrienden vind. Maar als ze echt vrienden waren zouden ze toch respect hebben voor jou! Let maar op jij steekt straks de blitz af. Ook veel meiden zullen voor je vallen en jongens zuullen vragen hoe jij dat doet. Denk maar eens na voor ons is een droom vriend de prins op het witte paard, en iedere jongen wil toch een lekkerding/leuk meisje. Dan moeten ze eerst maar eens leren wat respect is. Jou vrienden staan alleen en elke bokker hier staat achter je!(sorry in het lied voor het woord meid!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:14

Sonja schreef:
Dergelijke problemen zitten 'm niet in de hobby an sich denk ik. Als 'ie nu stopt en van paardrijden afgaat maar besluit te gaan voetballen, pakken ze 'm wederom "want dan wil hij zonodig met andere mannen douchen".
Ik denk dat het slimmer is om aan wat weerbaarheid te werken.

denk ik ook ja.... Dit zijn van die dingen waarméé je wordt gepest, en niet waaróm je wordt gepest.....
:o

Als de jongen in kwestie echt een beetje metroseksuele of aseksuele trekjes heeft, of een gebrek aan zelfvertrouwen (in de buurt van vrouwen) en dan geforceerd gaat lopen zeggen dat hij het ' voor de chickies' doet .....
Geloof me, dan ben je dalijk veel verder van huis.... Want dan gaat iemands oprechtheid eraan, en dat wordt nou ook niet zo gewaardeerd. Hoewel sommige (een heleboel zelfs wsl) er mee weg zullen komen hoor :P Maar die hebben geen tips nodig van een internetforum hoe ze dit aan moeten pakken :+

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:21

papagroom schreef:
Bij paarden horen....4X4 auto`s.....vette trailers....crossen door de drek....lekkere wijven....een borrel op zn tijd.....wat is daar mieterig aan?....papagroom kan t weten

:') _/-\o_

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:26

Mijn zoon van 11 rijdt ook.
Heeft ook heel wat over zich heen gekregen inmiddels, maar hij trekt zich er gelukkig niet zoveel van aan.
Hij vindt het ook gewoon erg leuk.
We waren laatst ook eens op een verjaardag, en vroeg notabene een vader of hij ook op voetbal zat.
Nee zei mijn zoontje op paardrijden. waarop die vader zegt, jeetje dat is toch geen mannensport da's voor mietjes.
Dus ik ook gelijk er over heen, meeste goede springruiters zijn mannen.
Bah, dat een volwassene zoiets zegt vind ik helemaal diep triest.
Dan kook ik echt. Heb ook gezegd, voetbal voor stoer mannen?
Waarom liggen ze dan altijd op de grond te janken.........

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:28

papagroom schreef:

Die zich allemaal op de eerste de beste kerel tussen de paarden storten _O-
Dus laat die jongen maar lekker paardrijden en opscheppen over alle "lekkere vrouwen" waarmee hij om mag gaan...
Ze dragen allemaal een strakke broek, veelal dragen (expres?) geen goede sportBH dus alles "danst" ook nog eens mooi in het rond...
Die jongen is in de hemel op aarde, zeg ik als vrouw zijnde... :')

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:30

Ik vind het belachelijk dat mensen zo gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:31

Anoli schreef:
papagroom schreef:

Die zich allemaal op de eerste de beste kerel tussen de paarden storten _O-
Dus laat die jongen maar lekker paardrijden en opscheppen over alle "lekkere vrouwen" waarmee hij om mag gaan...
Ze dragen allemaal een strakke broek, veelal dragen (expres?) geen goede sportBH dus alles "danst" ook nog eens mooi in het rond...
Die jongen is in de hemel op aarde, zeg ik als vrouw zijnde... :')

Ja..... Dat is dan wel weer een feit... Man o man :') ....

Als je man bent en je kan niemand krijgen en je wil toch aan een vriendin komen; ga paardrijden :P .......!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:32

Bij mijn oude stal was er welgeteld 1 tienerjongen die reed, de rest was óf klein, of vrouw.
Afijn, na veel gepest te worden is ie niet met rijden gestopt, maar heeft de stijl veranderd: hij rijd nu western. Een échte cowboy! :D

Vind het zelf niet nodig, beetje weerbaarheid trainen lijkt me niet verkeerd in deze. Hij komt vast nog wel meer dingen tegen in het leven wat niet zo leuk is.

En de meeste topruiters zijn mannen, maar goed, wat weten die vriendjes daar vanaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:32

papagroom schreef:

Iemand die het gesnapt heeft +:)+

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:33

bij mij zit ook een jongen in de klas -> 16 jaar oud. Hij rijdt ook paard, als hij het erover heeft dan worden er wel wat opmerkingen geplaatst, maar niet zo erg. Zolang hij het er niet over heeft dan denken ze er ook niet aan.
Mijn advies zou zijn, gewoon lekker doorgaan, maar op school het er gewoon niet zoveel over hebben.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:33

Waarom zijn het toch steeds de personen die paardrijden waar iedereen het op gemunt heeft ? := (zowel jongens als meisjes)
Ik kan er ook knetter van worden zeg !

Zoals ik hier in een post al had gelezen, kijk eens naar al die top springruiters en dressuurruiters, daar vind je echt superveel mannen in terug ! (vooral springruiters dan, daar moet je geluk hebben om een vrouw in de ring te zien rijden :+)
De wereldkampioen springen is verdorie een man !

Snap echt niet waarom iedereen erbij haalt dat paardrijden voor homo's is :+
Weet je wat ik homo vind, wielrenners, strakke pakkie's en geschoren benen :')

En des te meer geluk hij heeft liefde te vinden, lopen genoeg vrouwen rond ! :D
Hij moet echt niet gaan stoppen hoor, door blijven gaan, zo sta je steeds sterker dan degene die je er juist onderuit willen halen !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:37

Kalm kalm! :D
Wat is er mis met homo's in de paardensport? Of in welke sport dan ook? Zeg dan "mietje" ofzo, dat staat voor iets negatiefs, voor zacht eitje. Ik denk dat we hier geen homo's moeten gaan beledigen. Niet iedere homo is de hokjesversie-met-wiegende-heupen-en-handtasje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:38

een mietje is synoniem voor een homo trouwens :P De betekenis is in de dagelijkse samenleving verbasterd naar 'zacht ei'... Maar in oorsprong betekent het gewoon homo :P

Ook lekker eigenlijk als je erover gaat nadenken :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:42

Oh, dat wist ik niet, ik ken het echt alleen als "zacht ei"... :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:46

Ik werd vroeger ook gepest
omdat ik de enige uit mijn klas was die op paardrijles zat...
Ik heb me er zo min mogelijk van aangetrokken
sterker nog
ik ging alleen maar meer naar de paarden toe
want die deden niet lelijk tegen me en die waren wel lief voor me...

Ik heb het nooit begrepen waarom ik gepest werd toen
maar achteraf denk ik dat het jaloezie was

Erg vervelend voor degene die nu gepest wordt
en wellicht kan er met de school gesproken worden hierover?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:57

Menino schreef:
Als je man bent en je kan niemand krijgen en je wil toch aan een vriendin komen; ga paardrijden :P .......!

ff offtopic... onwijze goede hint voor het nieuwe RTL4 programa "wie trouwt mijn zoon"

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:07

Ik denk dat hij zich erg laat kennen als hij stopt. ik ken dit gepest zelf ook en heb er dan ook erg veel last van, nog elke dag op school moet ik dat aanhoren. erg vervelend, maar ik heb het zo bekeken: Als jij iets met die beesten kunt, dan gaan ze je ook vertrouwen. het vertrouwen van een dier is het mooiste wat je ermee kunt bereiken. sommige mensen zullen dit gevoel nooit waarnemen, dus wees blij met wat je hebt bereikt.

Het heeft bij mij ook wel geholpen om gewoon iedereen in je gedachten op je paard te zetten, dan kun jij hun eens lekker 'uitlachen', in plaats van andersom.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Ik zou het erg jammer vinden als hij door dat hij zo wordt gepest zou stoppen met paardrijden.

EDIT; Zelfs vandaag las ik nog op Twitter, nadat ik even een gesprek had met een paard vriendinnen en de duits docente:

HAHAHAHAHAHAHA! de paardemeisjes moeten nakomenn WHAHA LAAT ZE LEKKER PAARDENN**KEN!!

dit ben ik inmiddels gewend en ook mijn mentor op school weet ervan.
Laatst bijgewerkt door moelly op 31-05-11 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt