Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:54

zorro schreef:
Ik hou er ook niet heel erg van. Ik heb dan ook bewust mijn hyves verwijderd, en heb ook geen facebook of twitter ofzo. Ik werd op mijn hyves nagelezen, en sommige mensen vroegen me naar dingen die ik ze niet verteld had, hadden ze dan weer uit krabbels gehaald. Nou is dat allemaal niet zo'n groot geheim, maar ik vind het vooral onfatsoenlijk.

Opzich kan ik best begrijpen als je ergens veel moeite mee hebt, ergens mee zit.. en je hebt bijvoorbeeld niemand in je omgeving om dat bij te uiten, dat je daar dan bokt of een ander forum voor kiest. Even lekker je verhaal kwijt aan een stel onbekenden. Kan ik best snappen.

Ik zelf zal het niet zo snel doen, ik leg dat liever bij goede vriendinnen neer. Ieder zijn ding, ik wil er ook niemand mee veroordelen, maar ik zal het zelf niet zo snel doen.

Precies daarom heb ik ook geen hyves meer. Facebook of twitter nooit gehad. Mensen gaan er ook maar gewoon van uit dat je iedere dag op hyves gaat kijken of je toevallig wordt uitgenodigd voor de verjaardag van aanstaande zaterdag. Nou als ik daar dus een week niet op kijk heb ik geen uitnodiging gehad... Ik bel mensen altijd of ze zin hebben... Of ik vraag het ze face to face...
Ben daar echt helemaal klaar mee.

oh en ontopic: ik denk niet dat het bij iedereen een schreeuw om aandacht is hoor, maar ook wel het delen van ervaringen. Bij sommige mensen is dat wel zo, maar ik vind dat je dat vaak wel kunt zien aan de manier waarop het geschreven is.
Laatst bijgewerkt door Wennii op 28-05-11 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:54

Tendance schreef:
Helaas is het alleen niet anoniem.

Maar je kunt daar toch een schaduwaccount voor aanmaken? Dat is imo anoniemer dan onder je 'gebruikelijke' bokt naam..

corientjuhh

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:55

Maar daar moet je weer toestemming voor hebben.....

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:56

voor sommige mensen is het makkelijker te schrijven dan te praten.
het is inderdaad moeilijk om iets wat wel klopt te scheiden van iets dat niet klopt.
echter, door de schrijfstijl kun je daar vaak al doorheen prikken.
er zijn mensen die zich schamen voor de problemen die ze hebben, en die kunnen dan wat makkelijker "anoniem" op internet hun verhaal kwijt.
ik zou niet zo snel roepen dat het alleen maar om aandacht gaat, daar kwets je mensen onnodig mee.
als je je twijfels hebt, stuur dan een pb.
beetje jammer vind ik.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:57

Tendance schreef:
Helaas is het alleen niet anoniem.

Prima toch. Eventuele gevolgen zijn voor eigen rekening. Maakt het nog steeds niet tot een schreeuw om aandacht zoals de TS het omschrijft.

En ik gok zo aan de hoeveelheid verhalen te zien die dagelijks op het internet neergeschreven worden dat het al bij al nog meevalt met die werkgevers die een bokt account komen uitpluizen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:02

leven en laten leven! Vind niet dat je onder de noemen "dom"kunt plaatsen.
Dom is pas als je het leest terwijl je je er eigenlijk aan ergert!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:04

quartel schreef:
imo valt het openen van dit topic ook onder het vragen om aandacht.

en ben ik weer zo stom dat ik het lees :')

hahahah :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:05

Als ik echt een probleem heb, dan kan ik inderdaad bij vrienden en familie terecht, maar als het een probleem is waarmee ik niet bij vrienden of familie terecht kan, dan zoek ik een dokter, die verplicht is tot geheimhouding.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen moet doen waar die zichzelf het best bij voelt, maar ik zou zelf het gevoel hebben, dat ik een ander met mijn probleem opzadel en dat zou ik nooit doen.

Ik heb wel facebook en hyves. Facebook voor mijn nabije vrienden en kennissen en die staat verder afgeschermd, Hyves voor iedereen. Ik zet geen persoonlijke foto's op internet en denk goed na over de informatie die ik op het web zet. Sommige mensen denken me te kennen door me op internet/bokt/ whatever te spreken, maar die kennen me nog lang niet!!!
Voor mijn geen persoonlijke info op het net!!!
Wat een ander doet moet ie zelf weten!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:06

Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik heb mijn verhaal totaal niet op internet gegooid voor aandacht.
Al hoe wel, voor aandacht om dingen te kunnen voorkomen wel. Om mensen wakker te maken om bv een cap op hun kop te zetten.
Om te kunnen laten zien wat het gevolg er van kan zijn als je het niet op hebt en je valt...

Maar absoluut niet om zelfmedelijden te kweken...

Want ik heb geen medelijden met me zelf, mijn beperking heeft me gemaakt wie ik nu ben, en ik kan zeggen dat ik daar trots op ben!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:07

BraveSpots schreef:
Dus omdat jij zelf zoiets niet zou doen is het dan maar een schreeuw om aandacht?

Simpele belevingswereld heb jij TS...

Het gaat er niet om wat ik denk ik ben gewoon benieuwd hoe mensen er tegen over staan dat letterlijk alles op het internet word gezet

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:08

byjou1983 schreef:
leven en laten leven! Vind niet dat je onder de noemen "dom"kunt plaatsen.
Dom is pas als je het leest terwijl je je er eigenlijk aan ergert!

Ik ben volgens mij de enige in dit forum, die het woord dom genoemd heeft, dus ik reageer even.
Ik ken mensen, die gezamenlijk een bedrijf hadden, maar dit door ruzie uit elkaar gelopen is.
Als je dan die andere persoon zwart gaat maken op internet, dan vind ik dat DOM, want daar kun je gewoon keihard op gepakt worden, vooral als de volledige informatie niet juist blijkt te zijn.
Dit had tot een rechtzaak kunnen lopen en dan had diegene echt een probleem gehad. Dat kun je van te voren op je vingers natellen en als je het dan toch doet, dan is dat best dom.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:09

BraveSpots schreef:
Dus omdat jij zelf zoiets niet zou doen is het dan maar een schreeuw om aandacht?

Simpele belevingswereld heb jij TS...

Hier ga ik in mee.
Het wordt wel erg zwart/wit gesteld...
Hoevelen vragen in dat soort topics niet om hulp dmv andermans ervaringen en worden ermee geholpen?
Sommige vragen hebben een uitleggend/inleidend verhaal nodig om een goed antwoord te kunnen krijgen. ;)

Of het verstandig is, is niet te beoordelen aangezien ieder verhaal anders is.
Sommige verhalen zijn best heftig en zit ik soms ook met knipperende ogen en vol verbazing te lezen, maar daar blijkt alleen maar uit dat een ieder het internet op zijn/haar manier gebruikt.
En dat kan met internet.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 28-05-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:10

Ik snap niet dat je je er aan irriteert, dan lees je het verhaal toch gewoon niet?? Soms is het nu eenmaal zo dat mensen meningen en ervaringen willen uitwisselen met anderen, of troost zoeken , of zoals in mijn geval met mijn hond Roc gewoon het van me afschrijven. Weet je wel hoe warm het voelt vanbinnen als je al die lieve pbs en berichtjes krijgt als je zo'n verdriet hebt?? Dat maakt het allemaal toch weet iets gemakkelijker. Het is echt niet zo dat al deze topics aandachttrekkerij is, dat vind ik wel heel erg kort door de bocht...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:13

rocymax schreef:
Ik snap niet dat je je er aan irriteert, dan lees je het verhaal toch gewoon niet?? Soms is het nu eenmaal zo dat mensen meningen en ervaringen willen uitwisselen met anderen, of troost zoeken , of zoals in mijn geval met mijn hond Roc gewoon het van me afschrijven. Weet je wel hoe warm het voelt vanbinnen als je al die lieve pbs en berichtjes krijgt als je zo'n verdriet hebt?? Dat maakt het allemaal toch weet iets gemakkelijker. Het is echt niet zo dat al deze topics aandachttrekkerij is, dat vind ik wel heel erg kort door de bocht...

maar dat is globaal..
heb ook een topic van mijn paard.. maar dat is niet intense prive leven...

en het is niet mijn mening maar een vraag hoe jullie er over denken

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:15

rocymax schreef:

Dit snap ik ook wel. Heb ik tenslotte ook gedaan over mijn paard met hartritmestoornissen.

Maar ook al ben je nog zo verdrietig.. In sommige situaties mag je bepaalde dingen gewoon wettelijk niet op internet zetten!

Schrijf allemaal lekker wat je wilt schrijven, maar houd altijd in je achterhoofd, dat je er een ander niet mee mag schaden.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:15

Ik ben 1 van zo'n mensen die een depressie op Bokt pleurt...
Nee ik wil geen aandacht, nee ik zit niet te liegen, ik schrijf alleen wat ik kwijt wil en ook tegen jantje of pietje zou vertellen....Alleen zitten jantje en pietje er niet altijd op te wachten dat ik mijn verhaal tegen ze doe dus zoek ik lotgenoten op het internet...
Gewoon om van me af te schrijven omdat dat oplucht, ik weet dat er mensen mee lezen die mij kennen maar dat vind ik geen probleem. Juist omdat ik alleen dingen schrijf die voor mijn part de hele wereld mag lezen, dingen waar niemand iets mee te maken heeft die schrijf ik niet op.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik zelf nog niks had ik ook zoiets had van mens stel je niet aan, nu is dat wel anders....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:18

Nou sorry Lindy, heb je mijn topic wel gelezen?? voor mijn gevoel zijn veel dingen die ik heb geschreven echt niet globaal hoor en in heel veel topics zie ik hetzelfde. Soms zit ik bij andermans topics wel eens een traan weg te pinken en die zijn echt niet geschreven om aandacht te trekken. Je gaat echt geen verhaal verzinnen om in de spotlights te komen. En sommige topics die dat misschien lichtelijk wel doen, misschien is die TS erg eenzaam of alleen, dan is het toch alleen maar goed als medebokkers die wel het topic willen lezen haar/hem een hart onder de riem steken, of denk ik alleen maar zo?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:19

wat een discussie is dit weer.....
Waarom schrijf je uberhaupt dit verhaal op Bokt?
Aandacht???? laat de mensen die hun levensverhaal willen delen met de rest van de wereld toch lekker.
En inderdaad zolang die verhalen een ander niet kwetsen zou ik zeggen waar maak je je druk om!
Niet lezen als je je eraan ergert!

Dominique_96

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:22

Als het je irriteert, waarom reageer je dan op mijn topic? Jammer dat mensen denken dat het aandachttrekkerij is, als je niemand hebt om tegen te vertellen, wat is er mis mee het dan op internet te zetten? Ik snap het probleem niet zo goed.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:23

Ik heb in het verleden hier wel 'ns een verhaal opgeplant, met het idee; Ik ken niemand hier, niemand achterhaalt het. En vooral niet de bedoeling dat ik hier iemand echt zou leren kennen. Ik ken een paar mensen van hier, maar dan wel via msn, etc.

Tot ik er pas op aangesproken werd door hier, dat er dingen opstonden wat echt niet kon. En ok, ze hebben gelijk, er staan hier dingen op wat ik niet had mogen zeggen. Maar ik had zoiets van ; Niemand zit er op, komen ze echt niet achter, ik heb mijn log-in-name veranderd, maar ook dat wisten ze te achterhalen en kwam er pas iemand laaiend naar boven gestampt; 'Wat heb jij gezegd!' Pisnijdig. En tsja, wat ik gezegd heb, was niet aardig, wel mijn frustratie van dat moment.

Dus voor mij geen berichten meer op bokt, nergens, over m'n priveleven, ik heb er toch van geleerd.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:23

Ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere er over denken etc..
het is niet mijn mening heb het niet voor niets vet gedrukt..

Hier gewoon real life word er veel over gesproken en ben gewoon benieuwd hoe andere dit hier ervaren..
Dus mensen die het wel doen en mensen die het absoluut niet doen..

Jullie hoeven me niet aan te vallen ben gewoon benieuwd naar meningen en hoe mensen er over denken gezien er real life er ook veel over gepraat wordt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:27

Amalarab schreef:
jep, zoals met twitteren. ik ging me er net in verdiepen maar vind het veel te ego! moet wel lachen om 'minder boeiende boeken' overigens....

Dit is 1 van de redenen dus dat ik twitter verwijderd had.
Als je iemand zou willen laten vermoorden (bij wijze van spreken) hoef je het alleen maar op twitter op te zoeken op de naam van die persoon.
Bij wijze van spreken kun je dan zelf achter de deur van het toilet wachten tot diegene klaar is met de benodigde boodschap, omdat mensen daadwerkelijk precies tweeten wat zij doen..
Bizar hoor. :n En soms ook van die irritante tweets, en het geldt overigens niet alleen voor twitter.
En zo kan ik persoonlijke dingen wel openbaar op bokt kwijt, maar dingen die ik niet kwijt zou willen openbaar zet ik er ook niet op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:27

Ik heb wel hyves maar alleen mensen die ik toevoeg als vriend kunnen er lezen.
Ik zet geen dingen neer waarvan ik niet wil dat iedereen het weet en als er iets prive gekrabbeld wordt dan verwijder ik de krabbel zo snel mogelijk.
Voor facebook geldt hetzelfde verhaal.
Ik zet geen rare foto's op hyves of facebook en ook geen hele persoonlijke dingen.
Maar zoals nu we krijgen dinsdag de sleutel van ons huis en dan vind iedereen het wel erg leuk om het zo te volgen.

Ik heb hier weleens persoonlijke dingen neergezet om advies te krijgen van anderen, andere inzichten te krijgen, ik heb hier in de meeste gevallen veel steun aan gehad.
Ook via PB vaak nog goeie contacten die me echt geholpen hebben.
Als je zou googlen zou je niet echt veel vinden.
Als je weer zoekt op mijn naam kom je hier ook niet terecht dus ik maak me daar niet al te druk over.
En dan nog ik heb 6 jaar lang mijn telefoonnummer open en bloot op internet en daar nooit rare telefoontjes door gehad.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:29

Ik denk dat diegenen die zo nodig over zichzelf schrijven het toch een roep om aandacht is.
Er zijn ook mensen die op zoek zijn naar erkenning. Ik heb wel eens met verbazing bevallingsverhalen zitten lezen. En een hele hoop bokkers reageren daar nog op ook. Ik vind het eigenlijk een tekort aan eigenwaarde om zoiets te moeten delen met vreemden op een forum.
Op een forum zoals bokt kun je je heel wat mooier en beter voordoen dan je werkelijk bent. Je geeft met je levensverhalen andere bokkers een bepaald (verkeerd) beeld van jezelf. Meestal prik ik hier wel snel doorheen. Er zijn ook bokkers die zich voordoen als instructeur of talentvolle amazone of ruiter of doen alsof ze veel kennis van fokkerij of anatomie hebben maar die in werkelijkheid nog maar net komen kijken. Maar achter een computer kun je jezelf al snel heel wat spannender voordoen als je bent.
Weet je wat het is;
Je kunt je wel interessant willen voordoen op een forum maar als je de bevestiging van anderen hiervoor nodig hebt, en dat heb je omdat je blijkbaar de behoefte hebt om over jezelf te schrijven, dan ben je eigenlijk heel zielig. Tenminste, zo zie ik het. :j
Laatst bijgewerkt door Masada op 28-05-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:30

Lindy1982 schreef:
Ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere er over denken etc..
het is niet mijn mening heb het niet voor niets vet gedrukt..

Hier gewoon real life word er veel over gesproken en ben gewoon benieuwd hoe andere dit hier ervaren..
Dus mensen die het wel doen en mensen die het absoluut niet doen..

Jullie hoeven me niet aan te vallen ben gewoon benieuwd naar meningen en hoe mensen er over denken gezien er real life er ook veel over gepraat wordt

Nee, dat vetgedrukte heb je er net bij gezet. ;)