Hoesten tot sterretjes zien etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:51

Bizzybijtje schreef:
_O- Was maar een grapje. De media heeft gewoon weer lekker een reden om mensen bang te maken _O-

Maar beterschap iniedergeval :)) Ik hoest iig zo vanwege het feit dat ik kinkhoest heb gehad, weet niet beter.

Nou bij mij is het ze wel gelukt hoor. :') Enge bacterie troep. Ik heb door andere 'afwijkingen' al een heel lage weerstand, daardoor ben ik sowieso al heel snel ziek. Dus vind het dan ook niets dat er weer zo'n stomme k*t bacterie is. :+

Thanks, komt goed! Ik bel morgen iig even de dokter.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:12

Komt er ook 'behangplaksel' naar boven of is het echt een droge hoest?

Zou er toch even mee naar de dokter gaan als ik jou was :j
Mijn gehoest wat ik af deed met 'het zou me niets verbazen als ik een longonsteking heb' bleek toch een tikje erger dan een longontsteking en heeft me 10 dagen doen logeren in het ziekenhuis en ik word nu na een half jaar nog steeds behandeld.
Dus ja... denk dat weinig bokkers echt iets zinnigs kunnen zeggen, gewoon even naar de dokter!

Jolandaa_

Re: Hoesten tot sterretjes zien etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:17

Ik heb hetzelfde.

Je hoest je longen er uit zonder slijm. Die zit ergens verstopt in je longen, maar wil gewoon niet mee.
Ik heb het zelfs zo erg gehad dat ik mijn middenrifspier heb gekneusd. En ja dat doet zeer. Dan moet je hoesten en jezelf tegen de muur aan drukken, dus laat het niet zo erg worden.

Ik heb een tijd geleden kaloba gebruikt, werkte redelijk. Maar de volgende keer ga ik toch naar de huisarts. Heb het gehad met die hoest. Veel hoestsiroop, paracetamol en keelsnoepjes hielpen niet zo veel.

Uiteindelijk komt het wel los. Ik had zelfs kokhalsneigingen en moest dan veel slijm overgeven en geloof me dat is niet fijn als je gewoon aan de keukentafel zit :=

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 22:51

Ik hoest wel slijm op, maar gewoon doorzichtig en neutraal. Heb heel lang geleden wel een zware luchtweg ontsteking gehad, toen hoestte ik ook zo, alleen hoestte ik gekleurd slijm op. Dat doe ik nu niet.
En toch voelt het aan als een droge kriebelhoest. Er komt wel slijm mee, maar het voelt dus niet uhm.. slijmerig? :') (Wat klinkt dat weer lekker zeg).

Ik ga iig morgen de dokter bellen. Twijfel over een afspraak omdat ik nu in Amsterdam zit en mijn dokter zit bij mijn ouders. (Bleef liever bij mijn vertrouwde huisarts omdat ik op medisch gebied al veel heb meegemaakt en doorstaan en dan liever een dokter heb die mij door en door kent en die ikzelf volledig vertrouw :=).
In principe is dit nooit een probleem, behalve nu, omdat mijn ouders op vakantie zijn moet ik dus met het OV, wat 2 uur reizen is.. Met de auto is het amper een half uur. Ik zit nu liever niet 2 uur in de bus/tram.

Ik denk dat ik morgen bel, en anders maak ik alsnog een afspraak voor dinsdag, want dinsdagmiddag moet ik vanuit school door naar mijn ouders. Woensdag ga ik naar het ziekenhuis en vind het fijner als mijn ouders er dan bij zijn. (Die dan dus speciaal voor mij en het ziekenhuis al eerder terug komen van vakantie).

Het ziekenhuis bezoek staat overigens wel weer los van het gehoest hoor :+.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:04

Ik heb vorig jaar kinkhoest gehad en hier kom je wel degelijk vanaf alleen duurt kinkhoest 100 dagen. Is mij tenminste door de ha verteld.
Ik heb ook altijd een hele aparte hoest, lijk wel een zeehond! En kan ook hoesten tot kitsen aan toe.
Ga voor de zekerheid naar de ha. Je bent wel ingeënt tegen kinkhoest maar dit is ontwikkeld voor een kinkhoest tigjaar geleden en is hier eigenlijk niet goed genoeg voor.
Succes er in ieder geval mee. Het is erg kl.te daar weet ik alles van!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:38

Bij mij schijnt het te komen door het zogenaamde Post Nasal drip, dat wil zeggen dat er vanuit de neus telkens slijm in de keel drupt wat erg irriteert (irritatie van de luchtpijp en luchtwegen door vocht afkomstig uit de neus en keel, waardoor iemand moet hoesten).
Heb er een tijdje heel veel last van gehad, ook in de zomer, maar nu lijkt het weg te zijn.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:55

Nou ik heb de eerder genoemde pilletjes gehad. Zit op m'n telefoon dus kan even niet makkelijk opzoeken hoe ze heten :P.
Als het vaker terug gaat komen zal ik een doktersbezoekje plegen, nu heb ik al 3 verschillende ziekenhuisbehandelingen lopen waaronder een onderzoek. Dat is me al genoeg stress en afleiding zo tijdens het afstuderen ;).