De pil, kanker/ziekte verwekkend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:12

RoseK

Re: De pil, kanker/ziekte verwekkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:08

Je moet inderdaad niet te snel spoken zien, maar bagatelliseren van de risico's lijkt me ook niet goed.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:11

Het is verplicht om ieder risico te vermelden op de bijsluiter, al is er maar één iemand die de bijwerking had. Tegenwoordig krijgen we van alles kanker dus veel zal het niet meer uitmaken. :)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:14

mijn huisarts vertelde mij dat er meer gevallen bekend zijn van vrouwe die de pil slikken...maar dit komt doordat deze vrouwe zich vaker laten testen bij een arst omdat ze nogal eens van pil wisselen enzo...dus het is niet aantoonbaar dat het persee daar van komt en ook al ios het ma 1% ze moeten het op een bijsluiter zetten om rechtzaken te voorkomen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:16

Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo druk maak ik me er niet om.
Tegenwoordig is alles slecht, en niks is meer goed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:24

Ik ben niet ziek, dus ik slik geen medicijnen ook geen pil. Elk medicijn heeft bijwerkingen hoe dan ook.

Voor de pil is een heel goed veilig alternatief, zelfs nog veiliger dan de pil. Al probeert de farmaceutische industrie ons te doen geloven van niet. Het condoom is bij normaal gebruik véél veiliger dan de pil. Als het dan wel per ongeluk misgaat ZIE je het ook meteen en kun je altijd nog maatregelen nemen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:47

Arabesk schreef:
Ik ben niet ziek, dus ik slik geen medicijnen ook geen pil. Elk medicijn heeft bijwerkingen hoe dan ook.

Voor de pil is een heel goed veilig alternatief, zelfs nog veiliger dan de pil. Al probeert de farmaceutische industrie ons te doen geloven van niet. Het condoom is bij normaal gebruik véél veiliger dan de pil. Als het dan wel per ongeluk misgaat ZIE je het ook meteen en kun je altijd nog maatregelen nemen.

Is inderdaad een prima alternatief, ware het niet dat velen onder ons de pil slikken omdat ze, zoals ik, anders iedere maand enkele dagen hondsberoerd zijn. En dat is ook niet gezond...

(denkt even terug in de tijd, iedere maand dag of drie op de bank, niets kunnen eten, niet weten waar ik t zoeken moest van de pijn, enkele dagen school/werk missen...wat n ellende. Daarvoor heb ik het toch wel over)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:57

Baarmoederhalskanker was voor mij de reden om te stoppen met de pil..
Ik hoef die troep niet meer.. slik al sinds 2003 de pil niet meer..

Moet wel zeggen dat mijn moeder het had en mijn tante en die is er aan overleden vandaar doen besluiten er mee te stoppen..
Slikte het toen al 10 jaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:03

De pil an sich zal vast niet zo gevaarlijk zijn áls je verder 100% gezond bent maar IMO zou elke pilgebruikster een stollingswaarde testje moeten laten doen. Verhoogde stollingswaarde in combinatie met de pil waren bij mij bijna mijn dood. :) Pech? Vast. Maar denk ook niet dat het "toch nooit gebeurt". Stollngswaarden bv zijn nl van die dingen waar maar weinig mensen van weten dat ze mis zitten omdat je er geen last van hebt tot het goed mis gaat.

"It's human nature to always believe that "bad" things happen to other people, not us. But when misfortune comes our way, we find ourselves surprised, confused, scared, angry and sad." (freedom writers)

Schrik niet als tegenspoed ineens op de stoep zit.
Dus kijk toch maar een beetje uit, zo zeldzaam zijn klonters nl niet.

Ik wil echt geen anti-pil campagne gaan starten oid. Maar let een beetje op met de pil :) Veel mensen onderschatten de risico's nl.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:15

door een arts is mij afgeraden de pil te gebruiken omdat er 'hormonale borstkanker' in de familie voorkomt. Ik ben er dus nooit aan begonnen (ook om andere redenen trouwens)...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:27

Destijds pil voorgeschreven gekregen ivm elke maand gal spugen.
Ivm trombose kan je de pil beste 's morgens slikken, omdat je dan nog de hele dag in beweging bent en bloedsomloop dan beter werkt = risico dan weer wat omlaag.

Kiezen om de pil te slikken voor onregelmatige menstruatie alleen zou ik niet zo snel doen, dan liever altijd verbandje/tampon en schone onderbroek mee.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:13

Ik denk dat het goed is dat je je bewust bent van de risico's. Je moet de boel niet onderschatten.
Zelf zou ik liever de pil niet slikken maar het alternatief is een week hoofdpijn per maand plus een migraine aanval als ik pech heb. Dan maar wat extra troep in mijn lijf...