Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desire__

Re: Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:20

Hahaha hoe herkenbaar! Ongelofelijk.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:26

urko@ nee ik voel me zeker niet te mager hoor maar dit wel dankzij mijn zwangerschappen.
Voor mijn zwangerschappen zat ik op max 55 kilo en meestal nog lichter.
MAar het is wel zo dat als ik niet eet of niet eten binnenhouden kan ik wel snel een paar kilo kwijt ben.
Dus wat dat betrefd snap ik de ts helemaal omdat ik zelf MOET blijven eten anders val ik af en ben ik dus wel snel te licht.....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:33

Zijn toch veel meiden die hier last van hebben!
Hier nog eentje :))
Ik kan eten wat ik wil (en ik eet ook veel), maar blijf op ondergewicht zitten.
Ik ben nu eindelijk 1,5kg aangekomen en zit nu rond de 45kg bij een lengte van 1,58m.
Vroeger kreeg ik altijd nare anorexia opmerkingen of opmerkingen over mijn eten, als ik een dagje niet lekker was.
Ik woog 40kg toen ik 20 jaar was btw :=
Ben zelf altijd heel tevreden geweest met mezelf, maar die opmerkingen van anderen kwetsen je toch wel..

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:40

Jeetje toch wel veel meiden die het hebben!
Ik ben altijd slank geweest, ben 1.85 en heb in mn jeugd 55 kg gewogen. Nu weeg ik rond de 70. Tijdje zwaarder gewogen maar ben door darm problemen op een dieet gegaan (oooh moet je afvallen dan? Zo dik ben je toch niet?? neehee). Waardoor ik dus wel erg afviel, ik mag geen suikers meer, geen ongezonde bende ed ;)
Dus toen ik weer bij de dieetiste kwam hebben we het gehad over weer aankomen, gevolg; proberen 6 (!!) maaltijden per dag te eten!
Dat hield ik niet vol, maar nu eet ik om 10 uur ook weer broodjes en om 4 uur ook. Ik eet me rot ;)
Heeft wel geholpen maar nu ben ik wel weer tevreden.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:51

Lotgenoot meldt zich!

Wat ik allemaal wel niet naar mijn hoofd heb gekregen in het verleden... "Je eet niet", "je eet niet genoeg", "je eet niet goed genoeg", "heb je anorexia?", "ben je ziek?", "dat kan jij makkelijk hebben", "ik zou graag met je ruilen", etc etc etc. Gewoon om helemaal simpel van te worden. Ik weet nog de eerste keer dat ik 30 (!!) kilo woog, wat was ik trots. Voor iedere "dikkerd" is er een speciaal dieet en iedereen snapt dat het zooo erg is om af te vallen, maar je moet maar eens hardop roepen dat je aan wil komen. Dan sluiten ze je gelijk op en dan krijg je op de koop toe verhalen over hoe moeilijk het is om af te vallen. WHO CARES!! Dat is toch zeker niet mijn probleem? Afvallen is simpel. Amper een week ziek en slecht eten en ik ben zo 7 kilo kwijt. En dat duurt een jaar voor het er weer aan zit.

Ik heb jarenlang op zo'n 10 tot 20 kilo ondergewicht gezeten. Toen ik 22 was woog ik 50 kilo met mijn 1,76. Ik had zelf maar een "dieet" verzonnen:
's ochtends drinkontbijt in plaats van normaal drinken, en daarnaast een ontbijt van een aantal boterhammen met veel beleg.
Zodra ik even niks te doen had, weer eten. Mac Donalds, pizza, chips, koeken, alles wat je moet laten staan als je twee kilo kwijt wil ging er bij mij in.
's Avonds een groot bord spaghetti of friet, menu's die eigenlijk voor twee personen bedoeld waren.. zoveel mogelijk vlees en pasta eten. En dan vlak voor ik ging slapen nog een keer een pizza naar binnen werken, want dan schijnt het te blijven plakken. Nou, niks dus.

Ik ben pas gaan aankomen toen ik een tijdje stopte met werken, maar wel op hetzelfde niveau bleef eten. Ik weeg nu inmiddels (TROTS!) 69 kilo. Het is wel wennen, wat meer gewicht. Ik voel me toch nog altijd het lekkerste in mijn lijf met een paar kilo minder, maar dan ben je weer te dun en ziet het er niet uit. Het is alleen even wennen. Een beetje alsof je altijd in een Panda hebt gereden en je rijdt nu met een bestelbus zeg maar :')

De grootste confrontatie was denk ik nog wel dat ik ineens niet meer overal tussendoor paste, haha! :+
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 26-05-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:04

Ik ben hier misschien wel de meest slecht aangewezen persoon om hierop te reageren (eetstoornis) maar ik kan je misschien wel een tip geven. Wat bij mensen met ondergewicht gebruikt wordt om aan te komen zijn van die nutri drinks.. Niet smakelijk, maar het helpt :j kan je even een boost geven als je teveel verliest misschien?

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:12

Tuurlijk mag jij ook reageren! Jij wil immers toch ook weer aankomen? Ik hoop dat je er weer bovenop komt. Het zal vast moeilijk zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:18

horseees schreef:
Ik ben hier misschien wel de meest slecht aangewezen persoon om hierop te reageren (eetstoornis) maar ik kan je misschien wel een tip geven. Wat bij mensen met ondergewicht gebruikt wordt om aan te komen zijn van die nutri drinks.. Niet smakelijk, maar het helpt :j kan je even een boost geven als je teveel verliest misschien?

Ja, daar heb je trouwens ook wel lekkere smaken van hoor.

Mijn broertje heeft nutri drankjes gehad (zware hartoperatie's) 1,84 en 48 kilo.
De choco, caramel, mokka zijn best aardig!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:24

Tjee, ben je even een uurtje weg om op tv vriendlief te bekijken en zit je op 2 pagina's! Heel fijn meiden!

Bizar om te lezen dat je bij diëtistes dus niet altijd baat hebt. Ik eet gewoon gezond en genoeg en ik val alleen maar af.
'T Gekke is dat ik veel last hebt van obstipatie en je daardoor dus misschien wel zwaarder zou moeten wegen? (even logischerwijs bedacht)
Ook lees ik verhalen van meiden die langer zijn dan ikzelf ben, en toch nog minder wegen. Ben blij dat we elkaar op deze manier een beetje gevonden hebben.
Ik heb trouwens na mijn post net nog heerlijk 2 koppen groentesoep met 2 sneden bruin brood op.

Verder heb ik een zeer gevoelige maag, waardoor ik niet teveel vetten en zuren mag. Omdat ik dan last krijg van brandend maagzuur, in zo'n verre mate dat het mijn maag-darmkanaal aantast. Ik mag dus eigenlijk helemaal geen friet e.d., maar eet het toch! Omdat het lekker is, maar zeker omdat het je het idee geeft dat je er van zou aankomen.

Eigenlijk zit ik zelf wel prima in mijn vel, maar zijn het meer de opmerkingen van buitenstaanders die me raken. Dat ik te dun ben, of te mager. Vooral toen er bij "oh oh Cherso" de volgende opmerking werd gemaakt werd ik wel even onzeker: ,,Als je geen voeten had, zou je dan sokken dragen? Nee.. Waarom draag je dan wel een BH als je geen tieten hebt??!!''.

Gelukkig heb ik wel billen en ben ik zeer gelukkig dat ik een billenman aan de haak geslagen heb, maar word toch onzeker als ik hem stiekem naar een mooie vrouw met borsten zie gluren.

Misschien moeten we maar naar de HK verplaatst worden, zodat we meer kunnen delen over onze voedingspatronen en eventuele vorderingen?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:25

daantjuhhh: Ik vind ze walgelijk :') Maar volgens mij vond ik ze nog walgelijker omdat het psychologisch ook walgelijk was..
De choco valt inderdaad goed mee op zich, ik vond de vanille het beste :j
De aardbei is het ergste..
Caramel en mokka lust ik sowieso niet dus dat ligt aan mij;

Maar het helpt dus wel echt!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:31

Leuke advertentie ook bij dit topic onderaan :')

"Ik heb nooit het gevoel dat ik op dieet ben en de kilo's vliegen eraf."
Nou ja.. inderdaad :')

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:32

Nu je het zegt, benadrukt lekker ons punt! Vet verbranden nee, het Mentale dieet? Alsof het altijd maar tussen je oren zit.. pff

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:34

Ik heb me erbij neer gelegd dat ik nooit dikker zal worden.
Ik ben 1.57m. en weeg tussen de 50 en 53 kilo,het schommelt elke dag.
Ik zou graag 60kilo willen wegen,maar dat zal nooit gebeuren.Ik heb er geen aanleg voor en dan kun je eten wat je wil,echt zwaarder zal je niet worden.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:38

Hoi,
Ik ben 14 jaar en ben ongeveer 1.60 m lang en weeg 39 kilo.
ik ging paar dagen geleden naar de GGD en die zei dat ik uitgegroeid was.
Ook heb ik GEEN ondergewicht. (ik heb lichte botten)
Dus ik ben niet bang dat ik te dun ben.
Ik heb niet zoveel ervaring met jouw probleem
maar mijn vriendin wilt ook graag aankomen.
Ze eet daarom super veel en sport minder.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:41

Ik ben 1.72 en weeg 50 kilo.
Ben er heel blij mee. Maar vind de opmerkingen van andere wel vervelend..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:55

daantjuh96:
Lichte boten of zware boten hebben vrij weinig invloed op je gewicht. Het verschil tussen lichte en zware botten is niet meer dan 2 kilo.

Iemand van 100 kilo en een lengte van 1.50 kan ook lichte boten hebben. net als dat iemand van 1.80 die 35 kilo weg zware boten kan hebben.

Je BMI is 15 en dat is ondergewicht.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:58

Meld zich.
Handig om tips te lezen.
Ik kreeg ook de tip om vanlievla met slagroom, en bananen te eten.
En chocolade, verslaafd aan chocolademuffins momenteel. Maar het helpt niks.
Ben de afgelopen periode 8 kilo afgevallen en er is nu 0,3 bij. *\o/* Ik was helemaal trots. :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:59

Imo kan je niet uitgegroeid zijn als je 14 bent hoor..
Misschien geen groeispurt in de hoogte meer maar in de breedte toch zeker wel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:00

milou123 schreef:
Ben de afgelopen periode 8 kilo afgevallen en er is nu 0,3 bij. *\o/* Ik was helemaal trots. :))

0,3 kg? Dat is dus 300 gram.. Dat kan ik geen aankomen noemen.. sorry...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:00

Van chocola, chips etc ben ik nooit aangekomen.
Wat wel wat hielp was regelmatig eten en vooral goed ontbijten.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:01

Nou, ik kan je vertellen, na alleen maar afvallen was ik blij dat het erbij zat. :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:01

Dat snap ik hoor! :D ik was ook blij als de weegschaal er een kilo bij gaf maar de volgende dag was het weer weg ;(

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:02

Hier nog iemand, al wordt het nu wel ietsje beter maar nog steeds niet dat ik sta te springen om mijn lijf.

Het eeuwige, ben je ziek? Eet je wel goed? Je moet echt beter gaan eten.. Ik eet alles wat los en vast zit en vooral ongezond omdat ik groentes en gekookte aardappel vies vind, wat inderdaad waarscheinlijk niet zo heel goed voor me is maar goed, heb er wel eens aan gedacht om naar een dieetist te gaan omdat ik gewoon echt niks normaals eet en dat denk ik toch moet leren eten op een of andere manier.
Maar ik ben wel wat aangekomen de laatste 2 jaar, waardoor ik nu wel een kont heb maar mijn eeuwige a-cupje zal is dat nog steeds. Ik ben overigens 1.73 en weeg 53 kilo, ben 18 jaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:02

horseees schreef:
daantjuhhh: Ik vind ze walgelijk :') Maar volgens mij vond ik ze nog walgelijker omdat het psychologisch ook walgelijk was..
De choco valt inderdaad goed mee op zich, ik vond de vanille het beste :j
De aardbei is het ergste..
Caramel en mokka lust ik sowieso niet dus dat ligt aan mij;

Maar het helpt dus wel echt!

Oohw, ik vond die aardbei ook echt TE ranzig!!

Ik heb overigens ook bij een dietiste gelopen, maar bij mij hielp het weinig.
Bij mijn broertje hielp het wel!
Mede door die drankjes en de hartoperatie.
Daarvoor moest zijn hart 10x zoveel inspannen dan nu.
Dat kind vreet ook rustig 10 pannekoeken.
Die komt nog steeds weinig aan hoor, maar je ziet dat er elke maand toch 0,5 kilo bij komt..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:05

Macs schreef:
Dat snap ik hoor! :D ik was ook blij als de weegschaal er een kilo bij gaf maar de volgende dag was het weer weg ;(

:(:)

Ik heb nu vooral dat mensen erop gaan letten wat ik eet, en hoeveel, en dan heb ik dus al geen honger meer. :') Erg vervelend.
Of dat je al een stokbrood naar binnen hebt gewerkt en ze zeggen; Hier, pak nog is wat stokbrood is goed voor je. ^)

En het simpelweg niet eens meer naar de wc durven na het eten. :=

Een voorgevel heb ik nooit gehad, kont wel, maar ook die is nu weg.. #)