Ingrijpen of niet mee bemoeien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ingrijpen of niet mee bemoeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:31

Maar zo lang hij niet geholpen wil worden & hulp wil aanvaarden is dit gevaarlijk voor moeder & kinderen! Daarom denk dat hun beter weg kunnen & hij zal er mis wel spijt van krijgen maar ik denk dat hun er dan zeker op voor uit zijn gegaan & dat ze dat ook zullen merken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:32

Als hun weg gaan word vader nog niet geholpen.iemand die psychisch in de war is geeft dat zelf niet gauw toe.Dan kunnen ze nooit meer terug komen,of vader blijft doorgaan met stalken en dreigingen.Nee dat lost niets op,alleen hulp voor vader lost wat op.

Ik zie haar straks,ze komt naar het gebouw v.d H.A. toe en dan praten we verder of we melding maken bij de H.A. Als zij persé niet wil dan houd het op.
Laatst bijgewerkt door gohya op 23-05-11 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:33

Daarom huisarts inschakelen. :j
Die kan inderdaad een en ander in touw zetten, eventueel via de rechter hulp verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:35

Oké nooit van gehoord! rechter hulp verplichtingen, had ik eerder moeten weten haha
Maar vaders kan niet alleen het huis onder houden... & dus raakt hij in de schulden & dan worden er denk ik wel een hoop mensen wakker?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 12:38

áls mensen dan wakker worden,kan het al te laat zijn.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:41

gohya schreef:
Je leest vaak berichten in de media: vader dood moeder en kinderen.of vader steekt huis in brand,enz.
Ook allemaal vaders die kortsluiting hebben in hun hersens.

Iets subtieler mag ook wel.
Vind het ook niet netjes om zoveel informatie van een ander op een forum te zetten.
Behalve dat, heb je contact met de moeder?, lijkt dat al je informatie van het meisje af komt en alles heeft meerdere kanten.

Melding maken heb je al gedaan, meer dan de familie adviseren dat ze HA bellen of crisisdienst voor evt dwangbehandeling/ opname kan je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:45

Yel schreef:
gohya schreef:
Je leest vaak berichten in de media: vader dood moeder en kinderen.of vader steekt huis in brand,enz.

Vind het ook niet netjes om zoveel informatie van een ander op een forum te zetten.
Behalve dat, heb je contact met de moeder?, lijkt dat al je informatie van het meisje af komt en alles heeft meerdere kanten.

Melding maken heb je al gedaan, meer dan de familie adviseren dat ze HA bellen of crisisdienst voor evt dwangbehandeling/ opname kan je niet doen.

Toen ik 13 was vertelde ik het ook mensen, niemand luisterde naar me had ik toen de tijd maar iemand die zo voor mij kom kwam, ik vind het goed wat ze doet, niet omdat ik die mensen ken nee omdat ze op komt voor een meisje met haar moeder & broertje die het allemaal zelf niet meer kunnen! Als je altijd maar mishandelt word ga je het normaal vinden wat niet normaal is..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 13:02

Yel schreef:
gohya schreef:

Ze is geen bokker,niemand kent haar verder.
En zij weet dit en vind het goed,zolang er maar hulp komt en het opgelost word.
Iemand met kortsluiting in de hersens is niet kwetsend ofso,wel als je zou zeggen iemand die gestoord is of gek is.Dát zijn wél kwetsende woorden.
Moet ik mijn ogen dan maar sluiten?en denken zoek het zelf maar uit?
Ja ik heb ook contact met de moeder en ook met broertje.Ik kom daar al jaren over de vloer,moeder vertelt zelf ook dat ze soms gek word.Moeder wil vader niet kwijt,ze houd van hem.Logisch dat je hem ook de hand boven het hoofd houd.Ik hoop dat ze met goede hulp weer normaal samen kunnen wonen en gelukkig kunnen zijn.
Als niemand wat doet,zit moeder,broertje en meisje straks in een psychiatrische inrichting.
Iemand kan veel hebben maar op een gegeven moment slaan ook bij hen de stoppen door.
Moeten we daar dan maar op wachten?

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:16

gohya schreef:
Ze is geen bokker,niemand kent haar verder.

macholoverr schreef:
(ik ken die mensen ook waar Goyha het over heeft)

Schijnbaar wel.

Citaat:
Iemand met kortsluiting in de hersens is niet kwetsend ofso,wel als je zou zeggen iemand die gestoord is of gek is.Dát zijn wél kwetsende woorden.

Ik val erover dat je zegt dat vaders die moeders doden etc ook allemaal kortsluiting in hun hersenen hebben.
Nogal een standpunt vind ik, om aan te nemen dat de persoon waarover het hier gaat in die noemer past.

Prima dat je hulp zoekt, schrijnende situatie als ik het lees; maar je vraagt wat je moet doen en dat kan je ook vragen zonder alle details erbij te vermelden.
Persoonlijk vind ik het nogal wat om zoveel details van een ander op een forum neer te zetten, met toestemming van dat meisje prima, maar die vader heeft geen toestemming gegeven lijkt mij.

Er zijn instanties waar de hele familie over dit soort kwesties kan praten, als vader Manisch Depressief is bestaan er bijeenkomsten en forums voor betrokkenen. (VMDB, deze fora zijn trouwens niet voor niets beschermd) Misschien is dat meer de aangewezen plek om hulp te vragen dan op een paardenforum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:20

Ik ken haar ook maar omdat ik toen de tijd bij Gohya de paarden verzorgde & zei wel is mee kwam!
Tevens heeft Gohya gewoon gelijk in mijn ogen...
Als je nu naar de wereld kijkt.. Alles is aan het kapot gaan..
Word veel zelf moord gepleegt, mensen die voor de trein springen, zich zelf in de brand steken....

En tevens zeg ik ook niet wie het is!
Dat is haar eigen stukje waar ik verder niet aan wil komen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:52

Allereerst heel goed van je dat je aan de bel trekt!
Heel vervelend dat je zelf geen goede ervaringen hebt met jeugdzorg, maar daar heeft dit gezin natuurlijk verder niets mee te maken. Ik zou ze dan ook zeker bellen. De ene hulpverlener is de ander niet en zij weten wel welke wegen dit gezin moet bewandelen. Ik zou me dus ondanks je negatieve ervaringen zeker niet tegen laten houden. Het welzijn van mensen gaat boven onze eigen ervaringen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:45

We hebben een afspraak gemaakt met de H.A. het meisje en ik.Woensdag ochtend moet ze er heen.
Hoe het verder is gegaan zeg ik maar niet meer,zoals hoe het gesprek is verlopen tussen vader en moeder.
Ik weet genoeg en ik ga alleen dat meisje nog helpen,de rest zoekt het maar uit.
Hulp word blijkbaar niet meer gewaardeert door sommige.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:46

JAmmer dat je ons niet meer wilt laten weten hoe het gegaan is, sommigen zijn wel geïnteresseerd en willen helpen.

Wel goed dat je nu naar de ha kunt met meisje!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:50

kleinvosje schreef:
JAmmer dat je ons niet meer wilt laten weten hoe het gegaan is, sommigen zijn wel geïnteresseerd en willen helpen.

Het is zo jammer dat er altijd iemand is met commentaar.
Iemand die doordraait of wat dan ook,word tegenwoordig kortsluiting in de hersens genoemd.
De mensen zelf kunnen er niets aan doen,die weten niet beters,maar helaas is het wél zo.
En ik moet toch iets vertellen anders snapt helemaal niemand waar het over gaat,dan lijkt het allemaal wel mee te vallen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:51

Ja, dat is ook jammer, zeker omdat men de situatie niet kent. Ik hoop van harte dat het gesprek woensdag wat op gaat leveren voor haar!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:23

gohya schreef:
Ik weet genoeg en ik ga alleen dat meisje nog helpen,de rest zoekt het maar uit.
Hulp word blijkbaar niet meer gewaardeert door sommige.

Citaat:
sommigen zijn wel geïnteresseerd en willen helpen

Ik heb nooit gezegd dat je geen hulp (meer) moet bieden, geef nog een webadres van een vereniging waar familie terecht kan bij dergelijke problematiek, maar kritiek is moeilijk te ontvangen.

Nogmaals ik heb een ander idee van privacy en ik vind het raar om iemand te vergelijken met een moordenaar omdat ie kortsluiting heeft, dat maakt niet dat ik gelijk commentaar heb en hulp niet waardeer.

Fijn dat ze iig terecht kan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:31

Iedere situatie is natuurlijk weer anders maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er echt heeel wat moet gebeuren voor er ingegrepen wordt.
Als ik dit zo lees, moet het eerst nog veel erger worden voor er iemand van buitenaf ingrijpt hoor. En iemand die zelf niet geholpen wil worden, kan het erg rekken allemaal.
De gezondheidszorg in dit land is op dit gebied zo ' geweldig' dat er eerst slachtoffers moeten vallen voordat er iemand wakker wordt!
Veel sterkte maar ik ben bang dat er voorlopig niet veel verandert. Ik raad je vriendin en d'r familie aan om het huis te verlaten en hem in z'n sop gaar te laten koken. Dan hebben zij er in ieder geval geen last van. Voor de rest kunnen ze niet veel doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 19:52

Ze doen idd. niet snel iets,maar het kan toch niet zo zijn dat ze niets doen?
Kinderen die geen eten krijgen en zelf voor hun eten moeten zorgen,die geestelijk kapot gemaakt worden.
Dat is niet ernstig genoeg?
Hij voelt zich ongelukkig zei die,dan snap ik niet waarom hij geen hulp zoekt zodat hij weer gelukkig kan worden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:37

gohya schreef:
kleinvosje schreef:

Het is zo jammer dat er altijd iemand is met commentaar.
Iemand die doordraait of wat dan ook,word tegenwoordig kortsluiting in de hersens genoemd.
De mensen zelf kunnen er niets aan doen,die weten niet beters,maar helaas is het wél zo.
En ik moet toch iets vertellen anders snapt helemaal niemand waar het over gaat,dan lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Ik denk dat als ik dat tegen mijn patiënten zou zeggen op stage ik meteen weg geschopt wordt daar door mijn begeleider :j Dit mogen wij dus echt NIET zeggen..

Het is niet dat iedereen commentaar heeft over dat jij haar wil helpen, maar mee over het feit dat je privegegevens openbaar maakt met de kans dat iemand het verhaal toch herkent en personen gaat identificeren, dat is imo geen commentaar of kritiek maar meer bezorgdheid denk ik...

Edit: jammer dat je ons niet op de hoogte houdt..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 08:47

Hoe noem je dan zo iemand? een gestoorde?een abnormale?dat zijn kwetsende namen vind ik.
Noem je iemand een psychisch gestoord persoon,word dat al gauw vergeleken met een gek.
Zou graag willen horen hoe je zo iemand dan noemt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:49

nou bij ons blijft het gewoon een cliënt/ zorgvrager het gaat er verder niet om of ze dan een lichamelijke afwijking of geestelijke afwijking hebben en anders is het inderdaad gewoon een persoon met een psychische afwijking :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:22

Nou moeder heeft een juist besluit genomen,ze zijn allemaal vertrokken uit huis.
Ik ben er niet gerust op dat de vader nu alleen zit.Morgenochtend gaan het meisje [ik noem haar M] en ik naar de HA,kijken wat voor hulp M nodig heeft nu.Mijn god wat heeft M een hoop ellende moeten door staan.Ik hoop echt dat ze nu eindelijk rust krijgt,evenals haar moeder en broertje.En natuurlijk ook de vader,miss. komt hij tot inkeer nu hij alleen is? ben bang van niet,maar wie weet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:36

Gelukkig dat zij daar weg zijn! Kan een helehoop moeilijkheid schelen, maar met jou hier dezelfde vrees mbt de vader! Kaart dit morgen ajb ook aan bij da HA die kan alsnog wat doen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 05:39

Heel goed dat ze daar weg zijn, dan zijn zij in ieder geval voorlopig veilig.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 05:57

de eertse stap is gezet nu alleen nog zorgen dat moeder niet terug gaat omdat ze het niet aan kan vanwege haar man.
ANders begint het weer van voren af aan.
Hoop dat de vader niets stoms doet en zich uiteindelijk laat helpen.
Respect voor jou ts dat je je ogen niet sluit voor het probleem van een ander.
Hou ons aub op de hoogte...