Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ireen_ schreef:Okky schreef:zodra je iiets voelt moet je meteen een verdoving nemen, want het kan dat er nog delen "leven."
Als de pijn te doen is hoeft dat toch niet? Ik vond het niet veel meer pijn doen dan een gaatje uitboren toen ze in de "levende" wortel zaten.
Scum schreef:Toch vind ik het een beetje tegenstrijdig. Aan een dode tand voel je inderdaad niks.
Maar er zal toch een reden zijn waarom er een zenuwbehandeling op nodig is. Misschien dat er toch nog een ontsteking zit of omdat er een kanaal gemist is? En dat deel zal dan toch nog wel gevoelig zijn.
bijv. een ontsteking, gaatje, klap op de tand etc. en bacteriën en ontstekingen kunnen overslaan naar andere tanden, dus je kunt het maar beter schoonmaken. 
zenuwen waren uiteindelijk (op één na) afgestorven.
.Thioro schreef:Idd, een zenuw gaat pas dood als de tand zodanig beschadigd is dat er eigenlijk een open verbinding is tussen buitenwereld en zenuw. Als de zenuw 'bloot' ligt, staat ook het wortelkanaal wijdopen voor infecties en van daaruit kan het rustig verdergaan in het bot etc.
Geloof mij, een tandontsteking die in het bot kruipt doet geen deugd.
Dus netjes laten opruimen en niet zoals mij wachten tot er een sinusinfectie bijkomt.