Meisjes en paarden: eens besmet blijft besmet????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Meisjes en paarden: eens besmet blijft besmet????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:15

Mijn moeder heeft vroeger ook paard gereden, helaas is ze er vanaf gevallen en is nu bang geworden.
Wel heeft ze mij van jongs af aan al op pony's gezet, of het nou op camping, de kermis of circus was.
Toen ben ik op rijles gegaan, wat ik nu nog steeds doe. Als ik een week niet les voel ik dat gelijk.
Het brengt rust in mijn koppie, je kan je even totaal op wat anders storten. Daarnaast is ook de mogelijkheid om jezelf en je paard te verbeteren en te ontwikkelen erg groot. Ik denk dat dat ook wel een soort van uitdaging is voor sommigen. En waarom het paard aanspreekt.. Ik denk omdat je bij een paard jezelf echt kan zijn. Je hoeft dan niet na te denken of je haar wel goed zit, of je wel je werk of studiewerk goed doet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:31

Mijn moeder heeft toen ze klein was niet mogen rijden, maar wel altijd gewild. Toen ze net getrouwd was heeft ze een tijdje op de manege gereden, maar mijn vader was een ware ramp te paard en omwille van hem is ze gestopt. Ik merk nu dat ze mijn paarden heel erg leuk vind, maar van een afstand. Na de ongelukjes van mijn vader is ze wat voorzichtiger geworden. Ze wil nu wel gaan meehelpen met opvoeden en over een jaar of 4 beleren van mijn nieuwe veulen. Ze is er al een paar keer bij in de stal geweest en wil met het veulen verzorgen over haar angst heen groeien. De liefde voor paarden zit er bij haar dus ook echt in.

Zelf was ik vroeger meer een jongen dan een meisje, alles wat roze was, was stom. (nu is het wel anders :P). Maar de liefde voor paarden zat er al vanaf heel vroeg in. Was altijd wel bij de paarden te vinden en heb sinds mijn 15e eigen paarden. Ik zou echt niet zonder kunnen!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:16

De redenatie van mijn professor anatomie:
Waarom vrouwen van paarden houden?
Kijk maar eens langs voor op een paardenschedel, zie je die ruitvorm erin? Precies een diamant. Daarom houden vrouwen van paarden, cause diamonts are a girls best friend.
Het zorgde iig voor veel hilariteit in de klas waar 80% vrouwelijk is en waarschijnlijk minstens de helft daarvan 'paardemeisje'

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:29

Nee niet iedereen blijft een 'paardenmeisje'. Over het algemeen is de 'regel' (ook met andere hobby's) als je het na je 25e nog doet, ben je defi. besmet.
Hoeveel meiden stoppen er wel niet rond hun 17e vanwegen 'vriendje' of werk of whatever

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:42

Eigenlijk zou hier eens echt een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan moeten worden. Ik geloof echt dat dat psychologisch/sociologisch nog wel interessant kan zijn :), want uiteindelijk gooi je hier nu maar met losse eigen ervaringen. Mijn ervaringen zijn namelijk anders. Ik ben als 6jarige gestart in de paarden, altijd zot van geweest en op mijn 21ste gestopt omdat ik enerzijds te weinig tijd had, anderzijds omdat ik er gewoon écht geen zin meer in had. Tuurlijk, ik blijf het toffe beesten vinden, maar ik ben er zeker niet 'gek' van. Ik heb ook geen behoefte om elke paard dat ik zie te gaan aaien :+. Ik kom nog wel eens in dat paardenwereldje (familie in de sport, vrienden die nog rijden), en ik zal wel meepraten, maar op zich zegt het me echt niets meer :).
Mannen dan.. De club waar ik reed had een goeie 40 leden, waarvan de verdeling man-vrouw echt 50%-50% was. Hierbij nog dat er van de 20 mannen 2 of 3 professioneel hiermee verder gegaan zijn, van de vrouwen maar eentje. Waarom? Omdat de mannen gewoon beter reden :Y). Die hadden veel meer het karakter om er écht voor te gaan, om écht wedstrijdgericht te trainen, om 'over lijken te gaan' (bij wijze van dan, hiermee bedoel ik dat zij veel harder zijn in hun beslissingen. Als paard A niet meekan, nja, verkopen die handel) en om te durven rijden (niet de softie uit te hangen, véél correcter rijden en meteen doorpakken als er ergens een misstap komt). Emotionele afstandelijkheid...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:48

Je ziet zeker veel meer meiden dan jongens bij de paarden.
Ik ken stallen waar geen man rijdt. Daarentegen denk ik wel dat de mannen DIE rijden serieuzer bezig zijn met de sport dan gemiddeld vrouwen.

Vaak bij meiden op een jonge leeftijd zien je dat ze naar de manege willen, een verzorgpony enzo.. Maar als dan de vriendjes in beeld komen is het ineens over. Weg paarden. Maar op jongere leeftijd zie je ook wel dat ze dan ineens op een andere sport willen.
Ik denk dat het voor de weinige jongens geldt dat ze er wel in blijven doorgaan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:51

Ik ben al 7 jarige begonnen met rijden.
Helaas trok ik het niet meer toen ik naar de middelbare school ging.
Tot groot verdriet moest pony-lief verkocht worden en stopte ik met rijden.
Maar zodra ik naar het MBO ging en ik meer vrije tijd kreeg kwam er meteen weer een paardje.
Want ik had het enorm gemist in die jaren op de middelbare.
Dus voor mij geld het wel vrees ik :j Eens besmet, altijd besmet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:02

Ik denk ook dat op een leeftijd waarop de meeste kinderen beginnen met paardrijden (8-10), over het algemeen jongens veel met jongens spelen, en meisje met meisjes. Als er op een manege alleen maar meisjes rijden is het voor een jongetje waarschijnlijk ook 'gek' tegenover vriendjes.
Op de ponyclub vroeger zag ik wel dat er eerst helemaal geen jongetjes reden, maar toen er eenmaal één of twee reden kwamen er ook meer jongetjes bij. Er is zelfs een tijdje een stoere-jonges-les geweest, met allemaal jongens tussen de 8 en 11. Als je met allemaal stoere jongens samen rijd is paardrijden ineens minder gek dan wanneer er voor de rest alleen meisjes rijden, zeker op die leeftijd.

Waarom je bij de topruiters veel mannen ziet komt denk ik door mentaliteit. Meiden kiezen denk ik toch meer voor hun lieve pony, en als ze niet meer verder komen in de sport houden ze de pony en gaan er recreatief mee verder. Het gaat om de band met de pony. Jongens hebben meestal meer drive in de sport, heeft pony 1 zijn top bereikt, dan wordt de pony verkocht en komt er een andere pony of een paard. De band is minder belangrijk dan de sport.