Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:Mja.. ligt eraan..
Als hij/zij het kan hebben....
Ik lig lam hoor als ik dat zou proberen
maar ken zat gasten die rustig n fles whisky/berenburg/passoa wegdrinken..
Wuis schreef:Ik ken iemand die op een feestje gerust een liter berenburg naar binnen werkt (in de vorm cola-berenburg). In berenburg zit 30% alcohol. Is het terecht dat ik mij daar zorgen om kan maken? Of overdreven?
Yasmine schreef:Ik vind het ook wel een serieus probleem, net omdat het vaker gebeurt. Dingen als "ach, dat zie ik wel bij meer mensen" vind ik echt geen argument. Het is toch niet omdat meerderen het doen, dat het daarom geen kwaad kan?Een liter 30% alcohol vind ik niet normaal.
Iedereen weet wel dat alcohol meer kwaad dan goed doet in zo'n hoeveelheden. Als je echt oprecht bezorgd bent, zou ik die persoon daar dus zeker op aanspreken.

jorretje schreef:edit: hmm als je de persoon niet meer mag aanspreken, zou ik me idd nog extra zorgen gaan maken, klinkt als verslaving... Heb jij zelf dat vermoeden ook? Kan het vanachter een computerscherm natuurlijk niet goed inschatten. Kan natuurlijk ook zo zijn dat er gewoon neits aan de hand is en persoon in kwestie een losbollige periode door maakt en neit zit te wachten op betutteling...

lor1_1984 schreef:Ik dronk regelmatig 2 á 3 l jenever/baileys/oid op een avond.
Ben ik inmiddels al een hele tijd mee gestopt en was ook niet wekelijks, eerder om de maand ofzo.
Had er ook nooit last van, geen kater, weinig kotsen, werd niet irritant oid.
Maar als jij je zorgen maakt om het drinkgedrag van diegene, zou ik dat toch gaan bespreken, ook al vind hij(?) dat niet leuk.
En dan niet gaan betuttelen, maar gewoon op een volwassen manier met elkaar in gesprek.
3 liter pure jenever op een avondje en geen kater/minimaal doodziek zijn geloof ik niet zo in....